abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:11 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 6.0. Příští verze 7.0 je kvůli výkonu přepisována do programovacího jazyka Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 20:33 | Zajímavý článek

    Christian Schaller z Red Hatu na svém blogu popsal své zkušenosti s používáním AI při vývoji open source aplikací pro Linux. Pomocí různých AI aktualizoval nebo vytvořil aplikace Elgato Light GNOME Shell extension, Dell Ultrasharp Webcam 4K, Red Hat Planet, WMDock, XMMS resuscitated (aktualizace z GTK 2 a Esound na GTK 4, GStreamer a PipeWire) a Monkey Bubble. SANE ovladač pro skener Plustek OpticFilm 8200i se mu zatím nepovedl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 19:44 | IT novinky

    Americké firmy Tesla a SpaceX postaví v texaském Austinu moderní komplex na výrobu čipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí projektu s názvem Terafab budou dvě moderní továrny na výrobu čipů – jedna se zaměří na automobily a humanoidní roboty, druhá na datová centra ve vesmíru. Uvedl to generální ředitel těchto firem Elon Musk. Projekt by podle odhadů měl stát 20 miliard USD (zhruba 425 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 15:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.11 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:44 | Bezpečnostní upozornění

    Ubuntu 26.04 patrně bude ve výchozím nastavení zobrazovat hvězdičky při zadávání hesla příkazu sudo, změna vychází z nové verze sudo-rs. Ta sice zlepší použitelnost systému pro nové uživatele, na které mohlo 'tiché sudo' působit dojmem, že systém 'zamrzl' a nijak nereaguje na stisky kláves, na druhou stranu se jedná o možnou bezpečnostní slabinu, neboť zobrazování hvězdiček v terminálu odhaluje délku hesla. Původní chování příkazu sudo

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    včera 21:33 | Komunita

    Projekt systemd schválil kontroverzní pull request, který do JSON záznamů uživatelů přidává nové pole 'birthDate', datum narození, tedy údaj vyžadovaný zákony o ověřování věku v Kalifornii, Coloradu a Brazílii. Jiný pull request, který tuto změnu napravoval, byl správcem projektu Lennartem Poetteringem zamítnut s následujícím zdůvodněním:

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 25
    včera 17:22 | Nová verze

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 163 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.3. 15:22 | IT novinky

    Eric Lengyel dobrovolně uvolnil jako volné dílo svůj patentovaný algoritmus Slug. Algoritmus vykresluje text a vektorovou grafiku na GPU přímo z dat Bézierových křivek, aniž by využíval texturové mapy obsahující jakékoli předem vypočítané nebo uložené obrázky a počítá přesné pokrytí pro ostré a škálovatelné zobrazení písma, referenční ukázka implementace v HLSL shaderech je na GitHubu. Slug je volným dílem od 17. března letošního

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    21.3. 15:11 | Zajímavý projekt

    Sashiko (GitHub) je open source automatizovaný systém pro revizi kódu linuxového jádra. Monitoruje veřejné mailing listy a hodnotí navrhované změny pomocí umělé inteligence. Výpočetní zdroje a LLM tokeny poskytuje Google.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    21.3. 04:44 | Zajímavý software

    Cambalache, tj. RAD (rapid application development) nástroj pro GTK 4 a GTK 3, dospěl po pěti letech vývoje do verze 1.0. Instalovat jej lze i z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1139 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    20.4.2012 13:56 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    mně jenom fascinuje, jak se v souvislosti s případem strašně řeší kdovíco v akademické obci, ale na obyčejný lidi, pacienty, kteří kvůli zfalšovaným (nebo zfušovaným, pokud zas věci nejsou takové, jak nám média ukazují) výsledkům nebudou léčeni "správně", na ty zase jako obvykle sere pes :-/
    kyknos avatar 20.4.2012 14:20 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    To, že jsou pacienti léčeni špatně je ovšem většinou problém nikoliv přešlapů na poli špičkové vědy, ale elementárních neznalostí na úrovni maturity z biologie a půhodinové rešerše v Google či Wikipedii :) :(
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    20.4.2012 16:10 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    tož to je samozřejmě věc jiná, když potom v praxi někdo místo léčebné dávky vypočte dávku smrtelnou apod. :-/

    rozhodně bych si ovšem netroufl tvrdit "většinou" - "špičkovou vědu" kdysi představovalo i experimentální užívání strupů kravskejch neštovic, díky čemuž se podařilo vymítit chorobu, která měla na svědomí stovky milionů lidí ... nebejt například této "špičkové vědy", bylo by tady tudíž mrtvolek podstatně více, dokonce bych si tipnul, že o tolik více, že všechny přešlapy všech praktiků (ve smyslu doktorů přímo pracujících s pacienty) v celé historii dohromady neměly tolik obětí
    20.4.2012 15:18 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    rekl bych, ze nez se neco dostane k pacientum, musi to byt nezavysle overeno minimalne tou laboratori, ktera se to rozhodne prevest do praxe
    20.4.2012 15:52 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    ano, jistě - ale ... pokud z nějakého výzkumu vyplyne, že je něco slepá cesta, že to nefunguje, kdo se rozhodne "nefungující" věc převádět do praxe, aby tedy došlo na to tvoje ověření, že to vlastně není pravda a daná věc funguje?

    a naopak, pokud nějaký výzkum vypadá slibně, a někdo to tedy ověřovat začne, a přijde na to, že je to blbost, co ten ztracený čas, nemluvě o dalších investicích?
    21.4.2012 13:35 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Vzdyt to bylo nedavno na slashdotu.
    "Moderni medicina" jsou holt pokusy na lidech.
    gtz avatar 20.4.2012 14:31 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Taky jsem to četl a nevím co k tomu dodat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    20.4.2012 15:23 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    To je problem nejen "v teto zemi": http://blog.scienceexchange.com/2012/04/the-need-for-reproducibility-in-academic-research/
    20.4.2012 15:24 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Maně se tak naskýtá otázka, kolik je v této zemi jiných otitulovaných hlav, u kterých udělat podobné přezkoumání ani dost dobře není možné, a které na pozicích, získaných díky bumážkám rozhodují o všem možném.
    Tak 80-90 %.* Nejen v této zemi.
    * přezkoumání není dost dobře možné
    20.4.2012 19:04 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Přezkoumání není možné. Co by bylo energetickými nesmysly,(větší vstupy než výstupy atd.) Tyto jsou nařízeny nadřazeným právem. Vrátili jsme se do doby středověku.

    Již se těším na vědecké spory kolik andělů se vejde na špičku jehly.
    20.4.2012 19:26 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Již se těším na vědecké spory kolik andělů se vejde na špičku jehly.

    Že by to konečně někdo začal seriózně řešit? Pořád se o tom mluví, a nikdo to nikdy nezkoumal...
    20.4.2012 19:39 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    ta otázka je samozřejmě velmi seriózní a týká se nekonečných množin. Bohužel se stala pro ignoranty symbolem jakési bezvýznamnosti vědy.
    20.4.2012 19:53 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Ta otázka nikdy neexistovala, nikdo ji nikdy neřešil a seriozně se jí nezabýval (mluvím samozřejmě o středověké církevní vědě, jestli ji někdo použil v moderních dobách jako symbol pro úvahy o nekonečých množinách netuším). Je to podobně nesmyslná legenda jako ta o církvi tvrdící že je země placatá (ta je taky ohromně oblíbená, a taky zcela vymyšlená).
    20.4.2012 20:19 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Já si myslím, že existovala. Dle různých pramenů to vypadá na vznik v nějaké skupině anglických satiriků, jako parodie na Tomáše Akvinského.

    Prosím otče šolastiku ??? Doplň neznalosti politického pracovníka
    20.4.2012 20:34 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    No, to je právě ono...jo, ti Britové si otázku o andělech na špičce jehly vymysleli jako zesměšnění středověkých traktátů o podstatě andělů. Jako na sviňu se zrovna tahle satira ujala, a dnes se zcela mylně používá jako příklad nesmyslnosti středověké církevní vědy. Ona těch nesmyslů přirozeně nasekala dost, ale zrovna tohle na triku nemá.

    Ta závěrečná otázka se týká čeho, špičky jehly nebo placaté Země?
    20.4.2012 22:18 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Spíš placaté země, mám taký dojem, že v toto se skutečně věřilo snad i učilo. Napadá mne titul
    Z čech až na konec světa
    a asi i další.

    Jinak k té jehle, myslím že se ujala stejně jako jiné trefné satiry. Prostě postihla některé tehdejší nesmyslnosti lépe než sáhodlouhý popis.
    20.4.2012 23:52 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Spíš placaté země, mám taký dojem, že v toto se skutečně věřilo snad i učilo.
    Tak to máš zcela mylný dojem. Že je Země koule věděli už staří Řekové, Evropa se to naučila od nich, a nikdy to nikdo nezpochybňoval. V čem se církev mýlila a co prosazovala dost drsným a krvavým způsobem, byla teorie o Zemi jako středu vesmíru. Nicméně pořád to měl být kulatý střed vesmíru.
    kyknos avatar 21.4.2012 09:28 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Řekové věděli věcí, které křesťansští barbarové nevěděli a mnohdy neví dodnes...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    21.4.2012 23:47 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Nebudu ti kecat do tvého nábožeského zanícení, nicméně zrovna tohle je něco co od Řeků bez výhrad převzali.
    21.4.2012 11:17 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Základ o placatosti by byl viz byzantský mnich a zeměpisec Kosmas Indikopleustes Alexandrie. Na letopisy jsem slabý určitě někdo doplní něco před desátým stoletím ????.

    On si přisadil i náš Jirásek viz. již citovaný Z čech až na konec světa.

    Ono i v dnešní době po pár minutách na netu po zadání placatá země najdeš tolik odkazů a mezi nimi i ty, kteří věří na placatou zemi i dnes , nález pekla na kolském poloostrově atd. že bude lepší, když si půjdu něco konečně dělat.

    Snad na závěr bible, a popis světa. Z toho se snadno dělá tvrzení o placatosti země.
    Izaiáš 40:22

    On se nad kruhem Země na trůn usadil, obyvatelé země jsou pro něj kobylky. On prostírá nebe jako baldachýn, roztahuje je jako stan k bydlení.
    21.4.2012 23:54 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Prosím tě, četl jsi ten odkaz na Wikipedii co jsem uvedl v minulém postu (a k tomu si rovnou přečti tohle když už v tom budeš), nebo se už jen prostě chytáš stébel?
    kyknos avatar 22.4.2012 09:12 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Vzdyt nekteri to tvrdi dodnes.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    22.4.2012 10:50 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Ale já se s tebou nehádám, jan si laskavě uvědom, že názor nebyl tak úplně jednoznačný a jeho šíření nebylo možné nějakou závratnou rychlostí.

    Ja kdysi řekl pan Werich.
    Dříve, když chtěl jeden panovník říci druhému, že je vůl. To trvalo než vypravil poselstvo ... , dneska je to týtattýtýta to vědí dřív než to odvysíláte.

    Já jsem jen uvedl dva prameny (bez nějakého hledání ) , které tvrdí něco o placatosti země. To že je lze vždy nějak spojit s církví je skoro jasné. Církev měla, až někam k osvícenství, něco jako monopol na vědu a vzdělání.

    Na závěr je uveden verš z bible, podle něhož, sem tam někdo odvozuje, to že bible tvrdí že země je placatá, A tady nám začíná náš spor o o počtu andělů na špičce jehly.
    22.4.2012 21:19 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Aha. Tak dobrou noc.
    21.4.2012 11:56 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Základ o placatosti by byl viz byzantský mnich a zeměpisec Kosmas Indikopleustes Alexandrie. Na letopisy jsem slabý určitě někdo doplní něco před desátým stoletím ????.

    On si přisadil i náš Jirásek viz. již citovaný Z čech až na konec světa.

    Ono i v dnešní době po pár minutách na netu po zadání placatá země najdeš tolik odkazů a mezi nimi i ty, kteří věří na placatou zemi i dnes , nález pekla na kolském poloostrově atd. že bude lepší, když si půjdu něco konečně dělat.

    Snad na závěr bible a popis světa. Z toho se snadno dělá tvrzení o placatosti země.
    Izaiáš 40:22

    On se nad kruhem Země na trůn usadil, obyvatelé země jsou pro něj kobylky. On prostírá nebe jako baldachýn, roztahuje je jako stan k bydlení.
    20.4.2012 23:01 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Nejak takto? http://www.smbc-comics.com/index.php?db=comics&id=2576#comic
    20.4.2012 23:54 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Jo, tak nějak :-)
    Jendа avatar 21.4.2012 20:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    7,6e-6 m2 je 7,6 mm2, ne? To je nějak moc.
    20.4.2012 19:59 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Špička ledovce to nepochybně je, myslím, že ten ledovec je jen nevelký. Podvodníci jsou ve všech oborech, a proti takovým prodejcům aut jsou vědci zlatí... Je moc dobře, že se na něj přišlo. Tak to má být. Škoda jenom, že tak pozdě, zvlášť když pochyby o jeho výsledcích existovaly už před nějakou dobou.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Bluebear avatar 21.4.2012 00:17 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Podvody, stejně jako sebeklamy a zbožná přání, patřily k vědě odedávna. Pokud se daří je odhalovat, je to normální běh věcí.

    V tomhle případě mám pocit, že od začátku nešlo o podvod, ale o přání (jde o lék na rakovinu), které bylo otcem myšlenky a sebeklamu. Bohužel tenhle se udržel hodně dlouho a pak přišel strašit původního autora, kterému pak nezbylo než se zoufale snažit udržet neudržitelné.

    Právě proto je tak důležité opakovat pokusy, obzvlášť ty převratné.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    21.4.2012 11:19 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Nezlobte se na mě, ale člověk který takhle sprostě lže a zatlouká má být podle mě bez pardonu zbaven veškerých akademických hodností! Nechápu jak vůbec někdo může polemizovat o něčem co je jasně doloženo několika svědky a kamerovým záznamem. U takové osoby nelze absolutně věřit že nepodváděla i v jiných případech.

    Pokud jde o vědu - ano, omyly a slepé cesty v ní vždy byly. Ale ty rozhodně nelze zaměňovat s podvody a podfuky. Jenže jak se zdá - a napovídá tomu i aktuální výsledek hlasování pod tímto blogpostem, není zřejmě malá skupina lidí, kterým takové neprůhledné prostředí, kdy se pod nejrůznějšími záminkami výsledky a práce tají - vyhovuje.
    24.4.2012 10:28 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Napadlo vás třeba, že lidé nedávají blogpostu hodnocení "špatné" proto, že by snad omlouvali podvodníka Bezouška, ale protože ten blogpost prostě je špatný? Celý ten druhý odstavec (obzvláště jeho konec) je naprostý paskvil, z kterého akorát tak vyvěrá žluč, nic jiného. Proto jsem vám např. já dal hodnocení "špatné".
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    pavlix avatar 25.4.2012 15:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Původně mě nenapadlo blogpost ohodnotit. Díky za připomenutí, dávám „špatné“.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.4.2012 16:15 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Schvaluju. To je jediné správné hodnocení.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    26.4.2012 16:59 co je to za blbost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Na blogpostu nic špatného nevidím,spíš broukům pytlíkům dělá dobře svým hodnocením dávat najevo svou významost.Co je jako na tom blogpostu špatně?
    Petr Tomášek avatar 26.4.2012 23:27 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    To bys stejně nepochopil, woe :-D
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    11.5.2012 15:59 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Kapicu asi sere že je jenom takovej lepší školník:-)
    14.5.2012 17:36 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Nesere. Ba právě naopak ;-)
    14.5.2012 17:37 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Špička ledovce?
    Stačí se pořádně kouknout do srovnání v následujícím blogpostu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.