Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »int pole[x] musí být x konstantní výraz (spočitelný za překladu). To, že je C# napůl interpretovaný jazyk je věc jiná :-P
int* p = new int[n];nebo rovnou nepoužijete
std::vector?
#include <iostream>>
using namespace std;
int main() {
int velikost;
cout << "Zadejte velikost: ";
cin >> velikost;
int pole[velikost];
for(int i = 0; i < velikost; ++i) {
cout << (i+1) << ". hodnota: ";
cin >> pole[i];
}
cout << "Vypis:" << endl;
for(int i = 0; i < velikost; ++i) {
cout << (i+1) << ". hodnota: " << pole[i] << endl;
}
return 0;
}viz:$ ./pole
Zadejte velikost: 3
1. hodnota: 7
2. hodnota: 5
3. hodnota: 2
Vypis:
1. hodnota: 7
2. hodnota: 5
3. hodnota: 2gcc version 3.3.5 (Debian 1:3.3.5-13)
-std=c99 -Wall'. Že bych prozkoumal ty pokoutně stažené drafty norem?
Je ale pravděpodobné, že možnost deklarovat velikost pole výrazem, který není vyhodnotitelný při kompilaci, se objevila až v pozdějších verzích jazyka.1. In addition to optional type qualifiers and the keyword static, the [ and ] may delimit an expression or *. If they delimit an expression (which specifies the size of an array), the expression shall have an integer type. If the expression is a constant expression, it shall have a value greater than zero. The element type shall not be an incomplete or function type. The optional type qualifiers and the keyword static shall appear only in a declaration of a function parameter with an array type, and then only in the outermost array type derivation.
2. Only an ordinary identifier (as defined in 6.2.3) with both block scope or function prototype scope and no linkage shall have a variably modified type. If an identifier is declared to be an object with static storage duration, it shall not have a variable length array type.
int velikost;
int *pole;
velikost = rand() % 1000;
pole = new int[velikost];
// pracuji s polem
delete [] pole;
std::vector(JE_MENSI)vas_typ(JE_VETSI) jmeno_promene pole je potom samonafukovaci pokud pouzijete jmeno_promene.push_back(value); jmeno_promene.insert(value); nebo jako klasicke pole: if (! (index < jmeno_promene.size()) ) jmeno_promene.resize(index+1); jmeno_promene[index] = value; prochazet pole pak pomoci iteratoruvice o STL na www.builder.cz nebo primo sgi.com. je to rychle, elegantni a zpravidla dobre optimalizovane. VB
A ten nekdo zaroven absolutne nema sajn, jak to udelat:)To není ten problém, kdyby to věděl, tak se neptá. Potíž je v tom, že my ani nevíme co chce vlastně udělat.
Popište příznaky problému, nikoli vlastní dohadyV tomto případě platí na 110%.
— Jak se správně ptát
Tiskni
Sdílej: