Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 22:27
mrhající jejich talentTo by me pak zajimalo, jestli je vubec v Cechach nejaka instituce, kde se ten talent nemrha..
Státem stoprocentně placené vzdělávání je špatný systém. S tím souhlasím a nepochybuji o tom. Jen si nemyslím, že některé z často navrhovaných řešení je tou správnou a samospasitelnou cestou. Soukromé školy jsou automaticky ve střetu zájmů. Mají na jedné straně fungovat jako autorita, která zkouší a hodnotí své studenty a od které se očekává naprostá nestrannost v otázce udělování kvalifikací a hodnocení studia. Na druhé straně jsou ale studenti platící zákazníci, o které škola nechce přijít. Neumím si představit, jak se soukromé školy s tak silným střetem zájmů vyrovnávají, a jejich pověst nasvědčuje tomu, že příliš dobře ne. Školy placené ze studentských půjček by mohly být nakonec tou správnou cestou, ale bylo by napřed potřeba zajistit, aby nedošlo k takovému průšvihu jako v dnešních „neosocialistických“ USA.
Kdyz jsem mu dal najevo fyzickou prevahu, bezel si hned stezovan snad az na dekanat
Jasně, a to je divné, protože chovat se jako násilnické hovado a „argumentovat“ fyzickou převahou je přece úplně normální, že ano… Každý by přece měl takový přístup tolerovat, na vysoké škole tedy obzvlášť.
Řekl bych, že za „dávání fyzické převahy najevo“ by měl být student okamžitě a nepodmíněně vyloučen — to je opravdu to první a nejmenší a naprosto nezbytné. Agresivita do názorových střetů nepatří a do vysokoškolského vzdělávání dvojnásob ne. Soukromé školy by se třeba mohly rozhodnout něco takového tolerovat, například za tučný příplatek. Pak ale zůstává otázkou, jaký význam by měly jimi vydávané diplomy, můžou-li vůbec být ještě bezvýznamnější, než už dnes jsou. Zkrátka nevidím důvod tolerovat agresivní jedince postrádající sebeovládání. Pokud někdo „argumentuje“ fyzickou převahou, měl by se raději vrátit zpět na stromy a do jeskyní, neboť vysoká škola není pro něj vhodné prostředí. Pokud dojde k nekorektnímu jednání ze strany vyučujícího, nejlepší je celou situaci řešit jako rozumný dospělý jedinec (když už někdo zdůrazňuje svou dospělost), tedy napřed se slušně ohradit, pak pohovořit s nadřízenými toho vyučujícího a v případě neúspěchu se obrátit na samotné vedení školy (zejména na jeho studentskou část). Pokud je někdo v právu, nemusí se bát celý problém (ve slušnosti) eskalovat, dokud nebude uspokojivě vyřešen. Náznak fyzické agrese do řešení konfliktů nepatří — je znakem nezralosti a nedospělosti a dává v podstatě automaticky za pravdu protistraně, ať už je skutečnost jakákoliv.
V podstatě souhlasím s názorem, že je nemorální chtít například po traktoristovi z malé vesničky, který výhody studia a vysokých škol nikdy nevyužil a nepocítil (tedy kromě toho, že nějaký inženýr zkonstruoval jeho traktor), aby přispíval někomu na studium — zejména někomu, kdo pak nějakému asistentovi „ukazuje fyzickou převahu“, místo aby poctivě studoval a vážil si možnosti studovat bez celoživotního zadlužení (známého z USA, kde školství ovládly banky a nastolily přesný opak konkurenčního prostředí — školy si nesmí konkurovat školným, naopak musí povinně vybírat alespoň (značně vysoké) minimální školné, aby studenty vehnaly do stále vyšších studentských půjček) a bez hrozby, že jejich diplom bude bezvýznamný a draze zaplacený cár papíru, uznávaný jen v několika vybraných státech a s velkými výhradami (jako v případě většiny soukromých škol).
Na druhé straně jsou ale studenti platící zákazníci, o které škola nechce přijít.Veřejné školy jsou také placeny podle počtu studentů.
To bezesporu, ale státní školy nejsou subjekty podnikající na vlastní triko. Když jim příliš ubude studentů, mají ve srovnání se soukromými školami dva velmi výrazné prostředky, jak takovou situaci řešit. Zaprvé můžou ječet tak dlouho, až dostanou od státu víc peněz. (To většinou nejde bez skupinové iniciativy několika podobně zaměřených škol, ale většinou se takové věci dají zařídit.) Zadruhé můžou přijímat víc studentů, dostat peníze podle počtu přijatých a během prvního ročníku jich pak spoustu povyhazovat. Stačí jen snížit požadavky na přijetí (lze-li to vůbec ještě). Další rozšíření této strategie tkví v rozvolnění studijních požadavků tak, aby se nepříliš svědomití studenti dostali i do dalších ročníků a aby opravdovým sítem prošli až u státnic. I to se děje, ač je to podle mě poněkud nefér. (Pokud někdo z jakéhokoliv důvodu na dané studium nestačí, měl by být vykopnut co nejdřív, aby zbytečně netrávil několik let života ve slepé uličce.) Soukromé školy žádnou takovou možnost nemají, protože studium na nich není bezplatné a nemůžou si příliš snadno dovolit přijímat dvakrát víc studentů a polovinu z nich (nejlépe po získání školného za celý rok) vyhodit. To by udělaly pouze jednou, v jednom roce, a pak už by k nim nikdo nešel. Naopak na některé nechvalně vyhlášené státní školy vždycky někdo půjde. Někteří lidé si totiž myslí, že existuje nějaká královská cesta, která jim pošle pečené holuby rovnou do držky. Takže si například řeknou „aha, soused je inženýr a má plat N Kč, tak to já chci taky takové N“. Potud je ta úvaha ještě téměř v pořádku, ale problém je ten zkrat, který nastane vzápětí: „No dobře, tak na které béčkové škole se dá nejsnáze získat ten titul?!“
Přesně v tomto způsobu myšlení je kámen úrazu. Dnešní studující generace (tj. lidé tak o půl generace mladší než já) absolutně nechápe rozdíl mezi pouhým titulem a opravdovými znalostmi, opravdovým vzděláním. Prostě si myslí, že všechno půjde samo od sebe a že pouhý titul jim automaticky zajistí dobrou životní úroveň. Některé vyvede z omylu až úřad práce a hypermarket. Ale to už se dostávám off-topic. Tento příklad uvádím spíš na vysvětlenou, proč státním školám nemusí tolik vadit, že jsou placené podle počtu studentů — můžou si těch studentů „pořídit“, kolik chtějí, a studenti tam vždycky přijdou, protože zaprvé nenesou žádné finanční riziko a zadruhé je přilákají zdánlivě (a pouze zdánlivě) jednoduché podmínky studia.
učí základní programové konstrukce (proměnné, if-then-else, cykly, etc..jak dlouho ta vyuka trva, 10 minut a nebo celou hodinu?
Ne, jde spíš o to, že asi z deseti předmětů mě bavily dva.zkus gender studies .... a nebo bez na ucnak, tam podstatnou cast predmetu tvori ciste prakticke predmety
"...stále dookola idú podľa starých poučiek..."Co je na tom zle? V niektorych zakladnych oboroch ako algebra a analyza sa nic nezmenilo a platia stale tie iste "poucky". A bludy ako vedecky komunizmus sa uz neucia.
zítra ukončím studium.To si za dva mesiace zvládla 3 ročníky? :)...Ukončiť je absolvovať - zanechať je neukončiť a neabsolvovať, vykašľať sa na školu. Blog som ešte nečítala, kukám taký dokument o jednom slovenskom kameramanovi. Taký obyčajný chlapec, z obyčajnej ulice. Pražská FAMU. Je obdivuhodné, čo sa niektorí ľudia dokážu naučiť o svojom odbore za svoj život.
Pokud chcete z vlastního rozhodnutí zanechat studia, pošlete studijnímu oddělení Vámi podepsané písemné oznámení o ukončení studia (viz formulář Oznámení o…….. (link is external)) a přiložte průkaz ISIC. Den, kdy bude oznámení doručeno na fakultu, bude dnem ukončení Vašeho studia.:) over si to nerozumel(a) si mi, chcela Ti som povedať, môžeš nadávať na školu, sťažovať sa, že ťa nebaví, že sú tam všetci blbí a iba teoretizujú a hustia do teba balast, ktorý nevyužiješ... keď odídeš, nebudeš mať už ani možnosť stretnúť niekoho, kto ti otvorí ďalšie dvere, alebo pootvorí... a ak ťa tvoj odbor ozaj bude baviť, budeš mať na čom stavať a nebuď tak odporná(-ý), keď to človek myslí s tebou dobre
Vyučující by měl být aspoň schopný vypracovat sylabus s rozumnými požadavky a literaturou, když už je ten odborník, co neumí vysvětlovat.Za mojch cias mnohokrat vyucujuci odporucoval skripta, ktore napisal sam a niekedy bola latka v nich vysvetlena, tak ze som jej dobre nerozumel. V takychto pripadoch som si castokrat nasiel v kniznici literaturu ktoru vyucujuci ani nepoznal a nastudoval som si to z nej. Okrem toho boli konzultacie, kde sa dalo prist a vyjasnit si veci s vyucujucim. K zakladnym predmetom ako linearna algebra, analyza atd ... existuje obrovske mnozstvo knih - hlavne tie starsie su napisane velmi zrozumitelne, bez zbytocneho formalizmu, ktory casto zahmleva podstatu veci. Staci zajst do kniznice pozicat si to a nastudovat. Ale k tomu jak pises, ti zrejme chyba vytrvalost, snaha a hlavne pracovitost ! Vzdy je jednoduchsie obvinit zo svojho neuspechu inych ako hladat chybu v sebe a zamakat na sebe aby sme prekonali vlastnu lenivost
Hlineny si muze dovolit byt arogantni, protoze drtiva vetsina studentu mu intelektualne nesaha ani kotniky. Proste ma problem vcitit do tupych studentu, kteri se ho opakovane ptaji na veci, ktere uz rikal, pripadne psal v mailech nebo ve studijnich materialech...A studenti ho tam mají chodit obdivovat, a kochat se jeho genialitou, přitom to ve své malosti nechápou a ptají se na blbosti ohledně výuky. Skandál.
Druhým předmětem má poněkud nesouvisející název - Úvod do informatiky. Chápu, že látka je náročná, ale zde jsem tvrdě narazila. Podle mě je vyučující arogantní kokot nejvyššího kalibru.Coze? Kdo to ted uci?
Ty myslíš, že žádná Miriam na FI nestudovala a dnes jsem studium neukončila?Záludná otázka.
Vyvolat diskuzi to má, ale o pouhou provokaci nejde.Můj názor je, že to byl záměr a trochu se to zvrtlo v konstruktivní kritiku.
Hehe beztak to je KolibáčTen chlapec pekný ako anjelik.
Momentálně jsem v prvním ročníku, zítra ukončím studium. Vždy jsem viděla vysokou školu jako vrchol vzdělání, s tím rozdílem, že se na rozdíl od střední školy naučím něco praktického a užitečného do života.To je naprosto chybný předpoklad. Studium na univerzitě neučí "něco praktického do života". Praktické veci se učí, když tak na školách prakticky zaměřených. Co primárně učí dobrá univerzita, je schopnost myslet, posuzovat problémy komplexnějším způsobem a získat širší znalosti souvislostí. Praktické znalosti, které jsem získal v době studia na optimalizi práce s páskovou jednotkou, nebo jak efektivně pracovat s děrnošítkovým zadáváním jsou k ničemu. Ale znalosti, jak nad problémy přemýšlet zůstávají. Samozřejmě se používají více nebo méně praktické příklady na to, jak tyhle abstraktní způsoby myšlení vyvolat, ale cílem tyto praktické příklady nejsou. Navíc první semestr je mnohdy věnován srovnání studentů s různou počáteční znalostí do srovantelných vědomostí, aby následně se na nich mohlo stavět. Např právě zmíněné C-čko které pro některé moc rychlé (a musí mákout sami) a pro některé pomalé. Ve výsledku to bude po semsetru tak, že někteří se nudili a ti kteří to neuměli budou mít znalost tak aby se dalo pokračovat. Na druhou stranu pokud nemá studen zájem poznat právě tu abstraktní rovinu myšlení, které mu zůstane i po změně technologií je lepší, když na té škole nebude.
Mne přijde že arogantní jste tady Vy.To je ovsem omyl. Kdybych se chtel vytahovat, doporucil jsem mu svoji alma mater.
Víte něco o jeho schopnostech?Nevim, proto jsem mu doporucil skolu, kterou podle meho nazoru navstevuji nejchytrejsi studenti v CR. Nerekl bych, ze jsem s odhadem miril zrovna nizko..
Jak tedy můžete říci že většina lidí na MFF UK bude lepší než on.Nic takoveho jsem netvrdil. "Velka cast" nemusi nutne byt vetsina, a "prostredi" nemusi nutne byt MFF UK (ale pak by asi musel nekam do zahranici).
Pokud Vaše prohlášení pasuje na Vás, dobře, neroubujte to ale na všechny.Kdyby pasovalo (coz je velmi mozne), asi tezko bych mohl byt arogantni.
Přesně toto je ten důvod, proč nesnáším školství v Mechově/Koněpůlkách a šašky v něm se pohybující.FTFY
Ti co na to nemají křičí jak to k ničemu není případně, že je lepší si titul koupit za peníze na soukromé instituci. Kde v tom lepším případě dostanou vzdělání cvičených opic bez vlastní invence.Toto vase tvrzeni v mnoha podobach rikaji obvykle lide, kteri si studium na soukrome skole nemohou dovolit. Nechte si prosim sve mindraky. Mate moznost srovnani statni i soukrome skoly? Studoval jste na statni i soukrome skole? Ja ano a mohu vam rict, ze uroven skoly se opravdu neodviji od toho, jestli je statni nebo soukroma. I statni skola muze byt svym zpusobem kvalitni, coz ale nelegitimizuje jeji existenci, ktera je z principu amoralni.
Tesil jsem se na vysokou, ze uz se konecne prestanou probirat zaklady a pujde se k veci. Existuje vubec takova skola ?
Nebavi me porad dokola poslouchat, co je tranzistor, dioda, AND, OR, jak funguje if v C. Chci byt uber hacker, chci vyuzit veci co uz znam a ne porad opakovat zaklady.
Zatim jsem se setkal s 2 typama predmetu, bud naproste zaklady, ktere by mel kazdy znat, nebo ultra brutal teoreticky matematicky onanie. Vubec mi to nereflektuje praxi, kde potrebuju navrhovat a vymyslet.
Takze vejsku beru jako nutnost, abych mel vysoky plat a moh se pak zabyvat vecma, ve kterych se chci zlepsit, ve svem volnem case. O nejakych vedomostech, premysleni atd to vubec neni. Jde jen o ten papir.
Když napíšeš kvalitní názor, který nechci slyšet, možná ti taky poděkuju.Pochybuju btw. Za mesic chodeni na jednu VS, z ktery jsi navic potkal jenom malou cast ucitelu, uz mas jasnej a nevyvratitelnej nazor na celej system. A kazdej kdo nesouhlasi je prizdisrac a konformista. Mam spis pocit ze na to proste nemas a temahle kecama si lecis mindrak...
Nejedná se o měsícSemestr zacina na konci zari, takze jestli jsi neopakoval rocnik, tak jsi to zabalil priblizne po mesici.
Samozřejmě neoznačuji každého, kdo se mnou nesouhlasí za přizdisráče a konformistuMe ta tvoje veta taky vyznela jako ze oznacujes.
vyhladovaní
Vážně?
jedia okolo polnoci
Při životě o tři čtyři časové zóny vedle.
tie vystresované tukové bunky sa snažia si uložiť čo najväčšie zásoby pre prípad ďalšieho vyhladovania
Tak určitě.
Je dôležité jedávať 4 - 6 malých jedál počas dňa namiesto 2 - 3 veľkých jedál. Tento spôsob prinúti vaše telo, aby sa vyhlo 'hladovému módu'. Ak zásobujete telo pravidelne nevyhnutným množstvom živín, váš metabolizmus metabolizmus zostáva stabilný a neustále pracuje. Naopak jedenie veľkých jedál metabolizmus výrazne spomaľuje. ...čo je to 'hladový režim'.. Je to vlastne stav, kedy sa metabolizmus spomalí a uloží si skonzumované jedlo ako tuk. Je to prirodzená reakcia tela, keďže je zvyknuté, že ďalšie hodiny nedostane žiadne jedlo a preto sa snaží ušetriť čo najviac kalórií ako to len ide. Tieto kalórie sa ukladajú najmä do tuku a vedú k naberaniu hmotnosti. Takže, tomuto sa vyhnete jedávaním menších jedál častejšie a telo potom nepotrebuje ukladať kalórie. Telo sa naučí, že dostane opäť svoju dávku živín a preto nepovažuje za potrebné ukladať kalórie.http://www.muscleking.sk/clanok.php?je=565-Phil-Heath-Ako-ovplyvnovat-vas-metabolizmus vedecká úroveň to síce nie je, ale TAK URČITE :)
…a já se furt přes těch 65 kg ne a ne dostat, ač se dvakrát denně přežeru.Jo, to znám. Já byl takhle hodně dlouho na 80kg u 2M výšky. Poslední dobou se mi ale konečně podařilo trochu přibrat a už mám 85kg! :D
Docela by mě zajímalo, kolik lidí tu jede na nootropikách.Občas.
Ha, to ses onehdá dušoval, jak bys nic, co mění procesy mozku, nevzal!Docela by mě zajímalo, kolik lidí tu jede na nootropikách.Občas.
Ha, to ses onehdá dušoval, jak bys nic, co mění procesy mozku, nevzal!Z drog. Procesy mozku mění i kofein a ten žeru běžně všude možně ;)
Hmmm, jak nootropika nejsou drogy?To samozřejmě záleží na konkrétní definici. Určitě nejsou drogy tak, jak je chápe zákon, nebo běžná populace. Většinou na nich taky není závislost.
Docela by mě zajímalo, kolik lidí tu jede na nootropikách.Počítá se kafe s mlékem a s cukrem?
Promiň, ale zdá se ti že dělat pro RH je něco ultra moc parádního? Protože za posledních pár semestrů jsem zjistil, že do RH berou i lidi, co moc neumí, čímž neříkám, že tam nejsou lidi co umí. Ale hodně pracovníků v RH jsou právě studenti FI MU a FIT VUT. Čili bakaláři co moc neumí.Jen ses chytil na trolling, gratuluju ;).
Nicmene otazka jestli ma cenu ucit na VS zaklady je na sirsi debatu/flamewar.Minimálně na MFF UK je to tak, že vás nikdo nenutí na ty přednášky ze základů chodit, stačí si zajít složit zkoušku :)
Jojo, tam jsem zkousel jeden semestr... Resp i na ty prednasky jsem vetsinou chodil, ale predstava "naucim se to behem zkouskoveho" vzala za sve hodne rychle.Njn, MFF vyžaduje poměrně hodně dobrou disciplínu, nasazení a ochotu věnovat škole hodně času. O ostatních VŠ samozřejmě platí do jisté míry něco podobného, ale u MFF to je imho v mnohem větší míře. Z toho důvodu považuju za naprostou chybu, aby MFF sídlilo v Praze. Mělo by být někde daleko v horách v 4000 m.n.m. a fungovat na podobném principu jako budhistické kláštery. Pak by existovala šance, že dostuduje víc než ~5% prváků...
On jim to na daních vrátí zpět. Bohužel, většinu si odkloní prasata ve vládě, ale co naděláte.Souhlasim. Nebylo by tedy lepsi snizit dane a nastavit podminky tak, aby si studium platil kazdy sam? Odpadla by ta rezie, ktera je spojena s kazdym prerozdelovanim, a jako bonus by vysledny stav byl moralnejsi (nikomu by se nemusely prostredky brat). To vsak samozrejme neplati jen u nejakeho kombinovaneho studia, ale plati to obecne pro takrka veskere verejne sluzby (vysoke, stredni i zakladni skolstvi, urady, zdravotnictvi, zdravotni pojisteni, atd.). Ono tedy do spousty veci by se stat vubec motat nemel, ale to je vec druha, ale kdyz uz tedy musi existovat statni skoly, tak at si je ale lide plati ze sveho a nezatezuji svym studiem danove poplatniky. Ja osobne nechci prispivat na zadne studium a to nikomu (bohatym ani chudym studentum) a argument, ze je to dan za to, ze zijeme v relativne vzdelane spolecnosti, neberu. Pokud by si kazdy platil sve vzdelavani sam, mohou klesnout dane a spousta lidi si bude moci vzdelani dovolit. Treba jich bude mene nez dnes, ale to je imho jen dobre. Podle mne si nikdo pricetny nemuze myslet, ze tisice nezamestnatelnych absolventu humanitnich oboru, jsou dobre pro spolecnost. Statni vysoke skolstvi a vedecke instituce jsou z principu amoralni, jelikoz jsou financovany z penez, ktere musi byt nejdrive nekomu uzmuty. Ceske akademicke a vedecke struktury jsou bohuzel velice zkostnatele a neefektivni (podivejme se na avcr). Spousta akademiku je velmi arogantnich, jak ostatne dokazuje i tato diskuse. Mysli si, ze akademicka puda je jaksi cestnejsi a nedotknutelnejsi nez jine veci. Neni tomu tak. Vynakladat verejne penize na zivobyti lidi, kteri pouze obcas publikuji jakysi text s pochybnym impactem, odkvakaji si par prednasek a seminaru, nepovazuji za legitimni. Je treba rici, ze i na statnich skolach jiste pracuje spousta kvalitnich vedcu, jejichz prace ma realnou trzni hodnotu, ale je jich urcite mensina. Tito lide jiste nebudou mit problem se uzivit, az bude statni skolstvi zruseno. Na zbytek nekompetentnich akademiku jsem vsak zvedav.
Velké množství rodin nemá zdroje, takže by nemohli dětem poskytnout výše zmíněné služby. Charity zase nikdy nebudou mít tolik zdrojů, aby obrovské kvantum lidí zabezpečili (vzdělání, zdravotnictví ... to vše je velmi drahé).To se jiste stat muze, i kdyz si myslim, ze roli dobrovolne solidarity celkem podcenujete. Pokud by se to stalo, byl by to prirozeny stav, proti kteremu nelze nic namitnout, protoze je legitimnejsi nez vynucene prerozdelovani. Lide si proste nejsou rovni a clovek bude mit takovou zdraovtni peci a vzdelani, ktere si bude moci dovolit, nebo na ktere sezene prostredky z dobrovolne solidarity. Dotovani porodnosti z prerozdelovanych penez povazuji za spatne, protoze, ruku na srdce, k cemu je to, ze se narodi clovek, ktery je svym puvodem predurcen k nuznemu zivotu a k tomu byt tezko zamestnatelny. Dotovanim techto lidi formou socialnich davek tento problem eskaluje zvysovanim poctu techto lidi.
k cemu je to, ze se narodi clovek, ktery je svym puvodem predurcen k nuznemu zivotu a k tomu byt tezko zamestnatelnyTakže životním cílem libovolného člověka je být dobrým zaměstnancem pro svého zaměstnavatele? Už si ani nejsem jistý jestli je to trolling nicméně k vymyšlení něčeho takového je potřeba mít to v hlavě pořádně zpřeházené ať už jde o trolling nebo ne.
poplatniku platime peci o lidi, kteri by sami neprezili a o ktere kolikrat nikdo nestoji.Ok. Co teda s nima navrhujete udělat? Jen shodit ze skály jako ve staré Spartě nebo rovnou prohnat komínem ať je to efektivní?
Nechal bych to proste na prirode. Je to prirozene.Přirozené je, že když jsou věci hodně do sr*** tak se nehledají viníci ve vlastních řadách, ale všude jinde. Jako příklad uvedu to Maďarsko, kde věci zacházejí tak daleko že musí evakuovat celé vesnice před podobnými nájezdníky, kterým přijde nemorální platit zdravotní péči lidem „kteri by sami neprezili a o ktere kolikrat nikdo nestoji“. Tolik k Vašemu přirozenému výběru. (Nejhorší na tom, je že tam takových národních gard vzniká jak hub po dešti a ještě se docela dostávají do čela státu) A jen tak pro zajímavost, proto vymyslel ten nesmysl zvaný Ústava a Listina základních práv a svobod Vy přírodo.
Nechal bych to proste na prirode. Je to prirozene. Az budu ke staru nekde dozivat, bylo by amoralni chtit po cizich lidech, aby mi hradili zdravotni peci.Přitom ale po lidech vyžaduješ, aby dodržovali zákony, respektovali cizí majetek, atd. Například proti pirátům tady pravidelně vykřikuješ. Jaktože není amorální nutit lidi dodržovat zákony, zatímco nutit lidi pomáhat ostatním amorální je? Zajímalo by mě, jak tuhle nesrovnalost vysvětlíš.
Viera je druh postoja, v ktorom prevláda iracionálna zložka
k postupne ztrate konkurenceschopnostiJen tak čistě pro zajímavost: Komu zas chcete v současném globalizovaném světě ještě konkurovat? Když bude potřeba tak i Marťanům?
Nakonec by to možná bylo chvíli stabilní ale kultura a věda by byla v nejlepším případě tak na úrovni Amišů
Kultura tu byla před konzumem, bude tu i po něm.
lidstvo by vymřelo poměrně brzo
…a problém je?
Nikdo te nenuti ty me slataniny cistA tebe snad někdo Davkolovy kaboomy ano?
Jak studuju dalkove, tak mam opravdu dost prilezitosti, jak svuj cas vyuzit. Chodim do prace, ktera je sama o sobe dost narocna a odborna (vyvoj HW a SW), mam pritelkyni, hromadu veci co me samotneho zajima (vyvoj open source, hrabani se v aute) a jeste si treba muzu privydelat opravama elektroniky po vecerech.
Skola je pro me narocna, jak casove, financne, tak i psychicky. Mam momentalne uz jen 3 spoluzaky (jednu chvili byl mym spoluzakem i Thunder.m ).
Neřekl bych, že je to v současnosti podmínka nutná. A rozhodně opravdu, ale opravdu není postačující :)Takze vejsku beru jako nutnost, abych mel vysoky plat
Obcas si rikam, jestli neni vyhoda tu vejsku nemit. Mohl bych rikat, ze vsechno co umim, jsem se naucil sam tezkymi roky stravenymi u pocitace misto toho, abych si uzival normalni zivot. Protoze to tak opravdu je. Kdyz budu mit titul, tak uz budu v ocich vsech jen dalsi obycejnej vysokoskolak.
Vidim to na ostatnich. Ja si vydelaval programovanim a opravama elektroniky uz na zakladni skole. To jsem byl machr. Ted uz jen zapadam mezi ostatnimi, kteri uz se to taky naucili. Ten rozdil se s vekem snizuje a snizuje.
Muj sef titul nema. Od malicka nedelal nikdy nic jineho nez elektroniku. Pak odjel na zapad, aby to vubec mohl nejak vyuzit. Ohledne znalosti elektroniky (teorie i praxe) mu vetsina akademiku na CVUT nesaha ani po kotniky.
Nečekal jsem
KABOOM
Ono pak takový absolvent bez znalostí ekonomie má celkem omezené možnosti v tom, co po škole.To zní jako by absolvent povinného semestru ekonomických žvástů měl nějaké lepší možnosti.
V podstatě může jít jen do zaměstnání, protože nemá tušení, jak rozjet vlastní živnost.Rozjetí vlastní živnosti po škole je v první řadě problém ekonomický, člověk buď musí mít peníze, nebo musí rozjet živnost ještě během studia se všemi úlevami, které od státu, potažmo i od rodičů, má, pominu-li těch pár výjimek, kteří mají od prvního dne stálý odbyt a pravidelně platící zákazníky.
A pokud se do toho přecejen pustí, bude vše zjišťovat dosti bolestivě metodoou pokus–omyl.Načemž ovšem nějaký ten semestr ekonomických žvástů vůbec nic nezmění. Mně osobně ještě pomohl na střední seminář od opravdu výjimečné učitelky, která navíc skutečně podnikala (v oblasti daňového poradenství), jenže ta do nás nehrnula hromady teorie, ale řešili jsme každodenní problémy, o kterých se v učebnicích ekonomie nepíše.
Jenže co jsem ve škole ekonomii potkal, byla to vždy hromada blbostí bez ukázky, jak to vůbec v praxi aplikovat.Přesně tak, navíc to, co chceš v praxi aplikovat nejsou základy ekonomie jakožto vědy, ale praktické znalosti každodenního života a taková nějaká odolnost proti buzeraci, obecná opatrnost ohledně financí (nenakupovat nesmysly před důkladným zvážením plánu, nenechat si vyplácet velké částky příliš pozdě, umět se ozvat vedení firmy v případě neschopnosti někoho vespod zajistit platbu), udržování pracovních a osobních vztahů a hranic mezi nimi, a obrovskou spoustu dalších věcí, které lze do ekonomie jen těžko zařadit. Navíc, kdo by to učil. Malá část lidí umí podnikat, menší část to aktivně provozuje a ještě menší část má chuť to někoho altruisticky učit, protože to je čas, který mohli věnovat výdělku, rodině nebo sami sobě. Navíc takového člověka musí někdo vybrat a ten by musel mít na tohle cit, aby vůbec takového člověka poznal. Jenže u takového člověka je opět otázkou, zda by nedělal úplně jinou práci.
Pár možná užitečných drobností mi v hlavě zůstalo, ale i tak mi v tomto směru nejvíc dalo hraní TransportTycoonu, SimCity a aukce ve WoW.To věřím. U her je mnohem větší motivace zajistit kvalitu a navíc si je můžeš volně vybírat a přecházet na jiné, kdykoli tě napadne. Praktikovat to stejné u školy od výběru instituce přes výběr jejího vedení, až po výběr vyučujícího a tvorbu osnovy není zdaleka tak jednoduché ;).
To věřím. U her je mnohem větší motivace zajistit kvalitu a navíc si je můžeš volně vybírat a přecházet na jiné, kdykoli tě napadne. Praktikovat to stejné u školy od výběru instituce přes výběr jejího vedení, až po výběr vyučujícího a tvorbu osnovy není zdaleka tak jednoduché ;).
Kvalitu u her, hehehe, ty jsi asi herní průmysl neviděl nějaký ten pátek.
Mám ale pocit, že pointa je úplně jiná; ta kritická část je strategie a rozhodování pod tlakem.
Divim se, že nikdo ještě nepotvrdil ani nevyvrátil existenci. Jinak mi to je šumák.Pokud jde o tohle, nak na FI teď překlapivě žádná Miriam, která by byla v prvním ročníku na aplikované informatice a zároveň právě ukončila studium, není.
a zároveň právě ukončila studiumTakze tam muze byt nejaka Miriam, ktera studium jeste neukoncila, a tento zapisek je tedy jen trolling?
ale dostala bych na budkuJe vidět, že nás neznáš
Já bych přišla, ale dostala bych na budku
ostatně bavil jsem se s zaměstnavatelem v Red Hatu, který měl zkušenost s tím, že z FIT výjdou studenti, kteří rychleji zvládají normální problémy, avšak když je postavíš před složitější záležitost, neví si rady, zatímco studentům z FI to trvá déle, avšak vyřeší i zapeklité problémyTohle je zajímavá věc. Osobně jsem se setkal s velice obdobnými výsledky, avšak z úplně jiného důvodu než se zdá z tvého komentáře. A sice při rozhodování který absolvent které školy bude přiřazen na daný problém jsou kladeny zhruba dvě otázky: Za jak dlouho odhaduješ, že vyřešíš "normální" problém P1? a Za jak dlouho odhaduješ, že vyřešíš složitější problém P2?. Student FIT VUTBR většinou odpoví, že P1 velice rychle (v čase T1) a P2 velice pomalu (v čase 5*T1). Student FI MUNI však odpoví, že P1 velice pomalu (v čase 4*T1) a P2 taktéž pomalu (v čase 5*T1). Ano, časy pro P2 jsou srovnatelné (proč tomu tak je a proč je takový rozdíl v době pro P1, to je to "téma jinam"). Jak myslíte, že manažer rozhodne, když má za úkol oba problémy vyřešit paralelně v co nejkratším čase? Ano, takhle smutná jsou fakta :(
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.