Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 09:24

HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle

19. 8. 2011 | David Ježek
Články - HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle  

Ač je pořád značně okurková sezóna, stále je o čem si povídat. Tento týden to bude nejnižší varianta chystaných procesorů AMD „Bulldozer“, dvě zajímavé grafiky GeForce, u nichž ani tak nejde o 3D výkon, jako spíše o počet připojitelných monitorů, dále pár novinek kolem SoC Tegra 3 „Kal-El“, architektury Nvidia „Kepler“ a konečně také chytaném standardu pro 3D aktivní brýle.

Obsah

Nejosekanější tříjádrové „Bulldozery“ přeci jen budou

link

Ač je AMD „Bulldozer“ primárně 4 a 8jádrová záležitost, objeví se na trhu i 6jádrové procesory této rodiny a donedávna se spekulovalo i o tříjádrových low-endech. Spekulace si nyní můžeme potvrdit, řada AMD FX-3000 bude právě tou vyvolenou pro všechny zájemce o levný „Bulldozer“. Bohužel to podle všeho bude mít jeden háček.

Zdroje zmiňují prozatím jediný model, FX-3150 běžící na 3,5 GHz s TDP 80 W. Objevit se má v posledním čtvrtletí tohoto roku a asi půjde o sběratelskou raritu, neboť do běžného prodeje jednoduše nezamíří, dostanou jej pouze velcí partneři stavějící hotové sestavy.

Bude zajímavé sledovat, o co vše bude tato tříjádrová varianta osekána. Valná část prvků v procesorech „Bulldozer“ je sdílená a tak vlastní CPU jádra tolik místa nezabírají. Opravdu se AMD (ne)daří výroba těchto CPU natolik, že bude mít k dispozici větší množství tříjader, nebo jde o marketingový tah?

Hardwarové novinky

KFA2 vybavuje karty GeForce nadstandardním množstvím výstupů

link

GeForce GTX 550 Ti MultiView od firmy Zotac, vybavená čipem IDT ViewXpand 1402 vyrábějícím z jednoho DisplayPortu dvojici HDMI, resp. DVI, rozhodně nebyla konečná. Společnost KFA2 připravila GeForce GTX 560 Ti s vyšší verzí tohoto čipu, ViewXpand 1400 (ač KFA2 uvádí 1402 – no nebudu se hádat, možná ta karta nese více 1402, otázkou je, kolik DP výstupů samo GPU GF114 podporuje) dokáže z jednoho DisplayPortu vykouzlit hned čtveřici DVI, nebo HDMI, celkově pak lze u této grafické karty současně využívat až 5 výstupů z 6, které jsou k dispozici.

Vše je možné konfigurovat pomocí nástroje WinSplit Revolution, podporováno je jak klonování obrazu, tak využití více obrazovek jakožto jednoho velkého desktopu, bohužel však chybí informace o tom, nakolik dokáží být jednotlivé výstupy zcela nezávislé, či nikoli. GPU GF114 samo o sobě podporuje pouze dva na sobě nezávislé výstupy, takže cokoli dalšího je v režii schopností čipu od IDT.

Jinak jde o relativně standardní GeForce GTX 560 Ti s 384 CUDA procesory a 1 GB GDDR5 paměti, v případě zájmu ji hledejte pod označením GTX 560 Ti MDT X5. Podporovány jsou konfigurace displejů 2×2, 5×1, 4×1, 3×1, 2×1, virtuální jediný monitor až do 3/4 monitorů, virtuální rozlišení 5760×900 (po 1440×900/monitor), resp. 5040×1050 (po 1680×1050/monitor). Schopnosti jsou tedy proti AMD Eyefinity 6 (nebo 4×DisplayPort kartě ATI FirePro 2460 Multi-View zvládající 4× 2560×1600) přece jen omezené, o řešeních od Matroxu ani nemluvě.

Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky

Další mnohovýstupovou kartou od KFA2 je speciální low-endová GeForce 210 s označením 210 MDTX4. Ta nese dva DMS-59 výstupy, přičemž v balení nechybí kabelové redukce na celkově čtveřici DVI výstupů. NA 3D to tentokrát moc není, 16 CUDA procesorů a 1 GB DDR2 64bitových pamětí velké zázraky neudělá, ale pro 2D zobrazení je to celkem vhodné řešení.

Hardwarové novinky Hardwarové novinky

Nvidia Tegra 3 podrobněji

link

Pomalu se nám blíží konec srpna, což byl původně očekávaný termín uvedení Tegra 3 na trh, a tak začíná být od samotné Nvidie slyšet o něco více o této chystané třetí generaci SoC Tegra, známé též pod kódovým označením „Kal-El“.

Dle dostupných informací je vše sice lehce zpožděno, ale na dobré cestě a Tegra 3 se objeví již koncem října tohoto roku, což pochopitelně znamená, že zařízení přijdou na trh ještě do Vánoc, ale raději bych volil opatrnější tón a čekal přece jen lehce omezenou nabídku plynoucí z pomalejšího postupu, kterým prošel vývoj 28nm výroby u TSMC a ladění 40nm k dokonalosti, to vše spojené s tím, že tento tchajwanský výrobce si za tuto nejnovější generaci údajně účtuje hodně vysoké peníze, že se často brzký přechod na 28 nanometrů ani nevyplatí. Pro Tegru 3 toto podle všeho také platí, začne na odladěné variantě 40nm procesu, rokem 28nm GPU zkrátka v plné míře bude až rok příští.

Tegra 3 přinese čtyřjádrový Cortex A9 tepající na 1,5 GHz doprovázený GPU Nvidia s 12 CUDA procesory. Výkonu bude hromada, akcelerace videa samozřejmě nebude chybět, prozatím jen není jasné, jestli maximálním podporovaným rozlišením bude 1920×1200, nebo 2560×1600 (osobně bych si v případě menšího klidně bez ohledu na slajd Nvidie vsadil i na 1920×1080, ale uvidíme). Toto bude vyšší verze určená pro tablety, netbooky a jiná větší zařízení.

Do chytrých mobilních telefonů zamíří úspornější osekaná varianta „AP30“ s 2 až 4jádrovým CPU bez upřesnění počtu výpočetních jader GPU. Ta bude podporovat displeje do rozlišení maximálně 1366×768, což by pro chystanou generaci mobilních telefonů (typu „4,5palcový LCD s 1280×800“) mohlo stačit.

Hardwarové novinky

Nvidia Kepler až příští rok, vzorky letos

link

Jednu dodatečnou informaci k Nvidii si dnes ještě přidáme, protože jde o věc, kvůli které je Nvidia v hledáčku všech hráčů již řadu měsíců. Příští generace grafik stavějící na architektuře „Kepler“, jak nyní potvrzuje sám mluvčí firmy Ken Brown, se objeví opravdu až příští rok. Nvidia bude mít jistou várku čipů k dispozici ještě letos, ale půjde o testovací vzorky, které nepochybně sami podrobí ještě závěrečným zkouškám a poskytnou svým partnerům z řad výrobců grafik. Toto je oficiální informace od Nvidie a pokud při jejím vyřčení Kenovi nevyrostl nos, berme ji jako finální a pod stromeček plánujme nějaký jiný kus železa.

Chystá se jednotný standard pro 3D brýle

link

Jak jistě víte, pokud spotřební elektroniku záměrně neignorujete, již zhruba dva roky se nám výrobci snaží natlačit do obýváků 3D televize doprovázené 3D brýlemi. Ač se kompatibilita zlepšuje (minimálně lze používat některé brýle jiných výrobců s některými televizory/monitory), je v tom i nadále dokonalý zmatek a nekompatibilita je vedle „zdravotních problémů“ termínem, který 3D vystihuje asi nejlépe.

Několik výrobců se nyní rozhodlo toto změnit a připravuje se další pokus o standardizaci 3D, který by snad mohl konečně vyjít. Zaštiťuje jej Full HD 3D Glasses Initiative.

Standardizace, která by z hlediska specifikace měla být hotova do konce léta, zahrne hlavně komunikační protokoly infra/radiového rozhraní (bavíme se o systémech aktivních brýlí, protokolů zahrne standard hned několik). V příštím roce by se pak měly objevit na trhu brýle, které budou z hlediska televizorů přenositelné, samotným LCD / plasmám by měl stačit podle všeho asi jen upgrade firmwaru.

Za novou iniciativou stojí v tuto chvíli Panasonic, Samsung, Sony a X6D Limited (XPAND 3D), standard pokryje jak televizory, tak osobní počítače, projektory a 3D kina, všude, kde jsou používány aktivní brýle typu Xpand, přenos zajistí Bluetooth.

Nemohu si opět odpustit komentář: kolik zajímavých filmů ve 3D za ty poslední dva roky naše kina promítala? Po dějově plytkém technologickém demu Jamese Camerona známém pod názvem Avatar se mnoho filmařů pustilo do 3D jen proto, že je to „cool&trendy“ a vstupenky se prodávají podstatně dráž, ale samotným filmům to obvykle moc neprospívá, ba naopak. Co vy, máte už doma 3D FullHD televizi?

Seriál Hardwarové novinky (dílů: 440)

První díl: Hardwarové novinky 36/2008 (procesory), poslední díl: HW novinky: podzimní přehled #2.
Předchozí díl: HW novinky: SSD s rychlostí 2,8 GB/s
Následující díl: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru

Další články z této rubriky

HW novinky: podzimní přehled #2
HW novinky: podzimní přehled #1
HW novinky: návrat skleněných ploten v HDD
HW novinky: PCI Express 4.0 prý ještě letos
HW novinky: i Skylake-X s 12 jádry používá levnou teplovodivou pastu

Diskuse k tomuto článku

Fluttershy, yay! avatar 19.8.2011 00:07 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vše je možné konfigurovat pomocí nástroje WinSplit Revolution...

To Win se mi tam vůbec nelíbí.

...třetí generaci SoC Tegra, známé též pod kódovým označením „Kal-El“.

Tak jsem si vzpomněl na manžele Kentovy.

Co vy, máte už doma 3D FullHD televizi?

Máme doma stařičkou, nenaladěnou krabici, která bzučí přes tři místnosti a nikdo se na ni nedívá.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
19.8.2011 07:45 Robotics
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dokud budou potřeba brýle na 3D, tak je to celkem na prd. Už jen proto že nosím na reálný 3D svět brýle na dálku :-).
David Watzke avatar 19.8.2011 09:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
Souhlasím. Ale oni už potřeba nejsou. Aspoň ne s HTC Evo 3D. Ale na vlastní oči jsem to neviděl, kdo ví co to je.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
19.8.2011 09:49 Zopper | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
Obecný princip: displej má dvojnásobný počet bodů (dalo by se říct páry), přičemž ty jsou překryté filtrem/natočené/cokoliv tak, že z jednoho místa nad displejem vidíte vždy jen jeden pixel z páru. A protože oči máte dvě, ve správném místě vidíte každým okem jiný pixel z dvojice - někdy může být součástí řešení i kamera, která pozici očí sleduje a posouvá to "ohnisko", či jak to nazvat, podle vás.

3D obraz se zobrazuje najednou (ne střídavě pro jedno a druhé oko, což by musely aktivní brýle překrývat) a zároveň filtruje, co do kterého oka jde (taky nejsou potřeba brýle, tentokrát polarizační/barevné). Nevýhoda je, že se zatím nějak nedaří upravit technologii tak, aby ji mohl sledovat neomezený počet diváků (vlastně je to zatím tak, že pro každého by bylo potřeba mít samostatné páry pixelů) - a pokud ten systém nemá sledování, tak to 3D funguje jen když se díváte z konkrétního úhlu a vzdálenosti. Takže pro více pozorovatelů se ZATÍM bez brýlí obejít nedá.

PS: Pokud jsem napsal blbost, opravte mě - je to jen kompilace toho, co jsem o "bezbrýlových" technologiích zaslechl a spojil se svými znalostmi.

Jinak doma mám 3D vision od Nvidie - celkem zajímavá hračka a někdy (např. Flatout 2) je to úplně jiný zážitek (to opravdu uhýbáte tělem, když na vás letí nějaké auto), jinde to usnadňuje orientaci a ještě jinde to v podstatě neudělá nic kromě počátečního "wow efektu" - a po pěti minutách to vypnete, protože 40% původního jasu vás bude štvát (polovinu času přes jedno sklo nevidíte nic a tu druhou půlku jsou to takové slabší sluneční brýle). :-)
"Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
19.8.2011 10:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
To zní opravdu zajímavě, dík za info...
19.8.2011 11:36 Foo Bar | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
to opravdu uhýbáte tělem, když na vás letí nějaké auto
No... pokud si to dobře pamatuju, tak když jsme hrávali stařičký F29 - Retaliator, tak na nás byl taky zábavný pohled, jak se dva týpci před monitorem nakláněli, přikrčovali, atp. :), a žádné 3D k tomu nebylo potřeba.
Takže pro více pozorovatelů se ZATÍM bez brýlí obejít nedá.
Ještě si můžou sedět na klíně :).
19.8.2011 11:54 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
Retal jde i nadale provozovat v dosboxu, vcetne simulace propojeni 2 stroju pres seriovou linku. (dosbox to taha po lance) :-) Bohuzel to tu hru pres seriovku simuluje uplne verne i s tim poskakovanim stroju. Ale jinak to byla/je velmi zabavna "arkada" a na svoji dobu velmi prijemne provedena. (narocnost si volil kazdy sam, pristavat kolmo k draze jde natrenovat :-D )
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
Luboš Doležel (Doli) avatar 19.8.2011 09:30 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
Brýle až tak nevadí, dokud jsou pasivní.
19.8.2011 10:53 Jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
Pasivni polarizacni bryle jsou bohuzel citlive na natoceni hlavy. Barevne pak maji zase "barevny" problem.
19.8.2011 18:49 samo
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
Nie nutne, existuje aj kruhova polarizacia.
pavlix avatar 22.8.2011 16:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
To je myšleno jako vtip nebo vážně?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Jiří Svoboda avatar 24.8.2011 11:52 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
Mno, existuje a používá (používala) se běžně u satelitního příjmu TV. Když jsme podle seznamů v nějakých časopisech v roce 1989 ladili náš první satelit, tak v seznamech se vyskytovala polarizace vertikální, horizontální, levotočivá a pravotočivá.

Nikdy jsem ji ale příliš nepochopil a už vůbec si ji nedokážu představit u světla. :-)

Ostatně stačí googlovat "kruhová polarizace".
pavlix avatar 26.8.2011 18:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
Ok.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
19.8.2011 11:33 Foo Bar | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
Já byl v kině, a funguje to i s těma minerálkama, co mám na očích, včetně docela velkého rozdílu v dioptriích. Je to jen lehký diskomfort toho, že člověk má na nose dvoje brýle, takže kdyby alternativně byl klips, co by se dal nacvaknout na normální brýle, tak by to bylo lepší.

Každopádně je pravda, že to, na čem jsem byl byla hrozná blbost, a líbilo se mi to jen kvůli tomu, že to byl můj první 3D film :).

Doma nemám ani normální televizi natož 3D. Jako občasná zábava to je fajn, ale vzhledem k tomu, že si to mozek stejně umí "dopočítat", tak to není až zas tak velké lákadlo.
19.8.2011 10:33 HudsonStan
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
3-core Bulldozery? Že by se AMD chystalo v budoucnu také na softwarové upgrady?

Jednotný standard 3D brýlí je potřeba. Ještě by to chtělo mít čím ty TV krmit v plném 3D FullHD 60fps. A co se týká obsahu... nezapomeňte, že 3D je nehledě na mizernou filmovou tvorbu velmi zajímavé v oblasti her.
19.8.2011 10:41 whata
Rozbalit Rozbalit vše Tegra v noteboocích
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dlouho sleduju, jestli se Tegra posune někdy někam dál, do klasických notebooků a hlavně, jaký by byl energetický výsledek...

Zatím to vypadá, že nad 9" a bez Androidu ani ťuk, víc než 2GB paměti taky ne, což je docela škoda... Výrobcům se nějak nechce, snad jedině Apple, že by po přechodu PowerPC => Intel měl náladu na další pokusy...
Bedňa avatar 19.8.2011 18:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Sony sa pripojilo a nebastlia si vlastný antištandard, to je zázrak.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 22.8.2011 16:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
Nejásej předčasně :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 22.8.2011 20:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
Možno už pochopili, že ľudí nebaví si kúpiť SONY a potom byť odkázaný len na ich príslušenstvo.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Jendа avatar 19.8.2011 21:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na 3D to tentokrát moc není, 16 CUDA procesorů a 1 GB DDR2 64bitových pamětí velké zázraky neudělá, ale pro 2D zobrazení je to celkem vhodné řešení.
K čemu je proboha potřeba pro 2D zobrazení malý grafický superpočítač a tolik paměti? Nebo mi schází fantazie, když si pod 2D zobrazením představím normální desktop a možná nějaké to video (akcelerované přes XVideo, které umí třeba i S3 Virge z roku 1998)?
20.8.2011 00:09 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
A fullhd video ta S3 prehraje?
Jendа avatar 20.8.2011 00:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
Ne, protože má jenom 2 MiB paměti. Kdyby měla 2⋅1920⋅1080⋅4 = 16 MiB, tak by to asi zvládla.
luta avatar 20.8.2011 10:17 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle

16MB na fullHD je rekl bych take malo..nezapominej na double buffering a ja nevim co jeste - ruzne z-buffery nebo co... moje matrox g400 s 32MB fullHD docela nestiha - tedy stiha ale zatez CPU Xorgu je brutalni..a pri startu to plivalo nejaky veci do dmesg s nedostatecnou grafickou pameti..kupodivu ta sama grafika pod XP slape s fullHD dobre..takze kdo vi.. asi pouziva linux vice bufferu

20.8.2011 11:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle
Z-buffer na přehrávání videa - cože? Na co?

Jinak jak to popisuješ to spíš vypadá na zabugovaný drivery...
luta avatar 20.8.2011 11:59 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle

nevim pres PC grafiku nejsem :) tady jsem jen strilel - presne uz nevim co ten kram psal, mozna zkusim pripojit monitor a podivat se. frcel mi tam Arch a XP

luta avatar 20.8.2011 12:16 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle

hmm cely PC je nechutne pomaly na fullHD monitoru.

[luta@siemens ~]$ uname -a
Linux siemens 2.6.38-ARCH #1 SMP PREEMPT Wed Mar 30 07:14:27 UTC 2011 i686 Intel(R) Celeron(TM) CPU 1300MHz GenuineIntel GNU/Linux

[luta@siemens ~]$ free
total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:        510228     253764     256464          0      22736     115704
-/+ buffers/cache:     115324     394904
Swap:       979928          0     979928


[luta@siemens ~]$ cat /var/log/Xorg.0.log | grep EE
[   329.678] Current Operating System: Linux siemens 2.6.38-ARCH #1 SMP PREEMPT Wed Mar 30 07:14:27 UTC 2011 i686
(WW) warning, (EE) error, (NI) not implemented, (??) unknown.
[   329.685] (II) Loading extension MIT-SCREEN-SAVER
[   329.719] (EE) open /dev/fb0: No such file or directory
[   334.288] (EE) MGA(0): Static buffer allocation failed, not initializing the DRI
[   334.288] (EE) MGA(0): Need at least 24300 kB video memory at this resolution, bit depth
[   334.761] (EE) HID 0566:3107: failed to initialize for relative axes.


[luta@siemens ~]$ lspci
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation 440BX/ZX/DX - 82443BX/ZX/DX Host bridge (rev 03)
00:01.0 PCI bridge: Intel Corporation 440BX/ZX/DX - 82443BX/ZX/DX AGP bridge (rev 03)
00:07.0 ISA bridge: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 ISA (rev 02)
00:07.1 IDE interface: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 IDE (rev 01)
00:07.2 USB Controller: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 USB (rev 01)
00:07.3 Bridge: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 ACPI (rev 02)
00:0a.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)
00:0e.0 USB Controller: ALi Corporation USB 1.1 Controller (rev 03)
00:0e.1 USB Controller: ALi Corporation USB 1.1 Controller (rev 03)
00:0e.2 USB Controller: ALi Corporation USB 1.1 Controller (rev 03)
00:0e.3 USB Controller: ALi Corporation USB 2.0 Controller (rev 01)
01:00.0 VGA compatible controller: Matrox Graphics, Inc. MGA G400/G450 (rev 04)

Jinak se omlouvam za OT, ale nedalo mi to :-D

luta avatar 20.8.2011 12:58 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: jednotný standard pro 3D brýle

takže omyl. Ma pouze 16MB video paměti a proto nefrči fullHD

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.