Před 32 lety, 6. června 1993, byl spuštěn první český WWW server (ještě pod TLD .cs), pro potřeby fyziků zabývajících se problematikou vysokých energií.
Střílečku Borderlands 2 lze v rámci výprodeje série Borderlands na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do 8. června 19:00.
Byla vydána nová verze 2.22 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Canonical Launchpad vypíná systém správy verzí Bazaar. Vývojáři mohou své repozitáře do 1. září přemigrovat na Git.
Byla vydána nová verze 2.53.21 svobodného multiplatformního balíku internetových aplikací SeaMonkey (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Petici za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě lze podepsat na ePetice.
Na Indiegogo byla spuštěna kampaň na podporu linuxového telefonu Liberux NEXX s osmijádrovým procesorem Rockchip RK3588S, 32 GB LPDDR4x RAM a 6.34″ 2400×1080 OLED displejem. Cena telefonu je 1 310 eur.
Miro Hrončok vyhrál volby do Fedora Council. Mezi sedmi kandidáty, kteří se ucházeli o dvě křesla, nakonec získal nejvíce hlasů - 1089. Česká komunita má tak po delší době opět zástupce v nejvyšším orgánu Fedory.
Redox OS (Wikipedie), tj. mikrokernelový unixový operační systém naprogramovaný v programovacím jazyce Rust, nově podporuje X11 a GTK 3.
Dnes po celém světě startuje prodej herní konzole Nintendo Switch 2.
#include <SDL.h> typedef Uint8 w_byte; typedef Sint8 w_sbyte; // ...Pro použití mého API je nezbytné, aby se #includoval soubor wtypes.h. Jenže ten obsahuje #include <SDL.h> kvůli datovým typům. Takže pokud nebude mít programátor ani ponětí o existenci nějaké SDL knihovny, při použití mého API pravděpodobně dostane chybu, že nebyl nalezen SDL.h. Jak se tomu dá vyhnout? Potřebuji možnost odvození vlastních typů od těch ze SDL, ale zároveň z pohledu někoho, kdo používá mé API, vazbu na SDL úplně zrušit.
Vytvářím si v C++ knihovnu určenou pro psaní jednoduchých her postavenou nad SDL.Trošku si protiřečíte, ne?
...
...vazbu na SDL úplně zrušit.
<inttypes.h>
tam, kde je tento hlavičkový soubor dostupný, a nějakou magii přes preprocesor nebo configure skript jinde?
class A_data; class A { protected: A_data* data; public: // ... };Ta pomocná třída
A_data
bude definovaná až v implementaci, takže ji uživatel v hlavičkovém souboru neuvidí. Do ní oddělíte všechno, co je závislé na SDL.
void *
' a jeho přetypování v implementaci. V C++ to samozřejmě můžete udělat také, ale řešení, které jsem nastínil, mi připadá čistší.
Tiskni
Sdílej: