Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
začína to konečne vyzerať, že sa s tým dá niečo robiť... nenapíšete čitateľom nabudúce ukážkový 64bitový procesor? :)))
A teraz Vážne! Chcel som sa spýtať, či je existujú postupy na optimalizáciu hotových návrhov? Možno niekdo potrebuje usporiť a radšej by použil viacero lacnejších odvodov, ako pár drahšich.
LIBRARY ieee; USE ieee.std_logic_1164.ALL; USE ieee.std_logic_arith.ALL; ENTITY registers IS GENERIC ( data_w : natural := 8; addr_w : natural := 2; num_regs : natural := 4 ); PORT ( res : IN std_logic; clk : IN std_logic; wr_en : IN std_logic; addr : IN std_logic_vector(addr_w-1 DOWNTO 0); data_in : IN std_logic_vector(data_w-1 DOWNTO 0); data_out : OUT std_logic_vector(data_w-1 DOWNTO 0) ); END registers; ARCHITECTURE rtl OF registers IS SUBTYPE reg_t IS std_logic_vector(data_w-1 DOWNTO 0); TYPE reg_arr_t IS ARRAY (num_regs-1 DOWNTO 0) OF reg_t; SIGNAL rg_ar_reg : reg_arr_t; SIGNAL rg_ar_cmb : reg_arr_t; SIGNAL rg_wr_cmb : std_logic_vector(num_regs-1 DOWNTO 0); SIGNAL rg_sel_cmb : std_logic_vector(num_regs-1 DOWNTO 0); BEGIN gen_reg_array: FOR i IN 0 TO num_regs-1 GENERATE ---- -- Registers Array ---- rg_ar_reg_proc: PROCESS (res, clk) BEGIN IF (res = '1') THEN rg_ar_reg(i) <= (OTHERS => '0'); ELSIF (clk'EVENT AND clk ='1') THEN rg_ar_reg(i) <= rg_ar_cmb(i); END IF; END PROCESS rg_ar_reg_proc; ---- -- Register selection ---- sel_reg_cmb_proc: PROCESS (addr, wr_en) VARIABLE sel_v : std_logic_vector(num_regs-1 DOWNTO 0); BEGIN sel_v := (OTHERS => '0'); sel_v(conv_integer(unsigned(addr))) := '1'; rg_sel_cmb <= sel_v; END PROCESS sel_reg_cmb_proc; ---- -- Registers array next ---- rg_ar_cmb_proc: PROCESS (data_in, rg_ar_reg, rg_sel_cmb, wr_en) BEGIN IF (rg_wr_cmb(i)= '1' AND wr_en='1') THEN rg_ar_cmb(i) <= data_in; ELSE rg_ar_cmb(i) <= rg_ar_reg(i); END IF; END PROCESS rg_ar_cmb_proc; END GENERATE gen_reg_array; ---- -- Data output selection ---- data_sel_cmb_proc: PROCESS (rg_ar_reg, addr) VARIABLE addr_v : natural; BEGIN addr_v := conv_integer(unsigned(addr)); data_out <= rg_ar_reg(addr_v); END PROCESS; END rtl;I tady je co vylepsovat. Napriklad registrovat vystup. Vasi poznamku o hokeji v casovani jsem nejak nepochopil. Co pipeline??? Jinak v tom Vasem kodu je chyba a nejde zkompilovat ("ADDR"!="A").
Tiskni Sdílej: