Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
Virtualizační software Xen (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 4.21. Podrobnosti v poznámkách k vydání a přehledu nových vlastností.
Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Selector::OnMenuButton1Click()
{
// prizpusob chovani tridy
};
Kdy by se tato metoda vyvolala jen tehdy, kdy by bylo to tlačítko v menu stisknuto ?
Vůbec nevím kudy do toho ... budu vděčný, když mi někdo dokážete poradit ...
OnMenuButton1Click(Sender) {
if MENUITEM(Sender)->down {
...
} else {
...
}
}
class Base;
typedef void (Base::*Event) (Base *Sender);
class Base{
public:
Event OnClick;
};
class MyChild : public Base{
public:
Event OnClick;
MyChild(){
OnClick = &MyChild::MyClick; // ?
}
void MyClick(Base *Sender){
}
};
Ovšem toto nefunguje a na označeném řádku vyhazuje chybu, že nemůže přetypovat MyChild na Base. Co tam je udělané blbě ? A pokud je celá úvaha blbě, tak jak to řešit ?
static_cast<Event>. Ale podle meho byste se mel predevsim vazne zamyslet nad navrhem - proc nepouzivate virtualni funkce, nebo sigc++?
=== base.h ===
class Base;
typedef void (Base::*Event) (Base *Sender);
class Base{
};
=== derived1.cpp ===
class Derived1 : public Base{
public:
void MyClick1(Base *Sender){
cout << "MyClick1" <<endl;
}
};
Event ev1 = &Derived1::MyClick1;
=== derived2.cpp
class Derived2 : public Base{
public:
void MyClick2(Base *Sender){
cout << "MyClick2" <<endl;
}
};
Event ev2 = &Derived2::MyClick2;
Jak by se v paměti lišily ev1 a ev2? Fungovalo by to, kdyby Base měla virtuální metodu MyClick(), Derived[12] by ji implementovaly, ev[12] by se inicializovaly &Base::Myclick a volaly na instanci buď jedné nebo druhé třídy. Ale pak by ty ukazatele ztrácely smysl.
ev1 by byla adresa Derived1::MyClick1 a ev2 adresa Derived2::MyClick2 (ale musite castovat, samo vam to neprojde). Nicmene takovehle zonglovani s ukazatelama na funkce neni prilis moudre, ztracite informaci o typu a velmi hlasite si rikate o segfaulty.
Skús z chybného riadku vymazať ampersand '&'. Ak to nepôjde skús aj typ Event definovať bez toho Base::.
Selector obsahuje zoznam položiek v menu, alebo položky obsahuje tá "PrváMenuTrieda"?
#include <string>
use namespace std;
class PrvaMenuTrieda {
public:
PrvaMenuTrieda(Selector *s);
void draw_menu();
...
private:
string *polozky_menu; // Text v menu
void *(*callback_fcie)(Event e); // i-ta funkcia = i-ta polozka
Selector *selector;
...
}
PrvaMenuTrieda::draw_menu() {
// vykresli menu
...
// spracuj eventy (klavesnica, mys)
// selector zisti, ci a kam si klikol
// ak si klikol na i-tu poloku, zalova:
// (prvaMenuTrieda -> getFciu(i))(event);
selector -> process_event(this);
}
Toto ti asi nepomôže, ale popis tvojho problému tiež nie je najasnejší. Ešte ti ukážem, ako sa robia callbacky v C:
#include <stdio.h>
int callback_fcia(int i) {
printf("fcia: %d => %d", i, i + 1);
return i + 1;
}
int callback_fcia_2(int i) {
printf("fcia_2: %d => %d", i, i * 2);
return i * 2;
}
void call_on_array(int[] ary, int size, int (*callback(int))) {
int i;
for(i = 0; i < size; i++) ary[i] = callback(ary[i]);
}
int main(int argc, char **argv) {
int ary[] = {0, 1, 2, 3, -5};
call_on_array(ary, 5, callback_fcia);
call_on_array(ary, 5, callback_fcia_2);
return 0;
}
class Fomular : public CForm
{
public :
Edit *pEdit1;
Button *pButton01;
Button *pButton02;
void OnButton01Click(Object *Sender) { Zpracuj kod podmineni stiskem tlacitka 01; };
Draw(); // vykresli to okno
};
class Info // zde v teto tride chci pouzit to okno ( formular ) definovaný výše.
{
Formular *pForm;
public :
Draw() { pForm->Draw();};
void NastalaUdalostNaKlavesniciNeboMysi(struct popisUdalosti)
{
pForm->ZpracujUdalostARozhodniZdaSeTeTyka(popisUdalost);
};
};
Takhle nějak by měl vypadat ten kód. Bohužel tohle je už jen obálka. Nevím jak implementovat tu část, kde vlastně potřebuji "do toho buttonu dostat metodu jiné třídy".
/* knihovna */
class Widget;
class Clickable {
public:
virtual int OnClick(Widget *Sender) = 0;
};
class Widget {
public:
Widget(): m_handler(0) {}
void addHandler(Clickable *handler)
{
m_handler = handler;
}
private:
Clickable *m_handler;
int click()
{
if (m_handler) return m_handler->OnClick(this);
return 0;
}
};
/* aplikace */
class Form {
Form() : btnclick(this)
{
m_widget = new Widget;
m_widget->addHandler(&btnclick);
}
~Form()
{
delete m_widget;
}
class button1Click : public Clickable {
public:
button1Click(Form *parent) : m_parent(parent) {};
private:
Form *m_parent;
int OnClick(Widget *Sender)
{
m_parent->m_data = 42;
return 0;
}
} btnclick;
private:
int m_data;
Widget *m_widget;
};
Takže jednodušší by bylo mít handlery jako globální funkce s dalším argumentem, ve kterém bude uložený ukazatel na třídu, kterou uživatel potřebuje měnit (jako handlery v Gtk). Na funkce lze ukládat ukazatele dle libosti
Vezmime si hypotetickú situáciu: Formulár obsahuje objekty Tlacidlo. Každé tlačidlo by malo volať nejakú špeciálne jemu priradenú fciu. Potom cez konštruktor, alebo cez accessor by táto fcia mala byť nastaviťeľná (predaná buttonu). Neviem, či poznáme základný princíp OOP (ja ho síce poznám, ale zdá sa mi neužitočný). Vytvoríme abstraktnú triedu Action, od ktorej odvodíme viacero tried, ktoré budú obsahuvať našu callback fciu:
class Action {
void do_the_action() = 0;
}
class EditAction : public Action {
TextBox text_box;
EditAction(TextBox t) {
text_box = t
}
void do_the_action() {
text_box -> begin_edit();
}
}
class SaveAction : public Action {
TextBox text_box;
SaveAction(TextBox t) {
text_box = t;
}
void do_the_action() {
char *data = text_box -> getData();
save_data_to_file(the_file, data);
delete data;
}
}
class Button {
Action action;
Button(Action a) {
action = a;
}
void draw(event) {
if(event is my event) {
a -> do_the_action();
}
}
}
class Formular {
TextBox *text_box;
Action *a_edit;
Action *a_save;
Button *b_edit;
Button *b_save;
Formular() {
text_box = new TextBox(this);
a_edit = new EditAction(text_box);
a_save = new SaveAction(text_box);
b_edit = new Button(a_edit);
b_save = new Button(a_save);
}
void draw() {
text_box -> draw(event);
b_edit -> draw(event);
b_save -> draw(event);
}
}
Tiskni
Sdílej: