abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:55 | Komunita

    O víkendu (15:00 až 23:00) probíha EmacsConf 2025, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Komunita

    Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedia jedná s velkými technologickými firmami o uzavření dohod podobných té, kterou má s Googlem. Snaží se tak zpeněžit rostoucí závislost firem zabývajících se umělou inteligencí (AI) na svém obsahu. Firmy využívají volně dostupná data z Wikipedie k trénování jazykových modelů, což zvyšuje náklady, které musí nezisková organizace provozující Wikipedii sama nést. Automatické programy

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 15:22 | IT novinky

    Evropská komise obvinila síť 𝕏 z porušení unijních pravidel, konkrétně nařízení Evropské unie o digitálních službách (DSA). Vyměřila jí za to pokutu 120 milionů eur (2,9 miliardy Kč). Pokuta je podle názoru amerického ministra zahraničí útokem zahraničních vlád na americký lid. K pokutě se vyjádřil i americký viceprezident: „EU by měla podporovat svobodu projevu, a ne útočit na americké společnosti kvůli nesmyslům“.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    5.12. 17:11 | IT novinky

    Společnost Jolla spustila kampaň na podporu svého nového telefonu Jolla Phone se Sailfish OS. Dodání je plánováno na první polovinu příštího roku. Pokud bude alespoň 2 000 zájemců. Záloha na telefon je 99 €. Cena telefonu v rámci kampaně je 499 €.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    5.12. 15:11 | IT novinky

    Netflix kupuje Warner Bros. včetně jejích filmových a televizních studií HBO Max a HBO. Za 72 miliard dolarů (asi 1,5 bilionu korun).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.12. 14:11 | IT novinky

    V Las Vegas dnes končí pětidenní konference AWS re:Invent 2025. Společnost Amazon Web Services (AWS) na ní představila celou řadu novinek. Vypíchnout lze 192jádrový CPU Graviton5 nebo AI chip Trainium3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.12. 00:33 | Nová verze

    Firma Proxmox vydala novou serverovou distribuci Datacenter Manager ve verzi 1.0 (poznámky k vydání). Podobně jako Virtual Environment, Mail Gateway či Backup Server je založená na Debianu, k němuž přidává integraci ZFS, webové administrační rozhraní a další. Datacenter Manager je určený ke správě instalací právě ostatních distribucí Proxmox.

    |🇵🇸 | Komentářů: 8
    4.12. 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.4.66 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 5 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.12. 14:00 | IT novinky

    Programovací jazyk JavaScript (Wikipedie) dnes slaví 30 let od svého oficiálního představení 4. prosince 1995.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.12. 04:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (48%)
     (19%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 435 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 2.12. 18:34
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    vlastikroot avatar 11.7.2015 12:24 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i.MX6 SDMA - assembler/disassembler
    Ja delam na i.MX5 a mam problem s grafikou, s VSYNC synchronizaci Qt/QML aplikace (prez EGLFS, bez X). Neni SDMA nejak v tom zapleteno? Zaboha nemuzu prijit na to, jak a cim se kopiruji snimky z GPU3D do framebufferu IPUv3. OpenGL driver je blob. Potreboval jsem podporu HW rotace displaye, tak jsem ji dodelal do toho IPUv3 driveru, ale nedari se mi to sesynchronizovat.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    11.7.2015 14:16 zuzanak | skóre: 10 | blog: zuzanak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i.MX6 SDMA - assembler/disassembler

    Můžu s určitou mírou jistoty mluvit jen o i.MX6 a podle ref. manuálu a jmen SDMA skriptů si myslím, že s přesunem snímku mezi GPU3D a IPUv3 SDMA skripty nesouvisí.

    Jinak rotaci v IPUv3 jsem implementoval taky, a neobešlo se to bez patchů do jádra. Při alokaci paměti pro FB alokuji jeden blok paměti navíc. Do nového (rotačního) bloku paměti provádím rotace z původního bloku paměti. Synchronizuji to brutálně v user-space programu, který k tomu používá ioctl MXCFB_WAIT_FOR_VSYNC a double buffering na rotačním bufferu pomocí funkce mxcfb_pan_display, kterou měním offset zobrazovaného FB.

    Co se týče OpenGL na i.MX6 v X11, tak tam jsem nabyl dojmu, že to není možné nakonfigurovat tak, aby vsync byl 60Hz, pravděpodobně něco ve zmiňované blobové OpenGL implementaci. Zajímavé je že při použití directfb to problém nebyl.

    vlastikroot avatar 11.7.2015 16:28 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i.MX6 SDMA - assembler/disassembler

    Wait for sync jsem zkousel, ale to mi blokuje thread. Jak spoustis tu rotaci v IPUv3? Mam taky alokovany vstupni a vystupni buffer, ale nevim jak to nastavit, aby se po syncu displaye pustila ta rotace. Ted to poustim prasacky interruptem - to jsem okoukal z V4L driveru. Docela by se mi hodilo nahlidnout do tveho reseni.

    Wait for sync je pro me nevhodny, zkousel jsem to, potrebuju aby thread bezel.

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    11.7.2015 19:45 zuzanak | skóre: 10 | blog: zuzanak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i.MX6 SDMA - assembler/disassembler

    Rotaci spouštím pomocí ioctl IPU_QUEUE_TASK ovladače FB, volám jej po čekání na vsync. Protože jsem pouze autorem řešení, ale už ne jeho vlastníkem, dám vědět v pondělí, zda to budu moci zveřejnit. Já osobně s tím nemám žádný problém.

    Patch do jádra se aplikuje na linux-3.0.35 a v něm na soubory:

    • linux-3.0.35/drivers/video/mxc/mxc_ipuv3_fb.c
    • linux-3.0.35/include/linux/mxcfb.h

    To jen pro info, zda to vůbec budeš moci nějak použít.

    K tomu mám program, který když je spuštěný tak rotuje celý FB nezávisle na tom kdo do něj kreslí. Blokování vlákna čekáním na vsync mi nevadí, protože celý proces dělá jen rotaci.

    vlastikroot avatar 12.7.2015 00:20 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i.MX6 SDMA - assembler/disassembler

    To info mi staci, dekuji za pomoc :-) Mam jadro 2.6.35. Ja prave rotaci poustim uvnitr driveru, aby se framebuffer choval stejne jako bez rotace. Uz jsem si udelal i LD_PRELOAD jako hook do OpenGL knihovny na swapBuffers, jen nevim, jak donutit OpenGL kreslit do druheho bufferu (abych mel input double buffer). Kdyz buffer prepnu pomoci toho mxcfb_pan_display pred spustenim OpenGL aplikace, tak pouziva novy buffer, ale kdyz to delam v tom hooku, tak to nema vliv (takze predpokladam ze to adresu/offset zjistuje pri startu a pak uz ne). Cekal bych, ze tam bude nejaky parametr kterym se double buffering zapne, nebo tak neco.

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    12.7.2015 17:26 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i.MX6 SDMA - assembler/disassembler
    Člověče musím obdivovat tvoji vynalézavost při řešení problémů. Kdybych na něco podobného narazil já, pravděpodobně bych zkusil cestu spíš cestu s NDA a podporoou Freescalu než psaním vlastního assembleru/disassembleru.

    Na druhou stranu, každé moje setkání s Freescalama mě utvrzuje ve vůli se jim příště vyhnout. Zastaralé out-of-tree patche pro podporu procesorů, binární bloby nutné pro grafiku, mizerná dokumentace, ... Celkem by mě zajímal tvůj pohled na tuhle problematiku, je vůbec dneska kam sáhnout jinam? Na menší projekty se na multimediální procesory od Qualcommu nebo MediaTeku nedá vůbec sáhnout, NXP sfúzovalo s Freescalem, Ti se z trhu stáhnul... Mám dobré zkušenosti s Tegrama, ale cenově se to pohybuje úplně jinde..
    13.7.2015 06:01 zuzanak | skóre: 10 | blog: zuzanak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i.MX6 SDMA - assembler/disassembler

    Nabyl jsem při čtení diskuzí s podporou Freescalu dojem, že by komunikace s nimi mohl být běh na delší trať. Kdyby se řešení reverzním inženýrstvím protahovalo, asi by jsem je musel kontaktovat, a zkusit z nich dostat nějaké užitečné informace/nástroje.

    Binárních blobů všeho druhu tam mají hodně, a to se nám taky moc nelíbí. Co se týče dokumentace, tak v dokumentaci k i.MX6 (5789 stránek) jsem našel zatím vše co jsem hledal, a připadala mi srozumitelná podobně jako dokumentace třeba od TI.

    Kam sáhnout ti bohužel neporadím, já pracuji s tím co dostanu do ruky, a nemám moc žádný přehled co se ostatních výrobců týče. Vím jen, že Tegra byla alternativou k i.MX6, ale nějak (asi kvůli ceně) z toho sešlo. V minulosti jsem dělal s TI, ale to byly jen jednoduché mikroprocesory u kterých žádný problém nebyl.

    12.7.2015 20:41 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i.MX6 SDMA - assembler/disassembler
    Pěkné, díky za zajímavý zápisek a odkaz. (Trochu se opakuju, ale co.)
    13.7.2015 06:05 zuzanak | skóre: 10 | blog: zuzanak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i.MX6 SDMA - assembler/disassembler

    Klidně se opakuj, pochvalou mě neurazíš.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.