abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:00 | Bezpečnostní upozornění

    Správa služeb hlavního města Prahy se potýká s následky kyberútoku. Hackerská skupina začala zveřejňovat na internetu některé z ukradených materiálů a vyzvala organizaci k vyjednávání. Ta zatím podrobnosti k případu sdělovat nechce. Případem se zabývá policie i Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 12:33 | Zajímavý software

    OCCT je oficiálně k dispozici na Linuxu (YouTube). Jedná se o proprietární software pro zátěžové testování a monitorování hardwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 02:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:55 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu 25.04 Plucky Puffin. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do ledna 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.2.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.04. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:55 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 152 (pdf) a Hello World 26 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:55 | Pozvánky

    Zajímá vás Open Build Service (OBS) a vývoj linuxového jádra pro IBM Mainframe? V rámci Informatických večerů na FIT ČVUT v Praze proběhne v pondělí 28. dubna přednáška Linux on Z Development s podtitulem „From packaging in the openSUSE Build Service until Linux Kernel Development at IBM“. Přednáška proběhne v anglickém jazyce. Vstup je zdarma a bez předchozí registrace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Dino. Mezi novinky patří vylepšený přenos souborů (XEP-0447: Stateless file sharing), přepracované dialogy a další. Vyzkoušet lze i na (linuxových) telefonech.

    sonicpp | Komentářů: 0
    včera 01:11 | Nová verze

    Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim, která přidává podporu nového způsobu synchronizace informací o přečtení zpráv (XEP-0490: Message Displayed Synchronization jako nástupce XEP-0333: Displayed Markers), dále centrální stránku pro přehled všech aktivit (Activity feed) nebo vylepšení přepínání mezi více účty. Přehled dalších změn je k dispozici na oficiálních stránkách.

    sonicpp | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (59%)
     (1%)
     (10%)
     (20%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (2%)
    Celkem 364 hlasů
     Komentářů: 18, poslední včera 12:41
    Rozcestník

    Dotaz: Jak vznika pohyb?

    4.10.2009 11:33 smokinggambler
    Jak vznika pohyb?
    Přečteno: 277×

    Ahoj, chtel bych se zeptat ciste jen tak teoreticky jak vznika pohyb ve hrach, napr. ve hre Little Space Duo, je to logicka plosinovka o holcicce ve hvezne lodi kde musi prolezat levely a v nich resit nejake "logicke" prvky (vytahy, spinace atd...), holcicka se jmenuje tusim Lucy.

    Jak vznika ten pohyb holcicky? Grafik nakreslil Lucy v ruznich fazich animace (noha tak, pak noha jinak, stejne s rukame, nebo pri otoceni a ruznych akcich) a kdyz je z klavesnice chycen vstup napr. sipka pro pohyb do prava tak se prehrava sekvence (tedy vlastne kresli ruzne obrazky v poradi[frame]) a u toho se postavicka posouva v danem smeru?

    Je to tak nebo se to dela uplne jinak? To se musi programovat uplne od nuly nebo uz existuji nejake animacni "frameworky"?

     

    Odpovědi

    4.10.2009 14:47 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vznika pohyb?
    Na zxspektru se animace dělaly tak že se postavičky nakreslily v různých pozicích, tj základní a pohyb se pouze simuloval tak že se překreslovaly pouze body které náležely pohybu. (prostě něpřekresloval se celý obrázek pouze rozdíl těch dvou prostě by to CPU nestíhal)

    U jiných PC to dělal třeba HW grafiky.

    V dnešních PC to může dělat jak CPU tak GPU záleží co si programátor vymyslí.
    LangPa avatar 4.10.2009 15:18 LangPa | skóre: 12 | blog: LangPavel | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vznika pohyb?

    V podstatě jsi nastínil obě možnosti, jak pohyb udělat. Ten na programování jednodušší i když v podstatě zdlouhavější je nakreslit rozfázované snímky. Někteří grafici přesně vědí, jak to udělat. Druhý způsob je použít nějaký framework, který to všechno ulehčuje, ale v podstatě se ještě hodně práce kreslí "ručně". Třetí způsob je čistě softwarově vykreslovat. A poslední - hardwarová podpora 2D/3D.

    V realitě to není takto vymezeno, ale různou kombinací tohoto se dosáhne různých výsledků. Nevím, jak je dělaná ta odkazovná hra, ale kdybych to dělal já sám bez grafika a bez nějakého týmu, tak začnu asi ručně kreslit objekty, které budu mít někde uložené v nějakém vektorovém formátu s tím, že se dá hodně věcí udělat pomocí prostých operací otočení a posunutí závislého na nějaké funkci, klidně lze použít sinus a nebo zkusit nějaký polynom kde pak v závislosti na "fázi" a čase lze použít tu mapovací funkci na posunutí a otočení konkrétních objektů, které se vykreslí někde v callback funkci.

    Asi nejjednodušší je naučit se udělat něco za pomocí SDL, není to náročné na pochopení a lze najít spoustu open source hotových her různé kvality. SDL je zvláště vhodné pro jednoduché 2D. U SDL dále upozorním na někdy nepříliš dobře udělané programy, které konzumují procesor na plno. Není to problém SDL přímo, ale spíše chyba přístupu programátorů jej používajících. Jiný přístup je vrhnout se přímo na OpenGL a začít s 3D od píky.

    Samozřejmě SDL a OpenGL nejsou jediná řešení, lze najít spoustu zajímavých projektů, ať už přímo podpora vytváření her v Blenderu nebo projekt OGRE, lze používat třeba Cairo na 2D, je toho velká spousta pěkně použitelného, na něco třeba postačí Qt.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.