ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
začína to konečne vyzerať, že sa s tým dá niečo robiť... nenapíšete čitateľom nabudúce ukážkový 64bitový procesor? :)))
A teraz Vážne! Chcel som sa spýtať, či je existujú postupy na optimalizáciu hotových návrhov? Možno niekdo potrebuje usporiť a radšej by použil viacero lacnejších odvodov, ako pár drahšich.
.
V tomto serialu se pohybujeme v oblasti navrhu pro hradlova pole FPGA. To znamena, ze cely nas design nahrajeme obvykle do jednoho programovatelneho FPGA.
Jinak optimalizace provadi syntezator, ktery se snazi o co nejlepsi prevod naseho VHDL kodu do vnitrni struktury FPGA.
LIBRARY ieee;
USE ieee.std_logic_1164.ALL;
USE ieee.std_logic_arith.ALL;
ENTITY registers IS
GENERIC (
data_w : natural := 8;
addr_w : natural := 2;
num_regs : natural := 4
);
PORT (
res : IN std_logic;
clk : IN std_logic;
wr_en : IN std_logic;
addr : IN std_logic_vector(addr_w-1 DOWNTO 0);
data_in : IN std_logic_vector(data_w-1 DOWNTO 0);
data_out : OUT std_logic_vector(data_w-1 DOWNTO 0)
);
END registers;
ARCHITECTURE rtl OF registers IS
SUBTYPE reg_t IS std_logic_vector(data_w-1 DOWNTO 0);
TYPE reg_arr_t IS ARRAY (num_regs-1 DOWNTO 0) OF reg_t;
SIGNAL rg_ar_reg : reg_arr_t;
SIGNAL rg_ar_cmb : reg_arr_t;
SIGNAL rg_wr_cmb : std_logic_vector(num_regs-1 DOWNTO 0);
SIGNAL rg_sel_cmb : std_logic_vector(num_regs-1 DOWNTO 0);
BEGIN
gen_reg_array:
FOR i IN 0 TO num_regs-1 GENERATE
----
-- Registers Array
----
rg_ar_reg_proc:
PROCESS (res, clk)
BEGIN
IF (res = '1') THEN
rg_ar_reg(i) <= (OTHERS => '0');
ELSIF (clk'EVENT AND clk ='1') THEN
rg_ar_reg(i) <= rg_ar_cmb(i);
END IF;
END PROCESS rg_ar_reg_proc;
----
-- Register selection
----
sel_reg_cmb_proc:
PROCESS (addr, wr_en)
VARIABLE sel_v : std_logic_vector(num_regs-1 DOWNTO 0);
BEGIN
sel_v := (OTHERS => '0');
sel_v(conv_integer(unsigned(addr))) := '1';
rg_sel_cmb <= sel_v;
END PROCESS sel_reg_cmb_proc;
----
-- Registers array next
----
rg_ar_cmb_proc:
PROCESS (data_in, rg_ar_reg, rg_sel_cmb, wr_en)
BEGIN
IF (rg_wr_cmb(i)= '1' AND wr_en='1') THEN
rg_ar_cmb(i) <= data_in;
ELSE
rg_ar_cmb(i) <= rg_ar_reg(i);
END IF;
END PROCESS rg_ar_cmb_proc;
END GENERATE gen_reg_array;
----
-- Data output selection
----
data_sel_cmb_proc:
PROCESS (rg_ar_reg, addr)
VARIABLE addr_v : natural;
BEGIN
addr_v := conv_integer(unsigned(addr));
data_out <= rg_ar_reg(addr_v);
END PROCESS;
END rtl;
I tady je co vylepsovat. Napriklad registrovat vystup. Vasi poznamku o hokeji v casovani jsem nejak nepochopil. Co pipeline???
Jinak v tom Vasem kodu je chyba a nejde zkompilovat ("ADDR"!="A").
A tomu kody co je v clanku velmy dobre rozumim... Ale tomu kodu od profika uz nechapu. Aspom mam co studovat. Uvital bych vic takovych ukazek od profiku aby se clovek mel na cem ucit. Nejlepe aby kod byl komentovani...
Tiskni
Sdílej: