Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Ahoj. Procetl jsem si par dokumentu pro sekundarni DNS. Vsude je vysvetleno, jak ho udelat, ale jen s jednou zonou.
Jakym zpusobem upravit zone zaznamy na primarnim DNS, kdyz muj nameserver je hostem pro vice domen.
Spatne se mi to vysvetluje, ale nevim, jestli musim dat allow-transfer { ip; }; jen k zone, ktera je zonou toho primary DNS a pak vytvorit (pouzivam xname.org pro sekundarni DNS) jen jednu slave zonu pro muj primarni DNS.
Nebo jestli musim dat allow-transfer { ip; }; ke vsem zonam na mem primary DNS a take vytvorit vice zone na securdarnim DNS.
Nevim jestli to jen nejak automaticke? Co bych predpokladal, je to, ze na sekundarnim DNS mu zadam kde je primarni DNS a on si vse synchronizuje automaticky, tim i vsechny zony v nem.
Muze mi toto nekdo vysvetlit. Diky
imho povolit prenos zony bude potreba u kazde zony, kterou chcete na tom sekundarnim dns (tyka se to zony nikoliv toho konkretniho dns serveru jako takoveho)
pokud na sekundarnim dns chcete vice zon, tak pro kazdou zonu musite udelat adekvatni stejne kroky jako u prvni zony (resp. automatizace komunikace primarniho a sekundarniho dns serveru se tyka opet zony nikoliv dns serveru jako takoveho)
Diky pane Petre a Pavle.
Takze je to vlastne rucni prace. Jakmele vytvorim na Primary DNS novou zonu. Tak ji musim ruco udelat take na Secondary DNS. Pochopil jsem to spravne?
Myslel jsem, ze je tam nejaka automatizace. Postavil jsem ISPConfig a ten si sam vytvori zony na primarnim DNS. To to budu muset delat ruco na sekundarnim DNS. Hmm, nic moc, ale ted uz to chapu.
Tiskni
Sdílej: