Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »
Tiskni
Sdílej:
Operácie nad floatmi sú omnoho pomalšieAle ty tam máš double. Operace nad floatama jsou pomalejší než celočíselý, ale operace nad double precision jsou obvykle afaik ještě pomalejší...
Zaujímava tema, aj ked trochu mi chýba kontext. To v akom programe píšeš? Alebo to je niečo všeobecné windowsovské? Ten jazyk je C#? (nie je to podstatné, v podstate sa +- dá uhádnuť čo si v tom robil)
Vstupom je predpokladám RGB obrázok v int 0-255 - teda štandartne jpg a podobné formáty, správne?
gammu neriešiš?
nie sú rozdielné výsledky oproti defaultnému saturovaniu dané hlavne iným algoritmom?
Ak som správne pochopil algoritmus, tak použitím floatu sa vyhneš dvom zaukruľovaniam - a to pri výpočte grey (priemeru RGB, môže to vyjsť ako x, x.3333 alebo x.6666) a následne finálnej hodnoty kanála, kde sa navyše vo vzorci použije už zaokrúlené gray.
Nevraviac o tom že pri int sa zaokruľovanie deje dosť primitívne - smerom dole pri kladných číslach - čo je dalšia strata presnosti.
Takže double je podľa mna zbytočné, inak máš samozrejme pravdu, floatmi zachárniš nejaké informácie...
Prečo si sa rozhodol vytvárať 2D array veľkosti obrázka, jednoduché iterovanie a prepisovanie pixelov si nezvažoval? Ale je problém s rýchlosťou čítania a zápisu do image (alebo ako sa to ten objekt volá.....)? Windows neumožnuje načítavať obrázok po riadkoch/stlpcoch- tým by si sa vyhol alokácii veľkého množstva pamäte, a rýchlosť by možno až tak neutrpela...