Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
        Diskuse byla administrátory uzamčena.
    
 U řady z výše odkazovaných produkcí půjde patrně především o využití funkcí Color gradingu, ale i v editačních schopnostech to ušlo za posledních pár let velký kus cesty.
Jde o komerční aplikaci, která je dostupná ve dvou edicích (Davinci Resolve s určitým funkčním omezením a Davinci Resolve Studio bez omezení). Ta první je za registraci, ta druhá za 295US$ (upgrade na budoucí verze je zdarma). Společnost BlackMagicDesign k prodávanému HW (kamery, panely, ..) často přidává liceční klíč pro Davinci Resolve Studio (například k BMPCC4K byla licence na dvě současné instalace).
Mezi funkční omezení free verze patří např. maximální rozlišení výstupu projektu 4K(UHD?) s 60p, akcelerace GPGPU výpočtů pouze jednou GK, chybějící podpora funkcí postavených na Neural Engine, nemožnost týmové spolupráce (současná práce nad jedním projektem), rozdíly v kolekci efektů, ..... 
Pozn. U neplacené verze DR, která asi z licenčních důvodů nepodporuje nejběžnější formáty (H.264/HEVC/AAC/AC3) se holt musí na vstup a výstup workflow přidat konverze materiálu do/z podporovaných formátů (např. do/z AVID DNxHR + PCM by měl zvládat FFmpeg). Podmínkou běhu jsou proprietární drivery GPU, jde o silně GPGPU (CUDA/OpenCL) orientovanou aplikaci.
 U řady z výše odkazovaných produkcí půjde patrně především o využití funkcí Color gradingu, ale i v editačních schopnostech to ušlo za posledních pár let velký kus cesty.
Jde o komerční aplikaci, která je dostupná ve dvou edicích (Davinci Resolve s určitým funkčním omezením a Davinci Resolve Studio bez omezení). Ta první je za registraci, ta druhá za 295US$ (upgrade na budoucí verze je zdarma). Společnost BlackMagicDesign k prodávanému HW (kamery, panely, ..) často přidává liceční klíč pro Davinci Resolve Studio (například k BMPCC4K byla licence na dvě současné instalace).
Mezi funkční omezení free verze patří např. maximální rozlišení výstupu projektu 4K(UHD?) s 60p, akcelerace GPGPU výpočtů pouze jednou GK, chybějící podpora funkcí postavených na Neural Engine, nemožnost týmové spolupráce (současná práce nad jedním projektem), rozdíly v kolekci efektů, ..... 
Pozn. U neplacené verze DR, která asi z licenčních důvodů nepodporuje nejběžnější formáty (H.264/HEVC/AAC/AC3) se holt musí na vstup a výstup workflow přidat konverze materiálu do/z podporovaných formátů (např. do/z AVID DNxHR + PCM by měl zvládat FFmpeg). Podmínkou běhu jsou proprietární drivery GPU, jde o silně GPGPU (CUDA/OpenCL) orientovanou aplikaci.
            
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                