Společnost JetBrains představila (YouTube) svou umělou inteligenci JetBrains AI a nástroj AI Assistant v IDE.
Byla vydána nová verze 255 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS). Z novinek lze vypíchnout například novou službu systemd-bsod.service.
Google představil Gemini, svůj největší a nejschopnější model umělé inteligence.
openSUSE komunita vybírá nová loga. Jedním z cílů je odlišit se od SUSE. Aktuálně probíhá hlasování o logu openSUSE a čtyř distribucí Tumbleweed, Leap, Slowroll a Kalpa.
Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2023-12-05. Přehled novinek v příspěvku na blogu a poznámkách k vydání. Nově jej lze používat také s tmavým tématem.
Dnes je to 10 let, co byla vytvořena decentralizovaná kryptoměna Dogecoin. Autoři Billy Markus a Jackson Palmer ji původně zamýšleli jako vtip. Znakem kryptoměny je pes Shiba-Inu známý z internetových memů.
Google Chrome 120 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 120.0.6099.62 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Opraveno bylo 10 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube).
Byla vydána nová verze 2023.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení. Vypíchnout lze podporu Cloud ARM64, Vagrant Hyper-V a Raspberry Pi 5.
Společnosti IBM, Meta a dalších vice než 50 zakládajících členů (bez Microsoftu a OpenAI) vytvořili mezinárodní alianci AI Alliance pro spolupráci na vývoji a rozvoji otevřené, bezpečné a odpovědné umělé inteligence.
Služba pro hlídání uniklých hesel Have I Been Pwned oslavila 10. výročí. Troy Hunt ji spustil 4. prosince 2013 (Twitter).
#include <SDL.h> typedef Uint8 w_byte; typedef Sint8 w_sbyte; // ...Pro použití mého API je nezbytné, aby se #includoval soubor wtypes.h. Jenže ten obsahuje #include <SDL.h> kvůli datovým typům. Takže pokud nebude mít programátor ani ponětí o existenci nějaké SDL knihovny, při použití mého API pravděpodobně dostane chybu, že nebyl nalezen SDL.h. Jak se tomu dá vyhnout? Potřebuji možnost odvození vlastních typů od těch ze SDL, ale zároveň z pohledu někoho, kdo používá mé API, vazbu na SDL úplně zrušit.
Vytvářím si v C++ knihovnu určenou pro psaní jednoduchých her postavenou nad SDL.Trošku si protiřečíte, ne?
...
...vazbu na SDL úplně zrušit.
<inttypes.h>
tam, kde je tento hlavičkový soubor dostupný, a nějakou magii přes preprocesor nebo configure skript jinde?
class A_data; class A { protected: A_data* data; public: // ... };Ta pomocná třída
A_data
bude definovaná až v implementaci, takže ji uživatel v hlavičkovém souboru neuvidí. Do ní oddělíte všechno, co je závislé na SDL.
void *
' a jeho přetypování v implementaci. V C++ to samozřejmě můžete udělat také, ale řešení, které jsem nastínil, mi připadá čistší.
Tiskni
Sdílej: