Wayland Protocols byly vydány ve verzi 1.41. S dlouho očekávaným protokolem správy barev a High Dynamic Range (HDR).
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.11.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest (Wikipedie) v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
V stredu 19. 02. 2025 o 10:00h bude spustený jarný webinár zdarma. Na tomto webinári si ukážeme praktické ukážky monitorovania Prometheus endpointov s využitím nástroja Zabbix. Účastníci sa dozvedia, ako nastaviť a konfigurovať Zabbix na zber dát z prometheus exporterov vrátane vytvárania LLD pravidiel. Tento webinár je určený pre mierne pokročilých administrátorov Zabbixu. Registrácia na stránke: Axians Slovakia. Zoznam všetkých webinárov: Axians Slovakia webináre.
Byla vydána beta verze GNOME 48. Vyzkoušet lze instalační ISO GNOME OS. Vydání GNOME 48 je plánováno na březen.
Bochs (Wikipedie), tj. emulátor počítačů typu x86 a x86-64, byl vydán ve verzi 3.0.
Věříte své kalkulačce? Kolik je (10^100) + 1 − (10^100)? A kolik 1%−1%?
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
FlappyFavi, hra Flappy Bird v ikoně Favicon. Nefunguje na mobilech.
Byly vyhlášeny výsledky (YouTube) 28. ročníku D.I.C.E. (Design, Innovate, Communicate, Entertain) Awards: Hrou roku 2024 je Astro Bot.
Všem na AbcLinuxu vše nejlepší k Valentýnu aneb Dni lásky ke svobodnému softwaru (I love Free Software Day, Mastodon, 𝕏).
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 4: 800 600
Xlib: extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0".
Xlib: extension "XFree86-DGA" missing on display ":0.0".
Failed to detect XF86DGA Mouse
Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
***********************************************************
You are using software Mesa (no hardware acceleration)!
Driver DLL used: libGL.so.1
If this is intentional, add
"+set r_allowSoftwareGL 1"
to the command line when starting the game.
***********************************************************
...WARNING: could not set the given mode (4)
Initializing OpenGL display
...setting mode 3: 640 480
Xlib: extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0".
Received signal 11, exiting...
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 4: 800 600
Xlib: extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0".
Xlib: extension "XFree86-DGA" missing on display ":0.0".
Failed to detect XF86DGA Mouse
Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
...using software Mesa (r_allowSoftwareGL==1).
Initializing OpenGL extensions
...GL_S3_s3tc not found
...ignoring GL_EXT_texture_env_add
...using GL_ARB_multitexture
...GL_EXT_compiled_vertex_array not found
...GL_NV_fog_distance not found
... GL_EXT_texture_filter_anisotropic not found
Initializing GLX extensions
... GLX_SGI_swap_control not found
... GLX_SGI_video_sync not found
GL_VENDOR: Mesa project: www.mesa3d.org
GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
GL_VERSION: 1.2 (1.5 Mesa 6.5.1)
Může někdo poradit.. nebo aspoň ukázat, jak by ty výstupy měly u XGL vypadat? Jinak děkuji za reakci.. aspoň vím, že může fungovat.
Tiskni
Sdílej: