Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
ktoré sa dali staticky prepojiť so spúšťacím súborom hryNedali. Si tu LPGL aspon prectete. Leda by tam krome binarky dali i objektove soubory.
Nemusia. Úplne stačí, keď okrem staticky linkovaného dynamického súboru poskytnú aj dynamický, ktorému pomocou LD_LIBRARY_PATH definujete použité knižnice podľa vlastných predstáv. Ak pôvodný kód nemenili, nemusia ho dokonca ani poskytovať, stačí odkaz na libsdl.org.
Skúste si uvedomiť, že SDL vytvorili Loki Software práve za účelom portovania komerčných hier; dynamicky linkovaný spustiteľný súbor je spravidla nepodporovaný práve z dôvodov, ktoré som uvádzal v recenzii. Dodnes to tak robia prakticky všetky spoločnosti, ktoré hry portujú (konzultoval som s hlavným vývojárom Runesoftu, zrejme začnú aj oni, ak teda ešte niekedy niečo portovať budú). Rovnakým spôsobom bude aplikovaná napr. aj nová sieťová vrstva Grapple od LGP, tiež pod LGPL -- špeciálne som sa na to pýtal Michaela Simmsa a príslušnú pasáž licencie konzultovali s právnymi špecialistami (rovnako ako Scott Draeker z Loki pri SDL).
Odpoveď na túto otázku priamo v SDL FAQ nájdete tu; prípadne môžete napísať priamo niektorému z autorov, v tom prípade by som ale zvážil úroveň noblesy, s ktorou prezentujete svoje mylné názory.
Samozrejme, to ani nikto nikdy netvrdil. Vtip je v tom, že de facto sa podporuje iba tá staticky linkovaná, a s dynamickou ste aj podľa dokumentácie "on your own" (je tam práve iba kvôli požiadavkám licencie, čo je na druhej strane dobre, lebo bez nej by sa niektoré staršie a už nepodporované hry od Loki Software spúšťali dosť ťažko).
RuneSoft poskytuje ale iba dynamickú binárku, a to bez väčšiny potrebných objektových súborov, čo má za následok, že napr. v tomto konkrétnom prípade verzia knižnice SDLmixer dodávaná v niektorých (mainstreamových) distribúciách spôsobí pri spustení pád hry. Majiteľ pritom prakticky nemá šancu z chybových hlásení vydedukovať príčinu (odhliadnuc od toho, že väčšinou spadne celý X server). Hra, ktorá padá "out of the box" je pre autorov portu rozhodne veľmi zlá reklama.
Myslím, že túto debatu môžeme uzavrieť s tým, že je rovnako potrebné dodržiavať licencie ako zabezpečiť potrebnú funkčnosť komerčného produktu. Problém RuneSoftu je hlavne v tom, že hry na Linux portujú viac-menej iba vtedy, keď si myslia, že to zvládnu konverziou z Mac OS za pár dní bez zbytočnej námahy a testovania (úprimné slová hlavného vývojára Northlandu aj Airline Tycoon); každá hra má napríklad pribalený manuál pre Mac OS, atď.
Tiskni
Sdílej: