abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | Komunita

    Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 37
    12.5. 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.5. 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 605 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Dotaz: Problém při sestavování projektu

    Wan-To avatar 28.7.2006 12:14 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Problém při sestavování projektu
    Přečteno: 53×
    Vytvářím si v C++ knihovnu určenou pro psaní jednoduchých her postavenou nad SDL. Právě řeším problém se sestavováním projektu a jeho dalším použití.

    Snažím se, aby v se případě používání mého API programátor nemusel zabývat SDL knihovnou. Takže žádné #include <SDL.h>, prostě nic takového. Navíc by kdyby bylo SDL staticky zalinkováno do mé knihovny (pokud to jde), tak je takové #include úplně vyloučeno.

    Ale teďka jsem se dostal do problémů. Mám hlavičkový soubor wtypes.h, ve kterém jsou (mimo jiné) definované číselné typy, u kterých je zaručeno, že budou mít na všech platformách stejnou velikost. Využil jsem odvození od SDL typů:
    #include <SDL.h>
    
    typedef Uint8 w_byte;
    typedef Sint8 w_sbyte;
    // ...
    
    Pro použití mého API je nezbytné, aby se #includoval soubor wtypes.h. Jenže ten obsahuje #include <SDL.h> kvůli datovým typům. Takže pokud nebude mít programátor ani ponětí o existenci nějaké SDL knihovny, při použití mého API pravděpodobně dostane chybu, že nebyl nalezen SDL.h.

    Jak se tomu dá vyhnout? Potřebuji možnost odvození vlastních typů od těch ze SDL, ale zároveň z pohledu někoho, kdo používá mé API, vazbu na SDL úplně zrušit.

    Odpovědi

    28.7.2006 12:22 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Využít kód SDL, pokud to licence umožňuje?
    Wan-To avatar 28.7.2006 12:24 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Nevím, zda to licence umožňuje, ale právě tomu se chci vyhnout.
    28.7.2006 12:55 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Vytvářím si v C++ knihovnu určenou pro psaní jednoduchých her postavenou nad SDL.
    ...
    ...vazbu na SDL úplně zrušit.
    Trošku si protiřečíte, ne?
    28.7.2006 12:59 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Aha sorry, už to chápu. to je z toho tepla :-) zkopírovat potřebnou část z hlaviček SDL je asi nejlepší volba.
    Wan-To avatar 28.7.2006 13:05 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Spíš jsem jen to jen špatně formuloval. Knihovna má být postavená nad SDL, ale ten, kdo v ní bude programovat, si to vůbec nemá uvědomit. Třeba kvůli tomu, aby se dala kdykoliv změnit implementace a místo SDL začít používat něco jiného.

    Řekněme, že budu poskytovat třídu GameCore. Ta bude mít nějaké metody pro herní cyklus, zachytávání událostí apod. Programátor, který ji bude využívat, jen zavolá gameCore->run(). A bude mu jedno, jestli metoda run() zavolala SDL_Init() nebo třeba XCreateSimpleWindow().
    28.7.2006 13:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Proč nepoužijete typy z <inttypes.h> tam, kde je tento hlavičkový soubor dostupný, a nějakou magii přes preprocesor nebo configure skript jinde?
    Wan-To avatar 28.7.2006 13:08 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    To mi pomůže jen v jednom případě.

    Pak je tu ještě třeba třída Screen, která obsahuje soukromou položku SDL_Surface. Tudíž i tam je #include <SDL.h>. Takže jakmile vložím hlavičkový soubor Screen.h pro práci s obrazovkou, preprocesor si zase bude stěžovat, že nemůže najít SDL.h.
    28.7.2006 13:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Tak použijte něco takového:
    class A_data;
    
    class A {
    protected:
      A_data* data;
    public:
      // ...  
    };
    
    Ta pomocná třída A_data bude definovaná až v implementaci, takže ji uživatel v hlavičkovém souboru neuvidí. Do ní oddělíte všechno, co je závislé na SDL.
    Wan-To avatar 28.7.2006 13:26 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    To už mi připadá moc složité.

    Vždyť nějaký jednoduchý způsob musí existovat. Jak je to dělané u velkých frameworků typu Qt, GTK? Zkusím se podívat do jejich hlavičkových souborů...
    28.7.2006 13:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Gtk je nezajímavé, to je psané v C, takže tam by to nejspíš vyřešili přes 'void *' a jeho přetypování v implementaci. V C++ to samozřejmě můžete udělat také, ale řešení, které jsem nastínil, mi připadá čistší.
    Wan-To avatar 28.7.2006 13:53 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Ještě jedna otázka pro upřesnění: A_data představuje třídu (resp. strukturu) ze SDL nebo pomocnou třídu z vlastního API?
    28.7.2006 15:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Předpokládal jsem, že by šlo o váš interface. Ale pokud SDL používá třídy, fungovalo by to samozřejmě i přímo. Jestli se dá totéž udělat i se strukturou, to si nejsem jistý, asi bych to musel zkusit.
    Wan-To avatar 28.7.2006 15:24 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Mělo by to jít. Z pohledu C++ je struktura skoro to samé jako třída (akorát defaultní přístupová práva jsou public, ne private). Moc bych se nedivil, kdyby struktury podporovaly dědičnost :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.