abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    7.5. 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.5. 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (7%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 139 hlasů
     Komentářů: 10, poslední včera 17:35
    Rozcestník

    Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?

    14. 1. 2016 | Redakce | Reklama | 4304×

    Jaká je budoucnost podnikové IT infrastruktury? Budeme stále nakupovat hardware, nebo přejdeme se vším sakum prásk do cloudu? Co lze po stránce nabídky cloudových služeb očekávat od IBM, která prodala celou divizi x86? Na tyto otázky odpovídá Petr Leština, IBM Cloud Computing.

    Richard Jan Voigts


    Kde vidíte budoucnost podnikové infrastruktury, zejména v segmentu středně velkých firem – SMB?

    Začal bych u větších klientů, ti určitě půjdou směrem hybridního modelu cloudů. To znamená, že budou provozovat vlastní kritickou infrastrukturu on-site, tj. ve vlastním datovém centru. Aplikace, které nejsou pro jejich chod kritické, budou provozovat ve veřejných cloudech formou pronájmu jejich služeb IaaS (Infrastructure as a Service), PaaS (Platform as a Service) nebo SaaS (Software as a Service).

    V segmentu menších až středně velkých firem je jasné, že tito zákazníci žádná datová centra budovat nebudou, bylo by to pro ně příliš nákladné. Stanou se typickými konzumenty cloudových služeb. Ať už v podobě typického cloud hostingu, což znamená, že si u poskytovatele pronajmou minimální infrastrukturu, na níž budou provozovat svoje aplikace, nebo si pronajmou celé aplikační balíky, které pro svoji oblast podnikání potřebují- To znamená nejen například komunikační nástroje (E-mail, chat), ale také datové úložiště a samozřejmě aplikace od účetnictví až po ERP, CRM formou služby a další aplikace nezbytné pro podnikání.


    Nabízí něco IBM takového i pro SMB?

    Petr Lestina

    Opět začnu velkými zákazníky, kteří si mohou budovat i vlastní cloudová řešení v podobě privátního nebo i hybridního cloudu. IBM jim nabízí technologie, a to jak hardwarové, tak softwarové. Ohledně hardwaru jsme schopni poskytnout řešení na platformě procesorů IBM Power, a také technologie ukládání dat IBM Storwize a virtualizaci z našeho portfolia. V oblasti softwarových cloudových produktů jsme vsadili na OpenStack, což je framework, základní platforma pro provozování cloudových řešení v privátních a hybridních modelech. Naším produktem pro to je IBM Cloud Orchestrator, který OpenStack využívá. To pro případ, kdy si chce klient postavit cloudové řešení na platformě IBM sám.


    Řada firem ale požaduje standardnější řešení na platformě x86 a IBM ji kompletně prodala. Jak se stavíte k těmto požadavkům?

    Pokud klient požaduje něco jiného a zejména hotové předpřipravené řešení, včetně fyzických serverů (Bare Metal) platformy x86, případně virtuální servery, může si od IBM v našem cloudu pronajmout prakticky libovolný hardware formou služby. I zde nabízíme několik voleb.

    První možností je využití našeho veřejného cloudu IBM Softlayer. Jde o celosvětovou síť datových center, která poskytují především služby IaaS, částečně PaaS (Platform as a Service). Druhou možností je sdílená infrastruktura provozovaná z lokality IBM ČR jako tzv. IBM Shared Infrastructure. Jde o typ služeb hardware-jako-služba, které jsou nabízené formou managed services, kde vedle poskytovaného hardwaru x86 s operačními systémy Windows/Linux zákazník dostane i lokální podporu v češtině od administrátorů IBM ČR. Cílem není konkurovat službám veřejného cloudu, ale flexibilně reagovat na specifické požadavky klienta.

    Třetí možností je služba kombinující prvky cloudu, outsourcingu a hostingu. Jde o IBM Cloud Managed Service, službu vhodnou pro kritické systémy a aplikace s požadavky na vysokou a smluvně garantovanou úroveň SLA 99.9x %.


    Co všechno si tedy může zákazník ve formě IBM Softlayer pronajmout?

    Klient si může pronajmout virtuální nebo fyzický server formou služby v hodinových nebo měsíčních sazbách. Dále si může objednat bezpečnostní prvky jakými jsou firewally nebo security appliances, datová úložiště různého charakteru, ať už souborová, bloková nebo objektová, zálohování svého prostředí, pro vysoké výkony může využívat služby load balanceru (vyvažování a rozkládání zátěže mezi výpočetní uzly) a řadu dalších prvků.

    Vedle hardwaru má IBM k dispozici i řadu softwarových produktů pro pronájem v cloudu, například operační systémy. V Softlayeru nabízíme pro platformu x86 operační systémy Linux a Microsoft Windows Server ve všech jeho podporovaných variantách. Pro rok 2016 máme ohlášenou platformu Power formou pronájmu v cloudu, takže klienti si budou moci pronajmout i platformu OpenPower s řadou podporovaných operačních systémů Linux.


    Co když zákazníka nezajímá ani hardware, ani fyzické úložiště dat, ale rád by zvolil pouze prostředí, ve kterém by běžela jeho aplikace?

    Pro zákazníky s těmito potřebami máme službu IBM Bluemix (http://www.bluemix.net). Jde o řešení, které takovým naším rodinným stříbrem. Vzniklo a od počátku bylo vyvíjeno v IBM. Bluemix je provozní prostředí (runtime) pro různé typy aplikací. Pokud takového zákazníka nezajímá ani hardware, ani operační systém, ale například hodlá provozovat nějakou aplikaci napsanou v PHP, Java nebo .Net, nebo aplikaci využívající Node.js, k tomu nějakou databázovou platformu relační, nerelační či hierarchickou, a k tomu ještě třeba mobilní webové rozhraní, nabídneme mu provozní prostředí Bluemix. Další komponenty které může v Bluemixu formou služby využít se týkají vývoje, analytiky, jako například produkty z portfolia IBM Watson. Ani zde zákazník nekupuje žádné softwarové licence, ani hardware, vše využívá a pronajímá si v Bluemixu jako službu. Aplikace provozované v BlueMixu (http://www.bluemix.net) pak mají charakter Software-as-a-Service aplikace, lze velmi jednoznačně určit jaké prostředky jsou pro provoz potřeba a kolik tato služba stojí formou měsíčnoho pronájmu.


    Jak si může zdejší firma, podnik, nebo jiný druh organizace v České republice pořídit služby IBM Softlayer nebo Bluemix? Jaké má přitom zákazník možnosti a na jaká může narážet úskalí?

    Zákazník si sice může služby Softlayer a Bluemix objednat přímo od IBM na našem webu. Jde o samoobslužný prodejní portál, stejně jako pro všechny naše cloudové služby. Objedná si je zde a využívá je. Objednávku služeb lze uskutečnit prostřednictvím http://www.ibm.com/buycloud/cz/cz.

    Pokud však od služeb IBM Softlayer a IBM Bluemix zákazník očekává skutečně přidanou hodnotu, především v oblasti poradenství, návrhu, architektury řešení, jeho optimalizace, ale i například lokální podpory v národním jazyce nebo lokálního kontraktu a fakturace, pak by se měl obrátit na některého z našich partnerů, který je zase navázán na naše distributory. Pro oblast Softlayeru jsou jimi Avnet, DNS, případně Azlan (divize Tech Data). Ti mají roli subjektu s přidanou hodnotou, protože k samotné cloudové službě přidává další know-how v podobě poradenských služeb, lokálního hotline, financování apod.


    Pokud by naopak některá lokální IT firma dodávala svému zákazníkovi nějaké řešení a usoudila by, že část tohoto řešení by bylo možno pokrýt cloudovými službami od IBM, na koho by se měla ve vaší síti obrátit, aby mu mohla poskytnout Bluemix nebo Softlayer?

    Snahy IT dodavatelů o poskytnutí řešení IBM Bluemix nebo Softlayer může zastřešit některý z výše uvedených lokálních distributorů s přidanou hodnotou. Pro oblast Bluemixu sem patří nejen tito distributoři, ale celá partnerská síť IBM, která je schopna naše cloudové produkty zájemcům přeprodávat. Pro naše distributory i prodejní partnery zde platí podobný model, jako u prodeje klasického komoditního hardwaru a softwaru. Kdyby chtěl naopak některý z potenciálních, a to i začínajících partnerů začít s vývojovým prostředím Bluemix a cloudem Softlayer pracovat, může se obrátit na přímo na IBM ČR, kde má startupy na starosti Petr Biskup.

           

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    the.max avatar 15.1.2016 09:25 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Proč bych si měl pronajímat někde něco, když si to vlastně mohu pronajmout a provozovat i ve své firmě? A spíš než pronájem, není někdy stál výhodnější si něco pořídit a pak to odepisovat?

    Navíc, pokud to mám ve firmě, mám data pod kontrolou spíš, než když budou v cloudu.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    15.1.2016 09:51 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    mozno preto, ze pre malu firmu (bavme sa napr o 100 ludoch ktory nesedia na jednom mieste) je podstatne lahsie si zaplatit riesenie v cloude ako riesit to vo vlastnej rezii alebo cez nejake servisne firmy. Takze pre nie kriticke veci by som sa naozaj priklonil k cloudu.
    15.1.2016 11:17 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    100 ludi je dost velka firma na to, aby mala vlastnych ludi na IT.
    15.1.2016 11:41 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    pre IT firmu mozno, ale inac nie. Z ich pohladu im ten clovek neprinesie nic (ohladom toho co firma primarne napr robi). Zober si ze napr chcem mat vo firme email, potrebujes minimalne 2x server, ups, atd. Ok mozes si niekde prenajat miesto ale potom zase stracas vyhodu dat vo firme. Potrebujes platit za linku plus plat toho cloveka, idealne dvoch lebo co ked ti vypadne email ked je na dovolenke. Teraz si zrataj google apps napr 50x100 ludi a porovnaj to s cenou co mas ty. Ak naozaj tvoj biznis nie je typu musim mat data za kazdu cenu u seba tak stale tam nevidim nejaky prinos.
    18.1.2016 15:25 name
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Neni trochu ulet, platit ctvrt mega rocne za mail pro 100 lidi? Extra kdyz to nemam plne pod kontolou.
    18.1.2016 15:37 name
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    NeIT firma nepotrebuje mit tech 100PC porad v provozu, nebo snad razis filosofii "kazdy sam sobe adminem"? Google apps pro 100 lidi je 250tis rocne a varianta bez archivace je pro seriozni firmu na dve veci. To zjistis pri prvnim soudnim sporu. Firma se 100 zamestnanci nepotrebuje jen mail ;-)
    19.1.2016 11:48 washeck | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Ale i ne-IT firma při 100 lidech typicky potřebuje, aby mail, kalendář a další věci jeli prakticky nonstop. Pokud je alternativou provozovat vlastní server, musí se počítat náklady na jeho pořízení (a obnovu), provoz a zejména člověk, co se o něj bude starat. Pokud bude brát 30 kKč hrubého, je to půl milionu v mzdových nákladech plus kancelář, notebook, atd. A když server spadne zrovna v době, kdy je na 14 dní na dovolené, firma stojí (například nechodí objednávky od zákazníků).

    Nemluvě o tom, že lidi práci mění, takže můžeš počítat třeba každé dva roky hledání nového zaměstnance, zaučování, riziko, že někdo z nich bude neschopný, nebude dokonce škodit (typicky má takový člověk přístup všude, zejména v ne-IT firmě, kde ho nikdo nedokáže zkontrolovat).
    19.1.2016 15:43 name
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Pak si najmu externistu, nebo firmu, ale je ujete platit jen za mail zhruba polovinu mzdy/odmeny jednoho cloveka, ktery mi bude udrzovat "vsechno" celych 12 mesicu a bude to delat poradne. Zaciname chapat? Pokud neni guru, nic mu nebrani extremni pripady s nejakym guru za prachy zkonzultovat a vysledek bude mnohem lepsi nez pri temer nulove odpovednosti u hostovane app. Mailovy server pro 100 lidi rozjedes i na zoufalem "serverovem" hardware za par tisic, proti vypadku to ochranis synchronizaci s druhym atd. Server zpravidla vydrzi nekolik let... Cloud je nejlepsi cesta do pekel. NeIT firma neni jen o obchodu s vlaznou vodou, spousta firem neco vyrabi a tam se naroky podstatne lisi. Nestaci ti "nejaky" google apps, nejaky mail a ERP.
    25.1.2016 14:54 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    milujem teoretikov v uvodzovkach. Ked budes mas vlastneho admina a mas Exchange tak v principe potrebujes 2x server (ak chces aj web rozhranie). Tvoj admin musi byt naozaj schopny pretoze ked ti vypadne komunikacia zo zakaznikmi (obchodna firma) tak realne stracas peniaze, takze nemozes cakat napr 2 dni kym sa cosi vyriesi/pripadne nevyriesi lebo cosi odislo. Skuseny clovek co realne vie co a ako a nie je to len citanie google = drahy clovek. Pre malu firmu proste tazko zaplatitelny a zohnatelnu clovek. Takze tato cesta moc nie pouzitelna. Ked si najmes externu firmu na spravu tak platis povacsine nejaky fixny poplatok, plus pripadne nadcasy. Ta suma ak si najdes nejake serioznejsiu firmu (nie admina co to robi popri inej praci) nie je mala. Plus stale platis umiestnenie serverov v serverovni a pristup k datam ma tretia strana. Kedze to maju pod spravou oni tak aj na trivialne ukony cakas nejaky cas (na zaklade zmluvy, kde su popisane reakcne doby) a nemozes si urobit sam nic. Nakoniec ked zratas tieto veci tak ten cloud je porovnatelne riesenie. Inac naprosta vacsina firiem prepredava ci chces mi povedat ze 90% firiem napr v CZ su vyrobne podniky ktore potrebuju naozaj aj ine riesenia.
    Jendа avatar 25.1.2016 15:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Ked budes mas vlastneho admina a mas Exchange tak v principe potrebujes 2x server (ak chces aj web rozhranie).
    To máš za to, že máš Exchange.
    takze nemozes cakat napr 2 dni kym sa cosi vyriesi/pripadne nevyriesi lebo cosi odislo
    Blbej dotaz: máš zkušenost, že když ti přestane fungovat placený Google Apps, tak to opravují hned?
    26.1.2016 08:45 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    ten exchange bol zdedeny :) a kedze stal nemalo penazi neexistovala sila ktora by ho odstranila. Ale v principe je jedno ci by tam bolo cokolvek ine, ak clovek chce aby to dobre fungovalo tak sa tomu musi venovat. A ako vravim nie je to o tom ako to funguje ked to ide ale ako sa veci budu riesit ked to nepojde, hlavne casovo. Plateny Google Apps ma celkom dobru garantovanu dostupnost, a hlavne mas istotu, ze ked sa nieco poserie (co im dava peniaze) tak tlak na riesenie bude dost velky a nebude to riesit jeden clovek. Lebo ak mi najdes dostatok kvalifikovanych adminov pre Linux&Windows prostredie za dostupny plat pre kazdu strednu firmu tak si genius :).
    Jendа avatar 26.1.2016 11:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Ale v principe je jedno ci by tam bolo cokolvek ine
    Není, jak jsem psal níže, pro linuxové řešení nepotřebuješ dva servery, protože v případě problémů stačí disky přehodit úplně do libovolného jiného stroje a jedeš.
    a hlavne mas istotu, ze ked sa nieco poserie (co im dava peniaze) tak tlak na riesenie bude dost velky a nebude to riesit jeden clovek
    Já mám osobní zkušenosti jenom s podporou PayPalu, a ten i když je placený (bere si procenta), tak mi zablokoval účet (naštěstí tam nebyly skoro žádné peníze) a podpora na mě úplně kašle. A po internetu najdeš, že nejsem sám. Jak víš, že se totéž nestane Googlu? V případě tvého serveru můžeš admina vyhodit a najít si jiného. U Googlu se nikam nedovoláš.
    11.2.2016 12:35 name
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Nemas tuseni cim se zivim a hned beres do huby teoretiky. Vidim, ze uz jsi byl potrestan Exchange serverem, dobre ti tak :-P

    Dobry admin neznamena drahy admin a opravdu zalezi jak si umis vybrat s kym se stykas a jak si nastavis smlouvy. Odpadu je vsude dost, levneho i draheho a kvalitni clovek muze veci zvladnout behem chvilky. Kvalitni clovek ti udela neco za hodinu a zkasiruje X penez, "armada Indu" se s tim bude matlat den a za stejnou cenu, mozna i draz. Musis se jeste hodne ucit.

    Videls nekdy serverovnu bezne ceske firmy do 100 zamestancu, ze meles o nejakych platbach?
    19.1.2016 15:50 name
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Jeste drobnost, neznam jedinou firmu, ktera by vyuzivala cloud a mela v poradku zabezpeceni. Vystupy z auditu jsou desive, naopak kde je (rozumne kontrolovany) admin(i), vetsinou to nebere na lehkou vahu a bezpecnost je dobra. Hodnotim jako ve skole, 4 vs. 3 (nekde 2).
    Jendа avatar 19.1.2016 23:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    a zejména člověk, co se o něj bude starat. Pokud bude brát 30 kKč hrubého
    Sorry, ale na správu jednoho serveru nepotřebuješ ~0.75 úvazku a člověka v kanceláři. V praxi to dopadne spíš tak, že mu zaplatíš pár hodin měsíčně + občas nějaké předem plánované nárazové akce (upgrade, rekonfigurace). A takové lidi můžeš mít dva.
    20.1.2016 09:48 washeck | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    A máš to vyzkoušené v praxi? Zažil jsem různá řešení (Linux, Exchange i Google Apps) a jedno z nich bylo, že jsme se nechtěli babrat se správou Exchange sami a měli na to firmu. Ta jen fakturovala, nic nedělala a když došlo na lámání chleba (klekl hardware serveru u nás v kanclu), museli jsme se to vyřešit sami - což znamená pár dní práce programátorů, kteří měli dělat něco jiného, zpoždění projektů atd. Ono totiž, když někomu platíš jen pár hodin měsíčně, většinou se moc nepřetrhne, když ho nejvíc potřebuješ.

    Neříkám, že cloud je pro každého. Když máš šikovného ajťáka, který je spolehlivý a něco umí, proč ne. Ale pokud je to nějaký lempl, což v některých ne-IT firmách někdy bývá, může být cloud lepší řešení (v rodině mám třeba člověka, který dělal v jednom vědeckém ústavu a tamní ajťák třeba dělal minimální instalace Windows a Office a když uživatel něco potřeboval, třeba nainstalovat do Wordu plugin na matematické vzorce, musel čekat týden, než ho zastihl - v takové případě je vlastně Google Doc fuknčnější řešení).
    20.1.2016 11:37 name
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Tak nedavejte administraci, resp. disaster recovery programatorum, ale schopnemu adminovi. Ucetnictvi si asi taky nenechas delat od uklizecky :-D. Cloud je super, ale jen pro naproste ignoranty :-)
    20.1.2016 13:04 washeck | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Ignorant je u mě spíš ten, kdo bere u jednoho řešení jen výhody a u druhého jen nevýhody.
    Jendа avatar 20.1.2016 11:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    A máš to vyzkoušené v praxi?
    Znám to z pohledu admina v menší firmě a je to jak píšu (klientské stanice s Windows si většinou spravují sami, na serveru není potřeba dělat víc než pár hodin měsíčně, často i třeba jenom jednu). Škálování na 100 zaměstnanců mi nepřijde jako problém (jediné, co mě napadá, je, že bych jim už napsal nějaký user-friendly skript na přidávání uživatelů a ACL do Samby. Na maily mají klikátor postfixadmin a zvládají zakládat účty sami.).
    a když došlo na lámání chleba (klekl hardware serveru u nás v kanclu), museli jsme se to vyřešit sami - což znamená pár dní práce programátorů, kteří měli dělat něco jiného, zpoždění projektů atd.
    Když tohle klekne, tak vezmu libovolný počítač, přehodím disky, a za chvilku to jede znova - to by tam nejspíš zvládl někdo zručnější i po telefonu když bych byl pryč. Pokud klekly disky (RAID6, tak snad ne, ale co kdyby), nebo se nějak zásadně rozbil software, tak rsyncnu poslední zálohu, a jede se taky.
    20.1.2016 14:28 washeck | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Nevím, co je u tebe menší firma, ale u nás (6 lidí na pobočce + 1 externí) jsme opravdu neměli záložní server. Když odešel disk, vyměnil se a RAID to zvládl. Když se začal náhodně vypínat, byla to příležitost ke generační obměně, koupili jsme v Alze nový HP server. Protože MS SBS je hodně žravý, dokoupili jsme RAM, ale nebyla kompatibilní, tak se řešila výměna, pak se testovala migrace, pak se migrovalo - prostě celkem dost práce. Představa, že v takové malé firmě stojí ve skříni druhý sever za cca 30kKč, jen jako záloha, není imho moc reálná.

    Kromě toho byla kancelář na běžné ADSL lince, server někde na chodbě, takže když dělníci překopli kabel a celý den nešel proud, nemohli jsme ani přijímat maily (SMTP server byl právě kvůli podobným případů někde v hostingu, ale s tím byly zas jiné potíže). Server někde na chodbě (aby nám nehučel v kanclu), takže fyzická bezpečnost nic moc.

    Neříkám, že to nejde udělat líp, ale ve spoustě malých firem je to spíš horší a tam je cloud super řešení, V současné práci nemáme žádný mailsever, fileserver, UPS, kde musíš měnit bateri apod., všechno funguje v cloudu, bez výpadků a starostí.
    Jendа avatar 20.1.2016 15:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Nevím, co je u tebe menší firma
    15 lidí
    ale u nás (6 lidí na pobočce + 1 externí) jsme opravdu neměli záložní server
    To taky nemají, ale mají desktopy. Tak prostě někdo obětuje desktop (jediná podmínka je, aby měl alespoň 4 SATA porty).
    Představa, že v takové malé firmě stojí ve skříni druhý sever za cca 30kKč, jen jako záloha, není imho moc reálná.
    Mně stačí stroj za 5k.
    Jendа avatar 20.1.2016 12:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Mimochodem, jak se při kleknutí hardware několik dní nefungovat? Neměli jste zálohy?
    19.1.2016 18:46 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Keby si nemal vlastny server, tak linku akoze nepotrebujes?

    Potrebujes - a omnoho silnejsiu, pretoze vsetka interna posta pojde cez internet. Niekto preposle 20MB mail s PPS prilohou vsetkym a linka je v prdeli. Nehovoriac o nulovej bezpecnosti - kto pouziva v maili sifrovanie?

    Na mail nepotrebujes drahy server a vydrzi minimalne 5 rokov, s nejakou malou opravou aj 10.

    Ano, musis platit cloveka. Ale ako chces riesit IT vo vacsej firme bez neho? Kto bude spravovat pridelovanie IP adries, zdielane disky, sietove tlaciarne, wifi AP, zabezpecenie siete, aktualizaciu SW?
    20.1.2016 11:36 name
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Jenze za tyhle veci si v cloudu sakra priplatis a porad mas velky prd. Do cloudu se budes pripojovat neomezenym provazem misto datove linky?? Z cloudu budes spise vsechno imrvere tahat k sobe a never tomu, ze cloudove aplikace umi vsechno co uzivatel potrebuje.
    mirec avatar 20.1.2016 13:57 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?

    20MB PSD? Ste normálni? U nás to pod 200MB nešlo (väčšinou boli cez 1GB).

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    15.1.2016 11:20 Václav Prak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    To je zajímavá úvaha. A hodně typická pro Česko, v zahraničí se cloudu důvěřuje podstatně více. My jsme se nad tím také zamysleli. Obecně jde hlavně o to, že cloud je strach z neznáma - posíláme data někde a zdánlivě nad nimi nemáme kontrolu. Mít data "u sebe" přináší ale rizika, která nastanou daleko spíše.
    15.1.2016 11:29 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Zdanlivo? Ten reklamny link je cely o nicom.

    Ak chcem data mat zabezpecene, tak si ich musim zasifrovat u mna a mojim klucom. Nezaujima ma, ako ich ma sifrovane nejaky Amazon, pretoze k tej sifre musia mat aj kluc.

    Druha vec je, ze zasifrovane data su bezpecne len dovtedy, pokym niekto sifru neprelomi. Ked su pritom data rozdistribuovane po cudzich serveroch po celom svete, tak sranda konci...
    15.1.2016 11:44 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    prosim ta ries normalnu firmu, kde keby chcel priemerny IT ukradnut data tak to bez problemov urobi. Casto neaplikovane patche o bezpecnsti notebookov a wifi sieti ani nehovoriac. A ty tu riesis kluce a podobne veci ktore su od ich levelu bezpecnosti o 2 rady inde.
    19.1.2016 18:56 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Ked mas nieco zasifrovane a kluc k tomu prilozeny, tak ide o nulovu uroven bezpecnosti.
    15.1.2016 11:50 Václav Prak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    No, to je přesně ta úvaha. Kde je lepší mít peníze? V trezoru u sebe ve firmě nebo v bance? Jasně, ve firmě si je můžu ohlídat sám. Ale vyloupí spíš banku nebo mě? Narážím na výbuch vlastního serveru, zkrat/úmysl někoho ze zaměstnanců, průmyslovou špionáž apod.

    Navíc když banka padne nebo ji vykradou, tak budu odškodněn lépe, než když někdo vykrade mou firmu. Ta samá paralela platí i v cloudu. A náklady na vlastní zabezpečení (trezor, kamery, ostraha atd.) vyjdou také podstatně dráž než účet/schránka v bance. To samé v cloudu - vlastní IT oddělení/cloud.
    15.1.2016 13:09 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    To jsou pěkné bludy a mlžení. Za prvé analogie s bankou je naprosto mimo. Tam mám zákonné ručení a státní regulace, zato u software neručí nikdo za nic a kontrola taktéž žádná. A to sebou nese druhý problém a to je přesvědčení, že ty firmy co nabízejí cloud to dělají pořádně. Asi tak jako když Amazon mlžil, že o geografické záloze AWS a pak padla východní oblast a data byly ty tam jen ne na západě.
    19.1.2016 18:54 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Peniaze su vsetky rovnake. Takze ked banke ukradnu peniaze, je uplne jedno, ci to boli tvoje peniaze alebo peniaze niekoho ineho. Ak aj boli tvoje, tak banka ti ich nahradi inymi.

    Ked ti niekto skopiruje alebo znici data, tak neexistuje ziadny sposob, ako to vratit naspat.
    15.1.2016 14:50 a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Článek nevysvětluje, co je to to mýtické "SMB". Asi nejsem cílová skupina :-P
    18.1.2016 20:58 Petr Leština IBM Cloud
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    SMB - Small and Medium Business. Definice je různá. Obecně můžeme říci, že střední a malé firmy jsou obvykle společnosti zaměstnávající jednotky, až desítky zaměstnanců. V určitých případech to mohou být i stovky zaměstnanců. Jiným měřítkem pro hodnocení zda jde o "SMB" nebo nikoli není počet zaměstnanců ale obrat.
    28.11.2016 10:21 Jan Kunc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Dobrý den, znáte na českém/slovenském trhu společnost nabízející IT v cloudu? Jsme začínající firma (e-shop) a nějak zásadní investici do IT si nemůžeme dovolit. Případné reference ocením, děkuji J. Kunc
    30.11.2016 09:16 Fredy Hoo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Infrastruktura pro SMB – vlastní, nebo v cloudu?
    Dobrý den,

    Zkuste www.mssql2016.cz, myslím že by Vám mohli pomoci. Reference vám asi úplně nedám..ale mají tam případovky.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.