Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.
Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
A čo stav "I am lost. :(". Tým chcem povedať, že keď už autonómne, tak aspoň nejaká forma zálohy = núdzový dojazd.
Elektromobil = autonomne vozidlo. Jasne i keď nie všetky.
Predstavme si situáciu keď zastavíme vozidlo po intenzívnom elektrodynamickom brzdení a vinutia elektromotora sú zohriate nad maximálnu teplotu povolenú pre izoláciu.Elektrodynamické brždění je pomalejší než mechanická brzda (proto se používá jen pro řízené zpomalování), ale obojí musí spotřebovat stejnou kinetickou energii. Pokud neuvaříš brzdové destičky, tak to motor taky dá, navíc ta energie se nevypálí v motoru, ale buď se z ní nabije aku a nebo se vypálí v brzdícím odporníku (pokud by auto něco takovýho mělo). To by spíš začal hořet ten odporník (mám dojem, že občas hořel ve starejch tramvajích
).
Rekuperace prodlužuje dojezd elektrobusu až o 80%.Jsou pro to někde čísla? Protože co mám třeba elektrickou koloběžku, tak tam rekuperace prodlouží dojezd tak o 3% (a byl bych rád) a mám takový pocit, že že i u těch aut se uvádí tak 20%.
Porovnaj si kinetickú energiu elektroautobusu a kolobežky. Je tam veľký rozdiel hmotnosti a maximálnej dosiahnutelnej rýchlosti.
.
Pár let zpátky si to hasiči v Brně valili s Tatrou k zásahu, majáky, sirény, a pod kola jim vlezl blbeček se sluchátky. Samozřejmě byl na kaši.Pokud šel po přechodu, a hasiči překročili maximální povolenou rychlost, tak to byla nepochybně jejich chyba; vozidla s právem přednosti jízdy nemají absolutní právo přednosti jízdy.
Elektromobily jsou tichy zabijak, protoze jezdi.. tise. Takze nejlepsi je poradny spalovaci motor, nejlepe s uriznutym vyfukem, aby se dalo vsem v okoli najevo, pozor, ted jedu JA!Nebo najmout kluka s vlajkou co pred tím autem poběží a bude všechny varovat
.
Trochu si ma zaskočil. Zrejme dôvod, že som tento systém spomenul je, že lietadlo pred každím odletom zadáva do ins gps súradnice. Z toho vyplýva, že predpokladám, že vozidlo je pred použitím v stave neznámej polohy.
Ďalší dôvod prečo využívať GPS je mapa dopravného značenia a ich GPS pozícia. Takže by nehrozil útok vo forme dopravnej značky, ktorá má iný význam ako keď danú značku vidí človek.
že lietadlo pred každím odletom zadáva do ins gps súradnicesrc? Jako určitě budou zadávat kotel věcí, ale jediný o čem co vím, že kalibrujou a je fakt kritický je výškoměr/tlakoměr (protože se mění podle počasí).
).
Zmena názvu blogu z "Elektromobily a bezpečnosť premávky" na "Autonómne elektromobily a bezpečnosť premávky" - na základe komentára.Já bych úplně vyřadil to slovo elektromobily, protože elektromobilům se vůbec nevěnuješ, až na sekci Chladenie elektromotora. Všechno ostatní platí pro autonomní auta jako taková, ne jen autonomní elektromobily. Pokud přemýšlíš nad tím proč má blog takové hodnocení jaké má, tak imho protože jsi nešel moc do hloubky. Chceš o něčem mluvit, ale jen načtneš o čem, ve skutečnosti o tom nemluvíš. Například kapitola Autonómne riadenie by si zasloužila rozebrat jednotlivé senzory, jejich výhody a nevýhody, vliv počasí a teploty a optických podmínek. Zmínit například že to auto vidí kolem sebe líp, než kdy uvidí člověk, protože má neustálý přehled 360° kolem bez slepých bodů, a kouká v radaru, ultrazvuku, lidarem a kamerami. Trochu se pověnovat neuronovým sítím, zmínit jak to řeší různé automobilky, třeba tesla, ta o tom i docela mluví, takže máš hned kopec obrázků k použití. Zmínit opensource projekty na tohle téma. Zmínit nevýhody hlubokých neruonových sítí a tak. Oproti tomu kapitolka Aktualizácie počas prevádzky vozidla a prebratie ovládania. si skoro nezaslouží mít svůj nadpis. Jednak je to naprosto očividné, ale hlavně se tomu dá triviálně zabránit a pravděpodobnost takového problému je vážně malá, zvlášť když třeba Tesla se aktualizuje přes domácí wifi. Autonomne bezpečnostné systémy zasahujúce do riadenia. Rozebral bych ty systémy, jak fungují, které všechny jsou. Je očividné, jak asi můžou dělat problémy, co není očividné je proč tam tedy jsou. Pak tam tvrdíš Sem nepatria systémy ABS,ESP a iné systémy nepreberajúce kontrolu nad smerom, rýchlosťou vozidla., ale vůbec nevysvětluješ proč. Třeba ABS mění rychlost vozidla. Proč tam tedy nespadá? Ta kapitola o pneumatikách je úplně mimo. Schválně se zkus zamyslet nad tím co vlastně chceš za nezničitelný přilnavý materiál a jak by to asi tak mohlo mechanicky a chemicky fungovat.
Podla mojích informácii sa bežne spomína autonómia elektromobilov. To že existujú aj pre spalovacie vozidla mňa osobne nezaujíma.
Dôvod prečo som nešiel do hĺbky je, že mňa to nezaujíma ako to majú riešené jednotlivé senzory. Mňa zaujíma reakcia AI na poruchu viacerích senzorov. Prejde do režimu manuálneho ? U úrovne 5 čo je bez ovládania v kabíne bude asi problém. Tiež nie je vhodná reakcia stopu, keďže sa pozrieme na prostredie kde množstvo železničních prechodov.
Čo sa týka aktuakizácie cez wifi je podľa mňa nezodpovedné. Tu sa jedná o kritický firmvér a to je vec s čím sa neradno zahrávať.
Pod pojmom nezasahovania do riadenia myslím systém, ktorý nezasahuje bez reakcie vodiča. To znamená pokial vodič nestlačí brzdový pedal, systém ABS nezasahuje.
Pneumatiky som spomínal preto, že aj tie sa podielajú na znečistení. Elektromobili preto v tejto súvislosti spomínam lebo taktiež majú pneumatiky. Ja na toto len poukazujem, že ak by chceli ekologovia takúto zmes, tak zostavá len niečo také vynajsť.
Podla mojích informácii sa bežne spomína autonómia elektromobilov.To máš tu informaci blbě. Většina těch aut jsou hybridy, nebo normální spalovací motory. Dokonce ta nehoda uberu se stala s vozem Volvo a kromě Tesly to snad na čistě elektrických autech nikdo ani nezkouší.
To že existujú aj pre spalovacie vozidla mňa osobne nezaujíma. .. Dôvod prečo som nešiel do hĺbky je, že mňa to nezaujíma ako to majú riešené jednotlivé senzory.To by ses měl ale rozmyslet, jestli píšeš pro sebe, nebo pro čtenáře. Pokud pro sebe, tak ok.
Mňa zaujíma reakcia AI na poruchu viacerích senzorov. Prejde do režimu manuálneho ? U úrovne 5 čo je bez ovládania v kabíne bude asi problém. Tiež nie je vhodná reakcia stopu, keďže sa pozrieme na prostredie kde množstvo železničních prechodov.Ok, a proč ses teda nevěnoval tomuhle? Oslovil jsi nějaké automobilky, experty na autonomní řízení? Nebo jinak; přinesl jsi na tohle téma nějaké odpovědi? Já po tobě ty odpovědi nechci, ale ty se strukturou a nadpisem tváříš, jako že tam nějaké budou. Samozřejmě chápu a respektuji, že žádné poskytovat nemusíš, ale pak prostě nepracuj s očekáváním čtenářů tímhle způsobem.
Čo sa týka aktuakizácie cez wifi je podľa mňa nezodpovedné. Tu sa jedná o kritický firmvér a to je vec s čím sa neradno zahrávať.Proč? Nikdo přece netvrdil, že je to automatická aktualizace a jestli se stáhne po wifi, nebo z flashdisku je docela jedno. To si fakt myslíš že když se aktualizovat nebude, že na tom budeš nějak líp?
Ja na toto len poukazujem, že ak by chceli ekologovia takúto zmes, tak zostavá len niečo také vynajsť.Jasně, ale ta směs by byla hodně neskutečná - v podstatě po ní chceš nezničitelnost. Představ si ty rychlosti a tvrdost vozovky a další faktory.
Čo sa týka aktuakizácie cez wifi je podľa mňa nezodpovedné. Tu sa jedná o kritický firmvér a to je vec s čím sa neradno zahrávať.A? Máš dva oddíly, stáhneš FW, upgraduješ secondary, verifikuješ validitu, přenastaviš boot flag, upgraduješ primary; jsou mnohem kritičtější systémy než nějaké autonomní řízení, které to přesně takhle dělají.
Takže zákon trhu je, když úředníci nastaví nesmyslné normy, které se už ani nedaji splnit, vymyslí dotace na elektroauta a v podstatě tímto nutí výrobce do elektroaut? Jako fakt?
Do „zákonů trhu“ ti kecat nebudu, ale
Tiskni
Sdílej: