abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 4
    včera 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.7. 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    15.7. 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (58%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 402 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    15.12.2008 21:34 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč

    Chyba bude v boot sektoru, řekl jsem si, za těch několik let jistě udělali v Microsoftu pokrok, vyzkoušíme Recovery konzoli z instalačního kompaktu Windows – nástroje jako fixboot, fixmbr jistě svoji práci dělají výborně.

    Nesouhlasím. Nedávno jsem chtěl provést takovou trivialitu jako obnovit zaváděč Visty,  v MBR byl totiž GRUB. Největšími experty na světě opěvovaný jakýsi Mbrfix mi hrdě oznámil, že oprava se povedla, Ale GRUB vesele bootoval dál :-D

    Zkusil jsem tedy instalační DVD Visty s otu jejich slavnou recovery console. Spustil jsem program k opravě MBR určený, jakýsi Bootrec. Ten mi úspěšně našel instalaci Visty, a poté mi oznámil, že oddíl s Vistou není NTFS :-D Podotýkám, že Vista byla funkční a nomrálně bootovala přes GRUB.

    16.12.2008 16:25 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč

     visty maji uplne jiny zavadec jak xp ..... ten z xp pamatuje casy winNT 4.0 ..

    USE="-gnome -kde";turris
    15.12.2008 22:40 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč
    Ja ti neviem, ale uz niekolko krat som vykusal zaruceny postup obnovy zavadzada ntldr. Maly programik MbrFix.exe sa spusti na nejakom funkcnom windowse a nasmeruje sa na ciel pomocou pismenka jednotky. Kratky blik HDD Led potvrdi spravnost operacie.
    16.12.2008 14:46 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč

    Jestli myslíte tento MbrFix, tak podle popisu pouze pracuje s MBR. Jenže já jsem měl problém s boot sektorem jednoho jediného oddílu.

    Kratky blik HDD Led potvrdi spravnost operacie.

    Spíš, že se něco někam zapsalo nebo odněkud četlo. Rozhodně ne úspěšnost – fixboot taky blikal, ale jediné, co dělal, bylo, že přepisoval kód zaveděče, nikoliv již geometrii uloženou hned vedle.

    15.12.2008 23:22 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč
    Nevim, jestli i Visty, ale WinXP a starsi jsou dost citlive na pozkozeni MBR a bootsektoru. Uz nekolikrat jsem zazil, ze disk (nastesti ne muj), ktery Windows povazovaly za chybny (tj. tvrdily, ze je nenaformatovany nebo dokonce zcela bez partition) sel v Linuxu bez problemu nacist. Je mozne, ze v nekterych pripadech to zvladne opravit recovery console a fixmbr plus fixboot, ale ja pokazde musel pouzit nejaky nastroj na editaci rozdeleni disku - vetsinou stacilo otevrit a zas ulozit.

    Horsi je stav, kdy z nejakeho duvodu Windows prepisi zacatek disku - nevim proc to delaji (osobne bych to odhadoval na chybu ovladacu disku), ale uz jsem tahal data z nekolika stroju, jejich disk byl ze zacatku prepsan nesmysly nebo naopak nulami. Sice se uz vetsinou nezachrani prvni oddil, ale z ostatnich jsem vzdy vsechna data vytahal (proto kazdemu s Windows doporucjuju disk rozdelit alespon na dva oddily).

    Urcite existuji komercni nastroje, co tohle umi, ale ja si vystacil s dd (nebo dd_rescue ci pv) na vytvoreni image na mem disku (na povodni disk jsem pak kopiroval zachranene soubory), loopbackem a jednoduchym vlastnim programkem, ktery hledal zacatek NTFS partition pomoci vyskytu retezce "NTFS" (ofset 3-6) a boot signatury 0x55 0xAA (ofset 510-511) sektor po sektoru (tj. po 512 bytech).

    Pokud programek najde neco, co vypada jako zacatek NTFS, vypise jeho ofset. Soubor se pak pripoji loopbackem (pres losetup s prislusnym ofsetem jako parametr) a nasledne se zkusi namountovat. Pokud to nehodi zadne chyby (je dobre sledovat hlaseni jadra), je to ono, jinak se loopback odpoji a postupuje se na dalsi nalezeny offset. Korektni oddily se mohou nechat pripojene, tedy alespon dokud nedojdou vilne loopbacky :-)

    Postupne se tak metodou pokus/omyl najdou vsechny nepozkozene oddily s NTFS (resp. oddily, ktere jsou dost nepozkozene pro primountovani), pokud je tohle nenajde, vetsinou jsou prilis pozkozene na obnovu, i kdyz jednou jsem pomoci ntfsfix vytahl data i z napoprve nenamountiovatelneho oddilu.

    Nejspis to jde i pro FAT32, ale protoze vsichni, kterym jsem data z pozkozenych disku tahal, byli jen bezni uzivatele (=lamy) a meli vsude NTFS, tak jsem nikdy data z FAT32 tahat nemusel (jen z FAT16 a jen fotky z pametovych karet pres magicrescue). Obecne by rozpoznat zacatek FAT32 oddilu nemelo byt o moc slozitejsi, napriklad se muze spolu s boot signaturou hledat text "MSWIN" na obdobnem ofsetu jako u NTFS text "NTFS".
    msk avatar 16.12.2008 15:05 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč
    Gratulujem. Riesil som ten isty pripad. Mal som v kompe 2 disky, na jednom linux, na druhom henta kokotina. Mlada mi kupila novy disk, potreboval som miesto na nastrihanie videa z dovolenky. Jeden povodny disk ( na ktorom bol windows ) sa mal presunut do ineho stroja. A tak zacalo velke presuvanie. Nebudem sa tu dlho rozpisovat, skoncilo to tak, ze som do druheho stroja musel dat ten disk, kde bol linux, pretoze ta SrackaXP si snad zapisuje rozlozenie diskov a particii vsade mozne a neexistuje sposob, ako bez hodin stravenych s hexa-editorom presunut windows z jedneho disku na druhy.
    16.12.2008 16:15 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč
    Tohle by nefungovalo? Google mi to teď vyhodil jako alternativu Ghosta (který funguje, ale není volně šiřitelný).
    16.12.2008 21:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč
    Ghosta (který funguje, ale není volně šiřitelný).
    Je volně cracknutelný ;-) Jako jednorázovou domácí záležitost bych z toho nedělal morální problém...
    xxxs avatar 16.12.2008 21:56 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč
    nepokrades.
    16.12.2008 22:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč
    Že ne? :-D
    xxxs avatar 16.12.2008 22:46 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč
    bud pevny vo viere, prekonavaj nastrahy.
    18.12.2008 17:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč
    nevim, proč bych měl...
    xxxs avatar 18.12.2008 19:01 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč
    zdalo sa mi, ze rypem do silneho krestana. no nic, nemozem mat vsetko.
    18.12.2008 20:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč
    aspoň si příště na předsudky dáš pozor...
    xxxs avatar 18.12.2008 21:17 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč
    preco si potom taky prokrestansky bojovnik?
    19.12.2008 00:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč
    a prečo ne? Nevidím jedinýho důvodu...
    xxxs avatar 19.12.2008 13:39 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč
    vsetko ma nejaku pricinu.
    19.12.2008 15:21 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč
    nevim, proč mě máš za takovýho ortodoxního křesťana. Většina takovejch těch "správnejch" křesťanů (ti co moc nad věcma nepřemejšlej) co znám na mě koukaj jako na poloodpadlíka. Asi proto, že si nenechávám kazit radosti života (tak to říkal kyknos) hloupou církví...

    To, za co jsem tu "bojoval", jak říkáš, je přání zachovat svobodu v rámci křesťanství... Už od dob římského křesťanství se jedna a (více-méně) tatáž cirkev snaží prosadit jednu svoji denominaci na úkor ostatních (třeba svobodnějších) křesťanských směrů. V tomto směru podnikali proti jiným denominacím stejně radikální kroky jako proti pohanům (!) a nazývali je "heretici". Křesťaství je mnohem širší pojem než si lidi myslí... Naneštěstí a taky díky těm blbcům v církvi, se navenek jeví v mnohem horším světle...
    xxxs avatar 19.12.2008 15:48 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč
    parada, konecne nieco z teba vypadlo. s tym opisom suhlasim.
    Max avatar 17.12.2008 00:30 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč
    Trial verze existuje, takže máš 30dní, nebo kolik nato, aby jsi si vše pěkně zazálohoval, nejlépe na samobootovací placku :)
    Ještě lepší, jak Ghost, je Acronis
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.12.2008 12:29 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč

    Nefungovalo, protože:

    Please note that the partition information is taken from your MBR, which is expected to be the same as before image creation - expect surprises if you change something between image creation and deployment.

    g4u reads the disk bit by bit

    A popravdě řečno nevidím jediný důvod, proč stahovat, instalovat a bootovat další systém, když dělá to samé jako dd.

    16.12.2008 17:23 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přesouváme NT zavaděč

    Po bitvě je každý generál, takže jsem ještě hledal a našel GPL program pro Linux, který řeší přesně můj problém.

    Jmenuje se ntfsreloc, starají se o to lidi od ntfsprogs (třebaže zatím není jeho součástí) a dostal jsem se k němu přes manuál ntfsclone(8).

    Umí jak automatickou opravu geometrie disku a umístění oddílu, tak podle ručně zadaných hodnot, funguje i nad obrazem blokového zařízení v souboru.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.