abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:11 | Zajímavý software

    Vývojář Alexandre Gomes Gaigalas na GitHubu zveřejnil c89cc.sh, parser a kompilátor jazyka C89 napsaný v pouhém jediném skriptu o přibližně 8000 řádcích čistého bashe (bez dalších externích závislostí), který generuje ELF64 binárky pro x86-64. Jedná se o velmi jednoduchý kompilátor, který nepodporuje direktivy #include a dokonce ani funkci printf (lze použít puts), všechny dostupné deklarace lze nalézt v proměnné _BUILTIN_LIBC na konci skriptu. Skript je volně dostupný pod ISC licencí.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    včera 23:33 | Nasazení Linuxu

    Francouzská vláda oznámila, že v rámci strategie 'digitální suverenity' zahájí 'přechod od systému Windows k počítačům s operačním systémem Linux' (sa sortie de Windows au profit de postes sous système d'exploitation Linux). DINUM (meziresortní ředitelství pro digitální technologie) požádalo ministerstva, aby do podzimu 2026 vypracovaly konkrétní plány nasazení Linuxu. Francie již dříve migrovala části státní správy na otevřená řešení.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    včera 05:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) hájící občanské svobody v digitálním světě po téměř 20 letech opouští platformu X (dříve Twitter). Na platformách Bluesky, Mastodon, LinkedIn, Instagram, TikTok, Facebook, Threads a YouTube zůstává.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 03:33 | Nová verze

    Terminálový textový editor GNU nano byl vydán ve verzi 9.0. Vylepšuje chování horizontálního posouvání pohledu na dlouhé řádky a chování některých klávesových zkratek. Více v seznamu změn.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.4. 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 5
    9.4. 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    9.4. 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    8.4. 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 45
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1262 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    11.9.2008 18:27 Pitel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Dik, akorat jsem svuj konfak rozsiril o ty gl vychytavky. Osobne davam prednost gl pred xv... standardne cpe titulky mimo obraz, a da se jim nastavit barva. Mozna to xv umi nejak taky, nevim.
    Prcek avatar 11.9.2008 19:43 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Přesně proto taky používám gl výstup - titulky mimo obraz a barva titulků :-).

    Sice je trochu náročnější na HW, ale mám dost starý počítač, takže si myslím že na novém počítači by to nemělo být znát.

    Přidám tedy pár voleb z mého configu:

    Barva titulků (momentálně žlutá):
    vo=gl:osdcolor=0xffff66
    Obrys titulků (jsou pak čitelné i na světlém pozadí):
    ffactor=10
    Jinak jsem taky narazil na ass titulky a na ty platí jiná nastavení, takže:
    ass=true
    ass-font-scale=2
    ass-bottom-margin=100 (titulky se zobrazí v černém pruhu pod filmem)
    ass-use-margins=true
    subcp=1250 (klasické titulky mají subcp=cp1250, ale u ass to nefunguje)
    
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    11.9.2008 20:03 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Tak na titulky mimo obraz (s jakýmkoliv video výstupem) krásně funguje filtr "expand=:::::16/9", který jsem v blogpostu uváděl.

    Co se týče náročnosti OpenGL výstupu na hardware, tak s volbami které jsem v blogpostu uváděl (-vo "gl:yuv=4:lscale=1") by neměla být snad o nic větší než náročnost výstupu přes XV (vše akcelerují shadery v grafické kartě).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Prcek avatar 11.9.2008 20:14 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Já jsem ten filtr na titulky mimo obraz už někdy dříve zkoušel (nevím jestli měl přesně tenhle tvar), ale měl jsem problém s filmy v poměru 4:3 (které zaplní svým obrazem celou plochu monitoru) - ty se pak tuším zmenšily, takže jsem zvolil radši ten gl výstup.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    11.9.2008 20:33 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Já s tím tedy problém zatím nikdy neměl, chová se to inteligentně. Zkuste to, třeba to už opravili (pokud to tedy nebylo jiným nastavením toho filtru, jestli jste tam třeba neměl natvrdo nastavené pruhy?).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Prcek avatar 11.9.2008 20:59 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Tak pořád mi to ten obraz zmenšuje, ale nemá cenu se s tím babrat, už jsem si zvyknul na vo=gl :-).

    Jinak ta volba gl:yuv=4:lscale=1 se na konzumaci procesoru mplayerem nijak nepodepsala (měřil jsem pomocí top).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Prcek avatar 11.9.2008 21:00 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Jo zapomněl jsem napsat, že mám GeForce FX5200, takže asi nemám dostatečně novou kartu :-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    12.9.2008 09:59 Pitel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Jo, me mplayer zdrbal ze nema dost texturovacich jednotek, takze jsem pouzil yuv=3.

    Btw, podle manualu je k lscale (luma) jeste podobna vlastno cscale (chroma), mozna by bylo dobry ji tam pridat taky.
    11.9.2008 21:25 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Kvůli barvě stačí zapnout ass a pak lze nastavovat i barvu i při XVideo výstupu.
    12.9.2008 14:38 mkmm | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Take neco pridam - muj input.conf pro ovladani mysi:
    #koecko: hlasitost
    MOUSE_BTN3 volume +5
    MOUSE_BTN4 volume -5
    MOUSE_BTN3_DBL volume +5
    MOUSE_BTN4_DBL volume -5
    
    #prostredni tlacitko: pauza
    MOUSE_BTN1 pause
    
    #levy dvojklik: prepinani fullscreenu
    MOUSE_BTN0_DBL vo_fullscreen
    
    #kolecko s podrzenym pravym tlacitkem: posun o +/- 10s
    MOUSE_BTN2-MOUSE_BTN3 seek +10
    MOUSE_BTN2-MOUSE_BTN4 seek -10
    MOUSE_BTN2-MOUSE_BTN3_DBL seek +10
    MOUSE_BTN2-MOUSE_BTN4_DBL seek -10
    
    #kolecko s podrzenym levym tlacitkem: posun o +/- 1min
    MOUSE_BTN0-MOUSE_BTN3 seek +60
    MOUSE_BTN0-MOUSE_BTN4 seek -60
    MOUSE_BTN0-MOUSE_BTN3_DBL seek +60
    MOUSE_BTN0-MOUSE_BTN4_DBL seek -60
    
    #F1: pomer stran 4:3
    F1 switch_ratio 1.3333
    
    #F2: pomer stran 16:9
    F2 switch_ratio 1.7777
    
    #F3: pomer stran 2.47
    F3 switch_ratio 2.37
    
    Prcek avatar 12.9.2008 17:55 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Tak to je super věc, to jsem netušil, dík. Konečně ta myš dělá něco užitečnýho, kromě vypisování hlášek v konzoli "tlačítko MOUSE_BTN0 nemá přiřazenou žádnou funkci" :-D.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    11.9.2008 18:34 Radek Novacek | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Nevi nekdo, jak donutit MPlayer, aby nechaval cerny pruhy kolem videa i pri prehravani v okne (i po zmene velikosti okna)? Diky
    11.9.2008 19:01 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    -vf expand=:-100::50

    100 je výška horního i spodního pruhu dohromady, 50 výška horního (na spodní se použije zbytek).

    11.9.2008 19:09 Radek Novacek | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Tak to jsme si nerozumeli... ja myslel, ze kdyz roztahnu okno na vysku, tak zustane zachnovany pomer stran s tim, ze pod a nad videem budou cerne pruhy.
    11.9.2008 20:10 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Smplayer to umi
    11.9.2008 20:31 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Kdyby jste zkusil to mé nastavení, tak byste zjistil, že to funguje :-) Je to onen filter "expand=:::::16/9", o kterém v blogpostu také píši.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    11.9.2008 22:19 Radek Novacek | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Ja jsem to samozrejme zkusil, ale pak jsem to spustil jako gmplayer (s GUI) a tam to neslo. Ale bez gui to funguje spravne. Otazka je tedy zrejma: jak prinutit k tomuto prinutit gmplayer?
    11.9.2008 22:41 alfonz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    logicky, nastavit si to samé do gmplayeru?:)
    12.9.2008 00:45 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Gui mplayeru saje, nainstaluj si smplayer a mas klid.
    elenril avatar 11.9.2008 19:40 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Tak se taky přidám
    ao=alsa
    vo=xv:adaptor=1,xv,x11
    
    Standardně použije XVideo adaptér 1, což je v mém případě overlay (zabraňuje tearingu).
    monitoraspect=4:3
    ass=1
    embeddedfonts=1
    
    Zapne vykreslování grafických ASS titulků pomocí libass a použije fonty přibalené k mkv souborům.
    fontconfig=1
    subfont-autoscale=1
    alang=jpn,jp,ja
    sid=0
    slang=eng,cze,cs
    
    Automaticky vybere japonskou audio stopu a anglické, případně české titulky. Pokud nejsou k dispozici, pak použije první dostupné titulky.
    vf=ass,screenshot
    stop-xscreensaver=1
    lirc=0
    msgcolor=1
    msgmodule=1
    xineramascreen=0
    
    Umožní típání screenů klávesou s, přičemž titulky se na nich zobrazí
    [aac51]
    channels=6
    af=channels=6:6:0:5:1:0:2:1:3:2:4:3:5:4:6:6,hrtf=m
    
    Mplayer umí i profily, stačí přidat do konfiguráku název profilu v hranatých závorkách a při přehrávání jej zapnout přes -profile profil1,profil2,... Tenhle konkrétní profil používám s některými AAC soubory s divným pořadím kanálů, filtr channels přehází kanály do správného pořadí a filtr hrtf je na virtualizaci prostorového zvuku ve sluchátkách
    [vo.x11]
    zoom=1
    
    Další moc hezká a relativně nová featura - automatické načítání profilů v závislosti na video/audio výstupu, protokolu, nebo příponě. Tady zapínám softwareové škálování video při použití video výstupu X11 (bez hw akcelerace)
    [intel]
    ao=alsa:device=intel
    mixer=intel
    
    Běžně používám externí USB zvukovku, ale občas chci zvuk z vestavěných reproduktorů, takže tento profil použije zařízení a mixer integrované Intel HDA.
    [notebook]
    monitoraspect=16/10
    profile=intel
    
    Většinou mám notebook připojen k externímu 4:3 monitoru, ve vzácných případech kdy ne, použiju tenhle profil. Všimněte si, že profily se dají zanořovat.
    #[extension.wmv]
    #vfm=ffmpeg
    
    [extension.mp3]
    demuxer=lavf
    
    Libavformat zvládá unicode v ID3 tazích, interní demuxer ne :)
    [coreavc]
    vc=coreavc
    demuxer=mkv
    
    Pro MPlayer existuje patch, který umožňuje použití dekoderu CoreAVC. Ten bude s nadcházejícím začleněním obecného frame-level multithreadingu do FFmpegu zbytečný, ale zatím je to jediný způsob, jak na slabších vícejádrových CPU přehrávat HD h.264 video.
    11.9.2008 19:56 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Moc pěkné! O těch profilech jsem vubec neměl tušení.
    Pro MPlayer existuje patch, který umožňuje použití dekoderu CoreAVC. Ten bude s nadcházejícím začleněním obecného frame-level multithreadingu do FFmpegu zbytečný, ale zatím je to jediný způsob, jak na slabších vícejádrových CPU přehrávat HD h.264 video.
    S tímto nemohu souhlasit. Volby vfm = ffmpeg a lavdopts = "fast:skiploopfilter=all" vedou k obrovskému zrychlení dekódování H.264 videa a nemám s nimi nejmenší problém přehrát ani Full HD 1080p videa v H.264 s vysokým bitratem (a to nemám žádné dělo, je to AMD Athlon X2 4850e na 2,5 GHz). Komerční CoreAVC není potřeba.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    elenril avatar 11.9.2008 20:41 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    To musí záviset na parametrech, se kterými se kodovalo video, protože na mém Core Duo T2050 je efekt fast:skiploopfilter=all zanedbatelný. Ale rozložení práce na obě jádra, jak to umí CoreAVC pomáhá.
    11.9.2008 21:14 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Nemělo by to být závislé na tom, s jakými volbami bylo video kódováno. Viz manuálová stránka mplayeru:
    fast (MPEG-2, MPEG-4, and H.264 only)
        Enable optimizations which do not comply to the specifi-
        cation  and  might potentially cause problems, like sim-
        pler dequantization, simpler motion compensation, assum-
        ing use of the default quantization matrix, assuming YUV
        4:2:0 and skipping a few checks to detect  damaged  bit-
        streams.
    
    skiploopfilter=<skipvalue> (H.264 only)
        Skips the loop filter (AKA deblocking) during H.264  de-
        coding.  Since the filtered frame is supposed to be used
        as reference for decoding dependent frames  this  has  a
        worse  effect  on  quality  than not doing deblocking on
        e.g. MPEG-2 video.  But at least for high  bitrate  HDTV
        this  provides  a  big  speedup  with no visible quality
        loss.
    
        <skipvalue> can be either one of the following:
            none: Never skip.
            default: Skip useless processing steps (e.g.  0  size
                     packets in AVI).
            nonref: Skip frames that are not referenced (i.e. not
                    used for decoding  other  frames,  the  error
                    cannot "build up").
            bidir: Skip B-Frames.
            nonkey: Skip all frames except keyframes.
            all: Skip all frames.
    I dle mých zkušeností to fungovalo s jakýmkoliv Full HD H.264 videem co jsem zkoušel.

    Jinak je tam i volba "threads=<1-8>", takže jí můžete zkusit k tomu přidat. Ale je u ní uvedeno, že funguje pouze pro MPEG-1/2 (ale třeba to už rozšířili i pro MPEG-4/H.264, kdo ví?).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    11.9.2008 21:20 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Ještě menší oprava:

    Pokud je ta volba "fast" uvedena v konfiguráku, musí být za ní uvedeno "=1" (tedy výsledná řádka musí vypadat "fast=1:skiploopfilter=all"). Nechápu proč, na příkazové řádce (jak tu volbu normálně používám pro Full HD videa - respektive mám na to skript) to funguje bez toho "=1" a ostatní obdobné volby v konfiguráku tam to "=1" také nemusejí mít (třeba "gl:yuv=4:lscale=1"). I když možná v tom nějaká logika je, kdo ví ;-)

    V blogpostu to opravím.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    11.9.2008 21:37 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    I když na druhou stranu Core Duo T2050 má jen 1,6 GHz, třeba to je už opravdu málo (můj Athlon X2 má 2,5 GHz, to je dost markantní rozdíl).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    elenril avatar 11.9.2008 22:12 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Příloha:
    Nevím, jestli je to frekvencí procesoru, nebo třeba tím ,že je 32bitový, ale jak je docela jasně vidět z přiloženého logu, je na mém počítači rozdíl při použití skiploopfilter dost malý.
    Grunt avatar 11.9.2008 21:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Libavformat zvládá unicode v ID3 tazích, interní demuxer ne
    Lavf je interní a zbytek jsou externí knihovny, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    elenril avatar 11.9.2008 22:16 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Ne, libavformat je součást ffmpegu, takže se v mplayeru počítá jako externí. Interní jsou naopak všechny ostatní demuxery.
    21.9.2008 01:39 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Tak teď jsem taky narazil na ten problém s jinak mapovanými kanály (výchozí mapování v MPlayeru je pro AC3) u vícekanálového AAC zvuku (konkrétně u HD trailerů v MOV kontejneru od Apple). Nicméně ta vaše konfigurace je IMHO chybná (máte prohozený centr se subwooferem), všude jinde jsem našel toto mapování kanálů:
    channels=6:6:0:4:1:0:2:1:3:2:4:3:5:5
    Stejné mapování kanálů platí podle manuálové stránky MPlayeru i pro DTS zvuk (neověřoval jsem, používám DTS passthrough přes SPDIF do receiveru s vlastním DTS dekodérem).

    Zajímavé také je, že zvuk kódovaný ve WMA DMO kodeku by měl mít údajně opět jiné mapování kanálů, konkrétně toto:
    channels=6:6:0:0:1:1:2:4:3:5:4:2:5:3
    To ovšem nemůžu ověřit, žádný takový soubor (naštěstí) nemám ;-) Podle jedněch stránek by toto mapování mělo snad platit i pro Dolby TrueHD zvuk (ale s tím jsem se také ještě nesetkal, takže taktéž nemohu ověřit).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    21.9.2008 01:51 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Ještě jeden poznatek/oprava - podle tohoto threadu na mailing-listu MPlayeru je správné mapování pro DTS rozdílné od toho pro AAC, konkrétně takovéto:
    channels=6:6:0:0:1:2:2:3:3:5:4:1:5:4
    Ale v manuálové stránce MPlayeru se jak jsem již psal uvádí to samé jako pro AAC, nikoliv toto, tak nevím co je správně (sám jsem to nezkoušel a ani to nemám v plánu, není nad digitální kvalitu v podobě DTS passthrough ;-)).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    21.9.2008 02:11 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Tak oprava opravy :-) Podle všeho má opravdu DTS stejné uspořádání kanálů jako AAC. Takže tohle jiné uspořádání bude zřejmě nesmysl, nevím kde k tomu ten člověk přišel.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    11.9.2008 22:36 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému
    Pokud prohazujete casto monitory nebo pouzivate vic monitoru zaroven, pripadne mate monitor, ktery ma divny pomer stran (treba 16:10 misto 16:9), je mozne to misto prepinani prislusnych pomeru stran vyresit vsechno dohromady volbou

    monitorpixelaspect=1

    coz nastavi pomer odpovidajici aktualnimu rozliseni, tj. ctvercovy pixel (skoro vsechny LCD maji ctvercovy pixel).

    7.6.2009 12:51 ir
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nastavte si MPlayer k obrazu svému

    Vše funguje jenom při posunování videa to chrčí v repráku a hází to hlášku : mdb:44, lastbuf:0 skipping granule 0 (to 1. číslo se mění podle toho kam až to posunu) kromě toho, že vyskočí ta hláška, tak se nic neděje film jede dál bez problému

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.