Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 04:40

Hardwarové novinky – 24/2010

2. 7. 2010 | David Ježek
Články - Hardwarové novinky – 24/2010  

Zatímco Intel představil několik mobilních procesorů se dvěma a čtyřmi jádry, AMD představila šestijádrové Opterony pro nový socket s podporou DDR3. Pak se podíváme na nové hi-end výpočetní karty od AMD, abychom se vzápětí seznámili s novým, extrémně úsporným Mac Mini s mobilní GeForce pod kapotou. Vše zakončíme pohledem na to, jak si vede tak trochu zapomenutý standard paměťových karet MMC.

Obsah

Šest nových mobilních Core iX od Intelu

link

Na poli mobilních procesorů se Intel snaží odskočit konkurenční AMD zase o kus dále hned se šesti novými procesory. Pokrývají nabídku od CPU pro tenké notebooky s vysokou výdrží až po výkonné čtyřjádrové stroje. Na čtyřjádrech se Intel zatím nedostal s TDP na 35W hranici, nečekejme tak Core i7 v malých tělech, prozatím výroba stále probíhá 45nm procesem. Na 32nm jsou vyráběna dvoujádra s integrovanou grafikou. Modely jsou uváděny na trh od těchto dnů po následující týdny, například 940XM se objeví až ve třetím čtvrtletí.

typvýrobní
proces
jader/HTfrekvenceturboL3 cacheIGPTDPcena
Core i7-940XM45 nm4/82,13 GHz3,33 GHz8 MBne55 W$1096
Core i7-840QM45 nm4/81,86 GHz3,20 GHz8 MBne45 W$568
Core i7-740QM45 nm4/81,73 GHz2,93 GHz6 MBne45 W$378
Core i7-660UM32 nm2/41,33 GHz2,40 GHz4 MB166 až 500 MHz18 W$317
Core i5-540UM32 nm2/41,20 GHz2,00 GHz3 MB166 až 500 MHz18 W$250
Celeron U340032 nm2/21,06 GHzne2 MB166 až 500 MHz18 W$134

4/6jádrové Opterony pro Socket C32

link

Nové Opterony řady 4000 od kalifornské AMD jsou již určeny pro Socket C32, nikoli pro G34, kam pasují stávající 6 a 12jádrové Opterony. Od socketu F odlišuje C32 hlavně podpora DDR3 pamětí, které již v podstatě přebraly vládu na DDR2 (ty jsou jednoznačně na ústupu). Opterony 4000 a 4100 v socketu C32 jsou určeny pro jedno a dvou-socketové servery, využívají však stávající čipsetAMD SR5600.

Nepochybně zajímavý údaj je typická spotřeba 75, 50 či 32 W dle modelu. AMD tak sice nová šestijádra drží na velmi nízkém taktu, ale zato s báječnou spotřebou, více viz tabulka. Řadič DDR3 podporuje i nízkonapěťové moduly (1,35 místo 1,5 V), to je ale u serverů víceméně jasné.

typjádrafrekvenceHTACPcena
418462,8 GHz2,2 GHz75 W$316
418062,6 GHz2,2 GHz75 W$188
4176 HE62,4 GHz2,2 GHz50 W$377
4174 HE62,3 GHz2,2 GHz50 W$255
4170 HE62,1 GHz2,2 GHz50 W$174
4164 EE61,8 GHz1,8 GHz32 W$698
4162 EE61,7 GHz1,8 GHz32 W$316
413042,6 GHz2,2 GHz75 W$125
412242,2 GHz2,2 GHz75 W$99

2010 24 amd1 2010 24 amd2

ATI FireStream 9350 a 9370 pro GPGPU nasazení

link

Zhruba 3/4 roku trvalo firmě AMD přijít na trh s GPGPU variantou grafických karet Radeon HD 5800. FireStream 9350 a 9370 stavějí na GPU poslední generace, ale jsou striktně určeny pro HPC segment trhu, kde budou počítat jako diví. Oproti předchozí generaci FireStream tak, stejně jako HD 5800 oproti HD 4800, přinášejí zhruba dvojnásobný výkon daný vzestupem z 800 na 1600 stream procesorů. Nižší model 9350 doprovází 2 GB GDDR5 paměti, také běží na trochu nižších frekvencích, výkon přitom dosahuje 2 TFLOPS v single a 400 GFLOPS v double-precision. FireStream 9370 má k dispozici dvojnásobné množství paměti a spolu s vyššími takty umí 2,64 TFLOPS, resp. 528 GFLOPS v single, resp. double-precision. Základem softwarové části je ATI Stream SDK v aktuální verzi 2.1, která podporuje i OpenCL (na podporu verze 1.1 ještě u ATI čekáme). Spotřebou se obě karty vejdou do 150, resp. 225 W, na obou se nachází DisplayPort výstupy.

Nebude obvyklé, aby si zákazník tyto výpočetní karty kupoval odděleně, od začátku budou dostupné zejména v hotových výpočetních serverech. AMD uvádí mezi partnery firmy One Stop Systems a Supermicro – její 1U server se dvěma FireStream 9370, dvěma Opterony 6100, 16 GB DDR3, SAS disky a 1,4kW zdrojem vidíte na fotografii. Na dostupnost si ale počkáme do třetího čtvrtletí. Každopádně AMD/ATI konečně přichystala řešení, kterým má šanci zatopit Nvidii s její kartou Tesla C2050, resp. pasivně chlazenou M2050 všude tam, kde zákazník neplánuje nasazení softwarové části Nvidia CUDA.

2010 24 supermicro

Nový Apple Mac Mini

link

Apple před několika dny inovoval svůj nejmenší desktopový počítač Mac Mini. Nová verze je menší, úspornější a výkonnější než ta dosavadní, v tělíčku o rozměrech pouhých 19,6 × 19,6 × 3,6 cm se totiž ukrývá nejen kompletní počítač, ale i jeho napájecí zdroj! Apple na ničem zvlášť nešetřil, srdcem je Intel Core 2 Duo s frekvencí 2,4 GHz a 3 MB L2 cache doprovázené 2 GB DDR3-1066 paměti (osadil lze až 8 GB). Grafika povýšila na GeForce 320M (40 nm, 48 CUDA jader, 16 TMU, 8 ROP, takty GPU/CUDA 450/950 MHz, 128bit DDR3 256 MB, výkon 136 GFLOPS), další výbava zahrnuje šterbinovou 8× DVD±RW mechaniku, 320GB SATA 5400ot/min disk, WiFi 802.11n + Bluetooth 2.1+EDR, gigabitovou síťovku, 4×USB, čtečku paměťových karet, FireWire 800, jeden HDMI výstup doprovázený redukcí na DVI, jeden miniDisplayPort a zvukové konektory. Zdroj se dovnitř vešel díky tomu, že celý počítač nekonzumuje více než 85 W, v klidu dokonce jen do 10 W.

Cena začíná na 699 dolarech, do prodeje jde i verze bez DVD mechaniky, místo níž je osazen druhý pevný disk. Ta je určena pro serverové nasazení, uvnitř je dvojice 500GB 7k2 disků – celek se vejde spotřebou do 11 W.

2010 24 mac1 2010 24 mac2 2010 24 mac3 2010 24 mac4

eMMC čipy s kapacitou až 128 GB

link

Tak trochu zapomenutý standard paměťových karet MMC žije dále. Možná ne ve foťácích formou karet, ale poslední novinka také není k zahození: V rámci specifikace eMMC 4.4 nabízí odteď japonská Toshiba svým partnerům 64 a 128GB eMMC čipy určené k lepení (237„pinové“ BGA pouzdro) přímo na tištěné spoje zařízení, přičemž rychlostně dosahují čipy na 46/55 MB/s čtení a 21 MB/s zápis. Toshiba zvládá výrobu pokročilým 30nm procesem, díky kterému mají čipy i s pouzdrem velikost jen 22×17 mm (tloušťka 1,4 mm). Uvnitř je na sobě „přimáčknuto“ celkem šestnáct 64Gbitových čipů. 64GB čip se na trhu objeví v srpnu, 128GB o měsíc později, ale pochopitelně oboje pouze jako součást nějakých výrobků (FullHD kamery atd.).

2010 24 toshiba

Seriál Hardwarové novinky (dílů: 440)

První díl: Hardwarové novinky 36/2008 (procesory), poslední díl: HW novinky: podzimní přehled #2.
Předchozí díl: Hardwarové novinky – 23/2010
Následující díl: Hardwarové novinky – 25/2010: Bitva o 28nm technologii

Další články z této rubriky

HW novinky: podzimní přehled #2
HW novinky: podzimní přehled #1
HW novinky: návrat skleněných ploten v HDD
HW novinky: PCI Express 4.0 prý ještě letos
HW novinky: i Skylake-X s 12 jádry používá levnou teplovodivou pastu

Diskuse k tomuto článku

2.7.2010 14:58 samox86
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
http://www.apple.com/macmini/specs.html > Electrical and operating requirements > Maximum continuous power: 85W

takze nie 10W, ale 85W :)
David Ježek avatar 2.7.2010 15:12 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
bože, já tam nechal tu prasáckou větu? roberte prosím:

Zdroj se dovnitř vešel díky tomu, že celý počítač nekonzumuje více než 10 W.

->

Zdroj se dovnitř vešel díky tomu, že celý počítač nekonzumuje více než 85 W, v klidu dokonce jen do 10 W.

:-( :-(
Jardík avatar 2.7.2010 15:20 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
A u serverové máš 11W ...
Věřím v jednoho Boha.
David Ježek avatar 2.7.2010 15:40 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
jo , tam taky patří "v klidu" ... psal jsem to dost unavenej, soráč všem :-S.
jiri.one avatar 2.7.2010 17:43 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010

Fuj, u jsem si rikal, ze je Apple megabuh v setreni elektrikou :).

Chci se zeptat, na ten MacMini by sel nainstalovat normalni OS jako treba Linux? Konkretne treba 64bit Arch?

Diky za odpoved

www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
David Ježek avatar 2.7.2010 19:04 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
upřímně, žádný mac jsem v ruce neměl, bude to patrně jen otázka podpory efi. jinak je to klasický x86 stroj.
2.7.2010 20:22 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
google linux + macmini. Ale jestli to platí i pro ten nový... http://sowerbutts.com/linux-mac-mini/
Baník pyčo!
Josef Kufner avatar 2.7.2010 22:02 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
Až vyzkoušíš, tak nebudeš chtít ;-)

Navíc konzole s bashem tam je.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
3.7.2010 09:14 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
No, tolik nadšení bych do toho asi nevkládal i když jistý pokrok to je :-) Stejně se mi ale líp pracuje na Linuxu. Je to celé takové svižnější; pěkný vzhled Macu rozhodně neznačí zvýšení produktivity.

Ale IDE Xcode jsem si skutečně oblíbil, stabilita skělá, rychlost dobrá a doplňování kódu skutečně inteligentní. Za tohle má u mě Apple rozhodně plus (narozdíl od šílené nestability KDevelopu 4 a přeplácanosti Eclipse).

OT OS X: Taky by mě zajímalo (ano, Google jsem použil), jak otevřu (mimo ručního zadání cesty) adresář DCIM na mé paměťovce. Je zašedlý a nejde na něj kliknout. V jiných systémech jej lze normálně otevřít.

P.S.: Horší prohlížeč obrázků než Preview jsem neviděl. Při otevření jednoho obrázku v adresáři ta aplikace nechápe, že když zmáčknu posun doprava/doleva, tak že chci další z toho adresáře. Taky by mě zajímalo, kde se dá zobrazit nějaké EXIF info (ne jen velikost a rozlišení). Poraďte někdo nějaký rozumný prohlížeč na způsob Gwenview, prosím!
default avatar 6.7.2010 22:32 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
OT OS X: Taky by mě zajímalo (ano, Google jsem použil), jak otevřu (mimo ručního zadání cesty) adresář DCIM na mé paměťovce. Je zašedlý a nejde na něj kliknout. V jiných systémech jej lze normálně otevřít.
mimo ručního zadání cesty
A to kam??? Víc detailů, prosím… Že je to zašedlý ve Finderu, znamená, že nemáš práva. Jaký File System je na té kartě? Jak ji připojuješ?
P.S.: Horší prohlížeč obrázků než Preview jsem neviděl. Při otevření jednoho obrázku v adresáři ta aplikace nechápe, že když zmáčknu posun doprava/doleva, tak že chci další z toho adresáře. Taky by mě zajímalo, kde se dá zobrazit nějaké EXIF info (ne jen velikost a rozlišení). Poraďte někdo nějaký rozumný prohlížeč na způsob Gwenview, prosím!
EXIF: V Preview zvolit Tools-> Inspector, More Info a Exif. Více obrázků se zobrazuje v Preview tak, že se ve Finderu vyberou soubory a otevřou se zároveň (Command-O). Jinak jednoduchý slideshow jde udělat přímo ve Finderu stiskem mezerníku nad označeným adresářem.
pěkný vzhled Macu rozhodně neznačí zvýšení produktivity.
Protože jsi to nepochopil. Z toho pramení i tvé otázky. Ani jedno jsem vživotě nepoužil a přišel jsem na to teď během dvou minut. :-)
7.7.2010 10:39 m;)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
> Jinak jednoduchý slideshow jde udělat přímo ve Finderu stiskem mezerníku nad označeným adresářem.

tak nie je to stlacenim medzernika nad adresarom ale nad suborom (obrazkom).

inak diky za tip, sam som to doteraz nevedel. :)
8.7.2010 16:38 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
Nelze prostě kliknout na ikonku toho adresáře. Práva na něj mám když tam můžu z komandlajny. Na kartě je FAT32 a připojuji ji tím, že ji vložím do PC a zbytek si systém zařídí sám. Dokonce jsem už přišel i na Jabko+Shift+G a zadání cesty, což mi DCIM normálně otevře.

Divné, Inspector jsem otevřený měl ale Exif jsem tam neviděl. Asi nějaký editovaný soubor bez EXIFu, mea culpa. Za ten hint na slideshow dík.

Nepochopil? To nevím. Neměl by to být pro uživatele nejpřívětivější systém? Asi na to nemám náturu, pro mě je prostě snazší používat Linux nebo Windows, tady mi to ovládání připadá takové nějaké kryptické. Snad si časem zvyknu :-) Základní věci jdou udělat snadno a rychle ale jakmile člověk chce něco trochu navíc, tak už to vyžaduje dost hledání (teda aspoň z mého pohledu).
7.7.2010 10:38 m;)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
http://wakaba.c3.cx/s/apps/xee
8.7.2010 16:38 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
Jo, to bude asi ono :-) Dík!
2.7.2010 16:16 semiik | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
eMMC čipy s až kapacitou 128 GB
->
eMMC čipy s kapacitou až 128 GB
2.7.2010 21:06 Miklik | skóre: 27 | Krnov
Rozbalit Rozbalit vše macmini - jak to uchladí?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Uvažuji, že si domu postavím nějaké miniITX PC. Zatím jsem měl v merku pouze desky s Atomem 330 a ION. Myslel jsem si, že výkonnější procesor jako Core 2 Duo není možno v tak malé krabici uchladit. Jak to asi u Applu dělají?
Netvrdím to, ale možná je to pravda.
2.7.2010 23:01 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
Já bych to všechno přes heatpipe dal na case z tlustých profilovaných hliníkových bloků. Jako bonus by byl žádný ventilátor :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
2.7.2010 23:10 Miklik | skóre: 27 | Krnov
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
No ale ten mac mini nevypadá, že by měl nějaké masivní pasivní chlazení.
Netvrdím to, ale možná je to pravda.
David Ježek avatar 3.7.2010 00:11 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
chlazením je jeho celohliníkové tělo
3.7.2010 00:17 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
Podle fotek to vypadá, že to je víceméně klasická konstrukce. (Jak jsem psal "odvést všechno teplo na case", tak jsem myslel jak bych to udělal já.)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
3.7.2010 06:13 misace
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
Bez větráku by to uchladit nešlo, při takový velikosti case. Odhaduju, že by šlo uchladit max 25 W i kdyby na MAC-Mini bylo žebrování, ale i tak chudák disk uvnitř...
3.7.2010 09:17 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
U Apple to dělají takhle.

Sám mám Mac Mini předchozí generace s C2D 2.26 (tj. začátek 2010) a chlazení hoši teda vyřešili fakt suprově. Větrák není v tiché místnosti vůbec slyšet, dokonce i můj 24" monitor hučí hlasitěji! A to i když milého Meka zatížím nějakým enkódováním videa přes noc. Hlasitost je furt stejná, jen zezadu vychází teplejší vzduch a šasi se trochu víc ohřeje :-)
Limoto avatar 4.7.2010 21:50 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
Úplně stejně jako v notebookách...
6.7.2010 12:00 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
To by neměl být problém. Podle testů a jiných referencí má např. sestava s mini ITX deskou s čipem H55/H57 osazená Core i3-5xx, dvěma paměťovými moduly a 3.5" diskem celkový příkon přibližně 30-35 W idle/80-85 W load (podle účinnosti zdroje). Dokonce se podobné sestavy prodávají i hotové. Taky o něčem podobném uvažuju (Eurocase/Winsis Wi-02C + Intel DH57JG + Core i3-530).
6.7.2010 13:43 Miklik | skóre: 27 | Krnov
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
Case mám vybraný stejný http://www.alza.cz/eurocase-mini-itx-wi-02c-200w-d140141.htm. Ještě pokoumám ty čipové sady na miniITX. V podstatě chcu, aby na tom jel FF a video a taky ať to má HDMI výstup, na což by mě asi Atom330 na IONu stačil, ale pokud to pude udělat výkonnější, tak zas déle vydrží. Chtěl jsem se vlézt do 10kKč. Děti mám malé, tak ještě hry nepaří.
Měl jsem taky kacířskou myšlenku, že by to mohlo umět dual head s DVI a HDMI. Aby se dal pustit na TV film a na PC se dalo třebas koukat na Internet. Což nevím jestli ION zvládá.
Netvrdím to, ale možná je to pravda.
6.7.2010 14:23 VSi | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
Desky s DVI + VGA + HDMI (3 samostatné konektory) na IONu jsou. Je otázka jestli ovladače, resp. sám HW, umí pustit různý obraz na DVI a HDMI. Dával bych tomu dost velkou šanci.

Jinak miniITX desky pro Core i3 mají často DVI-I + HDMI, integrovaná grafika v CPU je výkonná dost, a ovladače pod linuxem bez problémů. Třeba: http://www.abclinuxu.cz/hardware/zakladni-desky/socket-1156/intel-dh57jg-jet-geyser. Tady je kombinace DVI+HDMI nebo i DVI>redukce_na_VGA+HDMI funkční určitě.
6.7.2010 16:19 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
Mám to spočítané pár desetikorun nad hranicí 11000.
Eurocase Wi-02C
Intel DH57JG
Intel Core i3-530
2×2 GiB DDR3-1333 CL9 1,5 V
Samsung HD502HJ
slim DVD+-RW
redukce ke slim mechanice
Přemýšlel jsem i o 8 GiB RAM, ale 4GiB moduly jsou zatím nepřiměřeně drahý.
lukve avatar 6.7.2010 17:21 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?

zdravim. fajna diskusia tu je. zapojim sa aj ja.. mam v plane dosku

Intel Mystic Lake dg41mj -- je to doska pre socket 775 vzhladom na to ze 2jadro celeron sa da zohnat za 50eur je to lacnejsie nez miniitx s i5 Core cpu a ta doska ma aj vga aj dvi.. cpu do 65W.. je to pre mna idealne. pci slot je pre mna idealnejsie nez mini pciexpress kedze do pci mozem dat wifi kartu ralink 2000...

http://www.alza.sk/intel-dg41mj-mystic-lake-d122175.htm

 

skrinku uz mam Cooler Master 360

linux user more than 20y
6.7.2010 18:01 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
Coolermaster 360 je kráva velká. Když ti nevadí takové rozměry, tak proč se omezovat mini ITX deskou? DG41MJ má nemýlím-li se jedno omezení - integrovaná grafika v G41 je jenom X4500 a nepodporuje plně akceleraci videa (jen MPEG2, ne VC1 a AVC (nebo jak jsou ty zkratky)). To umí až X4500HD v G45 a novější. Ale jinak... Proč ne... ;-)
lukve avatar 6.7.2010 18:17 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?

viem o com hovoris.. je to len x4500 a nie x4500hd to som si davno zistil ... co sa tyka skrinky vs. dosky mystic lake nevidim v tom problem. je to relativne o dost mensia skrina nez klasicka case a hlavne do toho ide normal zdroj. ja to chcem na taky pc co bude stale zapnuty a chcel by som aby to malo oproti atomu silnejsi cpu ale zase nechcem do toho zravu grafiku. preto je tato miniitx so s775 super riesenie. len by to chcelo aj nejaky dobry disk.

napriklad

http://www.alza.cz/western-digital-caviar-black-640gb-64mb-cache-d163510.htm

 

u mna jedine obmadzenie je cena aby to bolo lacne a najlepsie.. preto ziadne raid ale jeden rychly disk

linux user more than 20y
7.7.2010 15:27 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
Coolermaster 360 je z boku standardní minitower pro micro ATX desku. Jenom je díky otočení mechanik o 90° přibližně o 4 cm štíhlejší. Takže vřele doporučuju micro ATX desku: spotřeba bude +/- stejná a nezavřeš si dveře pro případný budoucí upgrade ("co kdyby"). A cenově to bude možná i výhodnější.

640 GB? Raději 500 GB, na to stačí jedna plotna. Když už dvouplotnový disk, tak raději rovnou 1 TB. Podle testů vypadá velmi dobře Samsung HD103SJ (dobrý výkon, nízká spotřeba, přijatelná cena).
6.7.2010 21:08 Miklik | skóre: 27 | Krnov
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
Tu skříň Wi-2C zvažují s slot-in mechanikou nebo tuto skříň na 5,25" DVD-RW. Pač děcka by vysouvací notebookovou mechaniku rychle zničily.
Netvrdím to, ale možná je to pravda.
7.7.2010 04:33 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
Jak je na tom prehravani full HD videa na teto sestave? Jde to vubec pod linuxem bez nvidia karty?
David Watzke avatar 8.7.2010 15:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
Jo, jde to. Přehrávám full HD věcičky na Core i3-350M pomocí mplayeru zkompilovaném proti ffmpeg-mt s -lavdopts threads=4, aby se využily všechny logický procesory a jde to v klidu.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
9.7.2010 10:57 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
Ale pak to tedy koduje procesor jako takovy, ne graficka karta, ktera je v tom procesoru?
8.7.2010 15:14 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
Limoto avatar 8.7.2010 16:14 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
No, jestli to fakt podporuje jenom ty grafiky integrovaný v CPU, tak to je teda hodně špatnej vtip.
8.7.2010 16:29 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
Ještě by to měly zvládat X4500HD a X4500MHD. X4500 (bez HD) a starší ne nebo jenom omezeně.

http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_GMA#Specifications
Limoto avatar 8.7.2010 16:29 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: macmini - jak to uchladí?
Já vím, ale na té stránce to píšou dost omezeně.
6.7.2010 21:56 Viktor z VŠCHT
Rozbalit Rozbalit vše ATI FireStream 9350 a 9370 pro GPGPU nasazení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mám dotaz k použití těch graf. karet od AMD. Mají něco podobného jako má NVIDIA technologii CUDA použitelnou na linuxu? Konkrétně mám na mysli použití programu Firefly pro výpočty v oblasti molekulárního modelování. Každý konkrétní program by musel být pro tu technologii asi napsán, nemýlím-li se, že?
Amarok avatar 7.7.2010 08:59 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Apple na ničem zvlášť nešetřil
:-D Aby taky jo, kdyz takova krabicka od nich stoji v klidu 25 tisic, zakaznici to pak zaplati... Za tu cenu se da sestavit hned nekolik stejne vykonnych pocitacu.
GNUniverse - May the source be with you...
7.7.2010 09:28 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
To jo, taky si říkám že to s cenou Mac Mini přehání. Ale abys to měl v takové malé, hliníkové a dobře provedené krabičce, tak je nutné si ji někde nechat vyrobit na zakázku a to už tě to možná (unibody case asi určitě) vyjde dráž.
Amarok avatar 7.7.2010 10:58 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
Jasne, mel bych to holt v desktopove bedne. Ale ceny jsou u Applu vseobecne silne prehnane, napr. blby DVI-VGA adapter 600 Kc apod. Jeste ze to nemusim kupovat.
GNUniverse - May the source be with you...
8.7.2010 16:40 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
Já bych spíš řekl "Ještě, že máme eBay" kde tyhle věci stojí 1/10-1/5 toho, co originál. A se stejnou funkčností.
Amarok avatar 9.7.2010 07:34 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
No zrovna ten typ adapteru se da sehnat bezne v obchode taky za zlomek ceny, nemusime ani ne eBay. Nastesti aspon Apple nema jiny typ pripojeni (aUSB, aDVI... :))
GNUniverse - May the source be with you...
9.7.2010 09:47 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
Ale zato mají iVideOutKabelKiPhonu (na připojení k TV), jehož cena je naprosto absurdní. Neoriginální stojí stovku, ale od určité verze firmware tyhle kabely Apple blokuje.
Amarok avatar 9.7.2010 12:12 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2010
No bezva pristup k zakaznikum. Koukam, ze se z Applu opravdu stal druhy Micro$oft, jen se zameruje trochu na jine veci.
GNUniverse - May the source be with you...

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.