Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Glib::signal_timeout. Pak chci novou zpravu zobrazit v novem okne. A tady je problem, protoze timeout nepokracuje dokud mu funkce nevrati true, Gtk::Window::run ale zablokuje funkci dokud se okno nezavre. Takze prijde jen jedna zprava a pak se timeout zablokuje dokud neni okno zavreno. Chtel jsem to vyresit pres vlakna. Udelal jsem si funkci, ktera by jen zavolala Gtk::Window::run a tu bych pouzil v Glib::Thread. Funguje to hezky dokud ono okno nezavru, potom vypisi Xka: Xlib: unexpected async reply (sequence 0x4921)!a hlavni okno se prestane vykreslovat. Zjistil jsem, ze Xka nepodporuji vicevlaknove aplikace. Nevite nekdo jak mam kazdych x sekund v gtkmm provest nejakou funkci, ktera muze vytvorit nove okno a tim se zablokovat?
#include <gtkmm.h>
class Okno : public Gtk::Window {
public:
Okno() {
Glib::thread_init();
show();
Glib::signal_timeout().connect(sigc::mem_fun(*this, &Okno::on_timer), 5000);
}
bool on_timer () {
Glib::Thread::create(sigc::mem_fun(*this, &Okno::thread), false);
return true;
}
void thread() {
Gtk::Window w;
w.show();
Gtk::Main::run(w);
}
};
int main (int argc, char* argv[]) {
Gtk::Main kit(argc, argv);
Okno okno;
Gtk::Main::run(okno);
}Jak to vidim tak timhle zpusobem to asi nepujde, je to skoda, protoze nemuzu uzivatele nutit aby kazdou minutu zmackl tlacitko, pokud vytvorim okno v handlu na button_clicked, tak samozrejme vse funguje.
Asi se inspiruji xchatem a udelam jen jedno okno a v nem vice zalozek.
Tiskni
Sdílej: