Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Na modelování budov (exteriér i interiér) je GRASS vysloveně nevhodný. GRASS je především GIS a ten se především odehrává v 2D. Na nakreslení 3D modelu je lepší použít nějaký jiný program (CAD), který vytvoří požadované vektory a GRASS je pak umí, v nějaké kvalitě, zobrazit. Na stromečky jsem si napsal skriptík, který generuje souřadnice popisující jednotlivý každý jednotlivý strom.
Na jednom z obrázků jsou sice budovy vidět, ale byly dělány velmi jednoduchým způsobem (jsou to rastrové mapy).
Více najdete na stránce NVIZu případně přímo na stránkách Radima Blažka (na jeho stránkách se většinou najde, co je v GRASSu nového a jak zrovna koukám, zase to umí něco navíc a jiného, než jsem kdy viděl... člověk to nestíhá sledovat.... viz. v.out.pov + POV-Ray )
Přeji hezký den
Jáchym
Utilitky typu Povray nepotřebuji a proto nemám (zabírají místo, na kterém mohou být data...).
Proto se omlouvám. Pro diskusi na toto téma nejsem kompetentní partner. Vypadá to, že jedna ze současných verzí GRASSu 5.1 obsahuje modul v.out.pov, který by měl umět exportovat GRASSové vektorové formáty do formátu skousnutelného pro právě Povray (kdybych kecal blbosti, tak prosím o doplnění).
Jáchym
Tiskni
Sdílej: