Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).
Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia AI asistenta Lumo.
Amazon koupil společnost Bee zaměřenou na nositelnou osobní AI aktuálně nabízející náramek Pioneer (YouTube) s mikrofony zaznamenávající vše kolem [𝕏, LinkedIn].
Společnost Teufel nedávno představila svůj první open source Bluetooth reproduktor MYND.
Byla vydána verze 4.2 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Anton Carniaux, právní zástupce Microsoft France, pod přísahou: Microsoft nemůže garantovat, že data z EU nepředá do USA bez EU souhlasu, musí dodržovat americké zákony.
Byl vydán Mozilla Firefox 141.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Lokální AI umí uspořádat podobné panely do skupin. Firefox na Linuxu využívá méně paměti. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 141 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.
Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.
Ten problem s otocenim obrazovky je bohuzel hodne neprijemna a zaludna vec, dost to komplikuje vsechny asynchronni operace. Pokud spustis AsyncTask, ktery ma odkaz na aktivitu, a ta aktivita se restartuje, tak mas 2 problemy: 1) asynctask ma odkaz na starou aktivitu, takze nemuze dorucit vysledek nove aktivite 2) vznikl memory leak - garbage colllector nemuze starou aktivitu odstranit dokud AsyncTask neskonci.Tak tak, je to hnus. A ještě horší je to ve chvíli, kdy na zařízení začne docházet paměť. Pak se totiž některé fragmenty můžou zahodit a znovuvytvořit, takže není možné je nějak přímo referencovat.
Problem s listSelectorem jde na 100% nejak resit bez nutnosti 2 apk. Zkousels napriklad: http://stackoverflow.com/a/4856003/243225 ?2 APK nemám kvůli tomu listu, ale protože verze pro API 7+ používá support library, která je dost velká, zatímco 11+ jede nativně. Rozdíl ve velikosti je zhruba 500 kB vs 70 kB.
Pokud vim, tak kdyz dochazi pamet, tak se killne rovnou cela aplikace.Přišlo mi, že je GC může fragment odstranit a pak se znovu vytvoří. Stejně to není tak podstatné. Podstatné je, že člověk musí tak jako tak používat FragmentManager, protože fragment nemusí být vždy nutně přístupný pod stejnou referencí. Nebo, pokud člověk přistupuje k fragmentu z jiného fragmentu získávat reference v onCreate(). Vlastně je to ten samý problém jako s aktivitami, akorát přesunutý trochu jinam.
Kvuli 500 kB mi prijde dost zbytecny to delit na dve APK... Proguard umi osekat nepouzivany kod z knihoven, ale nevim jak velky vliv to bude mit na vyslednou velikost.To je po použití ProGuard. Každopádně nevidím smysl v tom používat Support Library pro něco, co už v systému je.
Tiskni
Sdílej: