Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Ahoj. Procetl jsem si par dokumentu pro sekundarni DNS. Vsude je vysvetleno, jak ho udelat, ale jen s jednou zonou.
Jakym zpusobem upravit zone zaznamy na primarnim DNS, kdyz muj nameserver je hostem pro vice domen.
Spatne se mi to vysvetluje, ale nevim, jestli musim dat allow-transfer { ip; }; jen k zone, ktera je zonou toho primary DNS a pak vytvorit (pouzivam xname.org pro sekundarni DNS) jen jednu slave zonu pro muj primarni DNS.
Nebo jestli musim dat allow-transfer { ip; }; ke vsem zonam na mem primary DNS a take vytvorit vice zone na securdarnim DNS.
Nevim jestli to jen nejak automaticke? Co bych predpokladal, je to, ze na sekundarnim DNS mu zadam kde je primarni DNS a on si vse synchronizuje automaticky, tim i vsechny zony v nem.
Muze mi toto nekdo vysvetlit. Diky
imho povolit prenos zony bude potreba u kazde zony, kterou chcete na tom sekundarnim dns (tyka se to zony nikoliv toho konkretniho dns serveru jako takoveho)
pokud na sekundarnim dns chcete vice zon, tak pro kazdou zonu musite udelat adekvatni stejne kroky jako u prvni zony (resp. automatizace komunikace primarniho a sekundarniho dns serveru se tyka opet zony nikoliv dns serveru jako takoveho)
Diky pane Petre a Pavle.
Takze je to vlastne rucni prace. Jakmele vytvorim na Primary DNS novou zonu. Tak ji musim ruco udelat take na Secondary DNS. Pochopil jsem to spravne?
Myslel jsem, ze je tam nejaka automatizace. Postavil jsem ISPConfig a ten si sam vytvori zony na primarnim DNS. To to budu muset delat ruco na sekundarnim DNS. Hmm, nic moc, ale ted uz to chapu.
Tiskni
Sdílej: