abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:55 | Nová verze

    Byla vydána Java 26 / JDK 26. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 10. Odstraněno bylo Applet API.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 260 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub). Odstraněna byla podpora skriptů System V. Aktualizovány byly závislosti. Minimální verze Linuxu z 5.4 na 5.10, OpenSSL z 1.1.0 na 3.0.0, Pythonu z 3.7.0 na 3.9.0…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 18:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 36
    16.3. 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    16.3. 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    16.3. 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    15.3. 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    15.3. 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1100 hlasů
     Komentářů: 27, poslední včera 19:26
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    junckritter avatar 3.5.2010 14:27 junckritter | skóre: 3 | blog: Laying_Circus | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    "těsno v Bratislavě" znamená že už sa nikto nevojde? Celkom nad vami totiž uvažujem.
    2008 All Human Rights Reserved
    3.5.2010 14:30 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    Ještě jsou tam 3 volná místa. Navíc do měsíce tam dáme další server, takže místa bude zase dost :-)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    3.5.2010 15:04 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    Mám u nich dva vservery a můži říct, že jsou super. Ani ten výpadek minulý týden na deltě netrval moc dlouho - jenom asi 30 min.

    Jenom škoda, že se neprezentovali na LinuxExpu, určitě by je to o dost více zviditelnilo, protože se jedná o jedinečný projekt.
    3.5.2010 15:12 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    Pravděpodobně na příštím chybět nebudeme :-)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    3.5.2010 15:10 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    Díky správcům za skvělé služby vpsFree.cz. Jsem velmi spokojen. Server je velmi rychlý a bez výpadků. A za ty prachy... Fakt dobrá služba. Oceňuji dostupnost IPv6 out-of-box.

    Málokterý můj CentOS si může tak spokojeně chrochtat :-)
    3.5.2010 15:53 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    jako třeba centrální úložiště, kterému se zřejmě nevyhneme
    Na data strojů nebo na zálohy a spol.?
    Asi pozveme i nečleny, možná bych mohl dát echo sem na Ábíčko, třeba to zvedne účast
    Dobrej nápad.
    Ona režie pro "virtualizaci" je s kontejnery vždycky jinde, než plná nebo para-virtualizace.
    IMO jak pro co - dokud nepřijde na řadu intenzivní I/O disku, tak bych neřekl, že je to tak výrazné - např. na výpočetní výkon náročné úlohy si s plnou či paravirtualizací řeknou o nějakých 10% času navíc.
    Quando omni flunkus moritati
    3.5.2010 16:02 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    Na data strojů nebo na zálohy a spol.?
    Na data VPS, kvůli failoveru při výpadku HW stroje.
    plnou či paravirtualizací řeknou o nějakých 10% času navíc
    OpenVZ si řekne tak o 3% navíc maximálně, a to i u I/O.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    3.5.2010 16:40 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    OpenVZ si řekne tak o 3% navíc maximálně, a to i u I/O.
    Nebýt toho rozdílu u I/O, tak bych řekl, že je to jedno. 3 nebo 10 procent není tak velký rozdíl.

    (U těch 30 VPS to dělá 3 VPS rozdíl. Než tam dávat 27, to tam stejně dáš 30 a bude to fungovat taky a pravděpodobně bez pozorovatelných rozdílů...)
    Quando omni flunkus moritati
    3.5.2010 16:45 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    Jo, to asi jo, ale paměťově je to nesrovnatelně poznat. Nemusíš mít 31x kernel a další obligátní démony, atd. Sice třeba KVM umí využití RAM shodnýma stránkama redukovat, ale pořád to nebude tak, jako s OpenVZ.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    3.5.2010 18:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    Jo, to asi jo, ale paměťově je to nesrovnatelně poznat.
    Experimentoval jsi s tím nějak? Docela by mě zajímala čísla.
    Sice třeba KVM umí využití RAM shodnýma stránkama redukovat, ale pořád to nebude tak, jako s OpenVZ.
    Pokud je v hostech stejný kernel (což na OpenVZ je vždycky), tak ho na KVM nemusíš mít 30x, ale jednou - IMO opět žádný velký rozdíl. (S přidanou hodnotou, že když chci na hostovi jiné jádro, můžu.)

    Zkoušel jsem to slučování stránek na 28 VS (čerstvě po startu všech VS - jádro + standardní démoni z Debianu + Apache) - po zapnutí KSM pokleslo využívání paměti o nějakých 90MB na jeden VS (suma sumárum cca 2,5GB) během nějaké půl minuty. Podle mě je těch 90MB součet právě za jádro, ty démony i Apache.

    Samozřejmě - když ve VS nebudou stejné verze programů, ta hodnota klesne, to je jasné. Ale na druhou stranu předpokládám, že když na OpenVZ spustím 30 stejných Apachů, tak si všichni zaberou paměť, protože se nepozná, že je to stejný program. Tudíž se slučováním stránek u KVM se v téhle oblasti dostaneme nejhůř na úroveň OpenVZ.

    Tím by se mohlo vyrovnat to, co je ve VS oproti OpenVZ hostovi navíc.

    Nicméně na OpenVZ jsem to netestoval, proto se ptám, jestli jsi tady experimentoval víc.
    Quando omni flunkus moritati
    3.5.2010 18:25 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    KVM jsem zkoušel asi tak, jako ty OpenVZ :-)
    Asi na to budu muset mrknout líp :-)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    3.5.2010 23:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    Tak jsem udělal malý pokus - OpenVZ běží (trochu*) pod KVM ;-) - a vypadá to, že OpenVZ s Apachem si (při těch 28 hostech) vezme cca polovinu paměti oproti KVM.

    Je otázka, kolik z paměti KVM hosta jsou diskové cache, které by v podstatě mělo být možné vrátit hostiteli (pokud hostitel cachuje sám), ale uznávám, že zajistit, aby KVM nemělo o moc větší nároky na paměť než OpenVZ, by bylo asi docela složité.

    * trochu = dvakrát mi to spadlo při postupném apt-get install apache2 na jednotlivých hostech.
    Quando omni flunkus moritati
    grubber avatar 3.5.2010 19:53 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    Zkoušeli jsme to několikrát, zatím největší úspěch byla účast sedmi lidí, a to na posledním srazu u příležitosti ročního výročí založení. Teď v červnu bychom chtěli pořádat další, snad se bude účastnit víc lidí, ono nejde moc o "řešení věcí", spíš jako o naplnění toho komunitního principu sdružení. Asi pozveme i nečleny, možná bych mohl dát echo sem na Ábíčko, třeba to zvedne účast. On je to pro většinu členů problém se dostat vůbec do Prahy, jelikož jsou všichni z různých koutů ČR i SR.
    Možná, že by se to od příště mělo dělat komunitně a hlasovat o místě srazu. Abych pravdu řekl, ta Praha pořád dokola mě trochu vadí, nemám se tam jak dostat. Uvítal bych sraz v Brně, nebo někde východněji. ;-)
    MMMMMMMMM avatar 3.5.2010 20:10 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    3.5.2010 21:30 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    Zajímavé. Je pěkné, že to celé takhle funguje - technicky, ekonomicky, organizačně. Zajímalo by mě pár věcí :-)

    Používáte nějaký systém na monitorování serverů, popř služeb - prostě aby se správce co nejrychleji dozvěděl, že server spadnul? Vím, že existuje Nagios, ale ten se mi pro nasazení na pár serverech zdá zbytečně složitý.

    Máte nějaký plán, co dělat, když odejde HW - třeba základní deska? To zálohování by určitě bylo dobré vyřešit lépe. Pochopil jsem, že se zatím zálohuje jen na jiný disk v tom samém stroji. Vadný zdroj může snadno zničit všechny disky naráz. Zálohování 1× za týden je taky docela málo - můžu přijít o data i za 7 dnů zpět.

    Jak Master Internet řeší energetickou spotřebu serverů? Někde koukají na "štítkový" max. výkon zdroje a chtějí dost zásadní příplatky za kažých 100 W třeba nad 300 W limit.
    3.5.2010 21:46 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností

    Monitoring si většinou řeší člen sám, my poznáme, když spadne celý server, docela jednoduše - vždycky se někdo ozve, a to dost rychle :-) Do budoucna máme v plánu vyřešit to přes MonitoringServerů.cz, aby mi to poslalo SMS.

    Když odejde HW, v Praze máme 3 lidi, kteří mají přístup do datacentra a na účtu je vždycky dost, aby se dal nějaký ten HW koupit. Teď plánujeme nakoupit šuplíky na disky, aby je support v Masteru jenom přehodil do spare mašiny (ta je taky v plánu na nejbližší dobu). Hardware je docela nový, měli bychom to stihnout vyřešit, než dostane šanci selhat.

    Ztrátu dat hodláme vyřešit sdíleným úložištěm, které by mělo obsahovat v každou chvíli aktuální mirror všech VPS.

    Se zvyšujícím se počtem členů na to začínáme mít prostředky, takže budeme realizovat řešení, jak mít dostatečně vysokou dostupnost. Takže čím víc nových členů, tím líp pro všechny.

    Když přinesu HW do datacentra, nebo dělám změny, jednoduše se přeměří spotřeba wattmetrem (takový ten levný z Hypernovy, ale co už). Na štítkový údaj se naštěstí nehraje.

    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Heron avatar 3.5.2010 22:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    Zálohování 1× za týden je taky docela málo - můžu přijít o data i za 7 dnů zpět.

    To je k diskusi. Osobně jsem přesvědčen, že, a zejména u takto levného hostingu, by zálohování nemělo být vůbec věcí hostingu.

    Jak Master Internet řeší energetickou spotřebu serverů?

    Master, alespoň pro nás, měří spotřebu racku a pokud překročí nasmlouvanou hodnotu, tak se ozve s návhrem na navýšení příkonu.

    3.5.2010 21:49 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    Pěkně se to čte. Myslím si, že by nejen mě zajímala nějaká statistická data, jako např. nejpoužívanější guest distribuce nebo nejčastější využití vps. Tipuju http a smtp server :-) Zarazila mě také ta zmínka o ALSA: to se na serveru k něčemu používá?
    Only Sith deals in absolutes.
    3.5.2010 22:00 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností

    Jo, to je asi good nápad :-)

    Debian lenny: 105
    CentOS 5: 8
    OpenSUSE: 2
    Ubuntu 8.04: 7
    Archlinux: 3
    Gentoo: 2
    
    V přípravě je Ubuntu 10.04.

    Alsa byla tuším pro nějakou VOIP-věc, nepamatuju si přesně, o co šlo.

    Přesnou statistiku, co kdo ve VPS má, nevedeme - nechci se nikomu hrabat v datech. Ale myslím, že je tam dost často LAMP, pár django instalací, nějaká ta java, pár vývojových repozitářů a pár herních serverů na známé a méně známé tituly. Každopádně si docela uvědomuju, že tam spousta lidí má důležité věci, taky proto kujeme pikle co se týče pár řešení, jak zabezpečit data :-)

    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    4.5.2010 12:10 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností

    Skoda ze povolujete jen tak malo trafficu. Na jednu stranu chapu, ze se sam nezaplati, na druhou stranu kdyby si clovek chtel pustit TOR nebo freenet node tak nema sanci.

    4.5.2010 13:45 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností

    Tohle s radostí necháváme na ostatních poskytovatelích. Legalita takových sítí je více než diskutabilní a nehodláme se vystavovat byť nejmenšímu riziku zákazu činnosti našeho sdružení.

    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    4.5.2010 14:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    Legalita takových sítí je více než diskutabilní
    Co je na tom diskutabilního - v ČR?

    A zakázat sdružení není zas až tak jednoduché.
    Quando omni flunkus moritati
    4.5.2010 15:52 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností

    Určitě se nebudeme dohadovat o tom, co přes ty sítě teče, že ne :-)

    Tím myslím není víc co dodat, absolutně nechávám stranou, jestli je to či ono dobře nebo špatně morálně. Jde o zákony, doma a na svoje jméno ať si dělá každý co chce.

    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    4.5.2010 16:11 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    Určitě se nebudeme dohadovat o tom, co přes ty sítě teče, že ne
    To ani nemusíme, ale už bychom se mohli dohadovat o tom, kdo je za ta data zodpovědný. A podle českých zákonů to IMO není ten, přes koho ta data protékají, ale ten, kdo je poskytuje.
    Quando omni flunkus moritati
    5.5.2010 08:19 USAMA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    Musím říct že jsem na VPSFree už rok a spokojeně si chrochtám. Všechno funguje tak že si toho vubec nevšímám, Just Works! :-)
    pavlix avatar 5.5.2010 14:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    Na fyzický sraz bych se občas podíval, kdybyste aspoň na Abclinuxu trošku sledovali sekci "Akce". Pokud vypíšete sraz na stejnou dobu jako je sraz Abclinuxu nebo jiná velká konkurence, tak s váma fakt posedět nepůjdu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Limoto avatar 5.5.2010 16:27 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    Dík. :-D
    6.5.2010 21:05 maertien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz: Shrnutí zkušeností
    Mam vps u vas jiz cca dva-tri mesice a jsem moc spokojen. Slape to hezky. Preju hodne stesti a diky za snahu zvysit spolehlivost :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.