abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 06:00 | Nová verze

Po čtyřech a půl měsících vývoje od vydání verze 5.3 byla vydána nová verze 5.4 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové označení Adderley bylo vybráno na počest amerického jazzového trumpetisty Nata Adderleyho.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:44 | IT novinky

Association for Computing Machinery vzhledem k probíhající pandemii COVID-19 nabízí bezplatný přístup do databáze publikací ACM Digital Library, a to do 30. června 2020.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
včera 23:11 | IT novinky

Humble Bundle nabízí balík her (některých multiplatformních a/nebo bez DRM), knih, komiksů,… za cenu alespoň €28. Akce Humble Conquer COVID-19 Bundle probíhá do 7. dubna. Výtěžek bude věnován humanitárním/charitativním organizacím Lékaři bez hranic, Direct Relief, International Rescue Committee a Partners In Health.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 7
včera 18:44 | Komunita

Český LibreOffice tým vydává překlad příručky LibreOffice Online. Příručka vznikla překladem anglického originálu, který byl vytvořen v rámci projektu Google Season of Docs 2019. Příručka je ke stažení na českých stránkách LibreOffice. Český tým pokračuje s překladem příručky Začínáme s LibreOffice a hledá další dobrovolníky pro překlad z angličtiny a revize přeloženého textu.

Zdeněk Crhonek | Komentářů: 0
včera 17:55 | Nová verze

Theia je nové modulární vývojové prostředí (IDE) určené k běhu jako webová aplikace a modifikovatelné pomocí doplňků kompatibilních s MS Visual Studio Code. Vývoj zaštiťuje Eclipse Foundation. Více v oznámení vydání verze 1.0.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
včera 17:44 | Upozornění

V souvislosti s nedávnými kybernetickými útoky na nemocniční zařízení v České republice nabídl Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) ve spolupráci se sdružením CZ.NIC, správcem české národní domény a provozovatelem Národního bezpečnostního týmu CSIRT.CZ, pomoc klíčovým zdravotnickým subjektům, na které se vztahuje reaktivní opatření NÚKIB.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 16:55 | Komunita

GitLab je vyvíjen jako open core. Základ je open source a zdarma. Rozšiřující funkce jsou proprietární a je nutné za ně platit. Sid Sijbrandij, spoluzakladatel a CEO společnosti GitLab, oznámil, že 18 funkcí je nově uvolněno jako open source.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:11 | Zajímavý projekt

V souvislosti s koronavirem SARS-CoV-2 a onemocněním COVID-19 vzniká celá řada open source projektů. Zmínit lze například ochrannou polomasku vytisknutelnou i na běžné 3D tiskárně bez použití speciálních materiálů BUT–H1 nebo obličejový ochranný štít.

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
30.3. 19:33 | Zajímavý software

OpenRGB (dříve OpenAuraSDK) je nový svobodný software (verze 0.1) umožňující nastavení podsvícení řady různých „herních“ komponent a periferií (dokáže se také integrovat s projektem OpenRazer); seznam již podporovaného hardwaru je ve wiki projektu.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
30.3. 15:33 | Zajímavý článek

Sergio Prado v článku Jak se testuje jádro Linux? poskytuje přehled nástrojů používaných právě k testování Linuxu, a to v oblastech statické analýzy kódu, automatizovaného testování a průběžné integrace.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
Se kterými dopady COVID-19 už jste se přímo osobně setkali?
 (3%)
 (54%)
 (39%)
 (38%)
 (37%)
 (6%)
 (20%)
Celkem 440 hlasů
 Komentářů: 43, poslední 29.3. 20:38
Rozcestník
Štítky: není přiřazen žádný štítek

www.AutoDoc.Cz


Vložit další komentář
17.11.2019 12:09 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
What hardware do I need to actually receive the data from air?
Gréta avatar 17.11.2019 14:11 Gréta | skóre: 19 | blog: Grétin blogísek | Stockholm
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver

tam piše v odstavci installation že ti stačí obyč rtl-sdr za vosum doláčů a takovejch je plná čína ;D jde tam najít i novej nepoužitej levnější mam otamtaď za ~5$ ale už se mi nedařej najít takže ty žlutý děti co je montovali se asi už zadávili neschválenejma chemickejma stabilizátorama z čínskejch jedovatejch plastů :D doporučuju z těch rtl-sdr svlíkat plastový pouzdra a ekologicky je spálit za vysoký teploty v kamnech. jako bonus se budou odhalený součástky líp chladit jen si pak musíš dávat pozor u zajímavejch signálů abys třeba ty čipy neposlintal když už teda nejsou chráněný ;D

17.11.2019 15:43 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Sorry, I do not understand a word.
18.11.2019 07:21 /dev/urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Czech motherf***er do you speak it ???!!!!
Jendа avatar 17.11.2019 16:17 Jendа | skóre: 76 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Any radio supported by gr-osmosdr, or, in more general, GNU Radio. As an entry-level hardware, I'd recommend a RTL2832U + R820T2 dongle like this one. The quality is not great, but lots of things can be done with it anyway (you can receive pretty much all strong signals -- nearby FM walkie-talkies, Tetra, Tetrapol, ADS-B from airplanes, and with better antenna HAM traffic in 2m and 70cm bands, weather probes and some satellites).
Když je letní čas, tak chodí Polednice strašit v poledne nebo v jednu?
17.11.2019 22:27 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
And if I am interested in weaker signals and willing to spend around 100 USD, what is recommended?
Jendа avatar 17.11.2019 23:31 Jendа | skóre: 76 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Když je letní čas, tak chodí Polednice strašit v poledne nebo v jednu?
Gréta avatar 17.11.2019 14:14 Gréta | skóre: 19 | blog: Grétin blogísek | Stockholm
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver

a bude se taky chytat družice na kus drátu?? je to celkem snadný a zajímavý ;D

Jendа avatar 17.11.2019 16:30 Jendа | skóre: 76 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Příloha:
Ano, například jsem na kus drátu (dipól na dvoumetr přilepený na klacku bez jakékoli symetrizace) přijímal obrázky z ISS. Myslel jsem si, že tam budou záběry zevnitř, a ony to byly nějaké pohlednice :(
Když je letní čas, tak chodí Polednice strašit v poledne nebo v jednu?
17.11.2019 18:21 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
To je SSTV?
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
Jendа avatar 17.11.2019 20:34 Jendа | skóre: 76 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Jo.
Když je letní čas, tak chodí Polednice strašit v poledne nebo v jednu?
Bedňa avatar 17.11.2019 22:01 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Tak neviem či to poznáš, ale skús virtuálnu prechádzku po ISS.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Gréta avatar 18.11.2019 15:46 Gréta | skóre: 19 | blog: Grétin blogísek | Stockholm
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver

supr pohlednice z nízký orbity náhodou :D horší by bylo kdybys na ně do někde do tří do čtyř ráno čekal než poletěj v rozumný elevaci a voni zrovna chrápali a neposílali dolu nic ;D

a podařilo se ti chytit LRPT novýhoj ruskýho meteoru M 2-2 taky někde na těch dvou metrech?? na githubu je někde skript na chytání toho starýho ale ten už s novým satelitem nefunguje a je v tom asi něco víc než že se jenom přepne ten symbol rate ze 72k na 80k :'(

Jendа avatar 18.11.2019 18:50 Jendа | skóre: 76 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
a podařilo se ti chytit LRPT novýhoj ruskýho meteoru M 2-2 taky někde na těch dvou metrech??
Nezkoušel jsem.
Když je letní čas, tak chodí Polednice strašit v poledne nebo v jednu?
Gréta avatar 20.11.2019 13:33 Gréta | skóre: 19 | blog: Grétin blogísek | Stockholm
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
17.11.2019 14:24 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Chybí tam jedna podstatná informace: PROČ?
17.11.2019 15:22 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Proc ne? Takhle - treba - kdyz vyjde tisici-padesata-druha IoT sit, Jenda proste pujde, poklika si prijimaci (a podle vybaveni i vysilaci) chain a jede, bez toho, aby cekal, az budou dostupne obvody.

Navic, cim vic komunikaci vzduchem clovek intuitivne rozumi (protoze to ma osahane), tim lip se debuguji problemy s radiem obecne - a tim bliz je clovek navrhnuti idealniho komunikacniho reseni, at je postaven cca pred "libovolny" problem. Clovek pak ma v hlave arzenal reseni, z kterych se da vybirat a kombinovat. To se hodi.
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
Jendа avatar 17.11.2019 16:25 Jendа | skóre: 76 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Protože jsem ti dal obecný návod, jak se naladit na libovolnou frekvenci, získat výkonové spektrum, vyfiltrovat si libovolně široký kanál a dumpnout si jeho baseband do souboru. A to všechno navíc automaticky pythoním skriptem (poslední odstavec). To je první krok k čemukoli, co chceš s digitálním signálem dělat. FM rádio takhle samozřejmě poslouchat nebudeš (i když první verze mé Tamary fungovala přesně takhle, i s tím FM rádiem, akorát se věci popsané v tomto článku děly synchronizovaně na několika počítačích, a finální verze vlastně není moc odlišná, jenom jsem to musel kvůli realtimovosti přepsat z naklikaného flowgraphu do numpy + custom C modulů), ale už třeba FM vysílačky (amatérský provoz, metro, různé ostrahy, hasiči při zásahu a do nedávna i trunk) je lepší chytat takhle než na hardwarový skener, protože právě to skriptování všeho a přijímání 2.4MHz chunku najednou.
Když je letní čas, tak chodí Polednice strašit v poledne nebo v jednu?
17.11.2019 19:57 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
To je první krok k čemukoli, co chceš s digitálním signálem dělat.
= nic
17.11.2019 20:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Ok, cool, tak v tom případě bys mohl pokračovat třeba na nějakej blog filatelistů jim tam říct, že nesbíráš známky, nebo rybářům, že nechodíš na ryby, a nespamovat tady, kthxbye...
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
18.11.2019 00:07 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
A proč jako ne, právě jsme oslavily 30 let svobody!
17.11.2019 16:23 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Super vec je aj rtl_433 - dekoduje to vysielanie vonkajsich jednotiek teplomerov, meteostanic aj radiovych dialkovych ovladacov.
17.11.2019 16:51 tom11111
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Pěkné. Jak je to realtime filtrování a dekódování náročné na výpočetní výkon?
Jendа avatar 17.11.2019 21:01 Jendа | skóre: 76 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Uvedený příklad žere 47 % jednoho jádra i3-2350M, a když se vypnou ty grafické waterfally, tak 25 %. A při příjmu Tetry to zvládá 25-30 kanálů najednou (s FCL), pak to začne zahazovat samply.

Takže tak středně.
Když je letní čas, tak chodí Polednice strašit v poledne nebo v jednu?
19.11.2019 22:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Jak moc je SDR vhodné pro HAMy? (Hlavně by mě asi zajímalo QRO / výkony vyšší než pár wattíků, protože QRP se dá dělat s lecčíms.)

Jak moc je feasible sestavit SDR ekvivalent něčeho jako třeba FT-897D nebo podobně? (Příp. je to praktické?)

PS. HAM už pěkných pár let nedělám, takže moje informace jsou možná dost outdated...
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
19.11.2019 22:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Hm asi jsem měl na mysli spíš FT-857D ...
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
20.11.2019 09:53 prqek | blog: prqek
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Funguje to. Ani by mě moc nepřekvapilo kdyby dnešní modely měli vevnitř nějaké SDR. Jenže aby to fungovalo pořádně, tak kolem toho samotného SDR modulu potřebuješ filtry, zesilovače, antény a kdovíco ještě. Jinak je to víceméně laboratorní záležitost. Zkoušel jsem s rtlsdr chytat něco v CB pásmu, ale naladil jsem spíš komerční rádia. Mám pocit, že mi snad dokonce i Jenda tady kdysi vysvětloval, jak je to možné.
20.11.2019 11:23 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Taková KX3 je SDR rádio. Mám ho doma na stole a ten přijímač je prostě skvělý. Nejen na HAM pásma, ale i poslech KV rozhlasu je moc příjemný. Nebo RS918 , ale s ním nemám zkušenosti. Popularita SDR roste velice rychle, FLEX také vyrábí úžasná rádia.
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
20.11.2019 13:19 prqek | blog: prqek
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
To vypadá pěkně :) jen trochu jiná kategorie než rtlsdr :)
Gréta avatar 20.11.2019 13:34 Gréta | skóre: 19 | blog: Grétin blogísek | Stockholm
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver

vypadá jak autorádio simtě :D :D :D :D

20.11.2019 14:16 prqek | blog: prqek
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
To je taky trochu jiná kategorie...
20.11.2019 20:55 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
To rozhodně. KX3 není přehledový přijímač, je primárně určen pro radioamatéry. Dobrá citlivost v celém KV rozsahu je vlastně bonus :). Přijímač super, čistota výstupního signálu super, stereo efekt na telegrafu super, filtr super, integrovaný automatický tuner super. Skoro všechno je vlastně super. Až na integrovaný elektronický klíč, ten nesnáším :D.
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
Gréta avatar 21.11.2019 14:43 Gréta | skóre: 19 | blog: Grétin blogísek | Stockholm
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver

to je jako na co přesně tam ten integrovanej elektronickej klíček??

21.11.2019 15:32 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
:D :D

Integrovaným klíčem jsem myslel SW pro vysílání morseovky pomocí pastičky. Musím používat externí, s interním se prostě nejsem schopen domluvit. Vysílá si to co chce.
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
Gréta avatar 23.11.2019 18:13 Gréta | skóre: 19 | blog: Grétin blogísek | Stockholm
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver

jsem nečekala že to radioamatéři ještě dneska řešej tak staromódně teda :D ale asi by byla menší sranda strčit do vysílače z kompu usbčko a nechat komp za sebe všechno udělat. nevim.

23.11.2019 22:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
ale asi by byla menší sranda strčit do vysílače z kompu usbčko a nechat komp za sebe všechno udělat.
Přesně tak, radioamatéřina je pro zábavu (a poučení) a to platí i pro CW. Možná se to nezdá, ale morseovka je pro lidi, pro stroje až tak moc ne...

Komp samozřejmě můžeš nechat všechno dělat, říká se tomu digi módy ;-) Na přenášení textu jsou určené RTTY, PSK a další...
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
24.11.2019 16:32 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Jo, ta móda dorazila i do amatérského rádia. Připojit počítač k rádii a dívat se jestli píše nebo nepíše. Kdybych chtěl aby si dva počítače pokecaly, připojím je do Internetu, ne k rádii. Je to jako mor. Hlavně se nic moc neučit, připojit jeden kabel, nastavit pár hejbátek a už děláme spojení. Teda vlastně ty počítače, člověk je tam tak nějak skoro navíc. Už existuje SW, který takto dělá spojení úplně sám, ani člověka není potřeba. Nová forma zábavy. Jejich boj, není to nic pro mne.
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
21.11.2019 15:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
To bude asi tohle. Přijde mi to od pohledu takový moc mrňavý...
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
20.11.2019 14:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Hmm. Dělá to na mě dojem, že to FTčko nebo podobný trxy jsou asi zřejmě pořád ještě o dost víc cost-effective řešení, zejména pokud je člověk spíš začátečník / není fajnšmekr...

No nicméně ty SDR-based věci budou oproti tomu určitě zajímavější technologicky, díky za odkazy ;-)
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
20.11.2019 20:53 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
FTčko bude určitě levnější. Ale zkus si s ním večer na 80M fungovat bez zapnutého atenulátoru. Stejně tak v závodech. Dneska už je 250Hz filtr málo. Ve velkých mezinárodních závodech se u telegrafie překvapivě často hodí 100Hz filtr. To bez SDR uděláš velice těžko, navíc Ti to také umožnuje tvarovat hrany filtru. Prostě pomalu zázraky, které s analogem neuděláš buď vůbec, nebo jen velice těžko a draho.

Pro začátečníka bych ale opravdu volil něco cenově přijatelnějšího a z druhé ruky. Záleží jaké má potřeby, čemu se chce věnovat. A jaký má rozpočet.

"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
Jendа avatar 20.11.2019 21:52 Jendа | skóre: 76 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
<lama>Na to nepotřebuje skutečné SDR, ale stačí přepnout přijímač do SSB módu, zdemodulovaný signál dát do zvukovky/navzorkovat na 8 kHz, a úzký filtr udělat na tom, ne?</lama> (někdo by mohl říct, že tím se vlastně udělalo skoro-SDR, což je pravda, ale spustí to na tom FTčku nebo libovolně historickém SSB přijímači)
Když je letní čas, tak chodí Polednice strašit v poledne nebo v jednu?
21.11.2019 15:28 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
To bohužel nestačí. Kvůli intermodulační (ne)odolnosti se do šířky filtru dostanou i signály, které v éteru ve skutečnosti nejsou. Ty způsobují rušení, takže si moc nepomůžete. Trochu jo, ale ne moc. Kvalitní vstupní obvody nezachrání ani DSP, které bude dělat ta zvukovka.

Použití zvukovky se dříve dělalo, občas je vidět i teď, ale líp se ladí knoflíkem než klikat myší. Samozřejmě jak komu. Já prostě potřebuju ten knoflík, kterým budu točit :-).
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
8.1. 21:43 Latulippe
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Here's a list of the Best Gaming Keyboard under 50 Dollars to suit the budget without straining your pocket. One question that pops up is what is . Mechanical Keyboard Under 50
27.2. 09:04 Jonhson
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU Radio first steps: a FM receiver
Download Lucky Patcher, this is an application to edit applications, software, games, block ads, download free paid apps on the app store.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.