Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.
Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
ktoré sa dali staticky prepojiť so spúšťacím súborom hryNedali. Si tu LPGL aspon prectete. Leda by tam krome binarky dali i objektove soubory.
Nemusia. Úplne stačí, keď okrem staticky linkovaného dynamického súboru poskytnú aj dynamický, ktorému pomocou LD_LIBRARY_PATH definujete použité knižnice podľa vlastných predstáv. Ak pôvodný kód nemenili, nemusia ho dokonca ani poskytovať, stačí odkaz na libsdl.org.
Skúste si uvedomiť, že SDL vytvorili Loki Software práve za účelom portovania komerčných hier; dynamicky linkovaný spustiteľný súbor je spravidla nepodporovaný práve z dôvodov, ktoré som uvádzal v recenzii. Dodnes to tak robia prakticky všetky spoločnosti, ktoré hry portujú (konzultoval som s hlavným vývojárom Runesoftu, zrejme začnú aj oni, ak teda ešte niekedy niečo portovať budú). Rovnakým spôsobom bude aplikovaná napr. aj nová sieťová vrstva Grapple od LGP, tiež pod LGPL -- špeciálne som sa na to pýtal Michaela Simmsa a príslušnú pasáž licencie konzultovali s právnymi špecialistami (rovnako ako Scott Draeker z Loki pri SDL).
Odpoveď na túto otázku priamo v SDL FAQ nájdete tu; prípadne môžete napísať priamo niektorému z autorov, v tom prípade by som ale zvážil úroveň noblesy, s ktorou prezentujete svoje mylné názory.
Samozrejme, to ani nikto nikdy netvrdil. Vtip je v tom, že de facto sa podporuje iba tá staticky linkovaná, a s dynamickou ste aj podľa dokumentácie "on your own" (je tam práve iba kvôli požiadavkám licencie, čo je na druhej strane dobre, lebo bez nej by sa niektoré staršie a už nepodporované hry od Loki Software spúšťali dosť ťažko).
RuneSoft poskytuje ale iba dynamickú binárku, a to bez väčšiny potrebných objektových súborov, čo má za následok, že napr. v tomto konkrétnom prípade verzia knižnice SDLmixer dodávaná v niektorých (mainstreamových) distribúciách spôsobí pri spustení pád hry. Majiteľ pritom prakticky nemá šancu z chybových hlásení vydedukovať príčinu (odhliadnuc od toho, že väčšinou spadne celý X server). Hra, ktorá padá "out of the box" je pre autorov portu rozhodne veľmi zlá reklama.
Myslím, že túto debatu môžeme uzavrieť s tým, že je rovnako potrebné dodržiavať licencie ako zabezpečiť potrebnú funkčnosť komerčného produktu. Problém RuneSoftu je hlavne v tom, že hry na Linux portujú viac-menej iba vtedy, keď si myslia, že to zvládnu konverziou z Mac OS za pár dní bez zbytočnej námahy a testovania (úprimné slová hlavného vývojára Northlandu aj Airline Tycoon); každá hra má napríklad pribalený manuál pre Mac OS, atď.
Tiskni
Sdílej: