Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Uz som to opravil.
V popisu je popsáno rozdělení disku na tyto oddíly :
1) 1.1) / (kořen systému + data uživatelů) 1.2) (SWAP) (odkládací sektor) 2) Až do této doby jsem byl v domění, že musí být vždy tři sektory (vlastně jsem se nad tím ještě vůbec nezamýšlel). 2.1) / (kořen systému) 2.2) /HOME (data uživatelů) 2.3) (SWAP) (odkládací sektor)Když nad tím teď uvažuju, je možnost č.1 úspornější - šetří prostor HDD, protože velikost kořenového sektoru nemusím vymezit při instalaci. Jako velkou nevýhodu vidím případnou změnu distribuce, protože jsou uživatelské data zamíchané pokupě. Vzhledem k tomu, že už jsem asi definitivně zakotvil u SUSE9.3, budu se nad tím muset zamyslet!
Je to asi zvyk z distribuce Mandraku, který mně to naučil tlačítkem "automatické rozdělení disku", nebo zlozvyk z Windů, kde chce mít asi každý systém na C: a data kdekoli jinde
Ak je napevno pre nejaku rozhodnuty tak mu to moze byt jedno, pretoze Linux sa neinstaluje pri kazdej chybe odznova. (teda aspon by sa nemal) Nakoniec mysim, ze teraz ma skoro kazdy DVD napalovacku takze sa data daju zalohovat...
/dev/hda), jediný, komu by to mohlo vadit, by byly různé automagické nástroje typu hotplug, submount, HAL apod., které trpí chronickým nedostatkem fantazie…
Za prvé: swap nemusíte mít vůbec. Za druhé: swap může být (v rozporu s velmi rozšířeným mýtem) ostře menší než fyzická paměť. Za třetí: neexistuje žádný důvod, proč by swap měl být přesně tak velký, jako fyzická paměť (nemluvě o tom, že i když se o to budete snažit, stejně se téměř jistě netrefíte). A konečně za čtvrté: už vůbec není pravda, že by swap nemohl být větší než 1.5-násobek velikosti fyzické paměti. Nějaké limity sice existují, ale jsou podstatně vyšší. Pro jistotu ještě za páté: swap nemusí být jeden, může jich být víc.
Opravim to.
Když jsem poprvé instaloval Linux (to bylo ještě vedle windů), vůbec jsem neměl ani ponětí, co je to "/"; "SWAP"; "/HOME", natož jak mají být velké. V tomto článku bych nechal vše tak jak je, možná by se tam hodilo upozornění, že je určen pro začátečníky. To z článku ale už je jasné, takže nechat tak jak je.
Na článku se mi líbí popis ROOTa, protože třeba já jsem si myslel, že se mně ptá na něco jako "číslo licence/přístupový kód"
. To už je ale hodně dávno
Tiskni
Sdílej: