abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:44 | IT novinky

    Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:44 | Nová verze

    Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 06:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý software

    Společnost CORSAIR podporuje svůj systém iCUE LINK pouze ve Windows a macOS. Jak jej ovládat v Linuxu? OpenLinkHub (GitHub) je open source linuxové rozhraní k iCUE LINK. Z webového rozhraní na adrese http://localhost:27003 lze ovládat RGB osvětlení, rychlost ventilátorů, nastavovat klávesnice, myši, headsety…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Zajímavý článek

    Ve funkci koordinátora k bitcoinové kauze skončil bývalý ústavní soudce David Uhlíř. Informaci, kterou zveřejnil Deník N, potvrdila Radiožurnálu ministryně spravedlnosti Eva Decriox (ODS). Uvedla, že odchod byl po vzájemné dohodě. „Jeho mise je ukončená, auditní procesy se už povedlo nastavit,“ řekla. Teď má podle ministryně další kroky podniknout policie a státní zastupitelství. Koordinátorem jmenovala ministryně Uhlíře 19. června.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.07.26 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    25.7. 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 35
    25.7. 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (28%)
     (28%)
     (5%)
     (5%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (25%)
    Celkem 165 hlasů
     Komentářů: 18, poslední dnes 09:24
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    20.6.2010 18:01 dizz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    no nebude hlavni problem to ze ten slot je pc card (16-bit pcmcia) a G/N wi-fi karty jsou cardbus (32-bit pcmcia)?
    gtz avatar 20.6.2010 18:11 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Vím to,portově je to stejné, ale 32 do 16 nedám to je jasné. Viděl jsem i G/N karty pro 16-bit pcmcia. Sice byly problematicky sehnatelné, ale fungovalo to. Je jich bohužel jen pár co jsou na trhu.

    Spíše jsem chtěl zda někdo neví o nějakém moddingu firmware.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    20.6.2010 18:11 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Draytec nejspíš z nějakého důvodu* preferuje u WiFi samostatné karty, viděl jsem rozebraný ADSL router a tam byla WiFi jako MiniPCI karta (postavená okolo nějakého Realtecu).

    *Tipuju to na regulaci u zařízení vysilajících na radiových frekvencích a nutnost homologace v každé zemi zvlášť. Z podobného důvodu kdysi vznikly i (pa)sloty AMR a CNR, aby kvůli homologaci modemu nemuseli výrobci homologovat celou desku.
    gtz avatar 20.6.2010 18:14 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    No tento VIGOR co mám je VIGOR-2500-VE což je ADSL router. Já jej používám již jen jako router a WIFI, protože on podporuje pouze ADSL. A u nás na ústředně již delší dobu je ADSL2+ a VIGOR se s tím nedomluví.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    otasomil avatar 20.6.2010 18:14 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE

    Jee vitejte v klubu pratel historicke wifi techniky.

    Takovy nejaky kram mam a porad jede. Pro pripad havarie mam jeste jeden v zaloze. Kdyz tam zapnu sifrovani tak je to pomalejsi nez muj internet.

    Co se tyce konfigurace tak je to strasne bastl. Neco se da nastavit pres web rozhrani (pouze IE 6 a nizsi) Neco zas pres telnet a na nejake dva parametry je treba windows konfiguracni utilita !!!

    Ja jsem si musel vystacit s telnetem pac nevim, kde bych vzal IE 6. Konfiguracni utilita je zavisla na IE 6 tez. Nastesti klicove veci sly pres telnet nastavit.

    Uvnitr je PCMCIA karta na niz je vyslovne napsano ze ji nemame davat do tehoz slotu v PC.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    gtz avatar 20.6.2010 18:17 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Příloha:
    Připojuji ve větším rozlišení. Na ní není napsané, že se nesmí dávat do PC :)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    otasomil avatar 20.6.2010 18:23 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE

    1

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    gtz avatar 20.6.2010 18:28 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Pěkné, no je to historie ... stejně bych ji neměl kam strčit. Měl jsem adaptér na PCMCIA do PCI slotu, ale kdo ví kde je mu konec (nepamatuji si komu jsem je půjčil).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 20.6.2010 18:22 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Právě Vigor zase není zas tak velký bastl. Umí toho celkem hodně, a dá se k němu přistupovat klidně přes chrome nebo i přes FF.

    Tehdy jsem ho kupoval hlavně pro to, že umí i VLAN i nativně VPN což spousta routerů prostě neumí. Umí virtualizovat porty a každému přidělit rychlost apod. Jinak na ADSL jsem s ním byl spokojen .... byl to prostě držák, ne takové bastly jako je DLINK apod.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 20.6.2010 18:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Holt smůla no. Hledal bych na té desce něco ve smyslu: +3V,RX,TX,GND, ale pokud je pravda, že si na to dělají svůj vlastní systém a nebo, že ten NAND má 2MB, tak bych moc nedoufal.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 20.6.2010 19:11 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Asi ano smůla. Ale naděje umírá poslední.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 20.6.2010 19:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Jak jsem řekl. Hledat nějaké piny s názvem RX,TX,GND,(možná i +3V). Takto seshora těžko říct, sotva přečtu co je na té desce napsáno. Možná by to chtělo kvalitnější fotky.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 20.6.2010 20:04 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Pokusím se to někam uploadnout, tak, aby se na to dalo dívat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 20.6.2010 20:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 20.6.2010 20:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Je možné udělat ještě jednu takovou fotku z vrchu bez té karty? Ten Kendin alias Micrel KS8995X je Ethernetový integrovaný 5-portový NIC, to blíže k RJ-45 bude PHY (převod MII->802.3), to SIčko je NAND, to s příšernou hatlamatilkou (ale vypadá to jako NYNIX) je paměťový čip (a nebo naopak, nikdy si to pořádně nezapamatuju – jinak zjištěním přesného označení se dá zjistit kolik má ta mrcha paměti, popř. uložný prostor) no a to uprostřed vypadá na SoC. Žel se mi nedaří přečíst pořádně to označení.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 20.6.2010 20:41 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Udělám, pokusím se to uploadnout stejně na uloz.to ,ale u nás dnes má ADSL od O2 svůj den. Uploadoval jsem to tak snad 4x než to vzalo ( spadl přenos )
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 20.6.2010 20:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    ale vypadá to jako NYNIX
    Tak né NYNIX, ale prej Hynix (bacha, je to korejsky) a prej je to výrobce NAND úložných pamětí.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 20.6.2010 20:45 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Sundám PCMCIA kartu a pokusím se to udělat, aby bylo vidět na chipy. No, ale zase na těch je to slabě napsané, že i s lupou prd vidím.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 20.6.2010 20:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Stačí na to posvítit z boku baterkou a nebo právě blesk foťáku by tomu měl pomoct.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 20.6.2010 20:52 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    přiloženo viz post níže
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 20.6.2010 20:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    A to SIčko je Integrated Circuit Solution Inc., výrobce dynamických RAM modulů.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 20.6.2010 20:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE

    Uploaded with ImageShack.us
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 20.6.2010 20:33 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Tak ani nahoře ani dole .. nic tam není .. ani pod PCMCIA kartou. Asi mám smůlu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 20.6.2010 21:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Výřez chipsetů co jsou pod pcmcia

    výřez na imageShack
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 20.6.2010 21:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Tak to SI je IC42S16400-7T, 64MB SDRAM, uložiště není teda Hynix, ale AMDčkovské AM29LV160DB-90EC, 2MB (nic moc se s tím dát dělat nebude) 3-voltová Flashka no a SoC jak je vidět je CONEXANT AccessRunner s ARMovským jádrem. Firmware je k tomu tady a ještě mrknu na OpenWRT, jetsli ho čirou náhodou nemá pod nějakým jiným zařízením v databázi a do datasheetu kam to vyvedenou sériovou konzoli (ale osobně to tipuju na J7).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 20.6.2010 21:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Tak ne 64, ale 8MB RAM. Ti zmetci to píšou v Megabitech a ne Megabajtech.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 20.6.2010 21:49 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Ano,

    IC42S16400-7T jak mají oni napsané :

    1M x 16Bit x 4 Banks (64-MBIT) SDRAM
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 20.6.2010 21:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Omlouvám se. Ten firmware je k něčemu jinému (jsem si nevšiml toho USB).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 20.6.2010 21:44 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    V pohodě, někdy je to tak blbě napsané, že člověk ani nepostřehne co přesně kam patří..

    No já se musím zase omluvit za kvalitu fotek, fotilo se to na makro a s odlesky prostě nejde nic moc dělat. No ukládání je taky celkem problematické, sem se full rozlišení nevleze, tak jsem to musel dávat na uloz.to a pak na ImageShack.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 20.6.2010 22:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    No tak nic. On ten KENDIN je PHY block (5-portový HW swicth), MAC block je v AccessRunnerovi. A podle overview to vypadá, že s WiFi to nebude o moc jiné, protože je tam výslovně napsané, že te chce PCMCIA 802.11b a že to některé činnosti jako třeba WEP kryptování provádí přímo na SoC. A i kdyby ne, tak na tom prej běží vxWorks (jestli to má vůbec něco jako BASH, to ani nevím) a 8MB RAM a 2MB Flash jsou dost málo i na Linux (ale ne že už bych něco takového neviděl běžet).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 20.6.2010 22:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Abych to upřesnil:PCMCIA-like interface to 802.11b subsystem. Těžko říct co si pod tím představit, ale asi to mají nějak ošéfované aby se jim tam nikdo nesnažil nacpat něco jiného a do PC bych to asi nestrkal.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 20.6.2010 22:25 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Díky za snahu, taky jsem se díval co je to za chipy a kartu nebudu do PC strkat, stejně nemám kam.

    Asi to budu muset nechat tak jak je to, pokusím se někde zjistit-sehnat co vlastně je ten jejich firmware zač. Ale myslím, že to bude něco jejich.

    Díky ještě jednou
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 20.6.2010 22:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    No vypadá to, že tam běží něco jako je WindRiver Linux.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 20.6.2010 22:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Tak jestli by tam běžel Linux a nějaké GNU utilitky, tak už by to bylo možná lepší a stálo by za to najít ty tři nebo čtyři blbé piny. Bohužel se mi k CX82310-24 nedaří najít nějaký pořádný datasheet.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 20.6.2010 22:44 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    něco mi to ukazuje na to, že by to mohl být ten "J7". Nějak se mi nechce to měřit klasickým VA metrem, kolega má nějaký FLUKE digitální osciloskop tak se s ním domluvím a pokusím se najít signály, které by byly potřeba.

    ten datasheet jsem hledal také a nic pořádného, max. co jsem někde viděl byl CX82310-21.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 20.6.2010 22:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Aha, tak zpět k firmwaru. Ono to asi bude firmware pro ta zařízení. To USB je tam protože ty mikrokontrolery mají i (asi nevyvedené) USBčka. Ale co jsem se tak díval do popisu, tak to nebude určitě sranda. Jinak jsem našel ještě tohle, ale moc jsem nepochopil co to vlastně je.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 20.6.2010 22:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Tak teď jsem z toho jelen úplný.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 20.6.2010 23:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    No dle mne tam běží nějaký Linux for devices. Firmware cca 1.5MB obsahuje jak si myslím samostatný flash tak tak musí být i webové rozhraní. Jak jsem se díval do firmwaru, lze tam najít něco je "kernel" i "linux", ale vůbec netuším kam se to cpe.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 20.6.2010 23:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    No jde o to, že to na co jsem odkázal jsou asi ovladače pro nějaké USB a PCI modemy. Co mě ale zarazilo je, že to je úplně ten stejný(nebo podobný) Conexant co je v tom Routeru a že tam píší i něco o vxWorks a že ten asi bude v tom firmwaru. Se skoro bojím, že ty USB a PCI modemy opravdu mají ARMové jádro a běží na nich nějaký vxWorks nebo Linux a z druhé strany PCI či USB to přebírají a cpou teprve do nějakého HW udělátka. No čím víc se do toho nořím…brrr. Aspoň pro mě by to teda byl šok. Jinak ani s tím OpenWRT nevím.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 20.6.2010 23:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    No ideální by byla nějaká consola na které by byl vidět nějaký diagnostický výstup (aby se vidělo co tam vlastně běží)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 20.6.2010 23:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    No vždyť jo. Sériová konzole, ne? Trošičku o tom tčřeba právě na stránkách OpenWRT. Co jsem ale nepochopil je jestli je ten AccessRunner čip pro embedded zařízení nebo čip pro modemy. Protože právě pro první skupinu existuje díra, která by měla zpřístupnit telnet.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 21.6.2010 00:04 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    no pokusím se s kolegou očuchat celý ten board, třeba něco najdeme. Snad to bude ta J7.

    U některých verzí VIGORu fungoval TELNET celkem normálně. No ale u této 2500WE se mi telnet nepodařilo zprovoznit.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 21.6.2010 00:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Snad to bude ta J7.
    Tak stačí to proměřit multimetrem jestli je tam je +3.3 nebo +5V (komunikuje to TTL logikou). Sice moc elektrotechnice nerozumím, ale Tx by při restartu mělo skákat tak jak se do toho cpou jednotlivé symboly, Rx by mělo stát a čekat na vstup a odhadnout zem už by neměl být takový problém. Ale jak jsem řekl. Jestli tam valí vxWorks, tak bych si nedělal naděje.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 21.6.2010 00:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Jak jsem se díval tak si myslím : ten levý J7 bude asi zem, ty dva co vedou nahoru budou asi RX/TX a ten krajní asi bude UCC.

    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 21.6.2010 00:27 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Zítra to proměřím a uvidím, ale setkal jsem se se spoustou takových potvor, kdy konektor byl pouze nachystán a chyběl tam chip. No stejně i když se dívám jak se dívám, cesty vedou někam k nějakému chipu, který tam není a druhá strana ukazuje to stejné.

    Když jsem ladil starý Homecast DVB, abych do něj dostal firmware, musel jsem použít nějaký speciální kabel , který se propojil přímo na desku do konektoru. Měl jsem šteští, že můj model obsahoval co měl, ale novější verze již místo chipu měly jen prázdn místo.

    No uvidím, zítra, pokusím se to prdnout na osciloskop a uvidím co tam poleze...
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 21.6.2010 00:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Samozřejmě dobrý datasheet by byl jistota.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 21.6.2010 00:14 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    no to ano, ale to je bez nároku něco takového sehnat. Ani distributor nemá nic podobného.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 20.6.2010 23:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Jak jsem se díval do firmwaru, lze tam najít něco je "kernel" i "linux", ale vůbec netuším kam se to cpe.
    Do jakého firmwaru?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 20.6.2010 23:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Původní firmware od výrobce. Přes WWW i přes utility pro Widle je možný upload nového firmwaru.

    firmware cca 3MB
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 20.6.2010 23:53 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Ten firmware má cca 1.5MB a myslím, že ten firmware obsahuje jak systém-flash tak i samotné www rozhraní. Upgrade se dělá přes to jejich www rozhraní popř. musím použít jejich utility pro widle.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 21.6.2010 00:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Ten firmware má cca 1.5MB a myslím, že ten firmware obsahuje jak systém-flash tak i samotné www rozhraní.
    No vždyť jo. Většina těch .bin zmetků obsahuje nějakou hlavičku, jádro pro první MTD block a filesystém (něco jako squashfs nebo yaffs) nebo initrd pro druhý mtd block. A tento firmware na tom modemu funguje?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 21.6.2010 00:06 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    ano, to je firmware pro 02 a funguje celkem normálně. Jsou tam sice mouchy, FW je pouze 2.53, novější verze je 2.57, ale ta s O2 nefunguje a padá spojení i WEP.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 21.6.2010 00:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Tak to existuje celkem dobrá šance.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 20.6.2010 22:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Pro jistotu fotka ze zadní strany desky -opět na ImageShack 4MB.

    zadní strana
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 21.6.2010 12:23 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Takže do v 2.53 CT(O2) se nevím proč nedostanu přes telnet, no pokud použiji verzi s Draytecu pro Polsko V 2.57 tak se tam telnetem dostanu. Chce to pak jen heslo a jsem tam. Ale to je zase špatně, v 2.57 odmítne komunikovat s modemem ADSL a vidím to, že 2.57 má jinou verzi ADSL-modemu než ta V2.53
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 21.6.2010 12:40 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Tak jsem dneska ráno se podíval na ten konektor J7.

    Měřeno vše proti zemi :

    
    J7 konektor z leva
    
    GND 
    0.25V / 0.58V / 0.75V
    3.23V
    3.23V
    3.228V
    
    
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 21.6.2010 13:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    Tak ten druhý z leva vypadá na vysílání. Zkusil bych k tomu připnout ještě bzučák a restartovat. Mělo by to znít jako když se za starých časů připojovaly modemy k internetu. Pak už jen stačí připojit na MAXe232, z MAXe do počítače, baudrate bych otipoval buď na 9600,34800 nebo 115200 a už se dá číst co krasného to vypisuje. Ale jak se dívám, tak určit co z toho bude VCC a TX bude horší.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 21.6.2010 13:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    MAX 232 není problém, možná ho někde i mám. VCC bych tipoval na ten úplně krajní pin, kde je 3.228V. Uvidím, musím si s tím pohrát jakmile budu mít chvilku času. To TX netuším, pokusím se to nějak vysledovat ( možná logická sonda apod. ) nebo počkám na známého s digitálním osciloskopem.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 21.6.2010 13:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    No stačí do něj psát a mělo by se to objevovat zas zpátky na Rx jako echo. Nebo aspoň tak doporučují hledat Tx v tom článečku na OpenWRT Wiki.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 21.6.2010 13:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    No tak jsem se díval a MAX232 ani tu jeho modifikace (verze kde nemusí být externí kondenzátory) doma v šuplíku nemám. Myslel jsem, že ano, ale nedávno jsem dělal pro jednoho známého interface ke staré kalkulačce CASIO. No škoda, dnes do Brna již nepojedu a snad zítra se někde zastavím.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 21.6.2010 13:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VIGOR 2500VE
    RS232 Line Type & Logic Level	              RS232 Voltage	TTL Voltage to/from MAX232
    Data Transmission (Rx/Tx) Logic 0	        +3V to +15V	0V
    Data Transmission (Rx/Tx) Logic 1	        -3V to -15V	5V
    Control Signals (RTS/CTS/DTR/DSR) Logic 0	-3V to -15V	5V
    Control Signals (RTS/CTS/DTR/DSR) Logic 1	+3V to +15V	0V
    
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.