abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:55 | Nová verze

    Wayland Protocols byly vydány ve verzi 1.41. S dlouho očekávaným protokolem správy barev a High Dynamic Range (HDR).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:22 | Nová verze

    Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.11.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest (Wikipedie) v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Pozvánky

    V stredu 19. 02. 2025 o 10:00h bude spustený jarný webinár zdarma. Na tomto webinári si ukážeme praktické ukážky monitorovania Prometheus endpointov s využitím nástroja Zabbix. Účastníci sa dozvedia, ako nastaviť a konfigurovať Zabbix na zber dát z prometheus exporterov vrátane vytvárania LLD pravidiel. Tento webinár je určený pre mierne pokročilých administrátorov Zabbixu. Registrácia na stránke: Axians Slovakia. Zoznam všetkých webinárov: Axians Slovakia webináre.

    Axians Slovakia | Komentářů: 3
    dnes 02:22 | Nová verze

    Byla vydána beta verze GNOME 48. Vyzkoušet lze instalační ISO GNOME OS. Vydání GNOME 48 je plánováno na březen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Nová verze

    Bochs (Wikipedie), tj. emulátor počítačů typu x86 a x86-64, byl vydán ve verzi 3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:00 | Zajímavý článek

    Věříte své kalkulačce? Kolik je (10^100) + 1 − (10^100)? A kolik 1%−1%?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    15.2. 16:22 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.2. 12:00 | Humor

    FlappyFavi, hra Flappy Bird v ikoně Favicon. Nefunguje na mobilech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.2. 13:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.2. 03:44 | Komunita

    Všem na AbcLinuxu vše nejlepší k Valentýnu aneb Dni lásky ke svobodnému softwaru (I love Free Software Day, Mastodon, 𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    Rozcestník

    Dotaz: XGL a 3D akcelerace

    19.5.2006 13:21 De4mator
    XGL a 3D akcelerace
    Přečteno: 179×
    Ahoj, mohl by mi, prosím, někdo vysvětlit, jak poznám u XGL zapnutou 3D akceleraci a včem se liší XGL od Xorg (ve vykreslování)?
    U Xorg jsem 3D akceleraci rozlišoval pomocí direct rendering příkazu glxinfo. Teď je tam ale "No" přestože mám 3D akceleraci v Yastu zapnutou a v gnome-control centru mi to píše 3D Acceleration Enabled. Po vypsání glxgears mě to vždy vyhodí zpátky na přihlašovací obrazovku. (jinak mám SuSE 10.1 s KDE na i915)

    Odpovědi

    19.5.2006 22:54 De4mator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
    Mimo jiné mi totiž taky jde o Enemy territory, které si asi pod XGL nezahraju. Neví aspoň někdo, jak zajistit, abych si při startu mohl vybrat, jestli chci XGL nebo Xorg?
    20.5.2006 12:12 GeishaX | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
    Xgl jsem zkoušel mam 915GM a ET mi tam fachal.glxgear mi zobrazoval jen černé okno.Direct rendering no je s Xgl normální.
    20.5.2006 12:55 De4mator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
    Tak ono jak se to vezme.. dal jsem si to vypsat do logu a psal:
    ----- Client Initialization Complete -----
    ----- R_Init -----
    ...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
    ...setting mode 4: 800 600
    Xlib:  extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0".
    Xlib:  extension "XFree86-DGA" missing on display ":0.0".
    Failed to detect XF86DGA Mouse
    Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
    GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
    *********************************************************** You are using software Mesa (no hardware acceleration)! Driver DLL used: libGL.so.1 If this is intentional, add "+set r_allowSoftwareGL 1" to the command line when starting the game. *********************************************************** ...WARNING: could not set the given mode (4) Initializing OpenGL display ...setting mode 3: 640 480 Xlib: extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0". Received signal 11, exiting...

    Tak jsem tam přidal +set r_allowSoftwareGL 1 a jede to.. strašně sekaně. Během spuštění to vypisovalo toto:
    ----- Client Initialization Complete -----
    ----- R_Init -----
    ...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
    ...setting mode 4: 800 600
    Xlib:  extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0".
    Xlib:  extension "XFree86-DGA" missing on display ":0.0".
    Failed to detect XF86DGA Mouse
    Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
    GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
    ...using software Mesa (r_allowSoftwareGL==1).
    Initializing OpenGL extensions
    ...GL_S3_s3tc not found
    ...ignoring GL_EXT_texture_env_add
    ...using GL_ARB_multitexture
    ...GL_EXT_compiled_vertex_array not found
    ...GL_NV_fog_distance not found
    ... GL_EXT_texture_filter_anisotropic not found
    Initializing GLX extensions
    ... GLX_SGI_swap_control not found
    ... GLX_SGI_video_sync not found
    
    GL_VENDOR: Mesa project: www.mesa3d.org
    GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
    GL_VERSION: 1.2 (1.5 Mesa 6.5.1)
    
    Může někdo poradit.. nebo aspoň ukázat, jak by ty výstupy měly u XGL vypadat? Jinak děkuji za reakci.. aspoň vím, že může fungovat.
    20.5.2006 13:08 GeishaX | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
    Výpis už dát nemůžu ve čtvrtek se mi Xgl pos. po aktualizaci tak jsem to dal pryč
    Bluebear avatar 20.5.2006 13:19 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
    Nejsem na XGL odborník, ale myslím, že funguje zhruba nějak takhle:

    1. někde skrytě běží podřízený X server se 3d akcelerací. Ten doopravdy kreslí na obrazovku.

    2. na normálním terminálu běží Xgl a tváří se jako normální X server, a kreslení řeší tím, že ho předává podřízenému X serveru pomocí OpenGL. Sám na obrazovku nepřistupuje.

    V důsledku toho to vypadá, že není 3d akcelerace, protože Xgl server sám sám neposkytuje 3d akceleraci, pouze vyřizuje normální X kreslení tím, že interně používá OpenGL.

    Ale jak z toho ven, to nevím. Možná existuje nějaký trik, jak tunelovat GLX volání skrz ten Xgl server do toho podřízeného, ale nevím, jak...
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.