abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    14.3. 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    14.3. 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    14.3. 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    14.3. 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    14.3. 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    13.3. 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1088 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    David Ježek avatar 31.10.2012 00:52 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    ááá, někdo konečně začal fotit na max ISO bez blesku. konečně :-)...
    31.10.2012 07:53 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    Já bych z toho rozhodně nadšením do stropu neskákal. Fotky z přednáškových místností, kde je z přednášejícího vidět prakticky jen silueta, nebo fotka od registračního stolku, kde nasvícený (nebo až přesvícený) stolek přezařuje všechno ostatní včetně tváří lidí, to jsou podle mne příklady fotek, které by trochu blesku potřebovaly jako sůl. A ani to, že i v této malé velikosti jsou na fotkách patrné známky šumu a ztráty kresby, není pro mne důvodem k radosti.
    31.10.2012 08:25 nemo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    Ono nejde o focení modelek, kde je šum tabu. Tohle je reportážní foto, které má ilustrovat průběh akce.

    Je mi smutno, když se lidé místo obsahu fotky zaobírají šumem, chromatickou vadou ap.
    David Ježek avatar 31.10.2012 09:40 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    ono taky záleží, jak se udělá ten export. tohle je focený jako iso1600 plus -0.5ev, takže cca jako "iso2500". exportoval jsem to před rokem a půl v bibbli, v rychlosti, moc jsem se s tím nemazlil, dnes už se z toho dá vytáhnout daleko lepší fotka (po trochu sofistikovanějším mazlení v photivu). nesuď kvalitu fotek, tedy metodu, jakou byly pořízeny rawy, podle rychlých exportů, které david udělal pro tento článek.
    31.10.2012 10:44 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo

    To, že jde o reportážní fotografii, neznamená, že není potřeba udělat ji pořádně. Samozřejmě že u reportážní fotky nebudu mít stejné nároky na šum jako u studiového portrétu, ale pokud jsou jak šum, tak ztráta kresby zřetelné už při šířce (odhadem) 800 pixelů, tak se na mne nezlobte, ale to je prostě něco špatně.

    Stejně to vidím i s tím světlem. Je hezké bít se v hruď, že nepoužívám blesk, ale vykroutit citlivost na maximum a ignorovat velmi nerovnoměrné světelné podmínky na scéně (a generovat tak černochy na přezářeném pozadí), je podle mne stejně nešťastné jako snažit se to umlátit bleskem napřímo. Co jsem si to první den zkoušel, tak i když byl v přední části přednáškové místnosti strop poměrně vysoko, s bleskem o strop se dal získat rozumný čas už při citlivosti ISO 400-800 a výsledek vypadal v obou ohledech o hodně lépe.

    David Ježek avatar 31.10.2012 11:36 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    napadlo tě, že ne každý sebou všude tahá (nebo vůbec vlastní) dedikovanej blesk s výkyvnou hlavou?
    31.10.2012 12:14 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    Napadlo. Ale nenapadlo by mne jít bez něj fotit na podobnou akci. Ale hlavně by mne nenapadlo někoho chválit za to, že v této situaci blesk nepoužil (viz první příspěvek, na který jsem reagoval).
    David Ježek avatar 31.10.2012 13:11 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    to je právě věc názoru. já jsem naopak příznivec focení bez blesku za každé okolnosti, neboť blesk dle mého příliš mění vyznění scény (u reportážní fotografie, pokud fotíš nějakou švizdu pro časopis, tam je to smaozřejmě naopak žádoucí použít co nejvíc zábleskových blbostí).

    dej mi sem pls link na konkrétní fotku z článku která tě nejvíc "iteruje"...
    31.10.2012 13:39 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    Nejhorší asi tahle, tahle a tahle.
    David Ježek avatar 31.10.2012 15:19 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    zvláštní, mě přijdou v pořádku, vypovídají dobře o tom, jak to tam vypadalo. nicméně dejve, neposlal bys mi třeba od té první RAW? já bych si zkusil pohrát, co z toho půjde vytáhnout.
    31.10.2012 15:26 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    Teď jsem se podíval do EXIFu a vzhledem k času 1/45 s při přepočtené ohniskové vzdálenosti 82 mm tu kresbu nejspíš sebelepší magie nezachrání. Ty další dvě mají expozici ještě delší.
    David Ježek avatar 31.10.2012 15:42 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    1/45 při 82mm ohnisku ti udržím i ožralej. nebo bez stabilizace. a pentax K200D má stabilizaci v těle.
    David Ježek avatar 31.10.2012 15:43 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    jinak když také koukám do exifu, proč mám pocit, že dejv to exportoval přímo v těle, resp že fotil raw+jpeg.
    Tomáš Bžatek avatar 31.10.2012 15:57 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    Bah, fotim konference treba na 1/30s, jen se musi vychytat okamzik, kdy se prednasejici nehybe, nebo hybe aspon jen rukama. Stabilizace v objektivu a opora tela udela sve.
    Koupim litajiciho tucnaka
    31.10.2012 16:02 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    Každý holt má jiné nároky na výsledek.
    David Ježek avatar 31.10.2012 16:15 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    abo, každý má jiné nároky na výsledek. chceš ale tou debatou, co tu živíš, snad říci, že ty tvé jsou TY SPRÁVNÉ?
    31.10.2012 16:21 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    Ne, celou dobu jen prezentuji svůj názor. Protože pokud někdo výslovně pochválí autora fotek, které jsou u článku, za to, že nepoužil blesk, tak mi to prostě nedá a musím se ozvat, že mně to vůbec hodné pochvaly nepřijde, protože podle mne ty fotky trochu přisvícení potřebovaly jako sůl.
    David Ježek avatar 31.10.2012 16:23 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    ok, už rozumím. já mám zase ten názor, že stačí vzát ty rawy, prohnat je skrze photivo a výsledek bude atmosféričtější a věrnější, než "synteťárna", kterou se honosí typické fotky s bleskem. ale já jsem možná až příliš ortodoxní, ostatně většinou fotím na film, a to stylem "když není světlo, pushni to, protože to doženeš při vyvolávání".
    Tomáš Bžatek avatar 31.10.2012 16:01 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    I kdyz praskani o strop casto zachrani situaci, porad dostavas neprirozene stiny. U par fotek to nevadi, ale fotit takto celou serii a mit +- stejne stiny bych si netroufl. V praxi jsem taky narazil na ruzne leskle predmety na strope (svetla, klimatizace), ktere se pak promitly na zdi za prednasejicim. Byl to krasny efekt, jen jaksi rusil. V nouzi je ale blesk uzitecny, to jo.
    Koupim litajiciho tucnaka
    31.10.2012 12:10 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    vestaveny blesk ma rozumny dosah max 4 metry, takze fotit bleskem prednasejiciho z posledni lavice by akorat prudilo ostatni a ucel by byl nulovy...
    31.10.2012 12:20 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    Já jsem snad někde psal, že měl použít vestavěný blesk? Navíc si vůbec nejsem jistý, jestli zrovna ve zmíněné situaci (neosvětlený přednášející před světlou plochou, i ten vestavěný blesk trochu nepomohl. A co se focení z poslední lavice týká… stačí popojít.
    Tomáš Bžatek avatar 31.10.2012 15:52 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    Jo, neosvetleny prednasejici pred osvetlenym platnem je ta nejhorsi mozna kombinace, proto se vzdycky primlouvam za aspon trochu svetla v sale, tedy ne uplne zhasnute osvetleni. Na druhou stranu, prisviceni bleskem, at uz odrazem od strop (naprimo se neodvazuju ani napsat), ti dokaze platno vicemene vymazat nebo minimalne zneprijemnit cteni. S patricne nastavenym vykonem a uhlem blesku muzes dosahnout kompromisu, ale nemam to obecne rad, strasne to ty prednasejici rusi. Takze moje rada zni: takove kombinace nefotit nebo se snazit vybouchat z RAWu kazdy foton ;-p
    Koupim litajiciho tucnaka
    FrostyX avatar 31.10.2012 13:28 FrostyX | skóre: 27 | blog: Frostyho_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
     Pořadatelé mohli aspoň k výstupní stanici metra vyvěsit nějaké směrové šipky pro mimopražské…
    Když jsme vystoupili z autobusu a snažili se zorientovat, nestihl jsem ani doříct, jak bylo fajn, když jsme jeli na LinuxAlt a všude byli šipečky a už jsem je viděl i tu ... Úspěšně jsme podle nich dorazili až na místo. Asi jsi zvolil špatný dopravní prostředek, nebo je přehlídl :-)
    FrostyX.cz | 1984 was not supposed to be an instruction manual.
    |🇵🇸 avatar 31.10.2012 14:53 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    Metro Dejvická. Nikde jsem je nenašel, a to jsem nad schody hledal. Radši nebudu popisovat, kudy jsem vlastně šel.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Ravensun avatar 31.10.2012 15:13 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    Když někam jdu a neznám to tam, tak si vezmu mapu... Tak to dělám já ;)
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    |🇵🇸 avatar 31.10.2012 15:22 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    To jsem taky udělal, ale z ní nebylo zřejmé, že stačí projít ten plácek rovně a pokračovat rovně Technickou.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Ravensun avatar 31.10.2012 15:26 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    Jestli myslíte ten parčík, tak to jste si nemohl moc zajít. Ale chápu, že příjemnější by byla ta zkratka skrz. I když.. ten den tam byly farmářské trhy a řeknu vám, že já šel skrz ten parčík a v jednu chvíli jsem litoval, že jsem tou cestou šel.
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    1.11.2012 16:09 Jiri Slaby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays – nástupce LinuxExpo
    Ano, i odtama vedly sipky. Vim to, protoze jsem diky nim nebloudil.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.