Debian dnes slaví 32 let. Ian Murdock oznámil vydání "Debian Linux Release" 16. srpna 1993.
Policisté zadrželi odsouzeného drogového dealera Tomáše Jiřikovského, který daroval ministerstvu spravedlnosti za tehdejšího ministra Pavla Blažka (ODS) bitcoiny v miliardové hodnotě, a zajistili i darovanou kryproměnu. Zadržení Jiřikovského může být podle ministerstva důležité k rozuzlení kauzy, která vypukla koncem května a vedla ke konci Blažka. Zajištění daru podle úřadu potvrzuje závěry dříve publikovaných právních
… více »Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa jedná o možném převzetí podílu ve výrobci čipů Intel. Agentuře Bloomberg to řekly zdroje obeznámené se situací. Akcie Intelu v reakci na tuto zprávu výrazně posílily. Trump minulý týden označil Tana za konfliktní osobu, a to kvůli jeho vazbám na čínské společnosti, čímž vyvolal nejistotu ohledně dlouholetého úsilí Intelu o obrat v hospodaření. Po pondělní schůzce však prezident o šéfovi Intelu hovořil příznivě.
Společnost Purism stojící za linuxovými telefony a počítači Librem má nově v nabídce postkvantový šifrátor Librem PQC Encryptor.
VirtualBox, tj. multiplatformní virtualizační software, byl vydán v nové verzi 7.2. Přehled novinek v Changelogu. Vypíchnou lze vylepšené GUI.
Eric Migicovsky, zakladatel společnosti Pebble, v lednu oznámil, že má v plánu spustit výrobu nových hodinek Pebble s již open source PebbleOS. V březnu spustil předprodej hodinek Pebble Time 2 (tenkrát ještě pod názvem Core Time 2) za 225 dolarů s dodáním v prosinci. Včera představil jejich konečný vzhled (YouTube).
Byla oznámena nativní podpora protokolu ACME (Automated Certificate Management Environment) ve webovém serveru a reverzní proxy NGINX. Modul nginx-acme je zatím v preview verzi.
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.08. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost Perplexity AI působící v oblasti umělé inteligence (AI) podala nevyžádanou nabídku na převzetí webového prohlížeče Chrome internetové firmy Google za 34,5 miliardy dolarů (zhruba 723 miliard Kč). Informovala o tom včera agentura Reuters. Upozornila, že výše nabídky výrazně převyšuje hodnotu firmy Perplexity. Společnost Google se podle ní k nabídce zatím nevyjádřila.
Intel vydal 34 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20250812 mikrokódů pro své procesory řešící 6 bezpečnostních chyb.
Selector::OnMenuButton1Click() { // prizpusob chovani tridy };Kdy by se tato metoda vyvolala jen tehdy, kdy by bylo to tlačítko v menu stisknuto ? Vůbec nevím kudy do toho ... budu vděčný, když mi někdo dokážete poradit ...
OnMenuButton1Click(Sender) { if MENUITEM(Sender)->down { ... } else { ... } }
class Base; typedef void (Base::*Event) (Base *Sender); class Base{ public: Event OnClick; }; class MyChild : public Base{ public: Event OnClick; MyChild(){ OnClick = &MyChild::MyClick; // ? } void MyClick(Base *Sender){ } };Ovšem toto nefunguje a na označeném řádku vyhazuje chybu, že nemůže přetypovat MyChild na Base. Co tam je udělané blbě ? A pokud je celá úvaha blbě, tak jak to řešit ?
static_cast<Event>
. Ale podle meho byste se mel predevsim vazne zamyslet nad navrhem - proc nepouzivate virtualni funkce, nebo sigc++?
=== base.h === class Base; typedef void (Base::*Event) (Base *Sender); class Base{ }; === derived1.cpp === class Derived1 : public Base{ public: void MyClick1(Base *Sender){ cout << "MyClick1" <<endl; } }; Event ev1 = &Derived1::MyClick1; === derived2.cpp class Derived2 : public Base{ public: void MyClick2(Base *Sender){ cout << "MyClick2" <<endl; } }; Event ev2 = &Derived2::MyClick2;Jak by se v paměti lišily ev1 a ev2? Fungovalo by to, kdyby Base měla virtuální metodu MyClick(), Derived[12] by ji implementovaly, ev[12] by se inicializovaly &Base::Myclick a volaly na instanci buď jedné nebo druhé třídy. Ale pak by ty ukazatele ztrácely smysl.
ev1
by byla adresa Derived1::MyClick1
a ev2
adresa Derived2::MyClick2
(ale musite castovat, samo vam to neprojde). Nicmene takovehle zonglovani s ukazatelama na funkce neni prilis moudre, ztracite informaci o typu a velmi hlasite si rikate o segfaulty.
Skús z chybného riadku vymazať ampersand '&'. Ak to nepôjde skús aj typ Event
definovať bez toho Base::
.
Selector obsahuje zoznam položiek v menu, alebo položky obsahuje tá "PrváMenuTrieda"?
#include <string>
use namespace std;
class PrvaMenuTrieda {
public:
PrvaMenuTrieda(Selector *s);
void draw_menu();
...
private:
string *polozky_menu; // Text v menu
void *(*callback_fcie)(Event e); // i-ta funkcia = i-ta polozka
Selector *selector;
...
}
PrvaMenuTrieda::draw_menu() {
// vykresli menu
...
// spracuj eventy (klavesnica, mys)
// selector zisti, ci a kam si klikol
// ak si klikol na i-tu poloku, zalova:
// (prvaMenuTrieda -> getFciu(i))(event);
selector -> process_event(this);
}
Toto ti asi nepomôže, ale popis tvojho problému tiež nie je najasnejší. Ešte ti ukážem, ako sa robia callbacky v C:
#include <stdio.h>
int callback_fcia(int i) {
printf("fcia: %d => %d", i, i + 1);
return i + 1;
}
int callback_fcia_2(int i) {
printf("fcia_2: %d => %d", i, i * 2);
return i * 2;
}
void call_on_array(int[] ary, int size, int (*callback(int))) {
int i;
for(i = 0; i < size; i++) ary[i] = callback(ary[i]);
}
int main(int argc, char **argv) {
int ary[] = {0, 1, 2, 3, -5};
call_on_array(ary, 5, callback_fcia);
call_on_array(ary, 5, callback_fcia_2);
return 0;
}
class Fomular : public CForm { public : Edit *pEdit1; Button *pButton01; Button *pButton02; void OnButton01Click(Object *Sender) { Zpracuj kod podmineni stiskem tlacitka 01; }; Draw(); // vykresli to okno }; class Info // zde v teto tride chci pouzit to okno ( formular ) definovaný výše. { Formular *pForm; public : Draw() { pForm->Draw();}; void NastalaUdalostNaKlavesniciNeboMysi(struct popisUdalosti) { pForm->ZpracujUdalostARozhodniZdaSeTeTyka(popisUdalost); }; };Takhle nějak by měl vypadat ten kód. Bohužel tohle je už jen obálka. Nevím jak implementovat tu část, kde vlastně potřebuji "do toho buttonu dostat metodu jiné třídy".
/* knihovna */ class Widget; class Clickable { public: virtual int OnClick(Widget *Sender) = 0; }; class Widget { public: Widget(): m_handler(0) {} void addHandler(Clickable *handler) { m_handler = handler; } private: Clickable *m_handler; int click() { if (m_handler) return m_handler->OnClick(this); return 0; } }; /* aplikace */ class Form { Form() : btnclick(this) { m_widget = new Widget; m_widget->addHandler(&btnclick); } ~Form() { delete m_widget; } class button1Click : public Clickable { public: button1Click(Form *parent) : m_parent(parent) {}; private: Form *m_parent; int OnClick(Widget *Sender) { m_parent->m_data = 42; return 0; } } btnclick; private: int m_data; Widget *m_widget; };Takže jednodušší by bylo mít handlery jako globální funkce s dalším argumentem, ve kterém bude uložený ukazatel na třídu, kterou uživatel potřebuje měnit (jako handlery v Gtk). Na funkce lze ukládat ukazatele dle libosti
Vezmime si hypotetickú situáciu: Formulár
obsahuje objekty Tlacidlo
. Každé tlačidlo by malo volať nejakú špeciálne jemu priradenú fciu. Potom cez konštruktor, alebo cez accessor by táto fcia mala byť nastaviťeľná (predaná buttonu). Neviem, či poznáme základný princíp OOP (ja ho síce poznám, ale zdá sa mi neužitočný). Vytvoríme abstraktnú triedu Action
, od ktorej odvodíme viacero tried, ktoré budú obsahuvať našu callback fciu:
class Action {
void do_the_action() = 0;
}
class EditAction : public Action {
TextBox text_box;
EditAction(TextBox t) {
text_box = t
}
void do_the_action() {
text_box -> begin_edit();
}
}
class SaveAction : public Action {
TextBox text_box;
SaveAction(TextBox t) {
text_box = t;
}
void do_the_action() {
char *data = text_box -> getData();
save_data_to_file(the_file, data);
delete data;
}
}
class Button {
Action action;
Button(Action a) {
action = a;
}
void draw(event) {
if(event is my event) {
a -> do_the_action();
}
}
}
class Formular {
TextBox *text_box;
Action *a_edit;
Action *a_save;
Button *b_edit;
Button *b_save;
Formular() {
text_box = new TextBox(this);
a_edit = new EditAction(text_box);
a_save = new SaveAction(text_box);
b_edit = new Button(a_edit);
b_save = new Button(a_save);
}
void draw() {
text_box -> draw(event);
b_edit -> draw(event);
b_save -> draw(event);
}
}
Tiskni
Sdílej: