Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 16:52

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
8.8.2010 01:52 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Každou chvíli mi to něco nepřehrávalo.
Tenhle problém jsem zaregistroval spíš na Windows než na Linuxu. U Macu mi chybí zkušenosti.
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
otasomil avatar 8.8.2010 09:12 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux

>>> Každou chvíli mi to něco nepřehrávalo.

Toto taky znam spis z windows. Vetsinou se to da nastesti vyresit pomoci aplikaci tretich stran a zadarmo.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
=^..^= AmigaPower® avatar 8.8.2010 11:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Tak to ste asi bohove kluci, protože já mam zkušenosti přesně opačný. Furt někde něco nefunguje, chce plugin, plugin neni, tak to chce ruční instalaci, někam psát opisovat něco čemu nerozumim, pak to něco dělá, ale výsledek stejnej, zas to nefunguje. Zvlášť třeba miluju instalaci balíčků, najdu si požadovanou aplikaci v tom softcentru, odklikám, odheslim, dokončeno - program buď je a začne se spouštět, začne se houpat nějaká blbost u kurzoru, pak zmyzne a nic se nestane, nic nenaběhne. Případně se program nainstalí a nikde neni k nalezení. Ve KDE3.5 se ještě sem tam dal najít nějakim "snapdog" (nebo tak nějak) ale ten jebanej nepomuk jen napíše, že vyhledávat prostě nebude, protože sám sebe nenašel či co? :-D Ať si kdo chce co chce říká, Linux je pro mě po asi dvou měsících co jsem měl XP® sice vysvobození co se práce s počítačem týče, nicméně na Windows® všechno funguje buď hned, nebo maximálně na pár kliknutí (Vistu® jsem viděl 2x a 7® 1x, nic jsem v nich nedělal, jen si to prohlíd).
8.8.2010 12:14 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux

Není to tím, že seš BLB? :-D

=^..^= AmigaPower® avatar 8.8.2010 14:26 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Řídíš se heslem: "podle sebe soudím tebe"? :-D
8.8.2010 14:29 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux

No jasně! :-D

8.8.2010 12:57 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
možná máš tu mandrivu už nějakou rozbitou (buď závislosti, nebo knihovny nebo tak...), mě se na debianu / ubuntu nic podobného neděje ;-), tedy všechno funguje out of the box (bez magie v příkazové řádce a podobně ;)).
Baník pyčo!
=^..^= AmigaPower® avatar 8.8.2010 14:31 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Pochybuju, děje se to né na prvnim kompu, né na první verzi Mandrivy a hlavně né jen na Mandrivě. ;-) Viz třeba Java ve FF - nejede a nějaká ruční instalace či co? Kurva je rok 2010, chci kliknout a mít... ;-)
8.8.2010 15:20 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
tak neviem.. napr. MMS prehravanie cez gstreamer a integrovany totem ani nahodou - nenaslo plugin.

integracia VLC dopadla este horsie, nebolo vidno ovladacie prvky.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
Jardík avatar 9.8.2010 11:27 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Huhu, dobrej vtip. V ubuntu si nainstaluj QtCreator 1.3.jánevímco a Qt dokumentaci a zkus si spustit QtCreator. Jestli to už neopravily, tak se ti okýnko neukáže, žádná hláška, nic, ... ale QtCreator běží, což je super, ne? Potom to spustíš znovu, okýnko se ukáže a za půl minuty se ukáže i to předchozí, a to je super ne? Já vím, že je to chyba aplikace, že se zasekává na indexování dokumentace, ale v ubuntu se takové věci dějou taky. Ten samý problém se objevil minimálně i v ArchLinuxu.
Věřím v jednoho Boha.
Chytrex avatar 17.8.2010 21:48 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
woe neber to zle, ale to bude buď výběrem distra nebo rukama.. případně kombinace obojího.. Já nic takého nepozoruju..:)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
8.8.2010 12:46 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Na windows se nainstaluje cccp, na linuxu se musí někde urvat dostatečně spolehlivý build mplayeru (a pak znovu, až mu uhnijí bity, hehe).
kotyz avatar 8.8.2010 12:57 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
to radsi i na win nainstaluju mplayer nez tam mit naky jejich "genialni" prehravace a codecpacky ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
8.8.2010 19:20 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Zřejmě s nimi nemáš dostatek zkušeností. Dle mých pozorování je cccp (což není codecpack; je to jen nakonfigurovaný ffdshow tryouts s haali splitterem a vsfilterem, a mpc-hc jako přehrávač) minimálně stejně spolehlivý jako MPlayer, ovšem je kompatibilnější (tady mluvím jako čumič na mkv/ass anime) a dle mého osobního názoru vydrží po nainstalování, zatímco Mplayer někdy uhnívá.
9.8.2010 09:37 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Dle mých zkušeností mplayer a ffmpeg/libavcodec rozhodně neuhnívá. Ostatně, ve slušné distribuci neuhnívá nic. Používám slackware asi 6 let a nikdy mi nic neuhnilo, vždycky jsem si své problémy zavinil sám. Zato windows, tam věčně něco hnilo. Hlavně outlook. Starat se lidem o utlouk ve woknech je práce do pekla. A vůbec windows rády hnijí a zpomalují se (dle mého osobního názoru)..
Václav 9.8.2010 09:56 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Dle mých zkušeností mplayer a ffmpeg/libavcodec rozhodně neuhnívá.
Tady se ovšem bavíme o mplayeru ve Windows.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
9.8.2010 14:26 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
No, vzhledem k tomu, že je to jeden exe soubor, tak je to většinou okej... spíš je problém, když třeba vývojář mkvmerge rozhodne, že změní něco, aby donutil různé demuxéry "pořádně" podoporovat nějakou hloupost v komplikovaných specifikacích matrosky - a vám najednou přestane fungovat ac3 zvuk a musíte použít nový build. Je fakt že rozbít cccp/mpc/haali splitter by se asi neodvážil, takže to není úplně fér srovnání... setkal jsem se třeba s problémy s dekódováním vobsubů v nějakých hodně starých matroskách nebo divočejších ass titulcích. Což o to, řešení problémů upgradem není samo o sobě špatné, problém je, že MPlayer nemá stable vydání, takže každý upgrade může přinést nové překvapení...

Ale samo o sobě to jde, když o tom tak přemýšlím, tak to podstatněji zlobilo spíš když chtěl člověk nějaký frontend jako SMPlayer.
Jardík avatar 9.8.2010 11:31 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Windows uhnívá tak akorát prasatům, co si instalují špatný software, co se neumí odinstalovat správně, nebo prasí systém, těm, co instalují všechno, na co se dá kliknout a těm, co pouštěj sračky jako admin. Normálnímu uživateli, co si nainstaluje "kvalitní" systém neprasící software, vydrží systém naprosto čistý.
Věřím v jednoho Boha.
kotyz avatar 9.8.2010 12:48 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
kvalitni windows aplikace? ukaz mi aspon jednu! :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 9.8.2010 13:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Příloha:
Tady :D
9.8.2010 14:30 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Tak tady už fakt trolluješ :) A ještě ti to windowsák snadno vrátí. Teda alespoň já měl pocit že "taky programy" musí člověk používat spíš na alternativách. Viz třeba to video, nebo mě napadá prohlížeč obrázků.
kotyz avatar 9.8.2010 23:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
ja mel dneska v tech kvalitnich widlich kvalitni BSOD kvuli kvalitnimu MS activesync 4.5 :-D sem byl tak navnadenej tim ze se to hned nainstalovalo a hned to fungovalo a ani restart to nechtelo a pak pres to instaluju do pda aplikaci a vono se to v pulce sekne a uz se to s nim nebavi, tak tam na me skoci dialog ze to jako nepude a jestli to nechci diagnostikovat/opravit nebo uz nevim presne co tam bylo, neco jako "reseni problemu" a jen kliknu na to OK tak okamzite BSOD ze sem se malem posral do vejsky. no co to doprdele kurva je? a to ty widle pouzivam jen jednou mesicne (aktualizace, ccleaner, defragmentace) a sou jako novy a ted tohle. system navrzenej debilama, vyrobenej debilama, prodavanej debilama a pouzivanej prevazne debilama a obcas nakym kretenem co od toho taky cekat jinyho, zejo? :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Jardík avatar 9.8.2010 20:07 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Trapný ...
Věřím v jednoho Boha.
kotyz avatar 9.8.2010 23:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
sam ses trapnej! vyhon si ho a di spat! uz je pozde :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Jardík avatar 10.8.2010 04:03 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Jó, spát bych jít už mohl, už skoro nevidím a oči mám celý červený :-)
Věřím v jednoho Boha.
otula avatar 16.8.2010 15:02 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Windows uhnívá tak akorát prasatům, co si instalují špatný software
Máš i nemáš pravdu. Máš pravdu v tom, že Windows jako taková opravdu uhnívají jen těmi různými od/instalacemi. Ale nemáš pravdu z pohledu běžného uživatele, kterému Windows uhnívají i bez instalací a bez připojení do jakékoliv sítě – on totiž hlavně uhnívá uživatelský profil, což ale mnozí považují za shnilý systém. Stačí si zazálohovat data, jako admin smazat profil uživatele a nechat si vytvořit nový. Systém pak šlape jak na začátku. BTW – vůči hnití profilu nejsou odolné ani všechny linuxové aplikace.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
8.8.2010 02:21 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Lepší odejít k Mac OS X, než k Windows :-)
8.8.2010 02:22 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
+1
Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
8.8.2010 02:21 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zdrhl jsi jako srab
Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
8.8.2010 02:51 lucky boy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
To mne dneska vyskočila hlaška vo Windows 7, že ho mám nelegálny tak som spravil zálohu a nahodil Xubuntu.....
otasomil avatar 8.8.2010 09:09 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux

>>> To mne dneska vyskočila hlaška vo Windows 7, že ho mám nelegálny

Takoveto hlasky se prece objevuji pouze legalnim uzivatelum.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
8.8.2010 07:42 virt6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Minuly tyden nam v praci umřela siťovka ve stroji, který běží jako server. Na Windows (nemame na vyběr). Síťovku jsem vyměnil, a stroj opět zprovoznil. Bohužel, Windows mi oznamily, že IP adresa X.X.X.X nelze použít neboť ji používá původní síťovka, a ta už zase není nikde vidět, protože už není v systému - což znamená že ji nemůžiu z Windows odebrat. Co to znamená?

Že ten bastl z Microsoftu doživotně rezeroval IP adresu pro již neexistující síťovku! Po dni laborovaní jsem nakonec musel jak idiot shánět totožnou síťovku (což byl u starého modelu docela problém), strčit ji do systému, a ve správci zařízení ji odisntalovat a až pak mohla nová síťovka používat původní IP.

Přeji vám hodně zdaru s tozhle parodií na OS. To je neuvěřitelné jaké hrůzy s ní denně zažívám.
8.8.2010 07:46 virt6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
pardon, vy jste přešel k jablíčku :-)
Jardík avatar 9.8.2010 11:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
To jste neviděl nastavování sítě v MacOS X, skoro nic tam nejde nakonfigurovat, oproti tomu ve Windows si můžete nastavit snad všechno možné. V Linuxu taky nakonfigurujete přes "jeho" GUI nástroje velký kulový a musíte řešit konzolové nástroje.
Věřím v jednoho Boha.
9.8.2010 13:02 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Tak ve Windows to je teoreticky možné, ale stejně tam nelze nic nakonfigurovat, protože to tam nikdo nenajde. Nebo musí používat konstrukce typu netsh ... "Local Area Connection 1" .... Případně další skvěle vymyšlené konzolové nástroje Microsoftu. Tam asi ty programy vymýšlejí "profesionálové" placení od úderů do klávesnice.

Zlatá ip utilitka z iproute2.
pavlix avatar 12.8.2010 00:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
No nevim, když srovnám rozumně aktuální NetworkManager, tak mi přijde pro běžné použití dostatečný, pro nějaké hodně advanced věci není důvod se bát konzole či konfiguračních souborů.

Windows nemůžu porovnávat obecně, ale konkrétně třeba Visty jsou po zkušenostech totální krize, XP nikdy nebyly zázrak... a sedmičky jsem v ruce pořádně ještě neměl, ale ani tak moc nevěřím. Server varianty jsem taky neměl příležitost pečlivě osahat.

Řekl bych, že tady postupem času na plné čáře vyhraje NetworkManager nebo nějaká jeho alternativa.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
8.8.2010 10:49 Mykonou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
No, imho by mela by videt ve spravci zarizeni v nouzovem rezimu ...
8.8.2010 13:22 virt6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Zdechla, vyndal jsem, ve správci zařízení už nebyla.
H0ax avatar 8.8.2010 11:57 H0ax | skóre: 36 | blog: Odnikud_nikam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
najdeš a odmažeš z registrů(r)(c)(tm)
uid=0(root) gid=0(root) skupiny=0(root)
8.8.2010 13:23 virt6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
To jsem neúspěšně zkoušel. :-D
8.8.2010 17:46 Vantomas | skóre: 32 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Spustit prikazovy radek: 1) set devmgr_show_nonpresent_devices=1 2) devmgmt.msc 3) v menu zobrazit skryta zarizeni, nefungovalo?
8.8.2010 21:03 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
ROFL, to má Windows fakt tak dlouhý parametry? :-D.
8.8.2010 21:52 Vantomas | skóre: 32 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Existuje neco co Windows nema? :)
=^..^= AmigaPower® avatar 8.8.2010 21:56 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Kernel panic :-D
Václav 9.8.2010 09:59 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Můj nejoblíbenější:

wuauclt /resetauthorization /detectnow
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
9.8.2010 13:00 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Aneb zase o krok blíž k softwaru co rozumí běžné větě :-D.
Václav 9.8.2010 13:07 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Nojo, ale odpovědět ten zmetek neumí. Prostě když se překlepneš, zjistíš to jenom z toho, že aplikace wuauclt v Task Manageru nezačne žrát víc ramky než obvykle. (nehledě k tomu že wuauclt je opravdu krásně zapamatovatelný a srozumitelný slovo)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
9.8.2010 15:09 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
To by chtělo implementovat nějakýho chatbota, třeba na bázi PARRYho :-D.
9.8.2010 16:19 skunerq | skóre: 19 | blog: skunerovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
tajne doufam, ze se tim nezivite, protoze je to znamy a lehce resitelny problem. na jinou diskuzi je proc je tomu tak .....
8.8.2010 07:45 virt6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jsem zvědav, co budeš dělat až si koupíš hardware nekompatibilní s Mac mini :-D

Ono je to totiž úplně stejné jako s Linuxem nebo Windows. Koupit si nekompatibilní hardware a pak brečet je hloupé.
otasomil avatar 8.8.2010 09:10 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux

1+

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
default avatar 8.8.2010 13:38 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Běžný hardware, který lidi běžně používají, jako jsou tiskárny, myši, foťáky, kamery a mobilní telefony, samozřejmě fungují bez nejmenších problémů. Ještě jsem se nesetkal s hardwarem, který by mi nejel.

Naopak tady mám hardware, který pod linuxem nikdy chodit nebude.
pavlix avatar 12.8.2010 00:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Naopak tady mám hardware, který pod linuxem nikdy chodit nebude.

A to?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
default avatar 12.8.2010 10:32 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Tak namátkou: kalibrační sonda displayů, monitorů a projektorů, zvuková karta…
pavlix avatar 12.8.2010 20:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Kde bereš jistotu, že to na linuxu nikdy chodit nebude?

A myslím, že zrovna zvukových karet chodí na Linuxu docela dost... aha, ty jsi myslel konkrétní zvukovou kartu, pak platí předchozí odstavec.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
default avatar 12.8.2010 21:22 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Kde bereš jistotu, že to na linuxu nikdy chodit nebude?
Neexistuje pořádný software, který by ho využil.
aha, ty jsi myslel konkrétní zvukovou kartu
Samozřejmě. Tu, co mám doma. :-)

Hele. Já nechci na Linux nijak kidat. Sám Linux používám. V práci jsem placenej za vývoj software pro UNIX a Oracle. A veškerej můj vývoj začíná a končí na CentOSu. Veškerý software, který vyvinu, je na víc jak 100 % kompatibilní (a mnou podporovaný) s Linuxem. Takže mě nechte, jó! Je to moje hlavní vývojová platforma, na které jsem existenčně závislý.

Ale když někdo začne vykládat: "Ukaž mi, co na Linuxu nejde!", rád dám pár příkladů. :-D

Tu a tam, když je zájem, dělám grafiku. Používám na to nástroje od Adobe. K mé práci (vývoj software) patří i prezentace a školení ke komponentám, které jsem vyvinul. Proč nepoužít ten InDesign na prezentace? Ten software ovládám téměř poslepu. Proč používat něco jiného?

Životopis mám udělaný v LaTeXu. První verzi jsem udělal na Linuxu. Pak jsem přešel na OS X a tudíž použil XeLaTeX. Umíš si představit, jak probíhala migrace LaTeXího projektu na XeLaTeX? Ano. Můžeš se mi vysmát, že vo tom vim hovno. Jistě. Ale projekt v InDesignu 3 otevřu bez nejmenších problémů v InDesignu 5. A o tom to je. Samozřejmě jsem na XeLaTeX rád zmigroval. Aspoň to konečně generuje validní PDF. :-D A plánuju jeho využití do budoucna. Jen potřebuju čas, který nemám, abych udělal pár compatibility tests na jiných platformách…
pavlix avatar 12.8.2010 23:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
"Ukaž mi, co na Linuxu nejde!"
To ale není můj případ :). Já se tě ptal pouze na případ zařízení, které na linuxu určitě nikdy nepůjdou, to je rozdíl.
Tu a tam, když je zájem, dělám grafiku. Používám na to nástroje od Adobe.
Proti tomu nic nemám :). I když sám bych tyhle programy neužil tak, aby mělo smysl investovat takové peníze.
První verzi jsem udělal na Linuxu. Pak jsem přešel na OS X a tudíž použil XeLaTeX. Umíš si představit, jak probíhala migrace LaTeXího projektu na XeLaTeX?
TeX považuju za relativně hrubý nástroj... chybí dokumentace apod.
Ano. Můžeš se mi vysmát, že vo tom vim hovno.
Nevysměju se ti, píšeš rozumně, každý umí něco.
Jistě. Ale projekt v InDesignu 3 otevřu bez nejmenších problémů v InDesignu 5.
Mno, na tvém místě bych nesrovnával upgrade na novější verzi a přechod na jiný, produkt/projekt. Jinak proti tvému použití InDesign rovněž nic nemám.

Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
8.8.2010 08:07 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A jak to delate, ze jste tak flexibilni? Tohle nedovedu pochopit, ne ze bych nedokazal pouzivat ruzne systemy, kdyz je zrovna treba, ale clovek si proste na neco zvykne - aplikace, prostredi -, vlastni nastaveni, skripty, zpusob ovladani... Nevim, ale pro me se Linux ukazal byt silne navykovy, nez bych prechazel, to se radeji smirim s jakoukoliv dilci nefunkcnosti, resp. se cehokoliv nefunkcniho zbavim.
ZmaTkar avatar 8.8.2010 09:05 ZmaTkar | skóre: 18 | blog: ZmaTkar
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
+1
Punk's not dead ...
kozzi avatar 8.8.2010 10:35 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux

JJ zvyk je zelezna kosile. Ja zkousel treba prejit na Win7 a musim uznat ze win7 je hodne dobrej operacni system a v podstate funkcne je na tom skvele. Ale jsem tak navyklej na skriptovani, prikazovou radku a dlasi veci z linuxu ze ve windows se proste citim jak ryba na sousi.

Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
Heron avatar 8.8.2010 11:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
A co tam (desktopového) skriptuješ? Tenhle argument zazní skoro v každé (rozumnější) diskusi mezi uživateli Windows a Linuxu.

Používám dlouhodobě jak linux tak windows, používám je oba úplně jiným způsobem a zatímco na Linuxu jsem bez shellu (a například ploch, 9 je minimum) jak bez ruky, tak ve Windows mě to vůbec nechybí a to v těch W7 mám (díky nové liště) otevřeno daleko víc aplikací než dřív.
kozzi avatar 8.8.2010 14:03 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux

Proc primo dekstopoveho. Treba napriklad ma skriptik pro stahovani z rapidshare. Ve win sice existuji aplikace na stahovani z rapidshare ale ani jedna mi poradne nefungovala bavim se ted o premiovem uctu. A hlavne pro me je pohodlnejsi napsat jen jeden prikaz a hned se mi to automaticky stahuje. pak mam ruzne skriptiky na praci s fotkama takove tyicke upravy jako resize, zmena kvality atd. proste vejdu v terminalu do slozky a zadam prikaz a vse je hned hotove. proste mam spoustu navyku ktere se mi snadneji delaji v linuxu nez ve win. Nerikam ze spousta veci nejde zaridit i ve win, ale linux je pro me prijemnejsi. Pak mi vyhovuje ze v mem distru si vse krasne muzu nastavovat pres text soubory coz je pro me mnohem prijemenejsi a lepe prizpusobitelne mym potrebam. Ale pokud jde o prohlizeni webu, IM, poslouchani hudby a prehravani videa tak je jedno zda mam win nebo linux. Ale pri praci preferuji linux, mam tu sve oblibene nastroje pro tvorbu webu atd.

Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
8.8.2010 15:06 VSi | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Cygwin? Jinak na Windows taky náznak jistého skriptování je, a Microsoft už se snaží to někam posunout - PowerShell. I když některé nápady jsou dobré, na bash to nemá ... GNU utility jdou ale na Windows zkompilovat bez problémů (až na to, že to jsou 32bit šm....... :-) ).

Konfigurovat vše přes textové soubory je na jednu stranu velmi dobré - je to přehledné, můžu si tam dávat komentáře, na zkoušku nějakou část zakomentovat apod. Horší je, pokud ten soubor má 1000 voleb, kde ty nejdůležitější jsou nezdokumentované.

Další velký problém je, pokud chci změnit konfiguraci něčeho na 200 počítačích najednou pomocí skriptu. U Čistě textových souborů, které jsou porůznu upravované ručně to spolehlivě nejde. Na to je celkem dobrý gconf, ale to už se dost blíží Registry. Na Windows celkem není problém jakoukoliv věc nastavit pomocí skriptu, ale najít kde a jak se to nastavuje a zjistit jestli to fakt dělá co potřebuju, to je někdy na celý den.
kozzi avatar 8.8.2010 17:14 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux

Cygwin je resne to co sem cekal ze nekdo napise. Proto jsme psal e vim ze i ve win by to slo. ALe v linuxu je to primo a zadnej cygwin plne nenahradi prostredi v linuxu. Jasny aplikace jdou vetsinou skompilovat i pro win ale proc? Tak co mam ja zkusenosti tak vetsinou vse co potrebuji ma dobrou dokumentaci. Jinak uprava textovych souboru na vice strojich neni problem. Pokud je pevne dana struktura a format souboru. A jestli tam nejaky prase neco zaneslo to uz je vec druha.

Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
8.8.2010 21:07 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Jj. Pokud člověk zná klíčovou proměnnou a formát konfiguráku, tak není problém napsat regexp.
8.8.2010 12:47 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
+1 taky (ale windows)
Vykook avatar 9.8.2010 14:43 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
V OS X si na nic jineho zvykat nemusis, funguje tam v podstate libovolny GNU program a to vcetne takovejch jako je GNOME ci KDE. Se scriptama taky neni, vzhledem k tomu ze to je UNIX, problem.
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
otasomil avatar 8.8.2010 09:07 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Neverim ze na Mac OS Vam pojede vsechno tak jak na windows.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
JiK avatar 8.8.2010 10:23 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
to mas 100% pravdu. Na OS X nebezi vse tak jak na windows. Na OS X to proste funguje. Just Works. Neni v tom veda, pocitac je na neco, jako nastroj, a ne na nekonecne starani se o ten pocitac samotny, coz vetsina uzivatelu Linuxu nepobrala.
8.8.2010 12:49 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
On to asi myslel z aplikačního hlediska. Já toho na počítači nad rámec běžného marnění času zas ak moc nedělám, ale těch pár věcí by se nahradit nedalo. Zejména co se týče videa (avisynth).
AsciiWolf avatar 8.8.2010 16:57 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
avisynth

Viz http://avisynth.org/mediawiki/AviSynth_v3

Je to sice oficiálně pouze pro Windows a Linux, ale imho to půjde zkompilovat a používat i na Macu. ;-)

8.8.2010 19:23 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Ahem... asi byste měl vědět, že takzvaná v3 je léta mrtvá a neexistují pro ni prakticky žádné filtry, A právě ty filtry (stovky na výběr, slušný počet těch opravdu dobrých, z nichž některé ničím nenahradíte, spolu s možností jejich docela pokročilého skriptování + masktools a mvtools) jsou ten poklad :) A protože jsou dílem třetích stran, tak je vám jakýkoliv port prd platný, bohužel i port na win64...
8.8.2010 19:26 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
A nejen to, mezi zasvěcenými má avisynth3 tak trochu speciální místo jako elementární případ vaporwaru... byl to ambiciózní projekt, který se nikdy nikam nedostal, byl opuštěn (v2.6 je nyní aktivní větví); ale stále se občas najde někdo (a v tom je ta legrace), kdo se o to zajímá, protože nechce windows :D
Jardík avatar 9.8.2010 11:36 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
V MacOS X nefunguje půlka softwaru (jako příklad uvedu produkty od Adobe), protože předpokládají case-insensitive filesystém, kdežto MacOS umožňuje mít i case-sensitive filesystém.
Věřím v jednoho Boha.
Vykook avatar 9.8.2010 14:45 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Mas pravdu v adobe jsou diletanti :) Bohuzel i velka cast utilit primo v OS X pocita s case sensitive, treba takove tab doplnovani v Bashi me obcas nas*re ;-)
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
9.8.2010 18:26 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
case-insensitive je v Mac OS X instalační default, case-sensitive je určitě doprovázen varováním typu "jen na vlastní nebezpečí" a 999 z 1000 lidí to při instalaci nechá na defaultu. Takže dělat z toho závěr, že na Mac OS X ten software nefunguje, je dost přehnané.
vim ~/.emacs
mirec avatar 8.8.2010 09:14 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No tiež som o odchode rozmýšľal ... iPhone je pod Linuxom strašný, ale vlastne keď tak rozmýšľam celkovo je to asi najhorší prístroj, aký som držal v ruke, takže až tak ma to už netrápi. Boli aj časy keď som mal Macbook a aj tak som sa vrátil k Linuxu, pretože na KDE 3 to proste vtedy nemalo. Teraz už nemám ani KDE 3, len konzolu (nie z vlastnej vôle, ale zvyšok, čo som skúšal je odpad). K Linuxu ma už absolútne nič neviaže a akonáhle nájdem vhodnú náhradu pôjde preč (hovorím len o jadre - OS, distribúciu by som si rád ponechal, ale Linux by som vymenil za niečo stabilnejšie, menej rozbité).
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
otasomil avatar 8.8.2010 09:29 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux

Proc casto lide resi nemoznost propojeni mobilu s PC, kdyz to jde pres sit WiFi, potazmo pres internet ?

Vuzivani online sluzeb pro ukladani kontaktu, poznamek ....  jiz neni nijak vazano na propojeni telefonu s PC. K tomuto ucelu lze mit vlastni server a neni treba ani vyuzivat tretich stran.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
mirec avatar 8.8.2010 09:35 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Myslím, že som spomínal aký mobil mám ;) Tam to nie je o tom, či niečo prístroj zvládne, ale či to Apple dovolí ;) A zrovna také drobnosti ako kalendár sa inak nedajú synchronizovať (jedine ak by som používal nejaký iný než systémový kalendár a ten zase nevie upozornenia keďže tu nie je multitasking a tak).
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
otasomil avatar 8.8.2010 09:46 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux

Vzdyd do svych kontaktu ci poznamek v kalendari se muze uzivatel podivat, pridat zaznam, nastavit upozorneni na mail pokud se blizi cas schuzky apod... z jakehokoli PC a tedy i z mobilu (samozrejme adekvatniho mobilu s internetovym tarifem)

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
lmanik avatar 8.8.2010 10:43 lmanik | skóre: 11 | Vracov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux

googli kalendar? jak na desktopu treba pres thunderbird tak v iphonu pres defaultni kalendar? to same kontakty

A komu to cpes?
mirec avatar 8.8.2010 11:08 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Niekoľko krát som to písal ale zopakujme si to. Od kalendára požadujem upozornenia. Že to na skriplenom systéme nefunguje a fungovať nemôže je pre mňa dosť podstatné. No ale nechajme to tak, pre mňa to nie je smartfón a nemôžem teda od neho čakať zázraky.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
lmanik avatar 8.8.2010 11:11 lmanik | skóre: 11 | Vracov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux

nevim co myslis tim upozorneni, ale jestli je to ta funkce u ktere si nastavim cas kdy to ma zapipat nebo ohlasit, tak ta tam je :) jinak by to snad nebyl ani kalendar :D

A komu to cpes?
mirec avatar 8.8.2010 11:16 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Nie je. Sú tam len push notifikácie na ktoré potrebujem byť v dosahu signálu svojho operátora. Nanešťastie mám mizerný signál a to, či to funguje záleží hlavne od počasia, polohy telefónu, blízkosti kovových vecí a tak. No a samozrejme od toho, či môjmu operátorovi práve funguje internet (občas sa stane aj niekoľkodňový výpadok). Nie tak toto fakt nepovažujem za funkčné a radšej si kalendár namlátim do svojej starej dobrej Nokie.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
9.8.2010 09:57 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Ale je, umí to obyčejný kalendář. Kromě toho iOS4 už (aleluja) podporuje lokální notifikace, takže existují tuny "úkolovníků", které tě mohou upozornit i bez push notifikací.

S tou Nokii. Povíš mi, jak jsi donutil jejich "úžasný" a skoro nepodporovaný MfE fungovat s exchange servery? Když jsem to naposledy zkoušel s E71 a nejnovějším fw, tak jsem si málem vytrhal vlasy na hlavě. Apple má alespoň podporu Exchange jakž takž vyřešenou a řekl bych i spolehlivě fungující.
Ruža Becelin avatar 9.8.2010 14:49 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
E75 a presne ta sama zkusenost :-(

Nevim, co v Nokii hulili, kdyz MfE programovali, nakonec jsme to nejak s nejnovejsi fw rozbehali, ale tech nervu a ztraceneho casu!
kotyz avatar 8.8.2010 11:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
ale jatelefon proste nezapipa kdyz nepouzije ten jeho vestavenej kalendar, to se tady snazi celou dobu vysvetlit. a ten kalendar spolupracuje jenom s itunes ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
lmanik avatar 8.8.2010 11:20 lmanik | skóre: 11 | Vracov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux

ja tam synchronizuju svoje google kalendare a pipaji krasne :)

A komu to cpes?
kotyz avatar 8.8.2010 11:42 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
tak asi dela neco blbe ze mu nepipaji ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
8.8.2010 20:12 Zed70 | blog: lama_pouziva_ubuntu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
No zrovna synchronizace iPhone kalendáře a kontaktů funguje výrazně lépe než s E90. Mám připojený Google účet jako Exchange server, takže fungují kalendáře, kontakty i push notifikace. V počítači mám aplikace Mail, Calendar i Contacts také připojené ke Google účtu a funguje to bezvadně. Nikdy předtím mi nic takhle spolehlivě nefungovalo. Takže prosím nehaňte iPhone. On totiž funguje. Když odpovím na mail v telefonu, odpověď, vidím tu odpověď i v odeslané poště v počítači a ve webovém rozhraní Gmailu. Když upravím v telefonu kontakt, zanedlouho se mi změní v Gmailu i v počítači. Všechno to samozřejmě funguje i naopak.
lmanik avatar 8.8.2010 23:46 lmanik | skóre: 11 | Vracov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux

tak tak :)

A komu to cpes?
lucorp avatar 10.8.2010 08:55 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
ale s iphonom funguje automaticka synchronizacia s google sluzbami, specialne vyuzivam gmail, google kalendar, google kontakty
"Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
8.8.2010 10:49 abr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pripis nejake info. Jaky mas model, jake periferie, atd.
8.8.2010 11:16 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Cim to bude, ze muj telefon s Androidem nema v Linuxu zadny problem, spise naopak ?
ZeX/OS - http://zexos.org
tmr avatar 8.8.2010 11:35 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Taky přemýšlím, že bych si pořídil MacBooka. Je tam možné bezproblémově používat i Linux (Ubuntu) a Windows 7 jako další OS?
kotyz avatar 8.8.2010 11:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
jo, jde to tam
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
tmr avatar 8.8.2010 11:57 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kde co nejlevněji koupit MacBooka?
Michal Fecko avatar 8.8.2010 12:18 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Vo Vladivostoku :-D
8.8.2010 12:22 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
V USA. U dražších modelů vyjde levněji než v ČR i když se k ceně připočítají náklady na zpáteční letenku. Výhodně se dá sehnat i v Británii nebo v Singapuru.
Vykook avatar 9.8.2010 14:58 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Doporucuju precist clanek http://vykook.eu/hardware/nakup-macbooku-v-usa/ z meho blogu a predevsim debatu pod nim.
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
Michal Fecko avatar 8.8.2010 12:18 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
AsciiWolf avatar 8.8.2010 17:03 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
LOL :-D
Dalibor Smolík avatar 11.8.2010 09:19 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Tak tenhle reklamní kousek by byl skoro na žalobu ..
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
8.8.2010 12:23 Karel Benák | skóre: 8 | blog: benyho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přiznám se, že i já jsem si prošel cestu Win 98, Win 2000, Win XP, RedHat, Mandriva, Debian, LFS, Solaris, zpátky Debian, ... Win XP, Win Vista, Win 7 a musím uznat, že z pohledu obyč. uživatele se Microsoftům Win 7 docela povedl. Je to relativně svižné, hezké, běží na nich spousta aplikací, tohle jsem s prvními verzemi Gnome a KDE ( a KDE4) nezažil.

Pro případné oponenty, vyhněte se prosím argumentaci ve stylu Petra Tomeše. Opravdu nemám rád, když někdo někomu za jiné názory nadává do blbců bez řádné oponentury.
Láska je jako prd, když hodně tlačiš tak z toho bude ...
8.8.2010 12:29 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Sedmičky jsou skutečně povedený systém... Ale jak si člověk jednou navykne na rychlost, pohodlnost a účelnost konzole, je s ním amen :)))
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
8.8.2010 12:47 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
S tim nemohu souhlasit, pokazde co jsem mel prilezitost je pouzivat sam nebo nekdo v okoli tam valci bud s oknama nebo nastavenim a to uz ten system znaji vetsinou delsi dobu. Je povedeny oproti vistam, respektive opravuje to co v nich podelali. Ale porad zadny duvod na ne prechazet, co se tyce hw, tak uz jsem narazil na spoustu kusu, ktere odmitali spolupracovat - od zvukovek po sitovky (a nikdo nebyl schopen najit fungujici ovladac). V linuxu vse ihned funkcni. Na hry tu mame konzole, takze neni vubec zadny duvod pouzivat windows.
ZeX/OS - http://zexos.org
8.8.2010 14:29 sb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Ehm, na konzole vycházejí pouze shity pro americké tupečky, takže konzole si na hraní pořídí opravdu jen ňouma. Pořádné hry byly vždy jen na stolních počítačích (tedy krom těch s linuxem, i když adom a dwarf fortress je pravda i pro něj).
lucorp avatar 10.8.2010 08:59 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
ked niekto vyuziva pocitac hlavne na pracu tak ti zarucujem ze si ho nebude zasierat hrami
"Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
Václav 10.8.2010 10:45 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
Čím se chceš zaručit? Opravdu dokážeš mluvit za všechny, kteří využívají počítač převážně k práci?
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
8.8.2010 12:29 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
se Microsoftům Win 7 docela povedl

Toto bych se odvážil tvrdit až tehdy, kdyby byl nahrazen registr konfiguračními soubory ve stylu GNU/Linuxu. Tedy prostými textovými soubory.

Michal Fecko avatar 8.8.2010 12:43 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
A keby pridali do WIn 7:
  • podporu Ext3/4, ReiserFS, XFS, JFS
  • apt-get + repozitare
  • otvorene konfiguraky
  • lacnejsie licencovanie
  • 8.8.2010 12:50 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    podporu Ext3/4, ReiserFS, XFS, JFS

    To by bodlo.

    apt-get + repozitare

    Jsem skromnej, stačilo by mi pouze pacman + repozitáře. :-D

    otvorene konfiguraky

    Co myslíš pod tímto pojmem? Otevřené, jakože k nim bude volně dostupná dokumentace?

    lacnejsie licencovanie

    Hodilo by se. ;-)

    Michal Fecko avatar 8.8.2010 13:14 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    otvorene konfiguraky - lepsia dokumentacia, textove prevedenie, bez checkboxov, radiobutonov a chlievikov s vacsimy moznostami a bez registrov... a este som zabudol prejst na rozlozenie FS ako na Linuxe (/bin,/usr,/etc,/dll :-) a pod.) + zjednodusit moznost prehodenia OS na iny HW bez nutnosti reinstalacie - ak to nebude splnene na Win 7 ma neuvidite ;-)
    8.8.2010 13:57 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux

    Jo, ještě jsi zapomněl dodat, že by Microsoft mohl vydat Windows 7 pod nějakou svobodnou licencí (upravená BSD licence, nebo GNU GPL...). :-D Krásná utopie.

    9.8.2010 18:38 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
  • apt-get + repozitare
  • CoApp vypadá slibně.
    vim ~/.emacs
    8.8.2010 14:33 Miroslav Beneš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
    Dobře jste udělal. Linux čeká velice černá budounost. I naše vláda se zřejmě přidá ke zničení opensource. Dnes na čt24 http://www.ceskatelevize.cz/program/210411030500808.html?online=1 asi na 54:45 minutě je zmíněno že se připravuje i v naší vládě konec opensource programů. Znamená to že i Gnu linux bude zpoplatněn?
    thomas87 avatar 8.8.2010 15:00 thomas87 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Myslim, ze konec OSS ve statni sprave se neblizi. Jak by pak nase vlada chtela snizovat vydaje? Prave naopak ocekavam, ze po otevrenych technologiich bude poptavka.
    pavlix avatar 12.8.2010 00:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Jak by pak nase vlada chtela snizovat vydaje?
    Proč? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.8.2010 15:47 virt6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Zřejmě budeme za použití opensource platit BSA, stejně jako se to chystá u OSY a Dilie. Mafiáni jedni!
    8.8.2010 21:21 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Zřejmě budeme za použití opensource platit BSA
    !!!
    8.8.2010 21:30 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    To je blbé i jako vtip. :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    8.8.2010 15:12 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
    zdravim,

    tak to je tak nejak normalni, ze lide prestanou pouzivat jeden produkt a zacnou pouzivat dalsi. Ale asi by bylo lepsi psat tento zapisek na diskusnim foru/blogu pro Mac-y, jak je ten linux k nicemu.

    Jen tedy nevim, k cemu takoveto zapisky jsou. Ono se dost cast o chybach vi. Bud zainvestujete cas nebo penize. A pak se chyba vyresi. Jinak ne. Jinak je zbytecne se nejak "vysilovat", ze nekdo odesel jinam.

    Za poslednich 14 dni instaluju ted nekomu uz druhy Linux na stroj. A mozna bude pristi tyden treti..... Vedle mi jede na notasu instalace Ubuntu. Normal. Neresim. Akorat resim pozadavky uzivatelu. Proste to lidi chteji a ma to funkcionalitu, co potrebuji .. Akorat by to asi chtelo rozjet ve vetsim a nejak to delegovat. Zere to jinak moc meho casu....

    gf
    default avatar 8.8.2010 15:29 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Bud zainvestujete cas nebo penize. A pak se chyba vyresi.
    A jak se naklonovat, abych měl dostatek času, jen tak čistě náhodou nevíš? A kolik mrakodrapů bych musel vlastnit a prodat, abych mohl sponzorovat existující projekty, by také bylo dobré vědět.

    V našich podmínkách máme na výběr buď se s aktualním stavem věcí smířit, nebo koupit hotové řešení od konkurence, které nám vyhovuje více.

    Tyhlety principy každej chvilku zvedá tužku fungují tak maximálně na Drahách. Ještě tak možná v Kolchozech, ale všichni moc dobře víme, jak to dopadlo, že.
    8.8.2010 15:48 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Co to je "V našich podmínkách" ?

    Ano, mate na vyber a dokonce mate svobodu.

    To je tak nejak normalni, ze si u __kazdeho__ reseni spocitam, co me bude stat a podle toho vyberu nejlepsi a pak investuju.

    Nekomu vyhovuje Linux, nekomu Apple, nekomu Microsoft.

    Co tady chci tak nejak rici:

    A)

    Lidi si nainstaluji __zdarma__ Linux. Usoudi na zaklade zkusenosti, ze je to nefunkcni.

    Pak se jde a vyplazne se penize za neco jineho a to se nainstaluje. (a stejne to chvilemi nechodi, no co vlastne dneska chodi..... ?).

    Jenomze takto to dneska nejde. Nic se samo neudela.

    Vcelku by me zajimalo, co lide ocekavaji ? Nedam nic a vzdycky to pojede samo ? Takto to nefunguje.

    B) Tak nejak mam opet pocit, ze tu nic mimo Windows neni pouzitelneho. Opet slysim takoveto ceske "nejde". Reseni = "nejde to".

    gf

    default avatar 11.8.2010 10:50 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Narážel jsem na klasickou situaci, kterou lze vyjádřit výroky, které jsi sám uvedl:
    Lidi si nainstaluji __zdarma__ Linux. Usoudi na zaklade zkusenosti, ze je to nefunkcni. Pak se jde a vyplazne se penize za neco jineho a to se nainstaluje.
    a
    Bud zainvestujete cas nebo penize. A pak se chyba vyresi.
    Jinými slovy: Je to zdarma a je to súpa dúpa gangsta oupn. Když ti něco nevyhovuje, zainvestuj čas nebo peníze, nebo drž hubu.

    Tento model je naprosto zcestný a nikdy fungovat nebude. On totiž ani funguvat nemůže.

    Třeba já osobně nedisponuju takovým množstvím času a/nebo peněz — potažmo i znalostmi —, abych z Gimpu udělal Photoshop, z Inkscape Illustrator nebo z KMIDI Ableton Live. Nebo z nějaké open source databáze Oracle.

    A takových lidí je víc, kteří potřebují víc, než co je nabízeno. A když vyjádří svůj pohled na věc, tak dostanou na budku.

    A teď k jádru věci: jak sám vidíš, ten model je opravdu broken by design. Tak proč těm lidem tady takhle nadáváte? Se vždycky srojíte jak anonymové v paralelních homosexuálních diskuzích a navzájem se urážíte. OMG! :-D

    No, aspoň se tu nenudíme. :-D :-D :-D
    pavlix avatar 12.8.2010 00:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Tento model je naprosto zcestný a nikdy fungovat nebude. On totiž ani funguvat nemůže.
    Spíš mám za to, že tento model je ozkoušený a zcela prokazatelně v mnoha projektech funguje.
    abych z Gimpu udělal Photoshop, z Inkscape Illustrator nebo z KMIDI Ableton Live.
    Každý software je něčím význačný (hint: není to jen licence). To, co píšeš, není potřeba.
    Nebo z nějaké open source databáze Oracle.
    I Oracle má svoje mouchy, a i open source databáze se umí pohybovat na slušné úrovni (například PostgreSQL).
    A takových lidí je víc, kteří potřebují víc, než co je nabízeno.
    Potřebovat můžou, ale to je jejich problém :).
    A když vyjádří svůj pohled na věc, tak dostanou na budku.
    Ani jsem si nevšiml :).
    A teď k jádru věci: jak sám vidíš, ten model je opravdu broken by design.
    ?
    Tak proč těm lidem tady takhle nadáváte?
    ??
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    default avatar 12.8.2010 10:34 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Jak typická reakce. :-D :-D :-D
    pavlix avatar 12.8.2010 20:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Tvá reakce je typická zase tím, že ji používají lidé, když jim úplně dojde inspirace.

    O typičnosti mojí reakce nepochybuj :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    default avatar 12.8.2010 21:09 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    O inspiraci nejde. Jde o lenost, dělat Copy-Paste se zpřesňovacími vysvětleními, co jsem tím myslel. Nejsem členem žádnýho Think-tanku. Moje IQ je slabší, než je zdejší průměr (nepočítám anonymy). Kdo chce pochopit, pochopí.
    pavlix avatar 12.8.2010 23:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Mno... ono je někdy lepší udržet svojí část komunikace, aby dávala zamýšlený význam.

    Zatím to v podstatě vypadá tak, že ty nevěříš na model přijmi jak je, nebo zainvestuj čas či peníze. Zatím co já ho považuju za praxí prověřený.

    Ne vždy toho investovaného času musí být mnoho.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.8.2010 19:01 lok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Vsichni chapou, ze na vasem serveru byste podobny prispevek zcenzuroval. Tady nastesti jeste vladne svoboda a kazdy si blogu muze psat, co chce. :P
    8.8.2010 19:19 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    > Vsichni chapou, ze na vasem serveru byste podobny prispevek zcenzuroval. Tady >nastesti jeste vladne svoboda a kazdy si blogu muze psat, co chce. :P

    "Vsichni chapou" = co to znamena ?

    Ovcane, nedelejte z ostatnich ovce. Vsichni nemusi mit stejny nazor a vsichni nemusi chapat..... Prave ted omezujete urcite lidi.... A vite, ze to je disktriminace....

    Vite v cem je svoboda ? Ze si to muzete vydat nekde jinde. Ne, ze to musi vyjit u me. Bylo by dobre mi vysvetlit, proc bych podobny blog me vydavat ?

    PS: sex nekolikrat tydne pomaha. Tak nesedte tak casto u pocitace.

    gf
    8.8.2010 19:58 lok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Myslim, ze jste vyse uvedenym textem sam o sobe vypovedel docela dost. Linuxsoft bylo fajn misto, nez jste se do toho zacal montovat.
    8.8.2010 20:16 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Rekneme si to jinak:

    Vcelku to tady vypadalo na zajimavou diskuzi. Jsou tady lidi lidi, co neco reknou a taky me zajima nejaky duvod, proc k tomu dosli. Proto taky napisi nejaky prispevek. Me vcelku dost zajima, co mi uzivatel "default" odpovi.

    No a ted k Vasi osobe:

    Neni pro me zadna novinka, ze se do me lidi opiraji a porad melou dokolecka tu svou. Idealne anonymne.

    Kdyz uz mi chcete skodit, tak to udelejte jinak. Vydejte blog, napiste tam, ze jsem kreten a nejakou uz par let znamou lez a polopravdu a je to. Uspech zarucen a precte si to tisice lidi. Hlavne to udelejte anonymne a svobodne. Copak nevite, jak se dela poradne PR ? Budete se alespon moci cely vecer radovat z toho, jak "jste zaskodil" a do toho si muzete myslet, ze zachranujete svet.

    PS: Zachranujete lesy nebo ledni medvedy ? A jak dopadla demonstrace proti stavbe dalnice ?

    gf
    8.8.2010 22:28 lok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Pekne. Skoda, ekolog ani zadny aktivista bohuzel nejsem. Kdybych nevystupoval anonymne, zmenilo by to neco? Nezlobte se, ale diskuse s vami neni natolik vyznamna, aby melo nejaky vyznam me prihlaseni. Dekuji za prijemnou diskusi. Dobrou noc.
    Dalibor Smolík avatar 10.8.2010 23:10 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Nezlobte se, ale diskuse s vami neni natolik vyznamna, aby melo nejaky vyznam me prihlaseni.
    Jenže jsou tady i jiní čtenáři, autoři, vývojáři i třeba "jen" běžní linuxoví uživatelé. Nikdo nestojí za to, abyste se přihlásil a za své názory se postavil? Jinak samozřejmě každý má na svůj názor nárok a může ho vyjádřit; ale na soukromých serverech se může stát, že o jeho názor majitel serveru nestojí. Pak musí jít prostě jinam. Tak to v demokracii chodí ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    8.8.2010 15:13 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

    jsem sam, komu chybi u toho zapisku pointa? cesky receno "a co jako ze sis koupil maca ?"

    8.8.2010 16:01 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Ne.
    8.8.2010 20:14 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
    já bych moh' vo přechodu na maca povídat příběhy... a některé by nebyly z nejšťastnějších. Tyhlety OS maj' dycinky něco. Bába nebo sníh...
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    8.8.2010 21:01 Zed70 | blog: lama_pouziva_ubuntu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
    Nebudu reagovat na každý komentář zvlášť, zkrátka jenom shrnu odpovědi sem.
    8.8.2010 21:39 abr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Příloha:
    Například mi trochu chybí jednoduchá instalace aplikací z repozitářů.

    Nainstaluj si MacPorts a pak uz jen klasicky instaluj aplikace pomoci "sudo port install BLAHBLAH" (viz using port).

    V priloze je jednoduchy skript na updatovani vsech portu.
    8.8.2010 21:47 Zed70 | blog: lama_pouziva_ubuntu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    No už zas tak nechybí, časem jsem zjistil, že na OSX nepotřebuju tolik pomocných programů.
    8.8.2010 22:36 abr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Mas pravdu, ale kdyby jsi neco potreboval, tak ta moznost tu je :-)
    herne the hunter avatar 10.8.2010 21:19 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    8.8. 21:01 ← Zed70 → | blog: lama_pouziva_ubuntu
    Například mi trochu chybí jednoduchá instalace aplikací z repozitářů.
    8.8. 21:47 ← Zed70 → | blog: lama_pouziva_ubuntu
    No už zas tak nechybí, časem jsem zjistil, že na OSX nepotřebuju tolik pomocných programů.
    panecku, to ti to prestalo chybet hodne rychle ;)
    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    25.8.2010 01:16 Zed70 | blog: lama_pouziva_ubuntu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Ten druhý zápis byla reakce na předchozí komentář. A při delším zamyšlení mi skutečně zas tak moc nechybí. Ale to je dáno hlavně tím, že skutečně používám jen pár aplikací. Většinu činností, ke kterým jsem dřív potřeboval nějakou další aplikaci dnes obsáhnu tím co je součástí OSX. Jde tedy o to, že nemám potřebu pořád něco instalovat a kontrolovat jestli mám aktuální verzi. Tím pádem mi tolik nechybí repozitáře. Čímž netvrdím, že se mi podobný koncept nelíbí.

    Nakonec on AppStore je svým způsobem taky repozitář, ponechme stranou že Apple rozhoduje co se tam objeví a co ne. Ten koncept ale stejný je a u toho telefonu mi vyhovuje. Na námitku že nemohu použít jiný repozitář odpovím tím, že syn má "odemčený" iPhone a stahuje, vlastně stahoval, si programy z Cydie a některé opravdu umí znefunkčnit systém a je nutné ho přeinstalovat. Což žádná aplikace z AppStoru neudělá. Takže ani ta Cydie mi nechybí. Nakonec na AppStore je nějakých 250tisíc aplikací a stejně nejsem schopen si ani přečíst jejich seznam, natož zkoumat která je lepší.
    Vaclav Lesek avatar 9.8.2010 08:13 Vaclav Lesek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Už jste zkoušel online TV (např. ČT24) a rádia? Jak se s tím OS X popere? Občas totiž mlsně pošilhávám po macovi :)
    JiK avatar 9.8.2010 11:08 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Na OS X jsem video vyresil pomoci Perian. Funguje vse co jsem kdy zkousel, vcetne ruznych streamovanych windows media nesmyslu. Ani si nepamatu kdy jsem to nainstaloval, asi prvni den, kdyz jsem poridil macbook, od te doby to proste jen funguje.

    Vetsinu odpovedi na dotazy, ktere te mozna jeste ani nenapadly najdes na serveru PrvniMac http://www.prvnimac.cz/
    Vykook avatar 9.8.2010 15:02 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    jeste bych doplnil kodek flip4mac. Je to podpora pro ty wmv nesmysly primo od MS
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    10.8.2010 17:42 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Tak schválně, jakou hyper-super aplikaci ten ajFoun má a která by neměla ekvivalent pro Maemo na Nokia N900 ... ?
    10.8.2010 18:07 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    líbí se to holkám?
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    Vykook avatar 10.8.2010 18:20 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Need For Speed:Undercover, Carcasonne, Things, Mini Squadron, Beejive, Evernote, Dropbox?
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Vykook avatar 10.8.2010 18:25 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Uplne jsem zapomnel na genialni Broken Sword!
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Václav 11.8.2010 13:21 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Proč se omezovat? (není mnoho přístrojů, na které není scummvm naportovaný).
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    10.8.2010 18:28 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Hry nehraju (nemám na to čas ani na telefonu), takže to fakt netuším. Beejive asi není, já si vystačím se skype (včetně videohovorů), jabber, gtalk a ICQ (vše pochopitelně najednou ;-) ).

    Jinak Evernote, Dropbox :-P

    P.S.: a už vám na ajfounu funguje ta anténa ? ;-)
    Vykook avatar 10.8.2010 18:46 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Jenom jsem zbezne prohlizel google, zas tolik casu tomu venovat nehodlam. Ten IM co mas, drzi pripojeni telefon nebo vzdalenej server? To ze zrovna ty hry nehrajes, je na prosto vedlejsi, ostatni je totiz hrajou. Mimochodem neni to taky tim, ze na Maemo zadny poradny nejsou? ;-)

    P.S.: Mam 3G, takze to je narazka naprosto mimo, navic se to i na tom 4G projevuje jenom nekdy nekde a nekomu.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    10.8.2010 20:33 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Tu otázku s držením připojením jaksi nechápu - když se otevře socket, tak ho vždycky zavírá ten kdo ho otevřel, ne ?!

    Teda jestli openarena není pořádná hra ... o emulátorech jiných herních architektur ani nemluvím ;-)

    A když už tady flejmujeme - když máš 3G, to asi neumí multitasking co ? ;-)
    Vykook avatar 11.8.2010 10:59 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Kdyz se s telefonem dostanes mimo signal(predevsim metro), tak te to odpoji? Nejspis ano. Me ne. Navic ten program nemusim mit spustenej porad a stejnak jsem online.

    Emulatory jinejch platforem jsou i pro ios.. OpenArena bezesporu je poradna hra(Pokud dobre vyresili ovladani), ale je jedna proti X. Online doomovky na ios jinak taky samozrejme jsou, treba Eliminate.

    Samozrejme ze umi a je ho rozhodne snadnejsi zprovoznit, nez na Androidu screenshoty ;-)
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Václav 11.8.2010 13:24 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Srovnávat screenshoty s multitaskingem už je slušná šílenost. Jak často proboha potřebuju dělat screenshoty na mobilu?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Vykook avatar 11.8.2010 14:18 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Pred stav si, ze to delam pomerne casto. Napriklad na velmi rychlej orez obrazku na velikost lcd(kdyz ho chci dat jako wallpaper), ci klasicke vyuziti typu "neverim ti ze jsi nahral takovehle skore", dalsi si jiste kazdy domysli sam. Silenost? Neni to nahodou silenost proto, ze z tohoto srovnani android nevychazi vitezne?
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Václav 11.8.2010 14:36 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Ne, považoval jsem to za šílenost proto, že jsem opravdu netušil, že by to také mohlo mít nějaké využití. Wallpaper neberu - mám WinMo s SPB Mobile Shellem a tam je, stejně jako ü Androidu, tapeta jakoby v dálce za plochami a scrolluje s nimi. Tudíž ořez na wallpaper screenshotem je k ničemu.

    A hry mě opravdu nenapadly, když už se chci bavit s telefonem, čtu si na něm většinou knihy v pdb, jinak ho mám hlavně na práci.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Vykook avatar 11.8.2010 14:40 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Ano, ja ho do jiste miry mam jako herni zarizeni a myslim ze dost velka cast ostatnich iphonistu na tom nebude IMHO jinak.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Václav 11.8.2010 14:49 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Uznávám, jako herní platforma a přehrávač je to super, ale je to o prioritách, já na mobilu téměř nehraju a kdybych chtěl pařit na cestách, vrazím spíš peníze do nějaké konzole.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    11.8.2010 13:47 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    A k čemu je ti dobré, že jsi připojený, když jsi odpojený ?! To je zase nějaké divné chápání slova online. Pro mne online znamená, že když mi někdo napíše, tak se mi to napíše a já si to přečtu. Occupied znamená, že mi to přijde, ale já si to nepřečtu. A jinak jsem offline a těch pár bytů k přihlášení do IM mne nezabije.

    Začíná mne to zajímat, takže ještě jeden iDotaz: procházíš se parkem a chytíš mojí freeWifi. Zrovna si vzpomeneš, že nutně potřebuješ pokecat s Pepou a zapneš kecátko. Připojíš se, pokecáš, ukončíš program, ale neodhlásíš se. Odejdeš z doahu, jáTelefon se přepne na 3G, furt jsi onlajn. Pak vlezeš do metra, a signál nikde, ale stále jsi onlajn. Takže já vemu nějakou tvoji snifnutou sešn a budu se za Tebe vydávat, protože jsi přece stále onlajn ?? Chápu to dobře ? V tom případě je to luxusní iDiotská fičůra :-D

    Jo a android bych do duelu Maemo vs. iFoun netahal, to rovnou můžu říct, jaký je problém připojit USB tiskárnu k Apple ][e ;-)
    Vykook avatar 11.8.2010 14:26 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    k cemu mi to je? K tomu, ze muzu v metru pohodlne kecat pres jabber, protoze zpravy ktere me meli dorazit v tunelu, dorazej okamzite v zastavce a tomu na druhe strane se neukazuje stale online, offline, online, offline? Nebo k tomu, ze nemusim plejtvat ramku, kdyz zrovna s nikym nemluvim? Bohuzel pohodlnost tohoto reseni se spatne docenuje, pokud si to sam neodzkousis.

    Je to sifrovany, necekane. Podstatne snadnejsi bude me zmlatit, telefon me vyfouknout a pak kecat s Pepou ;-)

    Myslim ze neni: http://www.engadget.com/2007/08/14/blueflash-puts-usb-and-bluetooth-on-your-apple-ii/ ;-)
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    11.8.2010 15:10 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Teda, to mi bouchla čelist o stůl. Nestát to přes tři litry tak do toho snad i jdu 8-o

    Podle online/offline je hezky vidět kde už metro je ;-) S tou ramkou - odhlédnu-li od prasáckých implementací některých věcí na Maemo - když nebudeš mít kód v ramce, tak ti asi nikdo nenapíše, ne ? Jinak okamžitě=po té, co se telefon přihlásí do sítě, připojí do 2/2,5/3/3,5 G internetové sítě (ehm, pardon, ajfoun vlastně neumí 3,5G ;-) ) a konektne kamsi (nebo rovnou na server ?). Čili proti pidginu rozdíl pouze v posledním kroce ... hmm, fakt ten rozdíl moc nevidím ...

    S šifrováním nevím jak to mají udělané, pokud je to klíč jako v pidginu apod. tak útok hrubou silou by byl asi fakt lepší ;-).
    Vykook avatar 11.8.2010 15:32 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Jde o to, ze tohle resej ty push notifikace. Na telefonu jede akorat jeden daemonek a ostatni aplikace jsou proste vypnuty, takze nezerou nic. Onen demonek zapipa, vyhodi modre okynko s textem zpravy(nebo casti, pokud je dlouha) a da ti vybrat mezi view a exit. view spusti onen program a exit komentovat asi nema smysl ;-) Rozdil proti pidginu je ten, ze se nepripojuje zvlast pro kazdou sit, ale jen jednou, ve vyse zminenem a v tom ze JA chci zustat online i kdyz na moment vypadnu ze signalu.

    Taky presne nevim, ale stejne tak muzes odchytnout jakykoliv jiny pakety, takze to je imho uplne zbytecny argument ;-)
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    herne the hunter avatar 10.8.2010 21:15 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    To ze zrovna ty hry nehrajes, je na prosto vedlejsi, ostatni je totiz hrajou.
    no vsak on jen napsal, ze hry nehraje a tudiz ti nemuze obratem dodat seznam alternativ toho, co jsi vyjmenoval. nebo to spatne chapu?
    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    Vykook avatar 11.8.2010 11:00 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Ano, mas pravdu, prehledl jsem to "takze fakt netusim" ;-)
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    25.8.2010 01:26 Zed70 | blog: lama_pouziva_ubuntu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Tak N900 je dobrý příklad. Je to příšera pro geeky a nechtěl bych ji ani zadarmo. Dostal jsem ji na týden domů, abych tam zákazníkovi nahrál aplikace, nebo jejich ekvivalenty, které používal na E90. Začnu tím, že Mameo nativně nepodporuje Javu. Takže jsem tam doinstaloval nějakou Javu kterou jsem našel na netu a pokusil se rozchodit Language Teacher. Ano rozchodil jsem ho, ale nepodařilo se mi donutit tu aplikaci aby používala písmena velká alespoň tak, aby se dala přečíst a šlo na povely "klikat" prstem. Takhle jsem pokračoval dál, až jsem se víceméně dostal k tomu, že tam měl téměř všechno co měl na E90. Ovšem uživatelská přívětivost klesla o 95%. Ten zákazník je uživatel, takže neocenil že jsem si pomocí SSH klienta přes konzoli měnil nastavení na serveru, ani ho neohromilo, že jsem mu tam pro legraci nainstaloval DOOM. O úspěchu N900 svědčí i to že Nokia ten systém pohřbila. Navíc je to neskutečně těžká cihla.
    herne the hunter avatar 10.8.2010 21:37 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Ale na OSX oceňuji, že nemusím nic nastavovat. Zapnul jsem to a ono to funguje
    btw mohl by mi nekdo vysvelit, co se tim presne mysli? ja tuhle namitku moc nechapu. pokazdy, kdyz to nekdo napise (ono legendarni "ja chci pracovat a ne se v necem hrabat"), tak zacnu pochybovat, zda umim pouzivat pocitac. me totiz neprijde, ze bych se v necem porad hrabal.
    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    Amarok avatar 11.8.2010 08:19 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    To je hodne podobna zahada jako tvrzeni:
    časem jsem zjistil, že na OSX nepotřebuju tolik pomocných programů
    Taky bych prosil o vysvetleni. Dela to dojem, ze OSX je zazracny system, ktery sam od sebe dovede vic veci nez linux a neni nutno instalovat software.
    GNUniverse - May the source be with you...
    25.8.2010 01:43 Zed70 | blog: lama_pouziva_ubuntu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Zas taková záhada to není, součástí OSX jsou programy, které jsem si v jiných systémech musel doinstalovávat, nebo je poměrně složitě nastavovat. Typicky Compiz, je super a používal jsem pár jeho funkcí, ale trvalo mi skoro měsíc, než jsem přišel na to jak co nastavit. Protože tam neustále změna něčeho kolidovala s jiným nastavením. A ejhle, v OSX je pro mě to defaultní nastavení vyhovující.

    Balíček iLife, který byl součástí počítače (pravda, prodává se i samostatně a je na jiném DVD) obsahuje iMovie na střih videa a iPhoto na správu fotografií. Něco, co by fungovalo obdobně jednoduše a svižně jsem pro Linux nenašel. Garage Band a iWeb nevyužiju.

    No a věc ze které jsem byl unešen se jmenuje Automator.
    25.8.2010 01:28 Zed70 | blog: lama_pouziva_ubuntu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Ano mohl, je to velmi jednoduché. Defaultní nastavení systému a většiny aplikací je takové, že mi vyhovuje a nemusel jsem nic měnit. Kromě chování docku kde se mi nelíbí ta lupa.
    herne the hunter avatar 30.8.2010 20:54 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    tak to jsem asi uplne blbej, jelikoz
    Zapnul jsem to a ono to funguje
    chapu uplne jinak. takhle to vypovida spis neco o vas nez o tom systemu. u spousty veci, co po zapnuti fungovaly, jsem si casem postupne upravil konfiguraci a nemam pocit, ze by to byla nejaka tragedie, natoz abych to vydaval za vyhodu/nevyhodu myho OS.
    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    2.9.2010 22:10 Zed70 | blog: lama_pouziva_ubuntu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Proč si spousta uživatelů Linuxu myslí, že když má něco jednoduché nastavení a v defaultu je to téměř vyhovující, musí to být nutně pro debily? Tím nastavením jsem měl na mysli zejména chování Compizu, nastavení přehrávačů. Navíc ono instalovat systém na počítač se dvěma různýmy (20" + 17") monitory a grafickou kartou ATI HD4570 také nebylo zrovna bezproblémové.

    A když už jsme tu toho nastavování kolego, zkuste si nakonfigurovat klávesnici abyste alespoň mohl psát velká písmena na začátku vět. Že někdo píše bez diakritiky dokážu pochopit, některé systémy tu češtinu nainstalovanou nemají, ale shift funguje snad všude. Špatně se to čte.
    herne the hunter avatar 6.9.2010 23:37 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    nemusite se hned certit, jelikoz
    takhle to vypovida spis neco o vas
    nemusi mit negativni konotace, zrejme jen nemate zadny vyrazny pozadavky na ovladani/chovani programu (napr. okenniho manazeru). dalsi diskuse nema cenu, ponevadz co jsem chtel vedet, se nedozvim a vam by se to navic po me spatne cetlo ;)
    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    12.9.2010 23:27 Zed70 | blog: lama_pouziva_ubuntu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Ono se to ale opravdu špatně čte. Většinu textů které čtu v češtině, jsou s diakritikou a obsahují velká písmena na začátku vět. Když pak někdo prasí češtinu jako vy, čte se to špatně a vnímání textu je pomalejší. To není něco co jsem si vymyslel, to je fakt. Můžete si to snadno vyzkoušet. Pomíchejte písmena ve slovech tak, aby byla na začátku a na konci slov ta správáná, ale uvnitř slova je můžete promíchat jak chcete. Udělejete to s textem s diakritikou a bez diakritiky a dejte to někomu přečíst. Uvidíte že čtení takhle zamíchaných slov je v případě použití diakritiky naprosto bezproblémové, zatímco čtení slov bez diakritiky je výrazně pomalejší.
    herne the hunter avatar 13.9.2010 10:25 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Ono se to ale opravdu špatně čte.
    ja vam to neberu (i kdyz ten vas pokus je k nicemu), jen jsem si utahoval z toho, jakym stylem jste to podal…
    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    Vykook avatar 7.9.2010 00:39 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Pointou je, ze to dobre funguje hned a pokud na to mas jinej nazor, tak spustis shell a upravis to v onech konfiguracich taktez.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    8.8.2010 21:08 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
    Odpovídající alternativu jsem pro Linux nenašel.

    Digikam.

    Pořídil jsem si MacMini, a tak skončil linux na mém desktopu.

    Jen jestli potíže s multimédii, které měl (prý, údajně) Linux, nebudou tady mnohem horší. :-)

    8.8.2010 21:30 abr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Proc by mely byt horsi?
    8.8.2010 21:45 Zed70 | blog: lama_pouziva_ubuntu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Digikam se mi nelíbil, protože vyžadoval tunu knihoven KDE. Navíc byl oproti ZPS pomalý.
    8.8.2010 23:19 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux

    Tunu knihoven KDE? No, když chce člověk pořádný software, musí mít taky pořádné knihovny a ne nějakou parodii na desktop typu Gnome.

    Jestli je Digikam pomalejší než ZPS, to fakt nevím. Zato bude pravděpodobně mnohem rychlejší než cokoliv, co páchne po Gtk.

    mirec avatar 9.8.2010 07:54 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    No, když chce člověk pořádný software, musí mít taky pořádné knihovny

    No ak sa poriadny softvér vyznačuje tým, že nevie ani prekonvertovať dáta zo staršej verzie databázy na novšiu tak samozrejme je rozhodne poriadny nič čo páchne po Gtk sa mu nevyrovná.

    No a poriadne knižnice sa asi vyznačujú tým, že si samy od seba štartujú knotify4, čo trvá bežne aj 20s šrotenia disku napriek tomu, že po tom nechcem ani notifikácie ani žiadne zvuky. Kvalitné knižnice závisia na balíčku nepomuk, ktorý sa nedá v prípade použitia kdepim (a v budúcnosti pravdepodobne aj digikamu) odstrániť zo systému.

    Toť moje dôvodu prečo som po rokoch používania opustil digikam a pravdepodobne nikdy sa k nemu nevrátim. Ak by ale nezáviselo na KDE (alebo KDE netrepalo tie blobosti do každej kraviny) tak by som so závislosťami na KDE rozhodne nemal problém.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    9.8.2010 14:05 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Ja dúfam, že skončíš pri OS X alebo Windows a nikdy sa ku KDE nevrátiš, lebo to tvoje fňukanie v tomto fóre býva občas neznesiteľné.
    9.8.2010 01:24 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    No však práve to je na Digikame dobré. Vďaka tomu pekne spolupracuje s ďalšími progamami v KDE. O tom môže Zoner len snívať.
    9.8.2010 07:50 Zed70 | blog: lama_pouziva_ubuntu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Tomu se říká neprůstřelná logika. Můj dieselový motor v autě jezdí na naftu z každé benzínky, o tom si s vaším benzínovým motorem můžete nechat zdát.

    Problém s knihovnami KDE byl, že po jejich instalaci některé progfamy začaly vypadat jinak a hlavně mi některé věci v Compizu přestaly fungovat. A já mám počítač na to, abych ho používal a ne zkoumal proč mi to či ono koliduje s nějakýma knihovnama. To jsem si mohl nechat Widle, že?
    9.8.2010 14:14 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    To prirovnanie by aj sedelo, keby si napísal, že ty s dieselovým motorom nemusíš na benzínke vôbec zastavovať a nádrž máš stále plnú, kým ja musím s benzínovým zastavovať na benzínke pri každom dotankovaní, po každých 30 sekudách jazdy.
    vlk avatar 15.8.2010 22:38 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux

    digikam je super, pouzivam ho aj na mac-u a funguje paradne.

    a je mi jedno ze to chce tunu knihoven. btw, po nainstalovani sa hmotnost notasu nezvysila ani o gram! :-)

    You don't exist, Go away !
    otula avatar 16.8.2010 15:09 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Digikam se mi nelíbil, protože vyžadoval tunu knihoven KDE. Navíc byl oproti ZPS pomalý.
    Sice nevím, jak kdečtyřkový digiKam, ale v KDE3 je digiKam *velmi* rychlý - mnohem rychlejší, než cokoliv jsem viděl ve Windows. Pro mne je to (obzvláště ve spojení s Kipi) přímo killer-app, mnohem užitečnější, než často jako killer-app uváděný Amarok.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Amarok avatar 10.8.2010 08:22 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
    Chvili jsem tu nebyl a pak kouknu do blogu a vidim tohle :-D No to snad ne... Mala ticha sympaticka krabicka se tady porovnava s operacnim systemem gnu/linux. Nejen v politice je bordel...
    GNUniverse - May the source be with you...
    Amarok avatar 10.8.2010 08:28 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Jinak kdo sympatizuje s iPady, iPhony a podobnymi silenostmi, tak si linux ani nezaslouzi. Cili prechod schvaluju. Ale ten blog byl uplne zbytecny. Spis bych radil ten iPhone rychle prodat nebo vymenit za neco neomezujiciho a bylo by po problemu.
    GNUniverse - May the source be with you...
    25.8.2010 02:10 Zed70 | blog: lama_pouziva_ubuntu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Rád bych věděl v čem mě iPhone omezuje víc než jiné telefony. Stejný problém s Linuxem jsem měl i s Nokií E90. V době, kdy jsem přecházel na Linux a měl E90 se o Androidu ještě ani pořádně nemluvilo.

    Nevím proč by ty iVěci měly být šílenosti. Fakt je ten, že tyhle zařízení do značné míry ubírají na důležitosti těm čarodějům, kteří zavíří prsty nad klávesnicí a "Et voila!" ono to funguje. Tyhle iVěci přibližují techniku běžným uživatelům, kteří pak k používání takových hraček nepotřebují mít nějakého Guru za zády, který by jim poradil když jim něco nejde. Naučí se to používat stejně samozřejmě jako umějí používat auto, ledničku nebo mikrovlnku.

    A když už jsme u toho kdo si linux zaslouží nebo ne, tak on ten OSX má k linuxu velmi blízko. Někdy v roce 1999 jednu vývojovou FreeBSD větev použil Apple jako základ nového OSX které do té doby bylo postaveno na Mach které zase pro změnu pocházelo z BSD. Zrovna tak Mac OSX server pochází z NextStepu a když budeme hledat zpátky v čase, tak se kolem roku 1975 potkáme u pradědy všech Linuxů a to UNIXu. A tenhle praděda je pradědou nejen toho OSX co běhá v počítačích, ale i toho v iPhonech a iPadech. Takže s tím zaslouží nezaslouží jste trochu mimo mísu. V zásadě Linux i OSX funguje na stejných UNIXových principech.
    Amarok avatar 25.8.2010 11:03 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Tak kuprikladu iPod je naprosto omezujici, jelikoz funguje jen s applovskym softwarem a bez neho ma uzivatel smulu, proste prehravac k zahozeni. Mimoto podporuje jen patentovane formaty, ve kterych vetsina me sbirky ani neni. To mi staci vedet, abych to bojkotoval. Pokud to nekomu nevadi, neberu mu to, ale zasadne s tim nesouhlasim.
    GNUniverse - May the source be with you...
    25.8.2010 21:03 Zed70 | blog: lama_pouziva_ubuntu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Takže začneme tím, že existuje docela dost alternativ jak nahradit iTunes http://www.ipod.estranky.cz/clanky/alternativni-programy takže to tvrzení že funguje jen s Applovským softwarem není pravda.

    Co se týká podpory patentovaných formátů, tak to mi je zcela jedno. Stejně mám téměř vše v MP3. Důvod? Napříkald přehrávač v autě neumí OGG. Takže raději budu používat patentovaný formát který přehraji všude, než otevřený, který přehraji jen někde.
    Amarok avatar 26.8.2010 08:35 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    http://www.videacesky.cz/skece/iphone-4-versus-htc-evo :-D To jen trochu k tematu, co mi poslal kolega vcera. Docela vtipne video vystihujici dnesni dobu (spis to sem davam na pobaveni nez jako reakci, cili nebrat osobne).
    GNUniverse - May the source be with you...
    26.8.2010 21:39 Zed70 | blog: lama_pouziva_ubuntu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Tak kdyby to bylo kratší, bylo by to vtipnější. Ale jinak dobrý!
    default avatar 26.8.2010 08:56 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem opustil Linux
    Takže raději budu používat patentovaný formát který přehraji všude, než otevřený, který přehraji jen někde.
    Jo jo, tohle tady nikdy nepochopí. :-D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.