Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.4.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Představení novinek také na YouTube. Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.
Byla vydána nová verze 1.6 otevřeného, licenčními poplatky nezatíženého, univerzálního ztrátového formátu komprese zvuku Opus (Wikipedie) a jeho referenční implementace libopus. Podrobnosti na demo stránce.
Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.
Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.
Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
V neposlední řadě se IBM orientuje na nové oblasti jako je např. Cloud, Analytika a Big Data. Věděli jste ale, že společnost IBM také vstupuje do prostředí nepředstavitelných paralelních světů, tedy světů virtuální reality? Jste připraveni dozvědět se, jaká řešení může společnost IBM nabídnout herním společnostem na podporu jejich vývoje?
Snahou herních společností je zaujmout a zapůsobit na hráče po celé planetě, získat si jejich loajalitu a zajistit, aby hráli co nejdéle. Na druhé straně mají hráči velkou škálu požadavků: krátké vývojové cykly, plynulost hry, nadstandartní herní zážitek maximálně odpovídající realitě. Každým dnem jsou tak zvyšovány nároky na vývojáře a vydavatele počítačových her při stále rostoucím množství konkurenčních produktů.
IBM Softlayer (IaaS) poskytuje herním vývojářům a vydavatelům cloudovou herní infrastrukturu s vysokým výkonem, škálovatelností a dostupností odkudkoliv. Největší herní společnosti v Německu jako například Aeria Games Europe, Exit Games nebo gamigo využívají IBM Cloud již dlouhou dobu a patří k jeho největším zákazníkům. Jestliže herní společnosti vyvíjí novou hru nebo touží po zlepšení výkonu pro koncové uživatele, Soflayer jim přináší vyšší úroveň výkonu a zároveň vysokou škálovatelnost, což herním společnostem zaručuje zvládnutí bleskového nárůstu poptávky v řádu několika sekund. Pro zabezpečení stejných podmínek a spokojenosti hráčů Softlayer zajišťuje hru bez zpoždění. Cloudové servery a služby jsou k dispozici v reálném čase prostřednictvím Softlayer portálu nebo API, které zároveň poskytují flexibilitu a snadnou kontrolu.
Největším úsilím herních společností je zajistit si loajalitu hráčů a všichni víme proč, tedy zabezpečit zvyšovaní užitku hráčů, zajistit delší herní cykly a pochopit jak předcházet odlivu zákazníků ke konkurenci. Aby herní společnosti mohly vybudovat silnější vztahy se zákazníky, potřebují nejdříve lépe poznat své zákazníky. Analytický nástroj SPSS společnosti IBM poskytuje komplexní pohled na jednotlivé zákazníky, včetně jejich chování, preferencí a hodnot. S těmito výsledky pak mohou společnosti spolehlivě předpovídat, jaké kroky a strategie budou úspěšné v různých segmentech zákazníků.
Odborníci na gaming ze společnosti IBM si pro Vás na tato témata připravili další třiceti minutový webinář (online seminář) – For Gamers – by IBM, který se bude konat dne 15.10. od 14:00. Účast na semináři je zdarma.
Pro více informací prosím navštivte http://www-05.ibm.com/cz/cloud/web.html, kde ve spodní části webové stránky naleznete pozvánku ve formátu pdf na tento seminář a popis způsobu registrace.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej: