abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:11 | IT novinky

    Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:22 | Bezpečnostní upozornění

    V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:33 | IT novinky

    Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    včera 03:22 | IT novinky

    Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 02:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.11. 22:11 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.11. 16:22 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.11. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    13.11. 12:11 | Komunita

    Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (22%)
     (15%)
     (16%)
    Celkem 353 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 12.11. 18:21
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    14.6.2015 21:36 txzn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - OctaSTD update
    Na první pohled to vypadá dost zajímavě. (Normální C++ STL je docela sračka.)
    14.6.2015 22:35 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - OctaSTD update
    dost věcí ještě chybí, nicméně základní design tam je a nejdůležitější komponenty jsou už aspoň z části tam...
    14.6.2015 22:45 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - OctaSTD update
    V čem je STL sračka?

    Nějaké konkrétní koncepční/implementační chyby?

    O STL se zajímám, takže tohle by pro mě byla přínosná informace.
    14.6.2015 22:55 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - OctaSTD update
    stream API je dost hrůza třeba
    15.6.2015 16:00 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - OctaSTD update
    Stream API není nejlepší (taky je hodně staré), ale hrůza to zas není. Pokud po vytvoření objektu nezapomenete zavolat exceptions() a nastavit tak výjimky, tak se o nic nemusíte starat a jenom načítat/zapisovat.
    15.6.2015 15:09 ugh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - OctaSTD update
    Třeba v tom, že tam není nic jako filter/map z OctaSTD. Čachry s iterátorama.
    15.6.2015 16:09 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - OctaSTD update
    Za odstranění rezervovaných identifikátorů pochvala. Jenom ale pořád nechápu tu potřebu reimplementovat standardní knihovnu kvůli ranges. Budete teď mít hlavně závislosti dvě. Závislost na standardní knihovně neodstraníte (např. operátor new vyhazuje std::bad_alloc, initializer list je daný std::initializer_list, typeid() vrací std::type_info const a jistě další věci) a budete záviset na dalších věcech (OctaSTD). Ale vynechejme to, je to vaše věc.

    Jak je na tom OctaSTD s výjimkami? Garance apod. Dáváte na to pozor? Píšu-li náhradu standardní knihovny, měla by být nějak exception safe, jinak se stává prakticky nepoužitelnou.
    15.6.2015 16:17 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - OctaSTD update
    závislost na standardní knihovně není (mám vlastní implementace operátoru new, initializer listů apod - používají se, když se nepoužívá standardní knihovna), rtti a exceptions ignoruju (budu mít vlastní error handling pomocí option types apod.) - kód samotný by měl být většinou exception safe i tak, ale noexcept tam není (jen další věc na implementaci a dokumentaci, na což vážně nemám čas, zvlášť když to nevyužiju)
    15.6.2015 19:04 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - OctaSTD update
    Jen tak letmo procházím zdroják array.h. Pozor,
    Size max_size() const { return Size(~0) / sizeof(T); }
    
    Nemusí asi správně fungovat, když signed int není na dané platformě dvojkový doplněk (já vím, já vím, která není, že). Naopak Size(-1) bude fungovat vždy, kvůli jasně definovanému pravidlu pro převod signed na unsigned. Nebo lze použít ~Size(0)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.