V kinech aktuálně běží animovaný film Kočičí odysea, v originálu Flow, (Wikipedie) vytvořený v Blenderu. Film získal řadu ocenění a má dvě nominace na Oscary 2025. Na ČSFD má 80 %. Režisérem je Gints Zilbalodis. Rozhovor s režisérem na stránkách Blenderu.
Oficiálně byla vydána (Mastodon, 𝕏) třetí RC verze GIMPu 3.0. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu. GIMP je nově k dispozici také ve formátu AppImage.
Nejnovějším projektem Blender Studia je herní projekt DogWalk. Cílem projektu je prozkoumat možnosti a vylepšit spolupráci Blenderu s herním enginem Godot a vytvořit jednoduchou hru. Jde o jejich druhý herní projekt. Prvním byla hra Yo Frankie! (projekt Apricot) postavená na již nevyvíjeném Blender Game Enginu.
Byla vydána verze 0.83 telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu nových vlastností a oprav chyb a Change Logu. Vypíchnuta je podpora výměny klíčů pomocí postkvantového algoritmus ML-KEM.
Hector "marcan" Martin z Asahi Linuxu skončil jako upstream vývojář linuxového jádra. Štafetu po něm převzal Janne Grunau z Asahi Linuxu.
PlayStation Network (PSN) má již několik hodin, vlastně celou sobotu, masivní výpadek (Stav služby PSN, X).
Vývojáři open source storage platformy TrueNAS oznámili, že s verzí 25.04 s kódovým názvem Fangtooth končí TrueNAS CORE postavený na FreeBSD a TrueNAS SCALE postavený na Linuxu. Jejich společným pokračováním bude TrueNAS Community Edition postavený na Linuxu.
Mapy Google dnes slaví 20 let. Spuštěny byly 8. února 2005. Svět se přesunul od papírových map k digitálním. A ke Street View, Live View, Immersive View, …
Hector "marcan" Martin, vedoucí projektu Asahi Linux aneb Linux na Apple Siliconu, skončil jako upstream vývojář linuxového jádra. Se slovy "už nemám žádnou důvěru v proces vývoje jádra … další vývoj Apple/ARM bude pokračovat downstream" odstranil své jméno ze souboru MAINTAINERS. Důvodem jsou neshody kolem Rustu v linuxovém jádru [Hacker News, No rust code in kernel/dma, please.].
Mistral AI včera představil nový vylepšený Le Chat. Nově také jako aplikace pro iOS a Android.
Pouzivam tento GPRS/EDGE modem v siti Vodafone. Necekam od mobilniho netu zadne zazraky, ale trapi me ping
PING www.l.google.com (72.14.221.104) 56(84) bytes of data.
64 bytes from fg-in-f104.google.com (72.14.221.104): icmp_seq=1 ttl=241 time=1638 ms
64 bytes from fg-in-f104.google.com (72.14.221.104): icmp_seq=2 ttl=241 time=1007 ms
64 bytes from fg-in-f104.google.com (72.14.221.104): icmp_seq=3 ttl=241 time=1318 ms
64 bytes from fg-in-f104.google.com (72.14.221.104): icmp_seq=4 ttl=241 time=1629 ms
^C64 bytes from fg-in-f104.google.com (72.14.221.104): icmp_seq=5 ttl=241 time=1680 ms
64 bytes from fg-in-f104.google.com (72.14.221.104): icmp_seq=6 ttl=241 time=1509 ms
Pripojeni realizuji pres Vodafone Mobile Connect card driver for linux forge.betavine.net/projects/vodafonemobilec/ a mam podezreni na to, ze jedu pres GPRS a ne EDGE. Nevite nekdo, jak to zjistit/nastavit?
Zdravim,
domnivam se, ze tot chovani je u GPRS resp. EDGE bezne a byt ja ve vasi situaci, hodne oc bych se radoval... v dobach kdy EDGE bylo me hlavni pripojeni, byly pingy i 30000ms.
Hodne spokojenosti s GPRS/EDGE preje Phobeus
Tiskni
Sdílej: