git.kernel.org je nově oficiálně také v tmavém vzhledu.
Richard Hughes na svém blogu oznámil, že počet aktualizací firmwarů pomocí služby LVFS (Linux Vendor Firmware Service) přesáhl 100 milionů. Přehled podporovaných zařízení, nejnovějších firmwarů nebo zapojených výrobců na stránkách LVFS.
Byla vydána nová stabilní verze 3.19.0, tj. první z nové řady 3.19, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou podporu Raspberry Pi 5.
Altap Salamander (Wikipedie), dvoupanelový správce souborů pro Windows, byl uvolněn jako open source pod názvem Open Salamander. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv2.
Společnost JetBrains představila (YouTube) svou umělou inteligenci JetBrains AI a nástroj AI Assistant v IDE.
Byla vydána nová verze 255 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS). Z novinek lze vypíchnout například novou službu systemd-bsod.service.
Google představil Gemini, svůj největší a nejschopnější model umělé inteligence.
openSUSE komunita vybírá nová loga. Jedním z cílů je odlišit se od SUSE. Aktuálně probíhá hlasování o logu openSUSE a čtyř distribucí Tumbleweed, Leap, Slowroll a Kalpa.
Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2023-12-05. Přehled novinek v příspěvku na blogu a poznámkách k vydání. Nově jej lze používat také s tmavým tématem.
Dnes je to 10 let, co byla vytvořena decentralizovaná kryptoměna Dogecoin. Autoři Billy Markus a Jackson Palmer ji původně zamýšleli jako vtip. Znakem kryptoměny je pes Shiba-Inu známý z internetových memů.
Ahoj, chtel bych se zeptat ciste jen tak teoreticky jak vznika pohyb ve hrach, napr. ve hre Little Space Duo, je to logicka plosinovka o holcicce ve hvezne lodi kde musi prolezat levely a v nich resit nejake "logicke" prvky (vytahy, spinace atd...), holcicka se jmenuje tusim Lucy.
Jak vznika ten pohyb holcicky? Grafik nakreslil Lucy v ruznich fazich animace (noha tak, pak noha jinak, stejne s rukame, nebo pri otoceni a ruznych akcich) a kdyz je z klavesnice chycen vstup napr. sipka pro pohyb do prava tak se prehrava sekvence (tedy vlastne kresli ruzne obrazky v poradi[frame]) a u toho se postavicka posouva v danem smeru?
Je to tak nebo se to dela uplne jinak? To se musi programovat uplne od nuly nebo uz existuji nejake animacni "frameworky"?
V podstatě jsi nastínil obě možnosti, jak pohyb udělat. Ten na programování jednodušší i když v podstatě zdlouhavější je nakreslit rozfázované snímky. Někteří grafici přesně vědí, jak to udělat. Druhý způsob je použít nějaký framework, který to všechno ulehčuje, ale v podstatě se ještě hodně práce kreslí "ručně". Třetí způsob je čistě softwarově vykreslovat. A poslední - hardwarová podpora 2D/3D.
V realitě to není takto vymezeno, ale různou kombinací tohoto se dosáhne různých výsledků. Nevím, jak je dělaná ta odkazovná hra, ale kdybych to dělal já sám bez grafika a bez nějakého týmu, tak začnu asi ručně kreslit objekty, které budu mít někde uložené v nějakém vektorovém formátu s tím, že se dá hodně věcí udělat pomocí prostých operací otočení a posunutí závislého na nějaké funkci, klidně lze použít sinus a nebo zkusit nějaký polynom kde pak v závislosti na "fázi" a čase lze použít tu mapovací funkci na posunutí a otočení konkrétních objektů, které se vykreslí někde v callback funkci.
Asi nejjednodušší je naučit se udělat něco za pomocí SDL, není to náročné na pochopení a lze najít spoustu open source hotových her různé kvality. SDL je zvláště vhodné pro jednoduché 2D. U SDL dále upozorním na někdy nepříliš dobře udělané programy, které konzumují procesor na plno. Není to problém SDL přímo, ale spíše chyba přístupu programátorů jej používajících. Jiný přístup je vrhnout se přímo na OpenGL a začít s 3D od píky.
Samozřejmě SDL a OpenGL nejsou jediná řešení, lze najít spoustu zajímavých projektů, ať už přímo podpora vytváření her v Blenderu nebo projekt OGRE, lze používat třeba Cairo na 2D, je toho velká spousta pěkně použitelného, na něco třeba postačí Qt.
Tiskni
Sdílej: