abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 18:22 | IT novinky

    T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:22 | IT novinky

    Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:44 | Nová verze

    Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 18:33 | Nová verze

    Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:22 | IT novinky

    Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 11:44 | Pozvánky

    Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.

    Petr Krčmář | Komentářů: 7
    8.9. 22:00 | IT novinky

    Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.9. 18:44 | Zajímavý článek

    Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.

    🇵🇸 | Komentářů: 27
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (83%)
     (7%)
     (2%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 160 hlasů
     Komentářů: 12, poslední dnes 13:00
    Rozcestník

    Dotaz: XGL a 3D akcelerace

    19.5.2006 13:21 De4mator
    XGL a 3D akcelerace
    Přečteno: 192×
    Ahoj, mohl by mi, prosím, někdo vysvětlit, jak poznám u XGL zapnutou 3D akceleraci a včem se liší XGL od Xorg (ve vykreslování)?
    U Xorg jsem 3D akceleraci rozlišoval pomocí direct rendering příkazu glxinfo. Teď je tam ale "No" přestože mám 3D akceleraci v Yastu zapnutou a v gnome-control centru mi to píše 3D Acceleration Enabled. Po vypsání glxgears mě to vždy vyhodí zpátky na přihlašovací obrazovku. (jinak mám SuSE 10.1 s KDE na i915)

    Odpovědi

    19.5.2006 22:54 De4mator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
    Mimo jiné mi totiž taky jde o Enemy territory, které si asi pod XGL nezahraju. Neví aspoň někdo, jak zajistit, abych si při startu mohl vybrat, jestli chci XGL nebo Xorg?
    20.5.2006 12:12 GeishaX | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
    Xgl jsem zkoušel mam 915GM a ET mi tam fachal.glxgear mi zobrazoval jen černé okno.Direct rendering no je s Xgl normální.
    20.5.2006 12:55 De4mator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
    Tak ono jak se to vezme.. dal jsem si to vypsat do logu a psal:
    ----- Client Initialization Complete -----
    ----- R_Init -----
    ...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
    ...setting mode 4: 800 600
    Xlib:  extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0".
    Xlib:  extension "XFree86-DGA" missing on display ":0.0".
    Failed to detect XF86DGA Mouse
    Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
    GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
    *********************************************************** You are using software Mesa (no hardware acceleration)! Driver DLL used: libGL.so.1 If this is intentional, add "+set r_allowSoftwareGL 1" to the command line when starting the game. *********************************************************** ...WARNING: could not set the given mode (4) Initializing OpenGL display ...setting mode 3: 640 480 Xlib: extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0". Received signal 11, exiting...

    Tak jsem tam přidal +set r_allowSoftwareGL 1 a jede to.. strašně sekaně. Během spuštění to vypisovalo toto:
    ----- Client Initialization Complete -----
    ----- R_Init -----
    ...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
    ...setting mode 4: 800 600
    Xlib:  extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0".
    Xlib:  extension "XFree86-DGA" missing on display ":0.0".
    Failed to detect XF86DGA Mouse
    Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
    GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
    ...using software Mesa (r_allowSoftwareGL==1).
    Initializing OpenGL extensions
    ...GL_S3_s3tc not found
    ...ignoring GL_EXT_texture_env_add
    ...using GL_ARB_multitexture
    ...GL_EXT_compiled_vertex_array not found
    ...GL_NV_fog_distance not found
    ... GL_EXT_texture_filter_anisotropic not found
    Initializing GLX extensions
    ... GLX_SGI_swap_control not found
    ... GLX_SGI_video_sync not found
    
    GL_VENDOR: Mesa project: www.mesa3d.org
    GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
    GL_VERSION: 1.2 (1.5 Mesa 6.5.1)
    
    Může někdo poradit.. nebo aspoň ukázat, jak by ty výstupy měly u XGL vypadat? Jinak děkuji za reakci.. aspoň vím, že může fungovat.
    20.5.2006 13:08 GeishaX | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
    Výpis už dát nemůžu ve čtvrtek se mi Xgl pos. po aktualizaci tak jsem to dal pryč
    Bluebear avatar 20.5.2006 13:19 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
    Nejsem na XGL odborník, ale myslím, že funguje zhruba nějak takhle:

    1. někde skrytě běží podřízený X server se 3d akcelerací. Ten doopravdy kreslí na obrazovku.

    2. na normálním terminálu běží Xgl a tváří se jako normální X server, a kreslení řeší tím, že ho předává podřízenému X serveru pomocí OpenGL. Sám na obrazovku nepřistupuje.

    V důsledku toho to vypadá, že není 3d akcelerace, protože Xgl server sám sám neposkytuje 3d akceleraci, pouze vyřizuje normální X kreslení tím, že interně používá OpenGL.

    Ale jak z toho ven, to nevím. Možná existuje nějaký trik, jak tunelovat GLX volání skrz ten Xgl server do toho podřízeného, ale nevím, jak...
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.