Společnost Avalonia UI oznámila, že pracuje na .NET MAUI pro Linux a webový prohlížeč. Vyzkoušet lze demo v prohlížeči. Když bude backend stabilní, bude vydán jako open source pod licencí MIT.
Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
sudo hdparm -t --direct /dev/md0 /dev/md0: Timing O_DIRECT disk reads: 30088 MB in 3.00 seconds = 10029.09 MB/sec
select TI."MediaFilePath", SP."ProjectName",SP."LastModTimeInSecs" from public."Sm2TiItem" TI inner join public."Sm2TiTrack" TT ON TT."Sm2TiTrack_id" = TI."Sm2TiTrack_id" inner join public."Sm2Sequence" SS ON SS."Sm2Sequence_id"=TT."Sequence" inner join public."Sm2Timeline" TL on TL."Sm2Timeline_id"=SS."Sm2Timeline_id" inner join public."SM_Project_Sm2Timeline" PT on PT."DbAssociate"=TL."Sm2Timeline_id" inner join public."SM_Project" SP on SP."SM_Project_id"=PT."DbOwner" where TI."MediaFilePath"<>'' order by SP."LastModTimeInSecs" desc;
Vysledkem je seznam souboru pouzitych na Timeline(s) v jednotlivych projektech, nazev projektu a casem posledniho ulozeni daneho projectu (asi sec od 1.1.1970). I pri jednom pouziti souboru na Timeline se mohou vyskytovat dva zaznamy (pro video stream a audio stream souboru).
MediaFilePath | ProjectName | LastModTimeInSecs
---------------------------------------------------+-------------+-------------------
/NVMe/Output/ProRes/2019-11-02_12-13-03_all-I.mp4 | yyyyy | 1655408593
/NVMe/Output/ProRes/2019-11-02_12-13-03_all-I.mp4 | yyyyy | 1655408593
/NVMe/Output/ProRes/2019-11-02_12-10-46.mp4 | dev | 1655248122
/NVMe/Output/ProRes/8k_422_prores.mov | dev | 1655248122
/NVMe/Output/ProRes/2019-11-02_12-10-46.mp4 | dev | 1655248122
/NVMe/Output/ProRes/A001_03061457_C005.braw | dev | 1655248122
/NVMe/Output/ProRes/A001_03061457_C005.braw | dev | 1655248122
/NVMe/Output/ProRes/8k_422_prores.mov | dev | 1655248122
pwd /NVMe/ProRes ... lrwxrwxrwx 1 user user 47 čen 19 14:34 dune-trailer-1_h1080p_afx.mov -> /array_SSD/ProRes/dune-trailer-1_h1080p_afx.mov lrwxrwxrwx 1 user user 43 čen 19 14:34 dune-trailer-1_h1080p.mov -> /array_SSD/ProRes/dune-trailer-1_h1080p.mov lrwxrwxrwx 1 user user 47 čen 19 14:19 Elysium_trailer_1-4K-HDTN.mp4 -> /array_HDD/ProRes/Elysium_trailer_1-4K-HDTN.mp4 lrwxrwxrwx 1 user user 42 čen 19 14:19 F004C007_190925_MN99.mxf -> /array_HDD/ProRes/F004C007_190925_MN99.mxf lrwxrwxrwx 1 user user 51 čen 19 14:19 infamous-trailer-1_h1080p_afx.mov -> /array_HDD/ProRes/infamous-trailer-1_h1080p_afx.mov lrwxrwxrwx 1 user user 47 čen 19 14:19 infamous-trailer-1_h1080p.mov -> /array_HDD/ProRes/infamous-trailer-1_h1080p.mov lrwxrwxrwx 1 user user 55 čen 19 14:19 irresistible-trailer-1_h1080p_afx.mov -> /array_HDD/ProRes/irresistible-trailer-1_h1080p_afx.mov lrwxrwxrwx 1 user user 51 čen 19 14:34 irresistible-trailer-1_h1080p.mov -> /array_SSD/ProRes/irresistible-trailer-1_h1080p.mov lrwxrwxrwx 1 user user 42 čen 19 14:34 J012_C003_0923FV_001.R3D -> /array_SSD/ProRes/J012_C003_0923FV_001.R3D lrwxrwxrwx 1 user user 38 čen 19 14:19 J012_C003_0923FV.RMD -> /array_HDD/ProRes/J012_C003_0923FV.RMD lrwxrwxrwx 1 user user 30 čen 19 14:19 MVI_0794.MP4 -> /array_HDD/ProRes/MVI_0794.MP4 lrwxrwxrwx 1 user user 30 čen 19 14:19 MVI_0795.MP4 -> /array_HDD/ProRes/MVI_0795.MP4 .....Pro vyuziti /NVMe pres SaMBa bylo v smb.conf nutne povolit naslednovani symbolickych linku. Pri pristupu k souborum share /NVMe z Windows je nutne k namapovanemu pismenu doplnit Mapped Mount definici v Media Storage (odlisnost / filesystem v Linuxu a pismen disku ve Windows). Do skriptu chybi doplnit odstranovani souboru z /array_SSD v pripade, ze se nedostanou do listu polozek ci neprojdou cutem (nedostatecna kapacita). Nejjednodussi asi bude porovnani predchoziho listu a aktualniho listu s automaticky vymazem v novem listu chybejicich polozek. Sym linky se vzdy vytvari kompletne znova, takze pokud by zmizel soubor z /array_HDD (z originalni storage), zmizi i link na nej. Reseni nastoluje dalsi otazky, jako je umisteni .souboru (.gallery, .proxy_media., .cache). Filesystem, z nehoz jsou soubory otevirany (/array) by svou docasnou povahou nemel byt predmetem zapisu souboru ze strany DRS. Nastaveni DRS (pripadne projektu) by melo umoznit se tomuto vyhnout.
/NVMe/Output/ProRes/A001_04250244_C065.braw | Untitled Project 52 | 1655640722 Z:\ProRes\A002_06122335_C002.braw | test z windows DRS | 1655639039 Z:\ProRes\A001_04250244_C065 (copy).braw | test z windows DRS | 1655639039 Z:\ProRes\A001_04250244_C065 (copy).braw | test z windows DRS | 1655639039 Z:\ProRes\A002_06122335_C002.braw | test z windows DRS | 1655639039 /NVMe/Output/ProRes/irresistible-trailer-1_h1080p_afx.mov | Untitled Project 51 | 1655637623Otevreni tohoto projektu z DRS pod Linuxem vyzaduje u nastaveni DRS (poplatne stanici) do Mapped Mount dat pro \NVMe dat Z:\, to umozni pochopit vyznam cest. Z pohledu vyse zmineho skriptu to znamena, zajistit v seznamu TimelineItem nahradu Z:\ za \NVMe\ a zpetnych lomitek za normalni pro naplneni /array_SSD konkretnim souborem a linku na nej z /NVMe (v opacnem pripade zustanou skrze sym-link v /NVMe pristupny pouze z pomale /array_HDD).
./sql_seznam.sh | sed 's/ *\| *//g' | sed '1d' |sed '1d' |sed '$d' | sed '$d' | sed 's/|/\t/g' | awk -F "\t" '{ print "$1 }' | sort -u,
Linux (dříve Xubutu 18.04 a nyní Ubuntu Studio 22.04) je na mém PC primárním OSem, takže DRS provozuji hlavně na něm.Dik za odpověď. Chápu. Taky by mi bylo příjemnější provozovat pracovní SW nativně pod Linuxem. Ptal jsem se hlavně proto, že v minulém blogu jsi psal:
"na rozdíl od verze DRS pod Windows nabízí verze pro Linux pro H.264/HEVC pouze encodéry postavené na NVENC(při využití GK NVIDIA)."a teď píšeš, že VST pluginy pod Linuxem také nefungují. Tak mě právě zajímalo, jestli DRS má na Linuxu i nějaké výhody, třeba ve výkonu, ale jak se dívám, tak podle měření je to na Win i Linuxu velmi podobné.
Tiskni
Sdílej: