Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »
Tiskni
Sdílej:
Diskuse byla administrátory uzamčena
U řady z výše odkazovaných produkcí půjde patrně především o využití funkcí Color gradingu, ale i v editačních schopnostech to ušlo za posledních pár let velký kus cesty.
Jde o komerční aplikaci, která je dostupná ve dvou edicích (Davinci Resolve s určitým funkčním omezením a Davinci Resolve Studio bez omezení). Ta první je za registraci, ta druhá za 295US$ (upgrade na budoucí verze je zdarma). Společnost BlackMagicDesign k prodávanému HW (kamery, panely, ..) často přidává liceční klíč pro Davinci Resolve Studio (například k BMPCC4K byla licence na dvě současné instalace).
Mezi funkční omezení free verze patří např. maximální rozlišení výstupu projektu 4K(UHD?) s 60p, akcelerace GPGPU výpočtů pouze jednou GK, chybějící podpora funkcí postavených na Neural Engine, nemožnost týmové spolupráce (současná práce nad jedním projektem), rozdíly v kolekci efektů, .....
Pozn. U neplacené verze DR, která asi z licenčních důvodů nepodporuje nejběžnější formáty (H.264/HEVC/AAC/AC3) se holt musí na vstup a výstup workflow přidat konverze materiálu do/z podporovaných formátů (např. do/z AVID DNxHR + PCM by měl zvládat FFmpeg). Podmínkou běhu jsou proprietární drivery GPU, jde o silně GPGPU (CUDA/OpenCL) orientovanou aplikaci.