Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
wget x minut stahoval a y minut odpočíval a pak zase pokračoval x minut ve stahování až do stažení souboru.
Částečně jsem se inspiroval v
této diskuzi a sepsal následující skript. Pokusně tam mám krátkých 10s.
#!/bin/bash
while true
do
wget -c ftp://adresa.cz/nejakysoubor.pripona & sleep 10s
killall -INT wget
echo Preruseni
sleep 5s
done
Smyslem je, aby se společně se stahováním spustilo odpočítávání času a to zabilo wget, pak se počkalo 5s a začal další cyklus.
Přesto mně tento skript dělá psí kusy. Kdyby někdo věděl, jak na to, budu vděčný za radu. Děkuju. mrw
killall wget, protože si tak odstřelíš všechny wgety, ale po wget -c & si uložil hodnotu proměnné $! a zabíjel konkrétní proces. Dále se obecně nemůžeš spolehnout na to, že se ti proces po SIGINT ukončí, takže musíš testovat jeho existenci (potencionální race condition).
No a také postrádám podmínku pro ukončení cyklu, po dotažení souboru.
BTW: nebylo by lepší použít --limit-rate? Imho se snažíš obejít nějaký omezovač připojení.
#!/bin/bash
if [[ -z $1 ]]; then
echo "Parametr by mel byt adresa ke stazeni."
exit 1
fi
function exitX {
kill -9 $PID
exit 1
}
trap exitX SIGINT
while true; do
wget -c "$1" &
PID=$!
# 5 vterin stahuje
echo "Downloading... ($PID)"
sleep 5
# posle SIGSTOP
kill -19 $PID
if [ $? -ne 0 ]; then
kill -9 $PID
fi
# 5 vterin ceka
echo "Waiting..."
sleep 5
done
#!/usr/bin/env python
import urllib2, time, sys, os
delay = 2
burst_time = 12
url = sys.argv[1]
filename = os.path.basename(url)
response = urllib2.urlopen(url)
fw = open(filename, 'w')
stamp = time.time()
downloaded = 0
while True:
data = response.read(65536)
if not data: break
fw.write(data)
downloaded += len(data)
print '%d bytes downloaded' %downloaded
if time.time() - stamp > burst_time:
print 'Waiting ...'
time.sleep(delay)
stamp = time.time()
print 'Done.'
Skriptík zvládá ftp i http a stahuje po 64kb blocích (velikost lze upravit). Občas, asi tak po dvanácti sekundách, se mezi jednotlivými bloky na dvě sekundy trochu prospí. Ten poměr jsem převzal od toho člověka v minulé diskusi, co 30 minut stahoval a 5 minut čekal. V tom programu sice nemám časování naprosto přesné, ale je to schválně - přece nebudu čekat, když mi zrovna teče paket, když zapisuju do souboru nebo tak něco.
Tiskni
Sdílej: