Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
V uplynulých dnech byla v depu Českých drah v Brně-Maloměřicích úspěšně dokončena zástavba speciální antény satelitního internetu Starlink od společnosti SpaceX do jednotky InterPanter 660 004 Českých drah. Zástavbu provedla Škoda Group. Cestující se s InterPanterem, vybaveným vysokorychlostním satelitním internetem, setkají například na linkách Svitava Brno – Česká Třebová – Praha nebo Moravan Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc.
Byla vydána nová verze 8.7.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Před 30 lety, k 1. 7. 1995, byl v ČR liberalizován Internet - tehdejší Eurotel přišel o svou exkluzivitu a mohli začít vznikat první komerční poskytovatelé přístupu k Internetu [𝕏].
Byla vydána (𝕏) nová verze 7.4 open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.
Pokud jste posledních třicet let nestrávili v podzemí (ale možná ani to by vám nepomohlo), nebo na pustém ostrově, pravděpodobně vás kampaň „Smarter planet“ nemohla minout. Možná jste si ale říkali, co vlastně ten abstraktní koncept znamená.
Filosofií online hry je převedení abstraktních idejí z chytré planety do praktických ukázek. Uživatel po registraci získá přístup k více jak stovce reálných scénářů transformace měst v různých odvětvích. Nechybí mezi nimi alternativní energie, řízení dopravního provozu, nakládání s vodou, bankovnictví nebo maloobchodní dodavatelské řetězce.
Hra napodobuje reálné podnikatelské, ekologické či logistické problémy současných měst a snaží se ukázat možnosti nových technologií. Modelové scénáře ale nepředstavují pouze samoučelné hraní. Hra je designovaná tak, aby svou komplexností a provázáním s reálným světem měla přínos nejen pro náhodné hráče, ale také pro vedoucí představitele měst a lídry komerční sféry. Hru by mohli docenit také developeři, urbanisté či úřady veřejné správy. Tak co, nalákala vás možnost komplexně rozvíjet řešení problémů, jež trápí současná města?
Hlavní věc, kterou IBM relativně konvenčnímu hernímu konceptu vdechla úplně jinou úroveň je to, že propojila obsah hry CityOne s cloudovými funkcemi správy podnikových procesů. Ty umožňují komunikovat v reálném čase s ostatními hráči i odborníky společnosti IBM. Hráč tak může diskutovat o tom, jak se modely procesů ze hry vztahují k reálným implementacím.
Ve všech misích musí hráč rozhodnout nejlepší cestu a balancovat mezi nebezpečně napjatými ekonomickými, enviromentálními a sociologickými zájmy. Hráči se snaží vymyslet, jak vylepšit příjem s malým počátečním rozpočtem při zachování spokojenosti obyvatel a turistů a zároveň obyvatelného životního prostředí.V jednom scénáři například stoupá spotřeba vody dvakrát rychleji, než by odpovídalo nárůstu populace a zároveň se zvyšují ceny za energii, která je potřeba mimo jiné i k úspěšnému čerpání vodních zdrojů. Úkolem hráč je dosáhnou zdánlivě nemožného, zredukovat finální strop nákladů za energii a ještě uspokojit poptávku po vodě. Všechny vaše kroky přitom budou probíhat v reálném čase. Další scénář zase představuje pozici majitele obchodu s elektronikou, který je nucený modifikovat svůj obchodní model a expandovat, aby neztrácel tržní pozici vůči dravé konkurenci.
IBM není na poli tzv. seriózních her žádným nováčkem. V minulosti vydala IBM řadu her, například INNOV8, RoboCode nebo PowerUp, které používají školy, firmy i muzea. Sérii INNOV8 nyní používá více než tisíc univerzit a organizací po celém světě. IBM ji v rámci svého programu Academic Initiative nabízí školám zdarma.
Simulační hry mají dlouhou tradici a využívá je armáda, sportovci i vědci při objevování nových účinných strategií, technik a pro rozvoj schopností, potřebných pro jejich uplatnění. Hodnotu her si uvědomují také společnosti a přicházejí s vlastními aplikacemi, které vytvářejí realistické simulace trhů, chování zákazníků a každodenních obchodních situací.
Chcete-li hru otestovat či získat informace o seriózních hrách IBM obecně, určitě se nezapomeňte podívat na web http://www.ibm.com/cityone.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej: