abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:00 | IT novinky

    Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:11 | Humor

    Jste nuceni pracovat s Linuxem? Chybí vám pohodlí, které vám poskytoval Microsoft, když vás špehoval a sledoval všechno, co děláte? Nebojte se. Recall for Linux vám vrátí všechny skvělé funkce Windows Recall, které vám chyběly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 16:11 | Komunita

    Společnost Fre(i)e Software oznámila, že má budget na práci na Debianu pro tablety s cílem jeho vyžívání pro vzdělávací účely. Jako uživatelské prostředí bude použito Lomiri.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:11 | IT novinky

    Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:33 | Komunita

    Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.10. 15:44 | Zajímavý software

    Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.10. 05:11 | Zajímavý článek

    Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.

    karkar | Komentářů: 9
    24.10. 19:55 | Nová verze

    Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.10. 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    24.10. 13:22 | Upozornění

    V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (47%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (18%)
    Celkem 279 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Max avatar 14.4.2016 00:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    U nás už nic takového nenajdeš. IT hw se obměňuje jednou za pět let, něco za 7 let. Co usoudíme, že je použitelné, dáme volně k odběru uživatelům. Zbytky a to, co nechtějí, jdou na likvidaci.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    elijah avatar 14.4.2016 08:49 elijah | blog: managor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Jo, to by byla pohoda. Když ovšem děláte podporu operačního systému včetně ovladačů hardware a chcete svým zákazníkům nabídnout dlouhodobou podporu (10+ let) svého produktu, tak prostě musíte v nějakém rozsahu udržovat také 10 let starý hardware…
    14.4.2016 08:33 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Mám tomu rozumět tak, že nemáte přesný přehled o tom, kde je jaký hardware, nový nebo starý a lidi mají po skříních hromady haraburdí...? To je pěkný bordel, pozdravujte mamá...
    elijah avatar 14.4.2016 08:56 elijah | blog: managor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Nevím, jak to chodí u Vás, ale já coby zaměstnanec jsem docela šťastný, že si nemusím každou maličkost objednávat přes těžkopádné korporátní procesy ani kupovat za své.

    Abych to totiž ujasnil, „sběr hardware“ se týká právě jen drobností (cca do 1000,- Kč/ks), ostatní vyřazovaný hardware (např. ty switche) je samozřejmě pečlivě evidovaný. Myslím, že je to ideální spojení výhod malé firmy a výhod velké firmy.
    pavlix avatar 14.4.2016 13:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    +1

    Ani u nás se naštěstí neeviduje každá myš za stovku.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.4.2016 15:35 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Tak ono je třeba odlišit co je a není spotřební zboží a za jakých okolností to bylo pořízeno.

    Jak jsem zmínil, měli jsme systém (možná se používá dosud, nevím) ve kterém bylo evidováno vše až na úroveň komponent. Bylo to z toho důvodu, že některé komponenty byly kupované samostatně a vedlo se na ně extra evidenční číslo. Jiné jako součást PC. A to vše bylo třeba podchytit. Rozhodně to nebylo kvůli tomu, že by se někdo při vyřazování o něco hrdlil. Každý rok se obměnila 1/3 HW, takže každý měl max. 3 roky starý počítač. Mohli jsme si to dovolit proto, že místo do licencí (jelo se na linuxu) se prachy vrážely do HW.
    14.4.2016 16:51 jn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Byly svého času takové tendence, takže máme inventární číslo na sadě šroubováků (450 korun) a dokonce i na flešce. U něčeho se nám podařilo uhájit, že to sice bylo vcelku, ale jsou to jednotlivé věci, které nemá smysl takto evidovat. Někteří pečliví lidé mají inventurní soupis na pět stránek. My méně pečliví, co hlásíme skoro všechno jako spotřebu (ta fleška tehdy neprošla) toho máme méně. Naštěstí už někdo pochopil, že nemá cenu evidovat jako DDHM každý kabel, byť by jeho cena přesahovala ty čtyři stovky. Samostatnou kapitolou jsou inventární štítky na software, jak nalepím štítek na nehmotnou věc? Ale chápu, že věc za třeba 50 tisíc je nutné rozumně evidovat.

    Docela zajímavá situace byla, když se asi před pěti lety vyhazovaly nějaké dávno odepsané monitory. Ještě jsem se ptal, jestli i ten filtr je odepsaný (měl štítek zvlášť), prej že jo. Co myslíte, při inventuře, byl na seznamu. Naštěstí se tyhle věci tolik nehrotí a inventarista tam jenom připsal poznámku a napříště byl od toho pokoj.

    Jinak BNC kabely bych nevyhazoval, dodnes v laboratoři žijeme z toho, co se před snad 15 lety vyřazovalo. Teda vloni se mi podařilo vyškemrat peníze na nové kabely (cena BNC kabelu začíná na 150 korunách a potřebovali jsme jich 20, tedy nic levného to není). Tím se tyto staré uvolnily na jiné použití (oni nejsou špatné, jenom je prostě každý jinak dlouhý a vcelku to pak nevypadá pěkně).
    14.4.2016 09:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna

    Takže na jedné straně máme lidi, kteří si stěžují, jaká je v SUSE sešněrovaná korporátní kultura, kde si člověk nemůže ani svobodně používat sedm monitorů a vyhazuje se mu hardware, který nutně potřebuje, a na druhé lidi, kteří nechápou, jak můžeme mít v hardware takový bordel. To asi znamená, že se podařilo najít rozumný kompromis. :-)

    Ale teď vážně. Mít přesnou evidenci hardware ve firmě plné kutilů s přirozeným odporem k byrokracii není prakticky proveditelné. Když se podívám třeba na sebe (označovaného zde opakovaně za "korporátního trolla"), tak v původním erárním počítači, který jsem před pěti lety dostal, jsem hned ze začátku vyměnil grafickou kartu (NVidia, s noveaou to nebylo ono a closed source driver jsem nechtěl, tak jsem tam dal Radeon), později se vyměnil zdroj (odešel) a paměti a přidal jsem si tam dvě síťové karty kvůli testování. Při minulé úklidové akci na podzim jsem zjistil, že jeden z počítačů určených k vyhození má lepší základní desku a procesor než ten můj, a protože jsem byl líný šroubovat motherboard, vzal jsem jeho case se základní deskou a procesorem a zbytek svého přehodil tam. K tomu si přičtěte postupný vývoj monitorů

    • jeden 19" 5:4
    • dva 19" 5:4
    • jeden 23" wide, jeden 19" 5:4
    • jeden 23" wide, jeden 24" 5:4
    • dva 24" wide

    Tohle prostě účetnímu považujícímu "počítač" za atomický a neměnný objekt s inventárním číslem do škatulek při nejlepší vůli nezapadne.

    K tomu je ještě potřeba přičíst hardware, který se uchoval z vyřazených počítačů, protože "by se někdy mohl hodit" (a on se často opravdu hodí) a různý hardware, který pro potřeby testování, vývoje nebo debugování dostaneme od zákazníků a partnerů. Udržet nad tím vším stoprocentně přesnou evidenci je prakticky nemožné.

    14.4.2016 13:28 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Na úřadě jsme měli systém, který evidoval HW až na úroveň komponent. Bylo to jednodušší.
    Agent avatar 14.4.2016 15:02 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Nějaká osmipalcová disketovka by nebyla?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    14.4.2016 16:52 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Chceš i diskety?
    Agent avatar 14.4.2016 17:33 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Já se zeptal jen tak z prdele, ale fakt to někdo má?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    14.4.2016 18:50 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Já bych zase uživil MFM disk ideálně i s kabelama a uplnne nejvíc ideálne i s ISA řadičem. Chybí mi v mojí 186 (https://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_PC-D)
    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    14.4.2016 20:56 andrej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    ta klavesnica je genialna
    21.4.2016 04:20 ChronicPain | blog: chronicPain
    Rozbalit Rozbalit vše Tomu sam neveris....
    Tomu sam neveris.
    http://www.klaus.sk/ – energeticky úsporné vykurovacie systémy
    21.4.2016 10:50 ChronicPain | blog: chronicPain
    Rozbalit Rozbalit vše Koukam, ze jsem napsal to...
    Koukam, ze jsem napsal to same. Na mtrain je zbytecne reagovat.
    http://www.klaus.sk/ – energeticky úsporné vykurovacie systémy
    16.4.2016 23:14 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Tieto veci je uz velky problem zohnat. Nedavno som predaval par funkcnych 386 PC a prekvapilo ma, ako rychlo boli prec.
    15.4.2016 18:21 zdenek2008 | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    IT srot se vyuziva i takhle: z jedne verejne instituce se odvezou vyrazovane stanice "na recyklaci". To se samozrejme te instituci nafakturuje. Ze stanic se odborne odstrani inventarova cisla a stanice se prodaji jine verejne instituci. Nefunkcni srot postupne nastradany z oprav u zakazniku se rozebere a nahazi do krabic "plasty", "hlinikove odlitky", "medena kabelaz" atd. a odveze do sberny, z cehoz je drobny vydelek a hlavne potvrzeni o likvidaci trideneho IT odpadu. Docela vydelecny byznys.
    16.4.2016 23:10 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Ano, podobne sa to robi vo verejnych instituciach aj u nas. Nakupia techniku, nema ju kto nainstalovat a udrziavat a nikdy to poriadne nefunguje. Po par rokoch sa to vymeni a situacia sa opakuje. Samozrejme, ze sa vzdy nakupia nove licencie od M$.
    16.4.2016 23:07 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Pri stahovani firmy bolo potrebne zbavit sa vyradeneho HW. Zobral som asi 10 PC, 15 tlaciarni a nejake LCD monitory. Firma nemusela platit za likvidaciu, ja budem mat co robit po veceroch, budu z toho nejake peniaze a este to niekomu posluzi.

    Znackove PC (Core 2) viac-menej funkcne, akurat plne svinstva (prach a pod.). Neznackove tiez plne svinstva a vadne kondenzatory. Z tlaciarni mala kazda jedna nejaku zavadu (neberie papier, berie vela papiera, zatecena voda do zdroja, zniceny fuser...) - ale vsetko opravitelne. 17" LCD OK, vo vacsich vadne kondenzatory.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.