abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:11 | Komunita

    V Berlíně probíhá konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí KDE Plasma Akademy 2025. Při té příležitosti byla oznámena alfa verze nové linuxové distribuce KDE Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.1, tj. první opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.12, tj. dvanáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.9. 23:44 | IT novinky

    Evropská komise potrestala Google ze skupiny Alphabet pokutou 2,95 miliardy eur (71,9 miliardy Kč) za porušení antimonopolní legislativy. Podle EK, která mimo jiné plní funkci antimonopolního orgánu EU, se Google dopustil protisoutěžních praktik ve svém reklamním byznysu. Google v reakci uvedl, že rozhodnutí považuje za chybné a hodlá se proti němu odvolat. EK ve věci rozhodovala na základě stížnosti Evropské rady vydavatelů. Podle

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    5.9. 23:11 | Komunita

    Podpora 32bitového Firefoxu pro Linux skončí v roce 2026. Poslední podporované 32bitové verze budou Firefox 144 a Firefox 140 s rozšířenou podporou, jehož podpora skončí v září 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.9. 19:33 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi nově nabízí Raspberry Pi SSD s kapacitou 1 TB za 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    5.9. 15:55 | Zajímavý software

    Microsoft BASIC pro mikroprocesor 6502 byl uvolněn jako open source. Zdrojový kód je k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    5.9. 15:33 | IT novinky

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) se připojil k dokumentu „A Shared Vision of Software Bill of Materials (SBOM) for Cybersecurity“, který vydala americká Agentura pro kybernetickou a infrastrukturní bezpečnost (CISA) s Národní bezpečnostní agenturou (NSA), spolu s dalšími mezinárodními partnery. Dokument vznikl v rámci globálního expertního fóra pro SBOM, které má za cíl motivovat k širšímu využívání … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    4.9. 21:22 | IT novinky

    Švýcarská AI centra EPFL, ETH Zurich a CSCS představila otevřený vícejazyčný velký jazykový model (LLM) s názvem Apertus. Vyzkoušet lze na stránce Public AI Inference Utility.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    4.9. 17:22 | Nová verze

    Byl vydán Linux Mint 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    4.9. 12:55 | IT novinky

    Čínská společnost Tencent uvolnila svůj AI model HunyuanWorld-Voyager pro generování videí 3D světů z jednoho obrázku a určené trajektorie kamery. Licence ale nedovoluje jeho používání na území Evropské unie, Spojeného království a Jižní Koreje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (83%)
     (7%)
     (2%)
     (3%)
     (3%)
     (2%)
    Celkem 151 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 4.9. 16:12
    Rozcestník

    Dotaz: Problém při sestavování projektu

    Wan-To avatar 28.7.2006 12:14 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Problém při sestavování projektu
    Přečteno: 55×
    Vytvářím si v C++ knihovnu určenou pro psaní jednoduchých her postavenou nad SDL. Právě řeším problém se sestavováním projektu a jeho dalším použití.

    Snažím se, aby v se případě používání mého API programátor nemusel zabývat SDL knihovnou. Takže žádné #include <SDL.h>, prostě nic takového. Navíc by kdyby bylo SDL staticky zalinkováno do mé knihovny (pokud to jde), tak je takové #include úplně vyloučeno.

    Ale teďka jsem se dostal do problémů. Mám hlavičkový soubor wtypes.h, ve kterém jsou (mimo jiné) definované číselné typy, u kterých je zaručeno, že budou mít na všech platformách stejnou velikost. Využil jsem odvození od SDL typů:
    #include <SDL.h>
    
    typedef Uint8 w_byte;
    typedef Sint8 w_sbyte;
    // ...
    
    Pro použití mého API je nezbytné, aby se #includoval soubor wtypes.h. Jenže ten obsahuje #include <SDL.h> kvůli datovým typům. Takže pokud nebude mít programátor ani ponětí o existenci nějaké SDL knihovny, při použití mého API pravděpodobně dostane chybu, že nebyl nalezen SDL.h.

    Jak se tomu dá vyhnout? Potřebuji možnost odvození vlastních typů od těch ze SDL, ale zároveň z pohledu někoho, kdo používá mé API, vazbu na SDL úplně zrušit.

    Odpovědi

    28.7.2006 12:22 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Využít kód SDL, pokud to licence umožňuje?
    Wan-To avatar 28.7.2006 12:24 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Nevím, zda to licence umožňuje, ale právě tomu se chci vyhnout.
    28.7.2006 12:55 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Vytvářím si v C++ knihovnu určenou pro psaní jednoduchých her postavenou nad SDL.
    ...
    ...vazbu na SDL úplně zrušit.
    Trošku si protiřečíte, ne?
    28.7.2006 12:59 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Aha sorry, už to chápu. to je z toho tepla :-) zkopírovat potřebnou část z hlaviček SDL je asi nejlepší volba.
    Wan-To avatar 28.7.2006 13:05 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Spíš jsem jen to jen špatně formuloval. Knihovna má být postavená nad SDL, ale ten, kdo v ní bude programovat, si to vůbec nemá uvědomit. Třeba kvůli tomu, aby se dala kdykoliv změnit implementace a místo SDL začít používat něco jiného.

    Řekněme, že budu poskytovat třídu GameCore. Ta bude mít nějaké metody pro herní cyklus, zachytávání událostí apod. Programátor, který ji bude využívat, jen zavolá gameCore->run(). A bude mu jedno, jestli metoda run() zavolala SDL_Init() nebo třeba XCreateSimpleWindow().
    28.7.2006 13:03 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Proč nepoužijete typy z <inttypes.h> tam, kde je tento hlavičkový soubor dostupný, a nějakou magii přes preprocesor nebo configure skript jinde?
    Wan-To avatar 28.7.2006 13:08 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    To mi pomůže jen v jednom případě.

    Pak je tu ještě třeba třída Screen, která obsahuje soukromou položku SDL_Surface. Tudíž i tam je #include <SDL.h>. Takže jakmile vložím hlavičkový soubor Screen.h pro práci s obrazovkou, preprocesor si zase bude stěžovat, že nemůže najít SDL.h.
    28.7.2006 13:22 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Tak použijte něco takového:
    class A_data;
    
    class A {
    protected:
      A_data* data;
    public:
      // ...  
    };
    
    Ta pomocná třída A_data bude definovaná až v implementaci, takže ji uživatel v hlavičkovém souboru neuvidí. Do ní oddělíte všechno, co je závislé na SDL.
    Wan-To avatar 28.7.2006 13:26 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    To už mi připadá moc složité.

    Vždyť nějaký jednoduchý způsob musí existovat. Jak je to dělané u velkých frameworků typu Qt, GTK? Zkusím se podívat do jejich hlavičkových souborů...
    28.7.2006 13:33 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Gtk je nezajímavé, to je psané v C, takže tam by to nejspíš vyřešili přes 'void *' a jeho přetypování v implementaci. V C++ to samozřejmě můžete udělat také, ale řešení, které jsem nastínil, mi připadá čistší.
    Wan-To avatar 28.7.2006 13:53 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Ještě jedna otázka pro upřesnění: A_data představuje třídu (resp. strukturu) ze SDL nebo pomocnou třídu z vlastního API?
    28.7.2006 15:20 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Předpokládal jsem, že by šlo o váš interface. Ale pokud SDL používá třídy, fungovalo by to samozřejmě i přímo. Jestli se dá totéž udělat i se strukturou, to si nejsem jistý, asi bych to musel zkusit.
    Wan-To avatar 28.7.2006 15:24 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
    Mělo by to jít. Z pohledu C++ je struktura skoro to samé jako třída (akorát defaultní přístupová práva jsou public, ne private). Moc bych se nedivil, kdyby struktury podporovaly dědičnost :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.