abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:55 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Gitea (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 1.26.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Pozvánky

    Ve středu 29. dubna 2026 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 7. Mobile Linux Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj i uživatelský prostor. Akce proběhne od 10:00 do večerních hodin. Hackday je určen všem zájemcům o praktickou práci s Linuxem na telefonech. Zaměří se na vývoj aplikací v userspace, například bankovní aplikace, zpracování obrazu z kamery nebo práci s NFC, i na úpravy

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    včera 21:55 | Nová verze

    LilyPond (Wikipedie) , tj. multiplatformní svobodný software určený pro sazbu notových zápisů, byl vydán ve verzi 2.26.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 11.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 237 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 500 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska oznámila, že si zajistila opci buď na akvizici startupu Cursor za 60 miliard dolarů (přes 1,2 bilionu Kč) do konce letošního roku, nebo na zaplacení deseti miliard dolarů za nové partnerství s touto firmou zabývající se generováním kódů. SpaceX se dále prosazuje na lukrativním trhu s vývojářskými nástroji pro umělou inteligenci (AI). Cursor, startup zabývající se prodejem modelů AI pro

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:11 | Komunita

    Díky AI modelu Claude Mythos Preview od společnost Anthropic bylo ve Firefoxu nalezeno a opraveno 271 zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.54.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 137 vývojářů, z toho 66 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 13.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci a na YouTube. Stalo se tak na konferenci GrafanaCON 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.4. 19:00 | IT novinky

    Na YouTube proběhl Framework [ Next Gen ] Event 2026. Společnost Framework představila nový Framework Laptop 13 Pro, vylepšení Framework Laptopu 16 a OCuLink Dev Kit pro připojení vysoce výkonných periferií jako jsou eGPU a bezdrátovou klávesnici s integrovaným touchpadem Framework Wireless Touchpad Keyboard.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.4. 18:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 150.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 150 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (2%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1392 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    13.9.2017 08:50 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    Ano, tato spolocnost je uz vacsie zlo ako Microsoft. Parazitovat, vyciciavat a neplatit dane. A pritom sa tvarit ako spasitel sveta.
    13.9.2017 17:11 pc2005
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    Však to je klasika: dobrý sluha, ale zlý pán.
    15.9.2017 14:38 AW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    +1
    cezz avatar 14.9.2017 13:43 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    Nechcem Google obhajovat, ale toto je skor pripad ktory poukazuje na to ako je patentovy system rozbity a nedava Googlu na vyber.

    V zasade ma spolocnost dve moznosti: patentovat, alebo nepatentovat.

    Keby nepatentovali a pouzivaju tu technologiu, skor ci neskor sa objavi nejaky patentovy troll, ktory ten patent ziska a zazaluje google. V lepsom pripade sa bude Google iba branit a na zaklade prior art ten patent zrusia. Kazdopadne ich to bude stat peniaze na obhajobu a je tam riziko, ze budu musiet platit miliony za porusenie patentu. (ked napriklad sudca nerozumie technologii, nebol by to ojedinely pripad)

    Ked to patentuju, ziadny troll ich nemoze ohrozit. Maximalne moze niekto zrusit ich patent na zaklade prior art a sme opat v bode nula, kedy je to free for all. Google tu nehrozi ziadne riziko.

    Cize boli by hlupi aby ten patent neziskali, ma to len same pozitiva a ked chcu ukazat dobru volu, tak mozu nasledne licenciu k tej technologii poskytovat zadarmo a bez obmedzeni..

    Bohuzial v systeme nie je priestor pre ludi ako Jarek Duda, ktory chcel technologiu nechat volne dostupnu k pouzitiu, pretoze to by musel patentovat on sam, co stoji peniaze a cas. Musis byt velka korporacia pre ktoru je jeden extra patent len par drobnych z rozpoctu..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    14.9.2017 14:25 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    A co takhle, že by těch pár drobných z ropočtu použili na to, aby se držitelem patentu stal autor, hm? A přestali se s ním bavit proč?
    Quando omni flunkus moritati
    cezz avatar 14.9.2017 15:22 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    No jasne, to by mohli, ale pokial viem tak autor bol prave proti akemukolvek patentovaniu. (oprav ma ak sa mylim)

    Inak nemusime ani diskutovat o tom, ze "Don't be evil" uz je davno prec, o tom ziadna. Ja som to myslel skor vseobecne, ze aj keby si nechcel byt evil, tak nemas inu moznost ako veci proste patentovat. (ci uz priamo, alebo nepriamo niekomu sponzorovat patent) nemozes proste povedat, ze je to free to use..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    14.9.2017 16:16 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    tak nemas inu moznost ako veci proste patentovat
    To si právě nemyslím - pokud vím, v USA má patentový úřad databázi prior art, ve které hledá při rozhodování, jestli je patent možné udělat. Nejspíš by stačilo jim říct, ať si tam tuhle technologii doplní, to by trollům mělo zatnout tipec
    Quando omni flunkus moritati
    JiK avatar 14.9.2017 22:55 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    Reknu vam, (jeden zpusob) jak se patentovym trolum brani mocne farmaceuticke/chemicke firmy, klic je prave to prior art, existujici znalost.

    Pokud se objevi neco, co neni patentovatelne, ale hodilo by se aby to zustalo pouzitelne, kvuli freedom to operate. Zaplatili celostrankovy inzerat, a zverejnili presny technologicky popis kde byly vsechny cislovky jen slovne, v sobotni priloze maleho regionalniho deniku Jutsky vestnik, v danstine....:)

    A tim meli podchyceno, ze to je verejne zname, s datumem, v desitkach tisic kopii. A taky rozume nedohledatelne, v dobach pred internetem a automatickymi preklady. I dnes, kdyz to bude jako obrazek a ne fulltext, asi to nikdo nenajde...

    Kdyz pak, o 15 let pozdeji, to know how chtel nejaky smejd obratit proti nim, protoze mel pocit, ze to objevil, a zkusit to, nebo nejaky zmineny subkomponent, postup, ci metodu patentovat v USA a pouzit k vydirani proti nim, jen s usmevem na tvari poslali stary vytisk patentovemu examinatorovi pred rozhodnutim, a elegantne dokazali, ze to je existujici prior art, verejne znama a bezna znalost, ktera nedava sanci na patentovani.

    Tohle nam rikal byvaly sef pravniho oddeleni Novo Nordisk, coz je svetovy leader v managementu cukrovky, a potvrdil i jeho kolega z Haldor Topsoe, coz je zase leader ve vyrobe pekelne drahych a sofistikovanych katalyzatoru pro (petro)chemicky prumysl.

    Nepochybuji, ze pravnici googlu, facebooku, intelu a spol budou mit radu jinych figlu a moznosti.

    cezz avatar 15.9.2017 13:01 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    Problem je, ze pre patentovy urad je financne vyhodnejsie patent prijat. Cize nema motivaciu prilis prisne posudzovat, ci je patent unikatny alebo nie a ma jednoduchsie/lepsie proste dostat zaplatene za registraciu patenty a pripadny konflikt potom nechat na nejaky sudny spor. Apon tak to chapem ja.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    15.9.2017 13:27 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    "pro úřad je finančně výhodnější"... cože?
    Quando omni flunkus moritati
    15.9.2017 13:43 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    patentový úřád by musel mít milion světově uznávaných odborníků na každou věc, jinými slovy nedokáže posoudit patent. Proto ho přijme, případný soud ho potom může zrušit. To že by každou žádost o patent zkoumali, to asi opravdu není možné.
    Grunt avatar 17.9.2017 18:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    Mě by docela zajímalo co se honí hlavou člověku, který vyplňuje kolonku "Inventor". Nebo jestli to má prostě jako příkaz z vyšších míst v rámci klasického smluvního zaměstnaneckého poměru nebo nevim.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.9.2017 23:20 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    Ten thread na Google Groups je docela libovej. Ten polskej akademik jim ten algoritmus sám nabídl k použití ve VP10/AV1 a pak jim pomáhal to ladit. Když si pak postěžoval, že v podstatě patentují něco, co v podstatě vymyslel on a schválně nechal v public domain, tak mu googláci zcela přestali odpovídat. Na té patentové přihlášce jsou přitom jména lidí, co s ním v tom threadu předtím komunikovali.

    BTW ta metoda zdá se v AV1 použitá nebude, takže ten patent je zdá se čistě kvůli tomu, aby ho nemohla použít nějaká konkurence (MPEG nebo něco nezávislého).
    JiK avatar 15.9.2017 00:04 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    odporne chovani.
    Grunt avatar 17.9.2017 18:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    Ten Duda, to je vyloženě Jarin podle toho jak to čtu. Nemyslím si, že z toho bude další Aritmetické kódování nicméně přijít na Google Groups s tím že jsem vynálezce a mým přáním nebylo aby mnou vynalezenou technologii někdo patentoval a už je mi jasné proč se mnou nikdo nemluví… :-)

    Buď je to opravdu takový excentrik a nebo jede slušně na nějakých drogách.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 17.9.2017 18:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    Vítám tě v kapitalismu turisto, chceš průvodce?

    Kdysi jsem nadával na Microsoft, že je to tak obrovský moloch s tak obrovským operačním kapitálem, že už v podstatě nedělá nic jiného jen čeká na rozjezdy (pro hvězdy), skupuje je a následně je zabíjí (resp. se je snaží naroubovat do svého portfólia a většinou po čase na nezájem nebo na co „diskontuje)“. No a pak jsem si našel podobnou stránku pro Google. A Apple.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 17.9.2017 18:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    A IBM, a eBay, a Yahoo!, atd.

    Mimochodem tohle by mělo být trestné.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    JiK avatar 18.9.2017 02:01 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    co presne? koupit startup? To bych byl bez prace. Z duvodu, ktere mi nejsou jasne, je pro management jednodussi koupit za 10 milionu startup ktery ma 20% sanci na uspech, nez podepsat financovani 5 internich projektu, kazdy za 1 milion, a kazdy s 50% sanci na uspech. Proc to tak je, to nevim.

    18.9.2017 09:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    Tipnul bych si, že to souvisí s tím, jak velký by měli pr...r v případě neúspěchu. To samozřejmě přináší novou otázku o tom, proč je tam takový nepoměr.
    Quando omni flunkus moritati
    JiK avatar 18.9.2017 16:20 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    To ale prece nedava smysl, kdyz koupis 5 losu, kazdy s 50% sanci na vyhru, mas utraceno 5x 1 milion, a dostanes 2.5M "hodnoty", kdyz koupis jeden velky los, za 10M, s 20% sanci, mas "hodnoty" 2 M, jen jeden pokus, a (jeden) desetimilionovy pruser, kdyz to nedopadne...

    Konzervativni by bylo jet ty interni projekty, ne?

    18.9.2017 17:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    Ano, za předpokladu, že z peněz promarněných na neúspěšném interním projektu bude mít management stejný pr...r jako z peněz promarněných na neúspěšné akvizici. Dovedu si velice snadno představit, že to tak není.
    Quando omni flunkus moritati
    Grunt avatar 18.9.2017 17:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    co presne?
    Akvizice konkurence za účelem jejího umrtvení. Ale koupit rozjetý startup (to mi vadilo hlavně u Microsoftu) a pak to integrovat do vlastních služeb a nakonec nechat zemřít také není nic co by veřejnosti prospívalo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xxx avatar 18.9.2017 23:56 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google aka piece of shit
    Protoze velka firma neni schopna vytvorit 5 internich projektu za 1 milion, ktere by meli sanci na uspech alespon tech 10%.

    Muj nazor je, ze tohle skupovani firem, je jedinna sance velkych molochu se nekam posunout, protoze jejich vnitrni struktura uz jim neumoznuje prijit s nicim novym.
    Please rise for the Futurama theme song.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.