Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Řešení dotazu:
1) aby výsledná tabulka nebyla příliš velká. Tabulek je kolem stovky, každá má něco kolem milionu záznamů. Obecně ty tabulky nepotřebuji spojovat, a nejsou spolu nijak provázány
2) Když ty tabulky updatuje paralelně několik klientů (8 konexi, každá updatuje jednu "malou" tabulku) tak nemusím řešit zamykání a podobné věci a mohu to dělat paralelně.
 9.10.2015 07:10
okbob             | skóre: 30
             | blog: systemakuv_blog
             | Benešov
        9.10.2015 07:10
okbob             | skóre: 30
             | blog: systemakuv_blog
             | Benešov
        
postgres=# do $$ -- iterace pres public a tabulky obsahujici sloupecek "c"
declare 
  _table_name text; 
  _m int; _aux int; -- zde pouzit odpovidajici datovy typ
begin
  for _table_name in 
     select table_name 
        from information_schema.columns
       where column_name = 'c' and table_schema = 'public'
   loop
     execute format('select max(%I) from %I.%I', 'c', 'public', _table_name) into _aux;
     _m := greatest(_m, _aux);
   end loop;
   raise notice 'maximum je %', _m;
end; $$;
NOTICE:  maximum je 100
DO
             14.10.2015 07:01
okbob             | skóre: 30
             | blog: systemakuv_blog
             | Benešov
        14.10.2015 07:01
okbob             | skóre: 30
             | blog: systemakuv_blog
             | Benešov
        ( SELECT min(c) AS c1 FROM t1 ) UNION ( SELECT min(c) AS c1 FROM t2 )Vypsat nejmenší minimum:
SELECT min(c1) FROM ( ( SELECT min(c) AS c1 FROM t1 ) UNION ( SELECT min(c) AS c1 FROM t2 ) ) a;Důležité je nezapomenout pojmenovat odvozenou tabulku, v příkladu jsem pojmenoval jako "a". Pokud názvy tabulek předem neznáte, tak asi jedině pomocí SQL, které se předem vygenerujete. Pomocí procedury uložené v databázi anebo v programovacím jazyce, ze kterého sql dotaz spouštíte.
 9.10.2015 12:43
okbob             | skóre: 30
             | blog: systemakuv_blog
             | Benešov
        9.10.2015 12:43
okbob             | skóre: 30
             | blog: systemakuv_blog
             | Benešov
        
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                