abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Komunita

    Vyjádřeni Software Freedom Conservancy (SFC) k porušování licence AGPLv3 společností Bambu Lab v jejich softwaru Bambu Studio pro 3D tisk. Bambu Studio vychází z PrusaSliceru. Ten zase z Slic3ru. Spuštěn byl projekt baltobu, který kombinuje několik strategií pro řešení problému. SFC zastřeší vývoj svobodné náhrady proprietární knihovny libbambu_networking pomocí reverzního inženýrství a reimplementace, forku OrcaSliceru pro Bambu Lab tiskárny od Paweła Jarczaka a forku celého Bambu Studia pod názvem Viscose.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | Nová verze

    Správce souborů GNOME Commander (Wikipedie) byl přepsán do Rustu a vydán v nové verzi 2.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Sway (Wikipedie), dlaždicový (tiling) správce oken pro Wayland kompatibilní s i3, byl vydán ve verzi 1.12. Do vývoje se zapojilo 50 vývojářů. Přehled novinek na GitHubu. Sway 1.12 závisí na wlroots 0.20.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | IT novinky

    Papež Lev XIV. ve své první encyklice Magnifica Humanitas (Skvělé lidství), která se věnuje umělé inteligenci (AI), varoval před dezinformacemi, které AI manipulací s obsahem vytváří. Moc mají podle něj sociální sítě ovládané hrstkou soukromníků. Upozornil také roli digitálních platforem v obchodování s lidmi, které podle něj musí být uznáno jako současná forma otroctví. Papež se také poprvé omluvil za roli, kterou Vatikán sehrál při legitimizaci otroctví, a za to, že jej po staletí neodsoudil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2025 (pdf), která shrnuje jeho hlavní aktivity v oblasti regulace elektronických komunikací, poštovních služeb, digitálních služeb a přípravy na dohled nad umělou inteligencí. Součástí zprávy jsou také data o vývoji trhu, včetně pokračujícího růstu spotřeby mobilních dat a rozšiřování sítí nové generace. Celkový objem přenesených mobilních dat dosáhl v roce 2025 přibližně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:00 | Nová verze

    Tým sdružení CZ.NIC vyvíjející routovacího daemona BIRD oznámil vydání nových verzí 3.3.0 a 2.19.0. Ty přinášejí podporu pro EVPN/VXLAN a automatizaci BGP na základě router advertisementů. Více informací je k dispozici v archivu uživatelského mailing-listu.

    VSladek | Komentářů: 0
    24.5. 04:33 | Nová verze

    Open source software pro úpravu digitálních fotografií LightZone (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 5.0.0. LightZone je dnes k dispozici pod licencí BSD. Původně se jednalo o proprietární software vyvíjený společností Light Crafts. Ta v prosinci 2012 souhlasila s uvolněním zdrojových kódů jako open source [Wayback Machine].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.84 telnet a ssh klienta PuTTY (Wikipedie). Podrobnosti v přehledu nových vlastností a oprav chyb a Change Logu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    22.5. 19:44 | IT novinky

    Microsoft představil Azure Linux 4.0 a Azure Container Linux. Na konferenci Open Source Summit North America 2026 organizované konsorciem Linux Foundation a sponzorované také Microsoftem. Azure Linux 4.0 vychází z Fedora Linuxu. Azure Container Linux je založen na projektu Flatcar. Azure Linux (GitHub, Wikipedie) byl původně znám jako CBL-Mariner.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 12:22 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 165 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1711 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    4.4.2010 03:58 retroslava | skóre: 9 | blog: TryCatch | Žižkoff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
    V textu na začátku máš asi překlep - GIU.

    Jinak koukám že je to dost podobný Ruby, hlavně ten seznam na konci.
    Pozor! Jsem naprostý idiot. Co jsem napsal včera dnes už dávno neplatí. Zavazuji se, že budu diskutovat nezávazně.
    4.4.2010 08:38 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
    opraveno, diky (i kdyz tech preklepu tam bude jeste asi jak maku)
    4.4.2010 11:16 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
    Jojo, též jsem si všiml :). Ale zas ruby prý běží pod javou též (jruby), takže bych spíš sáhl po něm, kdybych něco na jave zkoušel (jakože jsem se k ní bohužel jestě nedostal :()
    Baník pyčo!
    otasomil avatar 4.4.2010 08:25 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.

    S humorem bych napsal:

    Jste si jist, zda si pomuzete prechodem od krav k programovani ?

    Vzdyd naprosta vetsina programatorskych pocinu vznikla z dobre vule a konicku bez naroku na kus chleba (pardon, na hrnek mlika).

    Windows nejsou nejrozsirenejsi platformou proto, ze Microsoft je bajecny, dokonaly, nejlepsi ..... myslete si co chcete, ale proto, ze tisice nadsencu zaclo vytvaret aplikace pro ne a ty se jako free ci svobodne programy rozsirily do celeho sveta prostrednictvim internetu.

    Bez nadsencu (casto chudi lide) by windows byl pouhy bastl takrikajic k nicemu.

    Bez nadsencu bychom dnes v roce 2010 byly tak na urovni win 3.11.

    To stejne se tyka i OSS komunity - ta by bez nadsencu vubec nevznikla.

     

    Nevim jakym programatorskym pocinem si chcete pomoci od onech krav.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    4.4.2010 08:46 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
    Jste si jist, zda si pomuzete prechodem od krav k programovani ?
    jisty si pochopitelne nejsu. Od nas z vesnice to jeste nikdo nezkusil, tak moc nevim, do ceho jdu... uvidime:-) Nicmene, delal jsi nekdy u krav a za minimalni mzdu? Me prijde, ze si moc pohorsit uz nejde.
    Vzdyd naprosta vetsina programatorskych pocinu vznikla z dobre vule a konicku bez naroku na kus chleba
    Mym cilem neni vytvorit nejaky zasadni pocin na poli programovani, kterym bych zanechal nesmazatelnou stopu v dejinach:-) Jen se chci stat jednim z mnoha programatoru prasicu, jakych jsou, jestli jsem dobre pochopil zdejsi obsacne diskuze na toto tema, vsu hromady. a jeslti mi to dobre pujde, tak se stat normalnim prumernym programatorem... nic vic, nic min.
    otasomil avatar 4.4.2010 10:56 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.

    Mozna je dobra kombinace dopoledne delat u krav a odpoledne programovat. Ze zacatku studijne a pozdeji melouchama.

    V praci si u krav odpocnete hlave a doma programovanim telu.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    4.4.2010 10:03 xavier | skóre: 10 | blog: borkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.

    Do groovy jsem se taky pustil, protože po dlouhé době, jsem byl nucen dělat něco ve swingu. Hledal jsem něco v čem nemusím psát tolik zbytečného kódu a jako jasná volba vyšel swingbuilder z groovy. Oproti javě stačí napsat, tak třetinu kódu. Obecně už nikdy nebudu zkoušet psát GUI v něčem jiném než ve skriptovacím jazyce(ještě možná by šly formuláře v XML).

    K tomu prasení v groovy existuje dost konstrukcí, které dokážou solidně sprasit kód:

    podmíněná dereference foo?.bar() (proběhne pouze pokud není null), ternární operátor s vynechanou částí a ?: b (pokud platí a vrací a)

    a oblíbený s kolekcemi
    c = [1, 2, 3]; 
    c.remove(0) // smaže první prvek - remove(int index)
    c.remove(2) // smaže prvek s hodnotou 2 - remove(Object value)
    
    Pro ty kdo by se chtěli o groovy dozvědět víc, tady je video z přednášky CZJUG.
    Jakub Lucký avatar 4.4.2010 15:07 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
    Ano, PHP jsem zkoušel, ale to je zatím asi nad moje chápání).
    To je jen dobře... O nic jste nepřišel...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    4.4.2010 15:30 retroslava | skóre: 9 | blog: TryCatch | Žižkoff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
    +1
    Pozor! Jsem naprostý idiot. Co jsem napsal včera dnes už dávno neplatí. Zavazuji se, že budu diskutovat nezávazně.
    4.4.2010 18:15 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
    Gratuluju k výborné volbě, programátor-prasič na platformě Java si dnes konečně může bez výčitek svědomí podat ruku s průměrnou prostitutkou, a to nejen platově! Já to dobře vím, jsa sám takovým javistou :-)

    K vnitřním třídám – od verze 1.7 podporovány jsou, čímž se ta největší odlišnost Javy od Groovy stírá. V tuhle chvíli vím jen o jediné věci, která může zapříčinit, že platný javovský kód není platným kódem v Groovy:
    Xxx xxx = new XxxBuilder()
        .withFoo(foo)
        .withBar(bar)
        .build();
    To je samozřejmě dáno možností vynechávat středníky a algoritmem pro parsování – tečky je holt potřeba uvádět na koncích řádků.

    V diskusi zaznělo slovo JRuby. Já mám na to takový názor: pokud máte programátory v Javě a potřebujete skriptovací jazyk, volte Groovy. Pokud máte programátory v Ruby a potřebujete rozumný výkon, volte JRuby :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    4.4.2010 18:23 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
    Ještě jednu věc bych dodal, protože už jsem se párkrát setkal s omylem (ale z přítomného textu si nejsem jistý, jestli je to i tenhle případ): není pravda, že Groovy lze kompilovat do javovského bajtkódu. Je naopak pravda, že Groovy se vždy kompiluje do javovského bajtkódu, který je posléze zaveden standardním mechanismem classloaderů (na classpath musí být běhová knihovna Groovy) a vykonán.

    A ještě bych upozornil na Groovy++, staticky to typované Groovy – i když bohužel ještě není úplně open-source :-(
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    11.4.2010 23:44 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
    Ano. Jen škoda, že je zatím Groovy tak pomalý.

    Já sám vkládám největší naděje do jazyka Scala. Syntaxe je ale dost jiná, to může projekt zabít.
    4.4.2010 21:20 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
    ma praseni v groovy nejake vyraznejsi vyhody nez praseni treba v Jythonu?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    4.4.2010 21:26 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
    doufam, ze tato otazka byla zamerne smerovana na Ladicka, ktery tomu na rozdil ode me asi i rozumi. Sam nejsu (zatim:-) tuto otazku zodpovedet, muj laicky podhled je, ze vyraznejsi vyhody zde nejsou
    4.4.2010 21:28 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
    tuto otazku zodpovedet
    tuto otazku schopen zodpovedet
    4.4.2010 21:40 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
    Jednu jo – Groovy je navržené speciálně jako skriptovací jazyk pro Javu, takže k tomu můžeš pustit javistu a on začne okamžitě bušit funkční kód jak je zvyklej. Má všechny javovské konstrukce včetně třeba generiků nebo anotací, přidává užitečné metody k běžným javovským třídám, existuje (prý funkční, nezkoušel jsem) způsob, jak překládat zdrojáky v Groovy a v Javě zároveň (ve skutečnosti na tři průchody, ale to je detail).

    Na druhou stranu tahle vlastnost může být i nevýhodou – kdesi jsem četl hezké porovnání Groovy a Ruby, ve kterém autor ukazoval, že Ruby jako zcela samostatně navržený jazyk může řešit některé problémy výrazně efektivněji, ale teď to nemůžu dohledat a už si z toho nic nepamatuju. Používám Groovy jako skriptovací jazyk pro naší javovskou aplikaci, a samostatné skripty píšu v Ruby :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    4.4.2010 21:21 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Groovy I.
    Gratuluju k výborné volbě, programátor-prasič na platformě Java si dnes konečně může bez výčitek svědomí podat ruku s průměrnou prostitutkou
    nuze dobra, nejsu si ted jisty, jestli je to dobre nebo spatne, kazdopadne mam v zaloze jeste myslenku, ze si udelam rekvalifikaci na kuchare (jeste teda premyslim o elektrikari)
    K vnitřním třídám – od verze 1.7 podporovány jsou
    aha, diky za korekturu, pouzivam starsi verzi a na zmeny v 1.7 jsem byl liny se podivat. V zapisku jsem to opravil.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.