abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:00 | IT novinky

    ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:11 | Nová verze

    Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.

    lukve | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Humor

    Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 09:55 | IT novinky

    Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    9.11. 19:22 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i

    … více »
    bkralik | Komentářů: 4
    9.11. 05:00 | Nová verze

    Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.11. 23:11 | Zajímavý software

    Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    8.11. 22:44 | IT novinky

    Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (22%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 340 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: Problém při sestavování projektu

    Wan-To avatar 28.7.2006 12:14 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Problém při sestavování projektu
    Přečteno: 71×
    Vytvářím si v C++ knihovnu určenou pro psaní jednoduchých her postavenou nad SDL. Právě řeším problém se sestavováním projektu a jeho dalším použití.

    Snažím se, aby v se případě používání mého API programátor nemusel zabývat SDL knihovnou. Takže žádné #include <SDL.h>, prostě nic takového. Navíc by kdyby bylo SDL staticky zalinkováno do mé knihovny (pokud to jde), tak je takové #include úplně vyloučeno.

    Ale teďka jsem se dostal do problémů. Mám hlavičkový soubor wtypes.h, ve kterém jsou (mimo jiné) definované číselné typy, u kterých je zaručeno, že budou mít na všech platformách stejnou velikost. Využil jsem odvození od SDL typů:
    #include <SDL.h>
    
    typedef Uint8 w_byte;
    typedef Sint8 w_sbyte;
    // ...
    
    Pro použití mého API je nezbytné, aby se #includoval soubor wtypes.h. Jenže ten obsahuje #include <SDL.h> kvůli datovým typům. Takže pokud nebude mít programátor ani ponětí o existenci nějaké SDL knihovny, při použití mého API pravděpodobně dostane chybu, že nebyl nalezen SDL.h.

    Jak se tomu dá vyhnout? Potřebuji možnost odvození vlastních typů od těch ze SDL, ale zároveň z pohledu někoho, kdo používá mé API, vazbu na SDL úplně zrušit.

    Odpovědi

    28.7.2006 12:22 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Využít kód SDL, pokud to licence umožňuje?
    Wan-To avatar 28.7.2006 12:24 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Nevím, zda to licence umožňuje, ale právě tomu se chci vyhnout.
    28.7.2006 12:55 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Vytvářím si v C++ knihovnu určenou pro psaní jednoduchých her postavenou nad SDL.
    ...
    ...vazbu na SDL úplně zrušit.
    Trošku si protiřečíte, ne?
    28.7.2006 12:59 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Aha sorry, už to chápu. to je z toho tepla :-) zkopírovat potřebnou část z hlaviček SDL je asi nejlepší volba.
    Wan-To avatar 28.7.2006 13:05 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Spíš jsem jen to jen špatně formuloval. Knihovna má být postavená nad SDL, ale ten, kdo v ní bude programovat, si to vůbec nemá uvědomit. Třeba kvůli tomu, aby se dala kdykoliv změnit implementace a místo SDL začít používat něco jiného.

    Řekněme, že budu poskytovat třídu GameCore. Ta bude mít nějaké metody pro herní cyklus, zachytávání událostí apod. Programátor, který ji bude využívat, jen zavolá gameCore->run(). A bude mu jedno, jestli metoda run() zavolala SDL_Init() nebo třeba XCreateSimpleWindow().
    28.7.2006 13:03 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Proč nepoužijete typy z <inttypes.h> tam, kde je tento hlavičkový soubor dostupný, a nějakou magii přes preprocesor nebo configure skript jinde?
    Wan-To avatar 28.7.2006 13:08 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    To mi pomůže jen v jednom případě.

    Pak je tu ještě třeba třída Screen, která obsahuje soukromou položku SDL_Surface. Tudíž i tam je #include <SDL.h>. Takže jakmile vložím hlavičkový soubor Screen.h pro práci s obrazovkou, preprocesor si zase bude stěžovat, že nemůže najít SDL.h.
    28.7.2006 13:22 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Tak použijte něco takového:
    class A_data;
    
    class A {
    protected:
      A_data* data;
    public:
      // ...  
    };
    
    Ta pomocná třída A_data bude definovaná až v implementaci, takže ji uživatel v hlavičkovém souboru neuvidí. Do ní oddělíte všechno, co je závislé na SDL.
    Wan-To avatar 28.7.2006 13:26 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    To už mi připadá moc složité.

    Vždyť nějaký jednoduchý způsob musí existovat. Jak je to dělané u velkých frameworků typu Qt, GTK? Zkusím se podívat do jejich hlavičkových souborů...
    28.7.2006 13:33 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Gtk je nezajímavé, to je psané v C, takže tam by to nejspíš vyřešili přes 'void *' a jeho přetypování v implementaci. V C++ to samozřejmě můžete udělat také, ale řešení, které jsem nastínil, mi připadá čistší.
    Wan-To avatar 28.7.2006 13:53 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Ještě jedna otázka pro upřesnění: A_data představuje třídu (resp. strukturu) ze SDL nebo pomocnou třídu z vlastního API?
    28.7.2006 15:20 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Předpokládal jsem, že by šlo o váš interface. Ale pokud SDL používá třídy, fungovalo by to samozřejmě i přímo. Jestli se dá totéž udělat i se strukturou, to si nejsem jistý, asi bych to musel zkusit.
    Wan-To avatar 28.7.2006 15:24 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Mělo by to jít. Z pohledu C++ je struktura skoro to samé jako třída (akorát defaultní přístupová práva jsou public, ne private). Moc bych se nedivil, kdyby struktury podporovaly dědičnost :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.