Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »hdparm -t --direct /dev/md0 Timing O_DIRECT disk reads: 26240 MB in 3.00 seconds = 8746.22 MB/sec (prakticky shodnz jako BMD Disc Speed Test).Fio v Linuxu při iodepth=4 četlo rychlostí cca 12GB/s. Pozn. Maximální deklarovaná rychlost čtení jednoho SSD je ~3,5GB/s (jde o SSD NVMe 4x 3.0, kde 4GB/s by měl být jednosměrně strop samotného PCIe). U vysokých rychlostí IO asi bude hrát svou roli i případná (ne)výkonnost PC. OT: Na screenshotu BlackMagic Disc Speed Test je kromě rychlostí i tabulka rychlostí záznamu (frames/s) pro konktrétní rozlišení/standard záznamu. Předpokládám, že i další pamětníci co kdy v minulosti grabovali analogový video záznam pomocí AverMedia/Pinnacle atd. zamačknou jako já slzu dojetí při výsledku RAID0u 10187 frames/s pro 10bit YUV 4:2:2 NTSC/PAL.
Tiskni
Sdílej:
sudo hdparm -t --direct /dev/md0 /dev/md0: Timing O_DIRECT disk reads: 30088 MB in 3.00 seconds = 10029.09 MB/sec
select TI."MediaFilePath", SP."ProjectName",SP."LastModTimeInSecs" from public."Sm2TiItem" TI inner join public."Sm2TiTrack" TT ON TT."Sm2TiTrack_id" = TI."Sm2TiTrack_id" inner join public."Sm2Sequence" SS ON SS."Sm2Sequence_id"=TT."Sequence" inner join public."Sm2Timeline" TL on TL."Sm2Timeline_id"=SS."Sm2Timeline_id" inner join public."SM_Project_Sm2Timeline" PT on PT."DbAssociate"=TL."Sm2Timeline_id" inner join public."SM_Project" SP on SP."SM_Project_id"=PT."DbOwner" where TI."MediaFilePath"<>'' order by SP."LastModTimeInSecs" desc;
Vysledkem je seznam souboru pouzitych na Timeline(s) v jednotlivych projektech, nazev projektu a casem posledniho ulozeni daneho projectu (asi sec od 1.1.1970). I pri jednom pouziti souboru na Timeline se mohou vyskytovat dva zaznamy (pro video stream a audio stream souboru).
MediaFilePath | ProjectName | LastModTimeInSecs ---------------------------------------------------+-------------+------------------- /NVMe/Output/ProRes/2019-11-02_12-13-03_all-I.mp4 | yyyyy | 1655408593 /NVMe/Output/ProRes/2019-11-02_12-13-03_all-I.mp4 | yyyyy | 1655408593 /NVMe/Output/ProRes/2019-11-02_12-10-46.mp4 | dev | 1655248122 /NVMe/Output/ProRes/8k_422_prores.mov | dev | 1655248122 /NVMe/Output/ProRes/2019-11-02_12-10-46.mp4 | dev | 1655248122 /NVMe/Output/ProRes/A001_03061457_C005.braw | dev | 1655248122 /NVMe/Output/ProRes/A001_03061457_C005.braw | dev | 1655248122 /NVMe/Output/ProRes/8k_422_prores.mov | dev | 1655248122
pwd /NVMe/ProRes ... lrwxrwxrwx 1 user user 47 čen 19 14:34 dune-trailer-1_h1080p_afx.mov -> /array_SSD/ProRes/dune-trailer-1_h1080p_afx.mov lrwxrwxrwx 1 user user 43 čen 19 14:34 dune-trailer-1_h1080p.mov -> /array_SSD/ProRes/dune-trailer-1_h1080p.mov lrwxrwxrwx 1 user user 47 čen 19 14:19 Elysium_trailer_1-4K-HDTN.mp4 -> /array_HDD/ProRes/Elysium_trailer_1-4K-HDTN.mp4 lrwxrwxrwx 1 user user 42 čen 19 14:19 F004C007_190925_MN99.mxf -> /array_HDD/ProRes/F004C007_190925_MN99.mxf lrwxrwxrwx 1 user user 51 čen 19 14:19 infamous-trailer-1_h1080p_afx.mov -> /array_HDD/ProRes/infamous-trailer-1_h1080p_afx.mov lrwxrwxrwx 1 user user 47 čen 19 14:19 infamous-trailer-1_h1080p.mov -> /array_HDD/ProRes/infamous-trailer-1_h1080p.mov lrwxrwxrwx 1 user user 55 čen 19 14:19 irresistible-trailer-1_h1080p_afx.mov -> /array_HDD/ProRes/irresistible-trailer-1_h1080p_afx.mov lrwxrwxrwx 1 user user 51 čen 19 14:34 irresistible-trailer-1_h1080p.mov -> /array_SSD/ProRes/irresistible-trailer-1_h1080p.mov lrwxrwxrwx 1 user user 42 čen 19 14:34 J012_C003_0923FV_001.R3D -> /array_SSD/ProRes/J012_C003_0923FV_001.R3D lrwxrwxrwx 1 user user 38 čen 19 14:19 J012_C003_0923FV.RMD -> /array_HDD/ProRes/J012_C003_0923FV.RMD lrwxrwxrwx 1 user user 30 čen 19 14:19 MVI_0794.MP4 -> /array_HDD/ProRes/MVI_0794.MP4 lrwxrwxrwx 1 user user 30 čen 19 14:19 MVI_0795.MP4 -> /array_HDD/ProRes/MVI_0795.MP4 .....Pro vyuziti /NVMe pres SaMBa bylo v smb.conf nutne povolit naslednovani symbolickych linku. Pri pristupu k souborum share /NVMe z Windows je nutne k namapovanemu pismenu doplnit Mapped Mount definici v Media Storage (odlisnost / filesystem v Linuxu a pismen disku ve Windows). Do skriptu chybi doplnit odstranovani souboru z /array_SSD v pripade, ze se nedostanou do listu polozek ci neprojdou cutem (nedostatecna kapacita). Nejjednodussi asi bude porovnani predchoziho listu a aktualniho listu s automaticky vymazem v novem listu chybejicich polozek. Sym linky se vzdy vytvari kompletne znova, takze pokud by zmizel soubor z /array_HDD (z originalni storage), zmizi i link na nej. Reseni nastoluje dalsi otazky, jako je umisteni .souboru (.gallery, .proxy_media., .cache). Filesystem, z nehoz jsou soubory otevirany (/array) by svou docasnou povahou nemel byt predmetem zapisu souboru ze strany DRS. Nastaveni DRS (pripadne projektu) by melo umoznit se tomuto vyhnout.
/NVMe/Output/ProRes/A001_04250244_C065.braw | Untitled Project 52 | 1655640722 Z:\ProRes\A002_06122335_C002.braw | test z windows DRS | 1655639039 Z:\ProRes\A001_04250244_C065 (copy).braw | test z windows DRS | 1655639039 Z:\ProRes\A001_04250244_C065 (copy).braw | test z windows DRS | 1655639039 Z:\ProRes\A002_06122335_C002.braw | test z windows DRS | 1655639039 /NVMe/Output/ProRes/irresistible-trailer-1_h1080p_afx.mov | Untitled Project 51 | 1655637623Otevreni tohoto projektu z DRS pod Linuxem vyzaduje u nastaveni DRS (poplatne stanici) do Mapped Mount dat pro \NVMe dat Z:\, to umozni pochopit vyznam cest. Z pohledu vyse zmineho skriptu to znamena, zajistit v seznamu TimelineItem nahradu Z:\ za \NVMe\ a zpetnych lomitek za normalni pro naplneni /array_SSD konkretnim souborem a linku na nej z /NVMe (v opacnem pripade zustanou skrze sym-link v /NVMe pristupny pouze z pomale /array_HDD).
./sql_seznam.sh | sed 's/ *\| *//g' | sed '1d' |sed '1d' |sed '$d' | sed '$d' | sed 's/|/\t/g' | awk -F "\t" '{ print "$1 }' | sort -u
,
Linux (dříve Xubutu 18.04 a nyní Ubuntu Studio 22.04) je na mém PC primárním OSem, takže DRS provozuji hlavně na něm.Dik za odpověď. Chápu. Taky by mi bylo příjemnější provozovat pracovní SW nativně pod Linuxem. Ptal jsem se hlavně proto, že v minulém blogu jsi psal:
"na rozdíl od verze DRS pod Windows nabízí verze pro Linux pro H.264/HEVC pouze encodéry postavené na NVENC(při využití GK NVIDIA)."a teď píšeš, že VST pluginy pod Linuxem také nefungují. Tak mě právě zajímalo, jestli DRS má na Linuxu i nějaké výhody, třeba ve výkonu, ale jak se dívám, tak podle měření je to na Win i Linuxu velmi podobné.