Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 20:09

DirectX ve Wine

13. 5. 2008 | David Watzke
Články - DirectX ve Wine  

Pro hraní her využívajících DirectX pod Wine je třeba jej nejdříve nainstalovat. V tomto článku se dozvíte, jak nainstalovat DirectX 9.0c do Wine a jak nastavit různé související věci v registrech.

Co je to DirectX?

Microsoft DirectX je kolekce programovacích rozhraní (API) pro úlohy týkající se multimédií, především pak videa a programování her pro Microsoft Windows. Názvy všech těchto API původně začínaly na "Direct", například Direct3D, DirectDraw, DirectMusic, DirectPlay, DirectSound a podobně. DirectX byl obecný pojem, který označoval všechny tyto "Direct"-něco API a stal se názvem kolekce. Jak léta plynula, některá API časem zastarala a byla nahrazena, takže tato konvence pro pojmenování již tak docela neplatí. Vlastně se "X" uchytilo natolik, že nahradilo část "Direct" v některých nových DirectX technologiích, jako jsou XAct, XInput a další.

Direct3D (API pro 3D grafiku v rámci DirectX) je široce využíváno ve vývoji počítačových her pro Microsoft Windows, Xbox a Xbox 360. Direct3D se využívá také v jiných programech pro vizualizaci a grafické úlohy, především CAD/CAM, a to kvůli rychlému vykreslování vysoce kvalitní 3D grafiky na kompatibilním hardwaru. Jelikož je Direct3D pravděpodobně nejznámější API z DirectX, tak se pro něj nezřídka používá obecný název DirectX.

Konfigurace Wine

Následující návod platí pro Wine verze 0.9.58, 0.9.59 a 0.9.60 s čistou konfigurací a DirectX 9.0c redistributable vydané v březnu 2008 (stažení z FileHippo.com, 69,5 MiB).

Začněte spuštěním winecfg. Vytvoří se adresář ~/.wine s výchozím obsahem a poté se spustí grafický konfigurační nástroj, ve kterém nastavte verzi Windows na 2000, upravte si zvukové nastavení podle vašich potřeb (možná nebude třeba nic měnit) a případně si aktivujte virtuální plochu (záleží pouze na vašich preferencích). Winecfg nezavírejte a zkopírujte do adresáře ~/.wine/drive_c/windows/system32 nativní knihovny mscoree.dll a streamci.dll z Windows (pokud Windows nemáte, dají se najít na webech jako je dlldump.com, dll-files.com, dll-download.net).

Potom ve winecfg přejděte na tab "Knihovny", přidejte do seznamu mscoree a streamci (bez přípony) a obě položky upravte tak, aby se používaly nativní verze. Poté změny potvrďte stisknutím OK. Je třeba takto nastavit docela velké množství knihoven a rychlejší než přidávat vše ručně, je otevřít si soubor ~/.wine/user.reg, najít v něm sekci [Software\\Wine\\DllOverrides] a změnit ji tak, aby obsahovala následující:

"d3d8"="builtin"
"d3d9"="builtin"
"d3dim"="native"
"d3drm"="native"
"d3dx8"="native"
"d3dx9_24"="native"
"d3dx9_25"="native"
"d3dx9_26"="native"
"d3dx9_27"="native"
"d3dx9_28"="native"
"d3dx9_29"="native"
"d3dx9_30"="native"
"d3dx9_31"="native"
"d3dx9_32"="native"
"d3dx9_33"="native"
"d3dx9_34"="native"
"d3dx9_35"="native"
"d3dx9_36"="native"
"d3dxof"="native"
"dciman32"="native"
"ddrawex"="native"
"devenum"="native"
"dinput"="builtin"
"dinput8"="builtin"
"dmband"="native"
"dmcompos"="native"
"dmime"="native"
"dmloader"="native"
"dmscript"="native"
"dmstyle"="native"
"dmsynth"="native"
"dmusic"="native"
"dmusic32"="native"
"dnsapi"="native"
"dplay"="native"
"dplayx"="native"
"dpnaddr"="native"
"dpnet"="native"
"dpnhpast"="native"
"dpnlobby"="native"
"dsound"="builtin"
"dswave"="native"
"dxdiagn"="native"
"mscoree"="native"
"msdmo"="native"
"qcap"="native"
"quartz"="native"
"streamci"="native"

Soubor uložte. Nyní jste připraveni instalovat.

Instalace DirectX 9

Přejděte v konzoli do adresáře, kam jste stáhli instalační soubor DirectX a spusťte:

wine directx_mar2008_redist.exe

Objeví se dialog, ve kterém zadáte cestu, kam chcete DirectX rozbalit (můžete kamkoliv). Po rozbalení přejděte do adresáře, který jste zvolili v dialogu, a spusťte:

wine DXSETUP.exe

Instalace je prostá: souhlasím, další, další, dokončit. To je vše.

Nyní máte k dispozici všechny nativní knihovny DirectX 9 a můžete si jednotlivě pro každou knihovnu nastavit, zda se má použít nativní nebo vestavěná. Toto nastavení lze vytvořit pro každou aplikaci zvlášť pomocí zmiňovaného winecfg.

Tato část článku je volným překladem článku DirectX 9.0c March 2008 redistributable on Linux with Wine v blogu Wine Review.

Záznamy v registrech

Wine používá systém registrů kompatibilní s Windows a stejně jako tam v něm lze nastavit a poladit různé věci. Občas je to dokonce jediný způsob, jak něco nastavit. Grafický editor registrů (stejný jako ve Windows) spustíte příkazem regedit.

Nastavit Direct3D lze v HKEY_CURRENT_USER -> Software -> Wine -> Direct3D. Platné jsou řetězcové položky s následujícími názvy:

DirectDrawRenderer

Určuje, který backend se použije pro vykreslování (DirectDraw). Platné hodnoty:

RenderTargetLockMode

Nastavuje režim čtení a zápisu framebufferu zatímco je zamčený. Platné hodnoty:

OffscreenRenderingMode

Nastavuje režim "off-screen" vykreslování. OpenGL běžně vykresluje do nějakého okna, které lze vidět na monitoru, ale občas je vhodné vykreslovat do bufferu, který není zobrazený, a tomu se říká "off-screen" vykreslování. Platné hodnoty:

UseGLSL
Lze nastavit hodnoty "enabled" (povoleno) nebo "disabled" (zakázáno). GLSL je zkratka pro OpenGL Shading Language, což je zvláštní vysokoúrovňový programovací jazyk, který usnadňuje programování shaderů. Od Wine verze 0.9.49 je ve výchozím stavu povolený. Při zakázání se použijí ARB shadery. ARB je OpenGL Assembly Language a jde o nízkoúrovňový jazyk pro programování shaderů. ARB (na rozdíl od GLSL) nepodporuje různé vychytávky (flow control, branching), ale stále se (díky své přenositelnosti) používá.
VideoMemorySize
Nastavuje množství emulované video RAM. Výchozí hodnota není pevná, nastaví se na základě jednoduché autodetekce založené na odhadu z OpenGL řetězců.

directx need for speed prostreet
Need for Speed ProStreet, 1,4 MB

Související články

Seriál: Zpravodaj o Víně
Wine aneb nalijme si čistého vína
Corel PHOTO-PAINT 9 for LINUX
Mail virus pro Linux
Staré dobré hry
Hry v Linuxu
Kulečníkové simulátory

Odkazy a zdroje

DirectX 9.0c March 2008 redistributable on Linux with Wine
winetricks
Useful Registry Keys

Další články z této rubriky

Linuxové foto novinky: nejen darktable 2.2 a Rawtherapee 5
Linuxové foto novinky: GIMP konečně prolomil 8bit mez
DLNA v praxi: Android
Technologie DLNA na Linuxu v praxi – PS3 Media Server
Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1

Diskuse k tomuto článku

13.5.2008 00:34 laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zajímavé. Po takové instalaci DirectX skoro vznikne Cedega...
Prcek avatar 13.5.2008 00:45 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak pri instalaci DirectX mi to hodilo chybu s chybejici mscorees.dll - podle diskuze pod tim blogem se musi ve winecfg nastavit mod "Windows 2000". Ale ani to nepomohlo - zda se ze to nebere mscoree.dll z WinXP SP3, takze se musi stahnout ta verze z dlldump.com a pak uz to tu chybu nehaze.
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
progdan avatar 13.5.2008 01:07 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
I po 150. pokusu mi dxdiag v Direct3D testu zobrazuje sice rychle rotujici krychli, ale bez textur (jen bilou) a vubec celej dxdiag je nejakej divnej (viz log)...wine 0.9.60 na Arch64
Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
13.5.2008 01:18 DNA
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nikdy jsem directX neinstaloval a ani jsem neměl potřebu, prostě mi vše funguje i bez nich. Jakmile objevím aplikaci, která to bude potřebovat, určitě tento návod využiji. Díky...
13.5.2008 07:31 Pitel
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Mam podobnou zkusenost... akorat nove Trackmanii chybela naka ta d3dx9 knihovna, ale nez instalovat cely DirectX bylo rychlejsi (a funkcni) tu knihovnu vygooglit.
13.5.2008 01:52 guzii | skóre: 2 | Olbramovice + Ostrava (kolej)
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Velmi děkuji. Akorát jsem na tohle téma dneska vedl diskuzi a teď se objeví takový článek :)
Martin Stiborský avatar 13.5.2008 02:19 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Super, díky za článek, tak to vypadá že se díky tomuto dokopu zkusit Civilization IV pod Wine.
Kvík ..
13.5.2008 17:38 iTRAIN
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Civilizace pod wine funguje - otestovano jak s normalni CIV4, tak s Beyond the sword (steam verze podotykam)
Martin Stiborský avatar 13.5.2008 17:41 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Právě že se mnou se instalátor hádal, už nevím co to bylo za chybu .. Myslel jsem že to bude právě absencí DirectX, pak už jsem to neřešil ...
Kvík ..
cezz avatar 14.5.2008 11:50 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
To si mi teda dal.. Kto sa teraz bude ucit na skusky? ;-)
Computers are not intelligent. They only think they are.
13.5.2008 05:55 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je legální používat části windows na linuxu? Neni jednoduší koupit XP za dva litry kde pojedou všechny hry který jsou na XP dělaný?
hmm
13.5.2008 06:17 Schmaker | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Asi je to jednodušší, ale není to taková sranda :)
http://linuxclan.org - 1. Československý Linuxový herní klan
13.5.2008 07:48 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Spíš bych řekl, že většina lidí, kteří návod tohoto typu využijí, už ty Windows mají, ale nechtějí do nich jen kvůli hře přebootovávat (nebo jim ta potřeba díky tomu odpadne).
13.5.2008 10:44 Krakonoš | skóre: 17 | Nová Ves v Horách
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
+1 - To musím mít už několikadenní nutkání někoho rozřezat, abych bootval do widlí kvůli hře. Popravdě si teď ani neuvědomuju, jakou bych chtěl ve Windows pohledávat, všechno co si ve svém volném čase zahraju (moc toho neni, no), tak mi běží ve Wine (bez D3D)...
Ilfirin avatar 13.5.2008 07:17 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Super článek Davide.
Nicméně jedna otázka. Je DirectX na něco zaručeně potřeba?
Co jsem zkoušel (ano těch pokusů je jen pár letmých), tak žádnou z mých testovaných her instalace DirectX neovlivnila ani ve výkonu, ani v případných chybách vykreslování (colin - tráva na střeše).
Třeba ten Need For Speed na screenshotu. Ten s interním Quartz nejede?
David Watzke avatar 13.5.2008 08:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Jj, NFS PS mi jede bez moftích DX.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
pushkin avatar 13.5.2008 07:59 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jenom takový dotaz - řada návodů pro zprovoznění her výslovně varuje před instalací Microsoftích DirectX a doporučuje použít originální Wine implementaci DirectX, která se navíc podle autorů stále zlepšuje. Jaký je tedy přínos instalace DirectX od Microsoftu pod Wine? Není to jen zbytečná komplikace?
🇺🇦 Pomoc pro obranu Ukrajiny | SOS Ukrajina | Web4Ukrajina | Web4Ukraine 🇺🇦
David Watzke avatar 13.5.2008 09:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Pokud hra jede s wine dx, tak je lepší použít to, ale moftí dx obsahuje více knihoven (teda spíš ve wine nejsou všechny), které některé hry potřebují. Takhle pak máte možnost nastavit pro jednotlivé knihovny podle potřeby nativní nebo vestavěné.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
13.5.2008 08:01 KejPi
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vi nekdo, jestli to je legalni?
pushkin avatar 13.5.2008 08:05 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
IMHO úplně ne, protože DirectX mají licenci vázanou na legální instalaci Windows, pokud tedy nemáš tu, tak ne (podobně jako Internet Explorer - je zdarma, ale jen pro lidi, kteří mají legální Windows). Pokud se ale mýlím, opravte mne...
Jendа avatar 13.5.2008 15:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
13.5.2008 08:21 KejPi
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Docela zajimave jsou ty hodnoty registru. Nekde jsem je uz videl, ale nejak jsem nemel chut s tim experimentovat. Ma s tim nekdo zkusenosti? Da se tim znatelne vylepsit vykon nebo je lepsi to nechat, jak je to default?
tsLnox avatar 13.5.2008 09:02 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
už to tu bylo... zkoušel jsem to, myslím že nějakou hru mi to pomohlo spustit, ale většina dalších přestala fungovat

já jsem asi šťastný člověk, ve wine hraju tak leda CS 1.6 (zatím non-steam, ale steam vlastním také).. hrával jsem war3, ale zdá se mi že nefungují kvůli chybě v mesa/fglrx... už se těším na akceleraci v RadeonHD :)
Amest I bovvered, forsooth?
13.5.2008 09:18 Jirka Wolny
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Možná by pomohlo nainstalovat si DirectX jen do jedné bottle: http://neverhood.etomite.sk/~churchy/129-vinny-sklipek-aneb-co-je-to-bottle/. Pak by mohly fungovat oba typy her. Máte s tím někdo zkušenost?
Ilfirin avatar 13.5.2008 09:33 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
S čím, s používáním více bottle? Ano já, funguje to plně dle představ.
Jediná nevýhoda je větší mno6stv9 dat na disku, protože všechno se mirroří. Jak velká je ale prázdná bottle jsem neměřil, třeba je to zanedbatelné.
13.5.2008 10:53 Krakonoš | skóre: 17 | Nová Ves v Horách
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Používám to již odnepaměti a jedna bottle má asi 21M s wine 1.0-rc1. Při dnešní velikosti disků a aplikací je to zanedbatelné a za tu spolehlivost mi to stojí (čti: nechci si rozbít jednu aplikaci nějakou druhou).
Ilfirin avatar 13.5.2008 11:10 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
To samozřejmě. Nu, tak velikost bottle je změřená: 21M.

Takže opravuji předchozí příspěvěk: Jediná nevýhoda je 21M/bottle navíc (zanedbatelná). Dále jsou už jen výhody.
13.5.2008 10:06 Jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Cestina ve WINE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mate nekdo problem se zobrazenim ceskych znaku v programech spustenych pres wine? Ja jsem si zkousel nainstalovat PCTranslator a tam mi to vubec nechce psat cesky a ani v menu se nezobrazuji nektere ceske znaky. Nasel jsem dokonce nejake vlakno (http://www.abclinuxu.cz/forum/show/194290), kde se o tom pise, ze je to asi bug. Bohuzel ani v nejnovejsim verzai wine-1.0_rc1 to stale nefunguje. Neresil jste nekdo tuto situaci?
13.5.2008 10:57 JohnBlbec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Cestina ve WINE
nemam s diaktritikou zadny problem, treba takhle poustim lingea lexicon:

--- lingea begin cut --- cd ~/.wine/drive_c/Program\ Files/Lingea/Lexicon2 WINEDEBUG="-all" LC_ALL=cs_CZ.ISO-8859-2 wine c:\\Program\ Files\\Lingea\\Lexicon2\\LEXICON.EXE $* cd - --- lingea end cut ---
15.5.2008 08:27 hank | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: Cestina ve WINE
Mohu se zeptat, proč spouštíte přes wine windows verzi Lingea Lexiconu, když na CD je k dispozici nativní verze pro linux?
Luboš Doležel (Doli) avatar 15.5.2008 16:10 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Cestina ve WINE
Ta je příšerná, je to ošklivě vypadající GTK+ 1 program. Také používám verzi pro Windows.
13.5.2008 14:24 Matej Tyc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Cestina ve WINE
Je to jednoduche, u meho systemu tyto problemy vyresila instalace windowsackych fontu ( v Archu je to balicek ttf-ms-fonts).
stativ avatar 13.5.2008 17:39 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
CAD sytémy teď využívají DirectX? To jsou cvoci. Donedávna přece většina používala OpenGL z toho důvodu, že jeho funkce fungují i na grafikách bez přímé podpory (těch funkcí). Leda tak vývojaři her si mohou dovolit, že to nebude na všech systémech vypadat identicky.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
13.5.2008 18:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Leda tak vývojaři her si mohou dovolit, že to nebude na všech systémech vypadat identicky.
Vývojáři her ty platformy/systémy kde to nevypadá identicky vesele a naprosto ignorují, protože pro ně stejně nepředstavují zákazníka. Na XP/Vista to vypadá identicky (možná je tam zanedbatelná tolerance) a to je to o co jim jde...
stativ avatar 13.5.2008 19:42 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Nemusí nutně. Pokud je mi známo, tak dost her je schopno běžet v několika „módech“ a jenom pokud grafika podporuje všechny vymoženosti, tak jsou i všechny ty vychytávky vidět. U OpenGL je výstup vždy stejný. Pokud grafika nemá podporu pro danou funkci, tak se použije softwarová emulace. Je to sice pomalé, ale zaručuje to kompletní funkčnost vždy a na jakémkoliv hardwaru.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
14.5.2008 23:07 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Je to sice pomalé, ale zaručuje to kompletní funkčnost vždy a na jakémkoliv hardwaru.
No ono pokud kvuli te softwarove emulaci klesne rychlost prekresleni natolik, ze se program stane prakticky nepouzitelnym, tak tezko mluvit o kompletni funkcnosti.
stativ avatar 15.5.2008 10:00 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Za normálních okolností je to třeba jenom pár funkcí, pokud ale všechno jede softwarově tak to stejně značí, že už by to chtělo novou grafiku. Pořád je to lepší než něco udělat a pak zjistit, že protože grafika nepodporuje nejnovější directX tak to vlastně vypadá jinak.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
15.5.2008 12:27 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Ne. OpenGL nezaručuje naprosto shodné zobrazení a OpenGL obsahuje řadu rozšíření, která jsou volitelná (dokud se výbor nerozhodne, že budou povinná) a lze se na ně za běhu doptat a podle toho přizpůsobit kód aplikace. Jediná věc, která je vždy zaručena je ono jádro OpenGL určité verze, kde se funkce neimplementované v hardwaru emulují softwarově.

Např. NV11 (GeForce2 MX) neumí aliasing per linie ani nemá shadery, takže prostě o tyto efekty je výsledná scéna ochuzena.
13.5.2008 20:53 Septyk | skóre: 2 | Teplice
Rozbalit Rozbalit vše Wine-Doors
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když instaluju DX9 přes Wine-Doors, instaluje se korektně? Nebo je také třeba těchto složitějších zásahů? hlaf-Life2 jsem spustil přes wine bez problémů s takto instalovaným DX, ale třeba Flatout mě už zlobí.
...
Pavel Půlpán avatar 13.5.2008 22:47 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Návod valí i pod Wine 1.0rc1... konečně si zapařím fotbálek. :-D
An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
Jardík avatar 13.5.2008 23:18 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ten ProStreet vypadá pěkně hnusně, ve Vistě je mnohem, mnohem hezčí při nižších HW nárocích než ve wine.
Věřím v jednoho Boha.
Ilfirin avatar 14.5.2008 06:34 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Důkaz místo slibů, alá hoď se screenshot ať mohu porovnat.
David Watzke avatar 14.5.2008 06:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Já sem taky můžu hodit screenshot, na kterym dám vše naplno a zapnu aniso a FSAA ;-) Akorát na to nemám GPU.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Grunt avatar 14.5.2008 11:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No nechci ti do toho moc kecat, ale jsi si opravdu jistý, že to na tom screen-shotu je výstup z DirectX9?Protože:
$ wine DXSETUP.exe
fixme:reg:GetNativeSystemInfo (0x7e4eb710) using GetSystemInfo()
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
a
CoD2 MP 1.3 build win-x86 May  1 2006
----- FS_Startup -----
Current language: english
Current search path:
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_15.iwd (85 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_14.iwd (4038 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_13.iwd (22624 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_12.iwd (1016 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_11.iwd (1462 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_10.iwd (1936 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_09.iwd (2142 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_08.iwd (2723 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_07.iwd (3384 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_06.iwd (990 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_05.iwd (928 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_04.iwd (698 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_03.iwd (26 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_02.iwd (40 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_01.iwd (16 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_00.iwd (102 files)
Z:\usr\share\games\cod2/main
Z:\usr\share\games\cod2/raw
Z:\usr\share\games\cod2/raw_shared
Z:\usr\share\games\cod2/devraw
Z:\usr\share\games\cod2/devraw_shared
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw11.iwd (1 files)
    localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw10.iwd (414 files)
    localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw09.iwd (98 files)
    localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw08.iwd (8 files)
    localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw07.iwd (1014 files)
    localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw06.iwd (3110 files)
    localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw05.iwd (5310 files)
    localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw04.iwd (6240 files)
    localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw03.iwd (6580 files)
    localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw02.iwd (6404 files)
    localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw01.iwd (5510 files)
    localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw00.iwd (4764 files)
    localized assets iwd file for english

File Handles:
----------------------
81663 files in iwd files
execing default_mp.cfg
couldn't exec language.cfg
execing players/Grunt/config_mp.cfg
Measured CPU speed is 2.00 GHz
System memory is 1024 MB (capped at 1 GB)
Video card is "Direct3D HAL"
Streaming SIMD Extensions (SSE) supported

Winsock Initialized
Opening IP socket: localhost:28960
Hostname: petrnb
IP: 127.12.34.56
WARNING: IPX_Socket: bind: WSAEINVAL
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- Client Initialization -----
----- Client Initialization Complete -----
Trying SMP acceleration...
...succeeded.
----- R_Init -----
Getting Direct3D 9 interface...
Pixel shader version is 3.0
Vertex shader version is 3.0
Video card or driver doesn't accelerate dynamic textures.
Video card or driver doesn't support enough textures for the DirectX 9 code path.
  DirectX 9 rendering path will not be available.
Direct3D 7 code path is available.
Using Direct3D 7 code path because the requested Direct3D 9 code path is unavailable.
Attempting 1024 x 768 fullscreen with 32 bpp at 53 hz
Game window successfully created.
Creating Direct3D device...
Com_TouchMemory: 0 msec. Using sum: 0
Initializing render targets...
Requested frame buffer to be 24-bit color with 8-bit alpha
DirectX returned a frame buffer that is 24-bit color with 8-bit alpha
Initializing static model cache...
Initializing dynamic buffers...
Initializing particle cloud buffer...
Creating Direct3D queries...
Setting initial state...
DirectX reports 128 MB of video memory and 216 MB of available texture memory.
Using video memory size to cap used texture memory at 112 MB.
Picmip is set manually.
Using picmip 0 on most textures, 0 on normal maps, and 0 on specular maps
ERROR: Couldn't open techniqueSet 'materials_dx7/techniquesets/shadowcookieoverlay.techset'
WARNING: Could not find material 'shadowcookieoverlay'
ERROR: Couldn't open techniqueSet 'materials_dx7/techniquesets/shadowcookieblur.techset'
Samozřejmě o tom, že i když v menu je napsáno DirectX 9, ale rozmazání a bumpmapping nefunguje, nemluvím.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Ilfirin avatar 14.5.2008 12:27 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Když jsou si jisti na wine blogu ;-) (informace o tom jak to udělat vyšel tam, David byl tak laskav,že to přeložil a obohatil o vlastní poznámky).
Grunt avatar 14.5.2008 14:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Když jsou si jisti na wine blogu ;-) (informace o tom jak to udělat vyšel tam, David byl tak laskav,že to přeložil a obohatil o vlastní poznámky).
To samozřejmě vím, jelikož jsem to dělal už dříve právě podle té starší verze, kterou jsi nalinkoval a výsledek byl úplně ten samý. Ono to sice vypadá, že to ty knihovny nainstaluje, ale jaksi nenainstaluje a každý program, který jsem spustil sice vypadá, že jede pod DX9, ale zatím se mi ještě nepodařilo rozjet právě ty DX9 specifické featury jako je rozmazání a bummapping a z toho screenshotu to také nijak na DX9 nevypadá. Proto se ptám, protože všichni tvrdí, že jim to jede.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
David Watzke avatar 14.5.2008 14:33 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Přílohy:
Přikládám pár obrázků NFS PS s povolenýma efektama... Nevím, jestli zrovna NFS PS používá nějaký DX9 specifický věci.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Grunt avatar 14.5.2008 14:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Ok, a DXSETUP ti neházel při instalaci v konzole stejné chyby jako mně?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
David Watzke avatar 14.5.2008 14:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Házel, vypadá to na problémy při vykreslování něčeho v tom instalátoru...
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Grunt avatar 14.5.2008 14:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Funkce do_file_copyW a vykreslování? Máš ty nativní knihovny v adresáři windows/system32?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
David Watzke avatar 14.5.2008 14:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Unsupported style(s) 0x144 a kopírování? No, nevím. Ano, mám je tam.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Grunt avatar 14.5.2008 15:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Ok, omlouvám se za zbytečné vlákno. Zase moje chyba. Zapomněl jsem přepnou verzi na Win2000 před tím než jsem začal cokoliv dělat. CoD2 na DX9 sice pořád nefunguje, ale alespoň už se nakopírovaly knihovny a dxdiag a dokonce mám i otexturovanou kostku při testu DirectDraw s DX9.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
David Watzke avatar 14.5.2008 15:16 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Mně to jde i s Windows XP.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
David Watzke avatar 14.5.2008 15:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Aha... s Windows XP se nenainstaluje dxdiag a asi i další věci.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Grunt avatar 14.5.2008 15:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
No tak mně ne. A nejsem sám.(Odsud jsem také přišel na to kde mám chybu)
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
David Watzke avatar 14.5.2008 15:26 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Jo, je to tak, jak říkáš. Robert to, že je nutný nastavit Windows 2000, doplnil do článku. Díky že ses ozval.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Grunt avatar 14.5.2008 15:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
BTW. kdyby ťe to náhodou zajímalo: Už jsem asi přišel na to proč CoD2 nechce žrát tu DX9. v dxdiag mi to totiž píše, že Akcelerace textur portu AGP: Není k dispozici, což by mohlo být z toho důvodu, že chybí ddrawex.dll(není ani v žádném CABu instalátoru), což by mohl být důvod proč Video card or driver doesn't accelerate dynamic textures. Teď už zbývá jen vyšmelit někde tu správou verzi ddrawex.dll.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 14.5.2008 15:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Tak zas kecám.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Ilfirin avatar 14.5.2008 22:20 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Je to boj :-).
Grunt avatar 14.5.2008 22:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Mi mluv. Stejně jsem se na to vykašlal, protože nejsem schopen schopen vyřešit větší počet vertex samplerů než 32:
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps OpenGL
 implementation supports 32 vertex samplers and 32 total samplers
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps Expected
 vertex samplers + MAX_TEXTURES(=8) > combined_samplers
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x33f408,0x00000000), stub!
err:d3d:CreateContext Requesting MultiSampleType=2
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
David Watzke avatar 14.5.2008 14:38 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Jinak když něco používá DX a nějaká knihovna, kterou ten program potřebuje, ve Wine DX není implementovaná, tak se AFAIK použije ta moftí, jinak je třeba to vynutit. Jinak viz taky #18, o to jde především.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
14.5.2008 12:29 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Přesně kvůli tomuto existuje možnost vkládat ke komentářům přílohy...
Grunt avatar 14.5.2008 14:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Omlouvám se, příště už budu vědět. Akorát teda v příloze nejde zvýraznit ty části které jsem potřeboval.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
David Watzke avatar 14.5.2008 14:53 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Nemusíš taky přikládat plaintext, že jo :-)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
14.5.2008 19:58 Brokarna | skóre: 18 | blog: problemy_s_r_o
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No tak jsem si taky chtěl zkusit jaký budou rozdíly s DX9 nainstalovanym ve wine, ale při instalaci se dostanu tak akorát na začátek instalace - pak okno zmizí. V konzoli není od wine žádný výpis. Mscoree.dll, streamci.dll mám nastaveny na nativní, Win 2000 nastaveno, ale prostě nic :-(
David Watzke avatar 14.5.2008 20:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Distro a verze Wine? Zkus to v novym prefixu
wineprefixcreate --prefix ~/.testwine
# nakopíruj tam ty knihovny a nastav to vše podle článku:
WINEPREFIX=$HOME/.testwine winecfg
WINEPREFIX=$HOME/.testwine wine DXSETUP.EXE # jde to už?
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
stativ avatar 15.5.2008 09:57 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Nepřepínal jsi se mezitím na jinou plochu nebo neminimalizoval jsi to? Mně pak taky leckdy instalační okno zmizí (u DirectX jsem to nezkoušel, ale hodně jiných instalátorů mi tohle dělá).
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
15.5.2008 20:25 pepe
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
No já zase nemohu najít v kjnihovně streamci, jenom sti... Patřičné jsem z win zkopíroval.
9.12.2008 21:43 cecilconrad
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine

tak to jsme na tom stejne, tedy az na to ze ja jsem to nezkopiroval z windows :)

16.7.2008 12:27 lianka
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to kravina nejde mi to nainstalovat jak na mym pocitaci tak na pocitaci u meho protele bud to chce pocitacovyho magora nebo nevim.Nejde to!!..:-//
4.12.2008 19:18 tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Nefunguje mi to - co mám dělat ?

Tohle se vypsalo v konzolce

fixme:reg:GetNativeSystemInfo (0x7e47a700) using GetSystemInfo()
XIO:  fatal IO error 11 (Resource temporarily unavailable) on X server ":0.0"
      after 83 requests (83 known processed) with 0 events remaining.
 

2.5.2009 12:20 h4cker1
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Lidi pomozte, nejde mi příkaz ~/.wine/user.reg

Co mám dělat ?

31.7.2009 19:49 Zweistein
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Co to najít normálně na klikačku? :)
31.7.2009 19:54 Zweistein
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mám problém, v registru mi to neudělá žádné záznamy... Ubuntu 9.04, Wine 1.0.1
17.11.2021 07:21 spam
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Awesome! Learned alot thanks so much keep posting more. www.boudoirphotographysanjose.com
17.11.2021 07:35 spam
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
THANKS FOR SHARING THIS! NICE POST! deckbuilderswichitaks.com
17.11.2021 12:35 spam
Rozbalit Rozbalit vše Re: DirectX ve Wine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Well this is great site! Would definitely recommend this to my friends. Love the read life lesson

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.