abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | Komunita

    Dlouholetý balíčkář KDE Jonathan Riddell končí. Jeho práci na KDE neon financovala firma Blue Systems, která ale končí (Clemens Tönnies, Jr., dědic jatek Tönnies Holding, ji už nebude sponzorovat), někteří vývojáři KDE se přesunuli k nově založené firmě Techpaladin. Pro Riddella se již nenašlo místo. Následovala debata o organizaci těchto firem, které zahraniční vývojáře nezaměstnávají, nýbrž najímají jako kontraktory (s příslušnými důsledky z pohledu pracovního práva).

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    dnes 02:33 | Komunita

    V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:22 | Zajímavý článek

    The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.

    ZCR | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Nová verze

    GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:11 | Nová verze

    Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    17.9. 16:22 | Nová verze

    Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (39%)
     (55%)
     (6%)
     (9%)
     (12%)
     (9%)
     (12%)
     (9%)
     (15%)
    Celkem 33 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 22:30
    Rozcestník
    AbcLinuxu:/ Blogy / _ / xxx / x

    x

    25.5.2011 20:30 | xxx | poslední úprava: 7.10.2011 20:01

    x        

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.5.2011 20:52 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
    Správu farebných profilov tam robíš pri 8 bitoch, alebo priamo v double?
    25.5.2011 21:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
    Operácie nad floatmi sú omnoho pomalšie
    Ale ty tam máš double. Operace nad floatama jsou pomalejší než celočíselý, ale operace nad double precision jsou obvykle afaik ještě pomalejší...
    25.5.2011 23:59 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
    ... proto se v dávných časech grafik bez jakékoliv akcelerace na podobné věci (např. 3D engine prvního Dooma) používala fixed point aritmetika, kde se např. 32bitové číslo bralo jako horní šesnáctibitová celá část a druhých dolních šestnáct bitů jako děleno 65536.

    Dneska by se to už nevyplatilo, ale pokud to někoho zajíma, na Rootu je seriál Fixed point arithmetic.
    Bluebear avatar 27.5.2011 00:55 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
    Na intelích procesorech by rychlost výpočtů s floaty a doubly měla být shodná (FPU to všechno převádí interně na long double). Samozřejmě u velkého množství dat je třeba vzít v úvahu cache.

    Nevím ae, jak jsou na tom jiné typy CPU, třeba ARM...
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    29.5.2011 09:25 Suchý čert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
    Pokud se ale místo FPU použije SSE/AVX, tak tam může být výrazný rozdíl.
    mirec avatar 25.5.2011 21:54 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
    S tou pamäťovou náročnosťou by som si ťažkú hlavu nerobil, pri floatoch sa do 512MB RAM zmestí zhruba 45Mpix obrázok (uznávam, že niektorým nemusí stačiť, ale vo väčšine prípadov sa to dá prehrýzť).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Bluebear avatar 27.5.2011 01:08 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
    Fuj :-)

    Ono se to vejde, ale je to totéž, jako přes obrazovku velkým písmem napsat "jsem naprostý amatér". Kromě toho to bude strašně pomalé a dokonale to propláchne všechny cache od procesoru až případně po swap. :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    25.5.2011 22:35 Peter S.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia

    Zaujímava tema, aj ked trochu mi chýba kontext. To v akom programe píšeš? Alebo to je niečo všeobecné windowsovské? Ten jazyk je C#? (nie je to podstatné, v podstate sa +- dá uhádnuť čo si v tom robil)

    Vstupom je predpokladám RGB obrázok v int 0-255 - teda štandartne jpg a podobné formáty, správne?
    gammu neriešiš?
    nie sú rozdielné výsledky oproti defaultnému saturovaniu dané hlavne iným algoritmom?

    Ak som správne pochopil algoritmus, tak použitím floatu sa vyhneš dvom zaukruľovaniam - a to pri výpočte grey (priemeru RGB, môže to vyjsť ako x, x.3333 alebo x.6666) a následne finálnej hodnoty kanála, kde sa navyše vo vzorci použije už zaokrúlené gray.
    Nevraviac o tom že pri int sa zaokruľovanie deje dosť primitívne - smerom dole pri kladných číslach - čo je dalšia strata presnosti.
    Takže double je podľa mna zbytočné, inak máš samozrejme pravdu, floatmi zachárniš nejaké informácie...

    Prečo si sa rozhodol vytvárať 2D array veľkosti obrázka, jednoduché iterovanie a prepisovanie pixelov si nezvažoval? Ale je problém s rýchlosťou čítania a zápisu do image (alebo ako sa to ten objekt volá.....)? Windows neumožnuje načítavať obrázok po riadkoch/stlpcoch- tým by si sa vyhol alokácii veľkého množstva pamäte, a rýchlosť by možno až tak neutrpela...

     

     

    26.5.2011 01:15 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
    Super :D
    26.5.2011 01:44 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
    Výkon zabiješ hlavně použitím funkcí jako SetPixel() a GetPixel(). Jinak double je podle mě zbytečný typ, stačí float nebo 32-bit integer v rozsahu 2^31 (aby se dobře dělilo). Adobe photoshop používá 16bitový integer a rozsah kanálu je od 0 do 2^15. Je to z důvodu rychlosti a využití SIMD.
    Bluebear avatar 27.5.2011 01:19 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
    Výkon zabiješ hlavně použitím funkcí jako SetPixel() a GetPixel().

    Přesně.

    Obávám se ale, že pokud jde primárně o rychlost, resp. pokud má být rychlost opravdu ďábelská, tak bude nutné sestoupit na úroveň někde mezi C a assemblerem, použít MMX/SSEn instrukce, zvážit použití cache a měřit, optimalizovat, měřit a optimalizovat...
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    26.5.2011 01:48 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
    Jinak další věc. V počítačové grafice se při použití reálných čásel používá rozsah [0, 1], včetně. Moc nechápu tvůj rozsah 0-255. To je tak všechno :-)
    Jiří Němec avatar 26.5.2011 21:41 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
    Za pár let možná objevíte HDR, myslím opravdové HDR, ne tonemapping, kterému lidé říkají HDR. Pak zjistíte že photoshop funguje v 32bit/kanál už věčnost a v 8bit/kanál je dnes pouze exportní formát. Jinak ty operace co provádíte se dají krásne paralelizovat, škoda že jsou některé jazyky v téhle oblasti asi 30 let pozadu...
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    Grunt avatar 27.5.2011 18:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
    Tohle je kravina. Samozřejmě že veškeré studiové nářadí používá floaty min od 32-bitů výše (třeba Audacity defalutně 32-bit float, ImageMagick 16-bit), ale na takové to domácí žvýkání jsou nejefektivnější filtry implementované na bitové úrovni (bitové posuny, negace, …) a u něčeho takového je nesmysl bavit se o nějakých bitových hloubkách.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bluebear avatar 27.5.2011 01:06 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
    Pozor, floatové výpočty jsou zrádné. Nedávno jsem na to narazil (taky při zpracovávání obrazu). Jakýkoli zlomek, který nemá ve jmenovateli mocninu dvojky (včetně jednoduchých jako 1.5), se zkresluje při každém výpočtu.

    Vím, že je to obecná znalost, ale ne vždycky si člověk uvědomí v plné hrůze, jak moc velká je ta chyba při sérii výpočtů. Pokud jde o zachování maxima informací, doporučuji aspoň zvážit použití celočíselné aritmetiky, klidně i nad 32-bitovými čísly.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    27.5.2011 11:17 Peter S.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
    v tomto prípade stačí presnosť na 2 desatinné miesta, výsledok sa aj tak zaokruhľuje na int v rozmedzí 0-255
    Grunt avatar 27.5.2011 17:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
    Je někde výstup? Kostky (resp. teda bloky) rozhodně nejsou výstupem kvantizace. Jinak nechápu proč se zas vymýšlí kolo když ImageMagick je to s námi již cca.100 let.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.