V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.
Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
SELECT COUNT(id) FROM data id select_type table type possible_keys key key_len ref rows Extra 1 SIMPLE data index NULL jiny_boolean_key 1 NULL 74695 Using index
SELECT COUNT(*) FROM data id select_type table type possible_keys key key_len ref rows Extra 1 SIMPLE data index NULL jiny_boolean_key 1 NULL 72276 Using indexje to normální vlastnost ?
select sum(if(nova,1,0)), /*nová*/ sum(1), /*vše*/ sum(if(stav=2),1,0) /*přečtená*/ from dataTakto by se mezi operacemi s tabulkou odlehčilo s počítáním. Je fakt, že po změně tabulky chce člověk většinou(uživatel vždy) vědět stav, takže by se stejně countovalo. V každém případě by toto asi ulehčilo tak jak tak. Ale zas takový dotaz proleze tabulku celou, i když jen jednou.
select sum(nova,1,0), /*nová*/ sum(1), /*vše*/ sum(stav=2) /*přečtená*/ from data
SELECT /*!40001 SQL_NO_CACHE */ * FROM `data`;Je to zápis tohoto dotazu nebo mi unikl nějaký divný dotaz tohoto zápisu?
Time Action Message Duration / Fetch 3 1 08:49:32 select count(*) from data LIMIT 0, 1000 1 row(s) returned 0.062 sec / 0.000 sec 3 2 08:49:48 select count(id) from data LIMIT 0, 1000 1 row(s) returned 0.047 sec / 0.000 sec 3 3 08:50:07 select count(1) from data LIMIT 0, 1000 1 row(s) returned 0.047 sec / 0.000 sec 3 4 08:50:34 select count(*) from data_pozn LIMIT 0, 1000 1 row(s) returned 0.421 sec / 0.000 secdata 7293 data_pozn 386047 Kámoš mi to testoval teď přes EMS(s i bez limitu) a opět kolem 1,4s. EMS se zdá kapánek brzda. Tzn. že mám věřit profilování v phpmyadmin, kde po součtu vychází cca stejné časy jak u workbench ?
count(*)
nad pár záznamy, prostě nemůže trvat sekundu, když si pustím tento dotaz jako první nad nepoužívanou DB:
mysql> SELECT count(*) FROM generator_1m; +----------+ | count(*) | +----------+ | 1048576 | +----------+ 1 row in set (0.01 sec)
SET profiling = 1;a pak při zobrazení:
SHOW PROFILES;či
SHOW PROFILE;A pokud by nešlo věřit tomu, tak už není čemu…
Všimněte si, že v obou případech se jede přes jeden a ten samý index. Tento index je nad typem boolean (null nejspíše není povoleno) a lze se oprávněně domnívat že boolean index bude menší než libovolný jiný index (například nad integer sloupcem). Proto správně optimizer vyhodnotil že pro count(<něco co není null>) bude nejlevnější právě tento index. Zkuste si dohledat velikosti indexů a uvidíte.
@Kit: cena funkce count (stejně jako ostatních agregačních funkcí) závisí na velikosti zdrojové množiny a také na tom kolik máte cílových agregačních skupin daných frází GROUP BY. V tomto případě je počet skupin pouze jedna a cena je v zásadě rovna ceně operace "full index scan" indexu nad non null sloupci.
Je nesmysl aby uvedený dotaz nad 7500 řádky trval 1,5 s. Buď máte extrémně zatížený stroj (ve smyslu IO operací), nebo extrémně pomalý disk (starý 20+ let), nebo jinou fatální chybu v konfiguraci ( virtualizace, konfigurace paměti, ...). Podělte velikost zjištěného boolean indexu rychlostí cca 10MB/s ( pomalejší disk asi nemáte ) a dostanete přibližný response time na který by jste se měl dostat. V popisovaném případě lze čekat odpověď do 10ms (=načtení cca 75kB dat). V případě zásahu do cache (=opakované dotazy) by pak měl být response time do 2ms (=zpoždění sítě).
Tiskni
Sdílej: