Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
| Podpora: | částečná |
| Ovladač: | v jádře |
8MB, AGP
lspci -vv
01:00.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 82740 (i740) AGP Graphics Accelerator (rev 21) (prog-if 00 [VGA])
Subsystem: Intel Corporation Unknown device ffff
Control: I/O+ Mem+ BusMaster+ SpecCycle- MemWINV- VGASnoop- ParErr- Stepping- SERR- FastB2B-
Status: Cap+ 66MHz+ UDF- FastB2B+ ParErr- DEVSEL=medium >TAbort- <TAbort- <MAbort- >SERR- <PERR-
Latency: 0
Interrupt: pin A routed to IRQ 12
Region 0: Memory at d2000000 (32-bit, prefetchable) [size=16M]
Region 1: Memory at d1000000 (32-bit, non-prefetchable) [size=512K]
[virtual] Expansion ROM at d0000000 [disabled] [size=256K]
Capabilities: [d0] AGP version 1.0
Status: RQ=32 Iso- ArqSz=0 Cal=0 SBA+ ITACoh- GART64- HTrans- 64bit- FW- AGP3- Rate=x1,x2
Command: RQ=1 ArqSz=0 Cal=0 SBA- AGP- GART64- 64bit- FW- Rate=<none>
Capabilities: [dc] Power Management version 1
Flags: PMEClk- DSI+ D1+ D2- AuxCurrent=0mA PME(D0-,D1-,D2-,D3hot-,D3cold-)
Status: D0 PME-Enable- DSel=0 DScale=0 PME-
V Xorg se tuším dá použít ovladač VESA, 3D akceleraci jsem nezkoušel zprovoznit.
Tato grafická karta byla nezprovoznitelná ve Windows ... zkoušeli jsme možná už v roce 1999? Už si to nepamatuju. Pak ležela nějaký čas ve skříni. Když jsem ji vyhrabal a porovnával jsem ji s tehdy běžně se vyskytujícími Riva TNT2, S3 Savage a ATI Rage 128 - byla jednoznačně nejpomalejší a v základních deskách s VIA čipsetem Apollo nespolehlivá. Nyní je už ve 3. serveru od té doby, po celá léta vlastně pracovala jen v textovém režimu, v něm je bezproblémová
(dokazuje uptime dotyčného stroje nyní více než 440 dnů, takže rok a něco).
Dokument vytvořil: Pavel Čejka, 6.6.2007 21:47 | Poslední úprava: Pavel Čejka, 27.2.2011 15:09 | Historie změn | Zobrazeno: 824×
Tiskni
Sdílej: