abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    6.2. 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    6.2. 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.2. 04:22 | Komunita

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 216. sraz, který proběhne v pátek 20. února od 18:00 v Red Hat Labu (místnost Q304) na Fakultě informačních technologií VUT v Brně na ulici Božetěchova 1/2. Tématem srazu bude komunitní komunikační síť MeshCore. Jindřich Skácel představí, co je to MeshCore, předvede nejrůznější klientské zařízení a ukáže, jak v praxi vypadá nasazení vlastního repeateru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (29%)
    Celkem 805 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Michal Fecko avatar 26.10.2012 02:38 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tc-play, náhrada za truecrypt
    TCHead a TCHunt compatible? :D
    26.10.2012 08:10 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tc-play, náhrada za truecrypt
    To první je nástroj pro brute-force attack. Stačí zvolit dostatečně silné heslo a nemá reálnou šanci. Kdyby šlo mít před hlavičkou truecryptu nějak elegantně pohozených několik bloků opravdu náhodných dat, TCHead by byl úplně nahraný (-:

    TCHunt jen hledá soubor s náhodně vypadajícím obsahem, takže mne nevzrušuje už vůbec – já chci chránit data, ne informaci o tom, že existují. Navíc TCHunt neříká: „tohle je zašifrované truecryptem“ – dokáže jen říct „tohle by asi mohlo být zašifrované truecryptem“.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    Jendа avatar 26.10.2012 12:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tc-play, náhrada za truecrypt
    Kdyby šlo mít před hlavičkou truecryptu nějak elegantně pohozených několik bloků opravdu náhodných dat, TCHead by byl úplně nahraný (-:
    Proč to? Prostě by těch prvních pár bloků přeskočil a začal crackovat až o kus dál.
    26.10.2012 12:16 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tc-play, náhrada za truecrypt
    Myslel jsem to tak, že o těch počátečních blocích bych věděl jen já, jinak to samozřejmě nemá smysl. Takové uživatelské rozšíření truecryptu… (-:
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    Jendа avatar 26.10.2012 12:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tc-play, náhrada za truecrypt
    Aha, takže bys místo hesla zadával při připojování ještě offset a útočník by pak musel udělat pro každé heslo N pokusů (vyzkoušení možných offsetů). Počkat, nepomůžeme si úplně stejně, když jako heslo nastavíme "naše stávající heslo"+"nějaké náhodné číslo, které by bylo offset"?

    (operátor + je zde concatenation stringů)
    26.10.2012 12:53 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tc-play, náhrada za truecrypt
    Ano, cokoliv v tom smyslu. No, stejně nevím, jak to transparentně zařídit, takže to je asi planá debata (: Ani to zařídit asi nechci, stačí mi heslo dostatečně odolné proti slovníkovému útoku. Nepředpokládám, že by se o moje data zajímala CIA/FBI/NSA/BIS... A nějakej Franta Kedlubna se na na brute-force útok nezmůže.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    Jendа avatar 26.10.2012 13:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tc-play, náhrada za truecrypt
    No, stejně nevím, jak to transparentně zařídit, takže to je asi planá debata (:
    Offset pomocí parametrů dm-setup/losetup, concat stringů snad umíš v hlavě sám :).

    Nejlepší je heslo odolné i proti bruteforce (myšlena výpočetní síla) třípísmenkových organizací. Tak 20 znaků z a-zA-Z0-9 by mohlo stačit.
    26.10.2012 10:24 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tc-play, náhrada za truecrypt
    Přiznám se, že úplně nechápu to s tím wxGTK... To to jako fakt nepotrebuje? :-)

    Ale ted vážně. Opravte mně, pokud se mýlím, ale měl jsem pocit, že se TC dá používat z command line, kompletně bez GUI. Tedy to wxGTK je tam potřeba mít jen kvůli překladu a pak jen jako "nepoužitou" knihovnu. A k tomu směřuje můj dotaz, opravdu vám tohle vadí tak moc, že radši místo toho použijete nějaký jiný projekt, který nemáte pořádně vyzkoušený, který může zlobit, být nekompatibilní, atd? Jako pochopil bych to třeba u prohlížeče fotek, browseru nebo media playeru, ale v tomto případě to já vidím tak, že riskujete důležitá data z podle mně naprosto nepodstatného důvodu. Dovedu si představit X způsobů, jak se ten tc-play pobouchá s klasickým truecryptem, jak něco zmrcosí, atd... A v nejhorším případě si toho ani nevšimnete a za rok zjistíte, že ty data jsou poškozený. V nejhoršim by se přeci ty wxGTK dali nainstalovat někam do /opt/tadyurcitenjsouwxgtk a nasmerovat tam jen a pouze truecrypt :-)
    Michal Fecko avatar 26.10.2012 10:48 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tc-play, náhrada za truecrypt
    Dobra pointa.. Fakt - kedze je command line binarka, musi ist skompilovat bez wxGTK a navyse tych moznosti kde sa moze tc-play s tc v implementacii rozchadzat je dost vela...
    26.10.2012 10:56 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tc-play, náhrada za truecrypt
    No, tohle je reklama na zajímavý projekt. Když ho díky téhle reklamě začne používat víc lidí, zmenší se naděje, že projekt sejde na úbytě, a naopak se zvětší šance, že se vychytají případné chyby (na žádné jsem zatím nenarazil).

    Nebojím se ani tak ztráty dat (data budu mít zálohovaná ještě na počítači), chci zabránit tomu, aby – když někde ztratím ten externí disk – se k nim dostal někdo cizí.

    Líbí se mi, že tc-play je jednoduchý, zdrojáky mají pár kilobajtů, složitější věci (šifrování, hashování) dělá jádro a openssl. Taky nepotřebuje FUSE. A wxGTK mi u truecryptu opravdu docela vadí. Pokud je potřeba pro používání command-line verze truecryptu, naznačuje to něco o kvalitě kódu (jedním ze základů bezpečného programování je modularita). Je to prostě postavené na hlavu. Instalovat takového molocha (zdrojáky wxGTK jsou velké pomalu jako půlka firefoxích) jen kvůli programu, který budu spouštět z příkazové řadky...to tedy ne.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    26.10.2012 13:00 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tc-play, náhrada za truecrypt
    Ty výhody, co zmiňujete všechny chápu. A kdybych si měl vybrat projekt na šifrování jen na linuxu, tak bych o něm uvažoval. Ale z čeho mám strach je ta kompatibilita mezi tím a truecryptem...

    Přiznám se, že nevím, jak moc command line od tc ty wxgtk vyžaduje. Jestli je to klasické slinkování s SO, bez kterého to systém nespustí nebo zda je tam něco hlubšího. A je přeci možné, když by to wxgtk bylo jen kvůli tomu tc, nainstalovat binárky a includy, přeložit a pak těch pár so, někam dát, kde o nich bude vědět jen ten tc, ne? Nebo udělat statickou binárku a je to...
    Jendа avatar 26.10.2012 11:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tc-play, náhrada za truecrypt
    Umí pracovat se skrytými oddíly (používá to někdo?).
    Ne, protože to saje.

    A nepoužívá ani žádné lepší šifrování s takovou funkcí, protože moc dobře ví, že z něj v případě potřeby stejně vymlátí úplně všechno.
    26.10.2012 16:41 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tc-play, náhrada za truecrypt
    TrueCrypt je prověřený projekt. Je otestovaný, dokonce si vzaly na paškál i různé kryptografické autority a zjistily, že je opravdu bezpečný.

    Licence TrueCryptu se mi velmi líbí, protože zaručuje, že kdokoli TrueCrypt forkne, tak z forku musí zmizet všechno, co by uživateli mylně dávalo najevo, že je to TrueCrypt. Tedy fork musí jasně dát najevo, že to není TrueCrypt, což je podstata licence.

    Jinak řečeno, máte jistotu, že TrueCrypt je TrueCrypt a ne klon (samozřejmě za předpokladu, že fork ctí zákony a licence).

    Data jsou to nejcennější co mám, a proto licenci TrueCryptu plně vítám a beru to jako bod pro něj.

    Pochopil jsem, že hlavním důvodem tc-play je licence. To je mi ukradené. Navíc tc-play si může forkovat kdo chce jak chce, stejně tak jako si jej linuxové distribuce mohou upravovat jak chtějí – a žádná záruka na jeho funkčnost není.

    Byly doby, kdy MySQL obsahovala chyby, které nikdy nebyly v originálních zdrojácích, ani v originálních binárkách, ale projevovaly se jen v určitých linuxových distribucích. Je iluze, že by baliči linuxových balíčků a upravovači udělali vše správně a lépe, než autoři projektu.

    Jinak řečeno, právě licence tc-playe je důvod tento projekt nepoužívat na má data.
    29.10.2012 10:52 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tc-play, náhrada za truecrypt

    Odbočka: úplně nejdřív jsem vybíral souborový systém: NTFS jsem zavrhl spolu s FAT32 (z ideologických i technických důvodů)

    mkfs.vfat /dev/mapper/mmcblk0p2crypt

    WTF?

    29.10.2012 12:06 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tc-play, náhrada za truecrypt
    Vezme se blokové zařízení (třeba pokusná SD karta)…
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    7.1.2013 00:47 Radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tc-play, náhrada za truecrypt
    A jaký file system jste nakonec vybral? :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.