abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Zajímavý článek

    Odborníci z Penn State University zkoumají způsob ukládání informací na lepicí pásku. Principiálně by podle nich bylo možné kombinací odlepení a zpětného přilepení dosáhnout uložení informace, kterou opětovným odlepením dokážou přečíst. Výhodou je, že způsob uložení i přečtení je čistě mechanický. Zde o tom referují ve volně dostupném článku. Zajímavé bude sledovat zda se jim v rámci výzkumu podaří prokázat použitelnost i v jiné než

    … více »
    karkar | Komentářů: 4
    dnes 13:00 | Zajímavý projekt

    Na GitHubu byl publikován reprodukovatelný návod, jak rozchodit Adobe Lightroom CC na Linuxu a Wine. Návod byl vytvořený pomocí AI Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Humor

    Pokud by někdo potřeboval Wayland kompozitor uvnitř počítačové hry Minecraft, aby mohl zobrazovat okna desktopových aplikací přímo v herním prostředí, může sáhnout po Waylandcraftu. Ukázka na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Zajímavý článek

    Uroš Popović v krátkém článku vysvětluje, co jsou emulátor terminálu, TTY a shell a jaké jsou mezi nimi rozdíly. Jde o první díl seriálu na jeho novém webu Linux Field Guide věnovaném nízkoúrovňové práci s linuxovými systémy.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    16.5. 22:33 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.5, tj. pátá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.14, tj. čtrnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 12:55 | Nová verze

    CiviCRM (Wikipedie) bylo vydáno v nové verzi 6.14.0. Podrobnosti o nových funkcích a opravách najdete na release stránce. CiviCRM je robustní open-source CRM systém navržený speciálně pro neziskové organizace, spolky a občanské iniciativy. Projekt je napsán v jazyce PHP a licencován pod GNU Affero General Public License (AGPLv3). Český překlad má nyní 45 % přeložených řetězců a přibližuje se milníku 50 %. Potřebujeme vaši pomoc, abychom se dostali dál. Pokud máte chuť přispět překladem nebo korekturou, přidejte se na platformu Transifex.

    jardaIT | Komentářů: 3
    15.5. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Další lokální zranitelností Linuxu je ssh-keysign-pwn. Uživatel si může přečíst obsah souborů, ke kterým má právo ke čtení pouze root, například soubory s SSH klíči nebo /etc/shadow. V upstreamu již opraveno [oss-security mailing list].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    14.5. 17:22 | Komunita

    Singularity (YouTube) je nejnovější otevřený film od Blender Studia. Jedná se o jejich první 4K HDR film.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    14.5. 16:55 | Zajímavý software

    Vyšla hra Život Není Krásný: Poslední Exekuce (Steam, ProtonDB). Kreslená point & click adventura ze staré školy plná černého humoru a nekorektního násilí. Vžijte se do role zpustlého exekutora Vladimíra Brehowského a projděte s ním jeho poslední pracovní den. Hra volně navazuje na sérii Život Není Krásný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    14.5. 14:00 | Zajímavý projekt

    Společnost Red Hat představila Fedora Hummingbird, tj. linuxovou distribuci s nativním kontejnerovým designem určenou pro vývojáře využívající AI agenty.

    Pinhead | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 1648 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Michal Fecko avatar 21.9.2008 20:38 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    OK, uz dlhsi cas rozmyslam ze navrhnem peticiu proti KDE4... Utopia? Mozno, ale pytam sa - budem sam kto sa proti dalsiemu vyvoju KDE4 a za navrat ku KDE3 (a k jej dalsiemu vyvoju a rozvoju) podpise? Ak by sa dost ludi pridalo, hadam by to vyvojarov donutilo porozmyslat nad dalsim smerovanim a navrate k staremu dobremu KDE (pre stare dobre PC bez nutnosti spickovych 3D kariet a xG RAM)...
    Josef Kufner avatar 21.9.2008 20:44 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    Jsem pro, ale ne kvuli tomu, aby se vratili ve vyvoji, ale jako nakopnuti.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.9.2008 21:06 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    Je to tak, porad se smejem M$ a jehoViste(ktera nakonec neni tak strasna) .... a co se nam tu nakonec rodi pod rukama....
    Max avatar 21.9.2008 21:14 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    Nesouhlasím. KDE4 udělalo velký pokrok. Myslím, že zachvíli určitě vyzraje. Vidím to tak, že na něj přejdu za cca rok.
    Má sice dosti odpůrců, ale i velké množství příznivců a počet příznívců se postupem času rozšiřuje. Osobně to vidím tak, že KDE4 je velké sousto, ale už se pomalu začíná stravovat. Já si myslím, že je to krok správným směrem, jen je vývoj delší, než se čekalo, nu ...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.9.2008 21:15 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    No já se asi opakuju, ale krom vadných ikonek v trayi nemám ani jeden ze zmiňovaných problémů jak na mém laptopu, tak na starém PC Athlon XP2200+ (TB), GF MX440 a teď nevím jestli má 512 nebo 256MB RAM. laptop má ATI kartu. DragonPlayer je teda fakt naprd, ale SMPlayer to řeší :) Průhledný panel řeším pro tebe nepoužitelným compizitorem (xrender) a vše jede plynně. Asi mám kliku :)
    ...
    21.9.2008 21:15 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    Jo sory, to neměla být reakce, ale nové vlákno.
    ...
    mirec avatar 22.9.2008 13:30 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    Pozícia toolbarov s premenlivým počtom buttonov nerobí problém? Vidno to napríklad pri konquerore pri prechode z / do režumu prehliadania súborov / webu. Vtedy je buď časť toolbaru skrytá alebo je medzi toolbarmi medzera.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    22.9.2008 14:24 septyk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    Jo, to mě štvalo u Kontactu, ale v KDE4.1.1 je ten problém pryč, nestalo se mi to.
    hikikomori82 avatar 21.9.2008 21:16 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    Ja som za (teda proti KDE4)
    22.9.2008 09:01 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    OK, uz dlhsi cas rozmyslam ze navrhnem peticiu proti KDE4... Utopia?
    Proč jenom petici? Myslím, že vývojáře nejlépe přesvědčíš masivní letákovou kampaní a tričky s nápisy "KDE4? Děkujeme, nechceme". :-D

    BTW: moje maličkost je toho názoru, že pokud by existovala skupinka lidí ochotných se zapojit do údržby stávajícího KDE3, mohlo by to, na rozdíl od petic, mít i nějaký pozitivní efekt ;-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    mirec avatar 22.9.2008 12:25 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    A čo tak kombinácia? Letáky + snažiť sa ich presvedčiť, že KDE4 ide nesprávnym smerom?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    22.9.2008 12:29 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    Jak podle koho, třeba podle mně jde správným směrem (a nejsem s tímhle názorem rozhodně sám) :-P
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    23.9.2008 09:38 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    já jen nechápu, proč si nekoupíš Mac, Windows Vista nebo nepoužíváš Gnome (podle toho, který konkrétní směr u KDE myslíš), a místo toho podporuješ zničení doposud nejlepšího unixového desktopu, a ještě se biješ v prsa, kolik vocasů skáče s tebou ... :-(
    23.9.2008 10:20 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    já jen nechápu, proč si nekoupíš Mac, Windows Vista
    Protože miluju svobodu :-P A nejen tu svobodu, KDE 4 mi toho nabízí mnohem víc.
    podporuješ zničení doposud nejlepšího unixového desktopu
    Aneb ať žijí subjektivně zabarvené komentáře vydávané za nějakou objektivní realitu, že? :-D
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    frEon avatar 25.9.2008 03:24 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    zapomel jsi na alegoricke vozy ;-). Bez nich by to nemelo 100% ucinek.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    21.9.2008 21:58 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    Zaujala mě věta "Mám každý deň iný wallpaper (z internetu, sťahovaný skriptom). "
    Můžu se zeptat, co k tomu autora zápisku vede ? Pro mě to je stejně nepochopitelné, jako kdybych při návratu z práce domů v předsíni zíral, že je vymalováno a je položený nový koberec ... ;-)
    mirec avatar 22.9.2008 13:26 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    Spolubývajuci: "Furt máž rovnaký wallpaper, Linux sux"

    Ja: "NG Pod, windoza sux"

    No a akosi som si na to zvykol, je to celkom prdel
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    21.9.2008 22:08 KaiSVK | blog: kaiov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    Pekny blog, az na tu blbu poznamku o GNOME ;)
    Changing mental contexts from one task to another wastes a lot of time. /Aaron Griffin/
    mirec avatar 22.9.2008 11:24 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    No o GNOME to možno vyznelo ináč ako som myslel. V žiadnom prípade nemám taký názor aby GNOME malo zmeniť spôsob vývoja, pridávať funkcie ani nič podobné, GNOME je pre inú skupinu užívateľov než ja. Preto sa mi len nepáči, že KDE sa snaží čiastočne GNOME kopírovať (nechcem hodnotiť ktorý prístup či ten KDE alebo GNOME je lepší, každému vyhovuje niečo iné a je lepšie mať alternatívu).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    21.9.2008 22:38 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    KDE bolo vždy orientované pre pokročilých užívateľov
    haha, dnes ti ide. kthxbye
    21.9.2008 23:13 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    Plne s tym suhlasim...pouzivam KDE4 v robote a silne zvazujem prechod naspat na 3.5. Vsetko je podstatne pomalsie, vsade su bugy, chybaju featury, ktore som pouzival, vsetko pada. Takyto shit sa neodvazi vydat ani Microsoft ako alfa verziu.
    Jardík avatar 22.9.2008 02:37 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    Ta slovenština se tak debilně čte ... mohli by třeba ještě jednou forknout češtinu a zkusit to znovu.
    Věřím v jednoho Boha.
    22.9.2008 07:50 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    ukazuj si prstekom, pojde ti to lepsie :-)
    Michal Fecko avatar 22.9.2008 08:35 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    Tvoj obsah (hoc aj v českom jazyku) je tiež debilný, skús forknúť svoje hemiféry s 9mm projektilom a skúsiť to znovu...
    Jardík avatar 22.9.2008 18:48 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    hemiféry? Nevím, co to je, ale tuším, že to má něco společného s tělem, když je za tím něco o 9mm.
    Věřím v jednoho Boha.
    Michal Fecko avatar 22.9.2008 19:10 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    *s (hemisfery) :-D
    Jardík avatar 23.9.2008 01:02 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    Aha :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    22.9.2008 16:23 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE4 z pohľadu programátora
    Mám procesor Athlon XP1700+, 1GB RAM, nějakou noname nvidia FX5200. Zapnul jsem 3D efekty a zdá se mi, že prostředí KDE4.1.1 na Fedora 9 reaguje stejně rychle, jako KDE3.5.x, co jsem měl na Fedora 8. Překvapivě, když jsem to ladil, tak je tam jedna volba u kvality renderování a když jsem zvolil nějakou tu trilineární, označenou jakou nejkvalitnější a zároveň nejnáročnější, tak mi to začalo metat ty okna rychleji. Je fakt, že když jsem na Fedora 8 experimentoval s compizem na nvidia vanta, tak to bylo nepoužitelný. Zdá se mi (možná to je placebo efekt), že s každou aktualizací to jde rychleji. A že by se mi krunner renderoval 5 sekund, to se mi neděje. Jinak souhlasím, spoustu věcí je potřeba dopracovat, ale myslím si, že je to na správné cestě.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.