Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.
Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou
… více »Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
U makra je ti vysoka svetelnost uplne k hovnu.opravdu? :) fotil jsi nekdy ryby?
Casto mam problem ve spatnem svetle s tim, ze na f/2 a vys nedokazu dostat do hloubky ostrosti vse, co potrebuju.nikdo netrvdil, ze se hodi na krajinky - nizka hloubka ostrosti je v mnoha situacich a zanrech zadana - a ve vetsine tolerovatelna
Taky s tim ostrenim na plnou/velkou diru to neni uplne slavny. Muj Nikon D80 + Nikkor 50mm/1.4 ostril na plnou diru dost spatne (kvuli male hloubce ostrosti). Krom toho mel na plnou diru i jine problemy.pokud ma padesatka na plnou diru problem ostrit, je to duvod k reklamaci
Jinak pokud ma kompakt priostrovaci diodu, tak je na tom co do ostreni ve tme stejne jako DSLR, pripadne lip.jako ze zrcadlovka nemuze mit priostrovaci svetlo? .)
It's fairly clear from the results that in-camera shake reduction is no worse than in-lens stabilization here. Perhaps at longer focal lengths in-lens stabilization might have an advantage, but not here. Since the Pentax SR system knows what focal lengths it's dealing with, its intensity is automatically adjusted to fit the lens. Thus we can conclude that the entire OS system is dead weight, and because it requires you to disable in-camera SR and manually operate the switch on the lens, you might even end up forgetting to re-enable SR when swapping lenses (side note: your camera's USER mode might come in handy for use with OS lenses, should you opt to use the in-lens stabilization). One last thing to note about in-lens stabilization is that its effects can be viewed directly in the viewfinder. This gave us a small headache, as it sometimes generates an illusion of a lag effect in the viewfinder. Finally, we noticed that the Sigma lens has 4 more element groups than the Pentax or Tamron - this turned out to be necessary to facilitate the OS element, but also adds weight and (unnecessarily) complicates the optical design.
zoom s pevnou světelností 2.8 má mnohem větší využitíjak pro koho, já bych si ho (tedy v nějakém univerzálním rozsahu) například v současnosti nekoupil - raději pevná skla specializovaná k tomu, co potřebuji nejvíce, a k tomu, pokud zoom, tak raději s větším rozsahem (když už tak už) a klidně méně světelný a o to lehčí/levnější (světelná skla mi stačí pevná) ale je pravda, že po jednom zoomu s 2.8 pošilhávám - tokina 11-16, ovšem kdyby to byla pevná 11, pošilhával bych asi ještě více
Stabilizace v těle stabilizaci v objektivu nenahradí, je to někde na půl cesty.Nikoliv, testy na Pentaxforums ukazují, že je optická stabilizace v objektivu (alespoň do 200mm) zcela shodně účinná s optickou stabilizací v těle, viz můj příspěvek výše. Navíc má oproti stabilizaci v těle spoustu nevýhod (je vidět v hledáčku kde dělá hnusně "gumový" obraz, zbytečně zesložiťuje optickou soustavu a dělá objektiv těžší). Řeč je o objektivech Sigma (jiné značky pokud vím nedělají objektivy pro Pentax s optickou stabilizací, není to potřeba), jediné další vysvětlení by tedy bylo, že Sigma dělá mizernou OS.
Vidět v hledáčku "gumový" zalagovaný obraz by mělo smysl u točení videa (aby člověk rovnou viděl co skutečně točí), u focení jaksi smysl naprosto postrádám.Zaprvé to má smysl u focení, přinejmenším stejně, jako má smysl vidět tmu, když nesundáš krytku z objektivu - prostě máž okamžitou a nepřehlédnutelnou informaci o tom, co se děje. Zadruhé foťáky a to ani zrcadlovkami se dnes už jen nefotí, ale i natáčí video. A zrovna moderní zrcadlovky to umí velice pěkně.
Když fotíš třeba na vysokou clonu, taky u DSLR nemáš objektiv pořád zacloněný (ale naopak je pořád na "plnou díru", abys toho v hledáčku viděl co nejvíc), zacloní se až při zmáčknutí spouště (případně chceš-li zkontrolovat hloubku ostrosti při zaclonění bez vyfocení, použiješ na to k tomu určenou preview funkci, dočasné zaclonění).Pokud chceš, můžeš clonit pořád (a se starými manuálními skly to tak občas funguje vždy - každopádně máš tu informaci k dispozici kdykoliv potřebuješ.
Co se týče stabilizace v těle, tak ta od Pentaxu nepletu-li se funguje ve všech osách, tedy i v ose "dopředu-dozadu", takže by ti to mělo stabilizovat stejně dobře i u makro fotografie (a ani nejlepší makro objektivy přímo od Pentaxu nemají přídavnou optickou stabilizaci).Nevím, co je stabilizace dopředu-dozadu, to imho nedává smysl. Stabilizace pro makro je netriviální a ani dedikované elko od Canonu nestabilizuje v makro situaci tak účinně jako při focení na dálku, a to má stabilizaci pro makro speciálně navrženou. Univerzální stabilizace v těle, se s tím těžko může měřit, ale srovnávací testy jsem nedělal (pentaxe mám, na to elko pořád šetřím)
Zaprvé to má smysl u focení, přinejmenším stejně, jako má smysl vidět tmu, když nesundáš krytku z objektivu - prostě máž okamžitou a nepřehlédnutelnou informaci o tom, co se děje.Jediná informace kterou potřebuji je zda je stabilizace zapnutá nebo vypnutá. A tu mám i bez gumového obrazu.
Zadruhé foťáky a to ani zrcadlovkami se dnes už jen nefotí, ale i natáčí video. A zrovna moderní zrcadlovky to umí velice pěkně.Však jsem také psal, že u točení videa to smysl má. Ale pro focení ne. Jinak osobně preferuji na točení videa display před hledáčkem (u focení naopak) a na něm samozřejmě efekt stabilizace vidím.
Pokud chceš, můžeš clonit pořád (a se starými manuálními skly to tak občas funguje vždy - každopádně máš tu informaci k dispozici kdykoliv potřebuješ.Moderní objektivy (až na výjimky) většinou clonový kroužek nemají, takže v úvahu připadají jedině ta stará manuální skla. Btw. já tu potřebu nemám, pouze jsem na tom příkladu ukázal, jak byl tvůj argument o hledáčku zrcadlovek chybný.
Nevím, co je stabilizace dopředu-dozadu, to imho nedává smysl. Stabilizace pro makro je netriviální a ani dedikované elko od Canonu nestabilizuje v makro situaci tak účinně jako při focení na dálku, a to má stabilizaci pro makro speciálně navrženou. Univerzální stabilizace v těle, se s tím těžko může měřit, ale srovnávací testy jsem nedělal (pentaxe mám, na to elko pořád šetřím)Prostě stabilizace čipu v další ose (doleva-doprava, nahoru-dolů, dopředu-dozadu). Smysl by byl kvůli změně roviny ostrosti vlivem posunu dopředu-dozadu. Ale nejsem si stoprocentně jistý, zda to tak Pentaxy skutečně dělají, mám však za to, že jsem někde četl že ano (ve všech osách). Každopádně v makru se tolik neorientuji a osobně možnost porovnat to také nemám, takže je další diskuze asi bezpředmětná.
P.S.: Video na tom Canonu je taky k ničemu. Sice v 1080p a kvalitní ale taktéž MJPEG takže sežere za chvíli celou kartu.Jste si jistý, že to tam nejde někde přenastavit? Ve všech testech a recenzích jsem vždy četl, že umí točit do H.264 (a uměl to snad už jeho předchůdce S95). Popravdě jsem to považoval za jednu z mála jeho výhod, proč by si jej někdo kupoval místo Olympusu nebo Panasonicu (i když LX5 podporuje oproti XZ-1 formát AVCHD, pořád ještě oproti Canonu točí jen max. 720p).
Tiskni
Sdílej: